autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Komentáře

Zobrazit vše (480)
Zobrazit starší komentáře

201 Standoch Standoch | 26. září 2012 v 21:54

Petr:

Chci se zeptat ozval se ti pukel ohledně srazu?

202 Petr.116 Petr.116 | 26. září 2012 v 22:17

Standa[201]:

Bohužel ne ... nemám na něj telefon, jenom e-mail - nevím, co s tím ...

203 balenoGLX balenoGLX | 27. září 2012 v 6:26

[195]:Nejdřív odsávačka, pak součástka ven a nakonec vyčištění plošky tím měděným, kalafunou napuštěným lankem. Ploška pak zůstane opravdu jako nová.

204 Westfan Westfan | 27. září 2012 v 14:28

No páni, chvíli jsem tu nebyl a co toho tady přibylo. O_O  :-D
Koukám,, že Vilda tady dostává pěknou sodovku od profesionálů... ;-)
Právě tohle byl přesně důvod, proč jsem rozvažoval, jestli mám jet na sraz, abych tam nebyl za úplného vola, protože já se klidně bez vytáček přiznám, že jsem naprostý elektroamatér, u magičů si umím seřídit mechaniku, vyměnit díly, rozebrat, namazat motor, atd, jednak už mám trochu zkušeností, ale hlavně servisní návody, :-D nicméně elektriku nechávám odborníkům. :-D
Jednou jsem ale dával do Sonetu B3 zánovní KH z B54, protože v tom Sonetu chyběla a přestože jsem neseřizoval předmagnetizaci, ani jiné parametry, (vyjma kolmosti hlavy) světe div se, magič pak hrál úplně nádherně a záznam také naprosto čisťounký s výškami, no prostě paráda. :-D  :-D  :-D
Holt klika. :-)  :-P

205 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 27. září 2012 v 16:21

ALL: Jelikož jsem šikula, odšrouboval jsem na Uranovém motorku zboku ten plast co drží ty pacičky s uhlíkama - 2 na motor a 2 na regulaci. A už rodím druhého ježka a pořád to tam nemůžu dostat zpátky. Máte na to někdo nějakej fígl?

[200]: Standoch: Tebe kamenovat nebudem, když používáš aspoň tu odsávačku :D Ale kabelem od trafopájky tě švihnout můžem :D :D :D

[204]: Hele, profesionálové jsou tu asi Petr a Baleno, jinak myslím jsme amatéři všeci :D Takže vůbec nepřemýšlej, že bys nejel :D

Btw: Já jsem dokonce radioamatér :D (koncesovanej) :D

206 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 27. září 2012 v 17:45

[205]: Tak už jsem to tam dostal :-)

207 Vilda Vilda | 27. září 2012 v 19:02

Tak jsem se těšil, jak dnes doprzním toho Pluta a nic z toho nebude. Součástky sice dorazili, ale pošťáci nebyli ani schopný zazvonit, aby mi tu "obrovskou a těžkou zásilku" která obsahovala cca 12 tranzitorů. Takže ve shránce je lístek a můžu si tam zajít v sobotu (maj do 13h). To jsou asi ty lepší služby ČP. Z toho bych blil :-!

208 balenoGLX balenoGLX | 27. září 2012 v 20:01

[207]:Tady je to s poštou úplně stejný...

[205]: Se to dobře čte, když člověka nazvou profesionálem. :-)

209 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 27. září 2012 v 22:50

[208]:  To víš, když umíš pájet s pistolkou líp jak mamatér s Wellerkou... tak musíš být profesionál, no ne? :-D  :-D  :-D

210 Petr.116 Petr.116 | 27. září 2012 v 23:09

Westfan[204]:

No asi jsme to trochu přehnali s tím "rejpáním". Ale jinak jsme všichni hrozně hodní kluci :-) A rádi poradíme.

A trocha té srandy přece nezaškodí. A v tomto směru zase oceňuju to, že to taky tak nejen Vilda, ale i ostatní vzájemně bereme. O to je ta naše parta lepší, než je obvyklé u jiných !

Takže buď v klidu, o nic nejde.

libor[205]: Nepřeháněj to s tím chválením :-) Jen se snažím poctivě předávat zkušenosti ...

Vilda[207]: :
Souhlas - ČP je dost děs ... Já jsem si kdysi objednal díly na display v generátoru. Dotyčný to zabalil nic moc, ale v bublinkové obálce to bylo. Jenže netušil, že přijde pošťanda a vší silou tu obálku zmačkne prsty tak, aby ji do té mojí schránky dostala. Samozřejmě prolomila display. Dodavatel musel poslat jiný. Ale ta paní už ví, že "co se tam nevejde lehce, musí napsat na oznámení - že si dojdu pro to ...".
Horší je, že balíkáři se zase naopak většinou neobtěžují vůbec s doručováním (bez ohledu na velikost balíčku). Buď hodí jen lísteček rovnou (i když jsem doma !) nebo to vezou rovnou na větší blízkou poštu a běžný doručovací pošta teprve pak expeduje papírek s oznámením !
Nevím jak Vy všichni, ale na toho 20.10. se už těším :-D

211 Petr.116 Petr.116 | 27. září 2012 v 23:38

INFO - BRNO:

Pokud jde o platby noclehu v Brně, zatím mi nedorazila úhrada od :

06 - Standa
07 - Westfan
09 - Petr Novák

Ale je možné, že je to někde na cestě. Jinak jak jsem psal v mailu - to číslo před jménem (nickem) použijte (stačí bez té nuly vpředu) jako variabilní symbol.

Díky.

Jinak jdu asi spát, protože zítra se chystám na výstavu http://www.europajagellonica.eu/
do Kutné Hory. Ozvu se potom :-)

212 Vilda Vilda | E-mail | Web | 28. září 2012 v 22:50

balenoGLX [208]:
Nejvíc mě štve, že jsem to mohl mít už (snad) hotové, ale takhle se ta oprava protáhne. :-? Zítra (sobota) se snad na poštu dostanu. Potřebuju zajet ráno na Mělník, tak uvidím, co a jak.

Petr.116 [210]:
Právě v tom je problém. Poštáci ani nezazvoní. Prostě jen dají lístek do schránky a tím to končí. Chápu to u balíku, když mi přšelmaják Tesla AZD-501, že je to velká těžk kráva, ale pár tranzistorů? To se vejdedo bublinkový obálky a neváží to snad o moc víc, než obyč dopis. 8-O  :-?

Jinač, na sraz se moc těším ;-) Dnes jsem byl s Estellou v Jičně a jelo to celkem pěkně. Takže doufám, že brněnský tankodrom ji moc neublíží. Co mě ale děsí víc, že ji mám dnes před domem na sídlišti. Doufám, že až ráno v 7h pojedu pryč, tak bude v pořádku bez škrábanců. :-|

213 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 29. září 2012 v 17:08

All: Dnešní úlovek - viděl jsem ho poprvé a musel jsem ho hned mít - zesilovač Tesla AZS224. Teď hledím na něj a do něj - rychlé foto http://nd03.jxs.cz/747/575/f89f8cf086_88895860_o2.jpg a je to opravdu úplně jiná konstrukce než AZS225-ETA2477 - by't skříňka je téměř stejná. Hlavní rozdíly céčkové trafo proti toroidu, výkon 2x40 sin proti 2x15 sin, přepínání 2 párů repro atd. Každopádně podrobnějsí článek a fotky a porovnání bude na blogu (brzo...snad) :-) Jinak zvukově o něco lepší než AZS223.

214 Vilda Vilda | E-mail | Web | 30. září 2012 v 22:22

Vím, že je to trošku OT, ale když už jsem to začal tady probírat, dokončím to. Tesla Pluto už hraje i nahrává 8-) Vyměnil jsem tranzistor T2 107NU70 (utrhané nožičky) a tranzistor T5 GC500 (též urvaná nožička). Důvod proč nenahrával byl asi ten T2 bez nožiček a taky jsem pročistil přepínač "reprodukce / záznam" a seřídil tlačítko pro "zápis", protože mi připadalo, že při stistku ten přepínač řádně nepřepne. Musím říct, že ten půstopý záznam je opravdu lepší jak čtvrtstopý. Je to sice mono, ale i na hodně mizerným pásku to nemá "dro-outy" a hraje to celkem obstojně. 8-)

215 Petr.116 Petr.116 | 1. října 2012 v 0:44

Vilda[214]:
Jo fyzika je fyzika. Šířka stopy dá větší výstupní napětí z hlavy a droupouty nejsou tak kritické - to by musely být přes celou šíři stopy.

Proč myslíš, že jsem dělal kromě B116-QT taky B116-HT ?

216 Petr.116 Petr.116 | 1. října 2012 v 15:46

Vilda[214]:
U těch mgf. Uran a Pluto je důležité zkontrolovat krok přepínače PLAYBACK/RECORD - té lišty s kontakty.

Doladit se to obvykle dá posunem upevnění desky pod šroubem atd. To už jsi asi našel.

217 Westfan Westfan | 1. října 2012 v 16:55

[215]: jj, to je pravda. Proto mám hrozně rád MGK 10, Supraphon MF2 a první dva Sonety. Nejenže to jsou přístroje velmi lahodící mému oku, ale i kvalita nahrávek je překvapivě velmi dobrá a to dokonce i u té MGK 10, kde je na rychlost 19 rozsah asi jen do 7000 Hz, se nahrávky na něm pořízené, moc příjemně poslouchají. :-P
Souhlasím s Vildou, že půlstopý záznam je dobře využitelný i na horších páscích, takhle jsem třeba zužitkoval Emgetony LN, kde na čtvrtstopáku byly dropy každou chvíli, ale když jsem je nahrál na B44, tak záznam byl v pohodě. :-D
Jinak co se týče kvality pásků, tak na starší magnetofony používám např. Philips LP, nebo Scotch 215, atd, což jsou dlouhohrající moderní pásky, které dobře snášejí větší tahové rázy, ale mají už leštěnou vrstvu, tudíž neopotřebovávají tolik hlavy a páskovou dráhu a třeba i díky tomu např. MGK 10 dobře přetáčí, jelikož pásek neklade při průjezdu dráhou tak velký mechanický odpor a slabý motor s ním nemá tolik práce, jelikož přímo v návodu k obsluze je zmíněno, že během přetáčení se může motor i zastavit a je nutné funkci vyřadit, počkat až se znovu roztočí a pak znovu zařadit přetáčení. :-?

218 balenoGLX balenoGLX | 1. října 2012 v 22:47

[217]:K tý kvalitě nahrávek...nebudu se stavět do opozice, ale já bych to stylizoval "i kvalita je překvapivě RELATIVNĚ velmi dobrá". :-P

219 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 1. října 2012 v 23:38

[216]: Akorát mi pak moc hlava nebere, jak je to u kazeťáků? Rychlost posuvu poloviční, resp. čtvrtinová, šířka stopy taky mnohem menší, tak by ten kazeťák měl hrát strašně -  a on nehraje, naopak, kvalitní tapedeck může soutěžit s kotoučákem. Jak to?

All: Až se vám stane, že si v autě ohulíte rádio na hranici zkreslení (ještě ale dobrý), ale po rozjezdu rádio začne zkreslovat a čím jedete rychleji, tím zkresluje více, tak už vím, čím to je :D :D :D (vypnout funkci "GALA" ) :D

220 balenoGLX balenoGLX | 2. října 2012 v 0:01

[219]:Já nevím...neslyšel jsem deck, který by mohl ve stejný třídě soupeřit s kotoučákem. On i ten Nakamichi Dragon sice vykazuje papírově ohromný parametry a hraje fakt slušně...ale jinak ho i blbá A77-ka imho přehraje s prstem v pr...
A pokud se budeme bavit o nějakým standardním decku, co stál do 10 000Kč, tak mám silnou obavu, že může soupeřit třeba s CM-kem. :-?
Ono elektronikou lze dohnat mnoho neduhů. Lze natáhnout kmitočtový rozsah (pomocí hromady RC a RLC článků), lze omezit šum (DBX, Dolby S) až k hranici normální slyšitelnosti, zamezit kolísání (špičkový motor + řízení)a dropování (přesná mechanika).
Jsou ale věci, které odrbat nelze:
1.úzká stopa
2. nízká rychlost
3. přesnost vedení pásku (kdyby existoval systém, který pásek z kazety vytáhne a opásá kolem hlav, jako u VHS, jsme hned někde jinde)- nedokážeme zajistit opakovaně přesné dosednutí pásku na hlavu.
Tohle všechno bohužel dělá zvuk z kazety nepřirozený a umělohmotný, jakkoli může být technicky dokonalý.

221 Petr.116 Petr.116 | 2. října 2012 v 0:38

libor[219]:
V autě člověk moc té muziky poslouchat nemůže, protože:

a) většinou jde o komerční rádia a ty tam se.rou šílený signál

b) většina rádií v autech má tak neuvěřitělně nízkou odolnost proti křížové modulaci, že co neposere vysílač, to dorazí přijímač

c) ještě tak nějaké slušné CD (v autě ten zdrclý digizvuk s minidynamikou tak moc nevadí (a ztratí se v drnčení repro ve dveřích :-)

balenoGLX[220]:
Souhlas - kazety na dobré kotoučáky nemají ... zejména vedení pásku stojí obvykle za h....

222 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 2. října 2012 v 7:45

[220]:  Tak jasněže A-77 je jiná třída... spíš jsem to myslel tak, že na (běžných) kotoučácích řešíme dropouty a málokterý kotoučák na rychlost 4,75cm/s hraje slušně, kdežto ty kazeťáky tohle obvykle zvládají slušně... přitom podle porovnání rychlostí, šířky stopy atd by ten kazeťák měl hrát strašně. Netvrdím, že kotoučák na 9,53 nebo na 19 cm/s hraje hůř, jen že není tak výrazně lepší...

[221]: No jasně že CDčka.. (rádio umí i mp3, ale poslouchám spíš klasická cd). Mě spíš dlouho štvalo, že nastavím hlasitost aby to ještě hrálo dobře, rozjedu se a začne to zkreslovat a čím jedu rychleji tak to i začalo chrčet :D a zpomaluju a je to lepší až zastavím a zas to hraje dobře :D A hurá - už jsem na to přišel :D Jinak auto má továrně osazených 8 repro a rádio mám taky fabrické (Dance) a nehraje to nejhůř...

223 balenoGLX balenoGLX | 2. října 2012 v 9:40

[222]:Ono to bude daný tím, že těžítkem kotoučáku není rychlost 4,8cm/s...to ale samozřejmě neznamená, že h nelze skonstruovat tak, aby dával min. stejné výsledky, než kazeťák. Tady se teď bavíme o lepších kazetových magnetofonech...co ale přístroje jako je K-10? Nebo i M531S? Kmitočtový rozsah končí u 8 nebo 10kHz, odstup nedosahuje ani 40dB. Nehraje v tomhle měřítku i stroj jako B70 nebo B93 úplně špičkově (samosebou na 9,5cm/s)? Určitě ano - rozdíl je ohromný. Magnetofon K-10 má totiž záznamový/snímaci zesilovač ohlodaný úplně na kost. Je tam jen základní časová konstanta, která ale nekompenzuje parametry hlavy, součástky jsou ty nejlevnější a nevybírané. Proč? protože lepší kvalita u podobnýho přístroje není v zásadě třeba a cílová skupina uživatelů (pro kterou bylurčen) by lepší parametry nedocenila...spíš by protestovala proti ceně. Když se teď vrátíme ke kotoučáku a jeho rychlosti 4,76cm/s...tahle rychlost byla jen doplňková a určena pro záznam mluvenýho slova. Nebyl tedy důvod přecpávat magnetofon kompenzacema, které by magnetofon prodražili (krom těch součástek taky větší složitost přepínání korekcí)a krom pár lidí, co potřebují šetřit pásek by to nikdo neocenil (bavíme se furt o spotřební třídě typu B700). Taky pásky pro cívkový magnetofony byli konstrukčně určeny pro vyšší rychlost - z předchozích důvodů se těmi menšími nikdo u cívkáče zabývat nehodlal. :-)

224 Petr.116 Petr.116 | 2. října 2012 v 16:24

balenoGLX[223]:
Souhlasím se vším, snad jen poznámku k těm mechanickým možnostem kazaťáků v běžné praxi :

Přece jen je velký rozdíl v přesnosti a stabilitě mechanických prvků pevné a naladěné páskové dráhy u kotoučáku a tím, jak je toto řešeno u kazaťáku:

a) pásek u kotoučáku je na cívce a v dráze je ještě šance ho zklidnit vodicími prvky dráhy (TOP stroje i před dráhou), zatímco u kazeťáků bývá pevné vodítko na hlavě a co se děje s páskem v kazetě - víme všichni. Občas tam pásek dře, občas je vůle mezi čely kazety větší - jedna kazeta OK a druhá hrůza ...
b) zavře se tam kazeta, která má určitou vůli v mechanismu kvůli vyjímání - sice jsou tam přitlačovací pružiny, ale ...
Tudíž si myslím, že i dobrá kazetová mechanika bude vždy o krok zpět za slušnou mechanikou kotoučáku ...
Co se týče elektroniky - to už jsi napsal vše a přesně ...

225 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 2. října 2012 v 20:03

[224]: Tak jste mi to vyjasnili...nebo vytmavili? :D Ok, souhlasím.

A další slovo do pranice - znáte někdo zesilovač AZS224? Má LEDku "amplifier operation" která se po zapnutí rozsvítí (po cca dvou vteřinách) a značí, že zesilovač je OK, dle návodu pokud nesvítí je závada v zesilovači. Měm ta LEDka dělá psí kusy - někdy svítí jak má, někdy po chvíli zhasne, někdy po zapnutí jen problikne. Na studeňáky jsem to zhruba projel, zdá se být vše ok, ledka je ale řízena nějakými logikami - MHB apod. a to je dost mimo mě. Nevíte někdo, co ta LEDka vlastně všechno hlídá, v čem by mohl být problém? Zesík hraje normálně ať svítí nebo ne... schémata případně pošlu. Dík

226 Vilda Vilda | E-mail | Web | 2. října 2012 v 20:27

audiotechnika-libor [225]:
Moje oblíbená metoda "pokus / omyl", zkoušel jsi tu LED vyměnit? :-P Třeba je vadná a svíti dle nálady. Pokud zesilovač chodí jak má, může to být LED.
Když jsem si pořídil NC440, tak mi taky doutnavka svítila jak se jí zrovna chtělo. :-?

227 Vilda Vilda | E-mail | Web | 2. října 2012 v 20:29

Petr.116 [216]:
Jo, už je vše snad v pořádku a chodí to, jak má.

VŠEM:
K té debatě o kazetách bych řekl asi jen to, že jediná výhoda kazet z mého pohledu je ta, e nemusím přetáčet, když ji chci vyjmout, jako tomu je u cívek. To je dle mě jediné plus. Kompaktnost, naeb proto taky "compact casete" (nebo jak se to píše).

228 Martin Martin | 2. října 2012 v 20:48

audiotechnika-libor[225]:
Četl jsem, že problémem těchto zesilovačů byly ty páskové propojovací vodiče, hlavně jejich špatné zařezání do konektoru. Od určitého výrobního čísla pak byly ty vodiče naletovávány přímo do DPS a tyto zesilovače pak problémy nemívaly. Možná je tedy chyba v přechodových odporech těch konektorů, pokud nemáš už tu novější verzi.

229 balenoGLX balenoGLX | 2. října 2012 v 21:01

[224]:Zapoměls do výčtu problémů systému CC připsat ten pofidérní filc, co je součástí kazety a přitlačuje pásek k hlavě. :D

[225]: Nikdo Ti nic vytmavit nechtěl. Šlo jen o pouhé vysvětlení problematiky. ;-)

Co se toho AZS-ka týče, tady se bez mučení přiznávám, že 224-ku jsem v životě v ruce neměl a tudíž jí obvodově neznám.

[226]: Já Ti dám výměny LEDek "pro jistotu" . :D

230 Petr.116 Petr.116 | 2. října 2012 v 22:34

balenoGLX[229]:

Navrhuju, aby se tady jednou provždy zakázaly amatérské a jako špatný příklad působící výrazy typu "vyměnit pro jistotu" ...
Kdo to (i nechtěně) použije jako komentář své práce nebo NEDEJ BOŽE jako návod pro jiné, dá si do zvláštní krabičky (Vilda bude muset mít větší krabičku - měl by ji hned plnou) dohodnutou částku - třeba 10,- Kč (na Eura to nepřepočítávám, páč mám skoro jistotu, že tento nešvar na SK straně nehrozí :-)

No a dotyčný jedinec přiveze na sraz tu krabičku, my zkontrolujeme její obsah, jestli nešvindloval a pak ji v hotelu PROPIJEME !!! :-D  :-D

231 Petr.116 Petr.116 | Web | 2. října 2012 v 22:43

balenoGLX[229]:

Ještě musím citovat i s uvedením pramenu jednu krásnou hlášku se sem hodící:

"Když vidím, že u zapojení, které zjevně aspoň chvíli funguje, chce někdo měnit tranzistory, tak se vždycky kouknu proti světlu, jestli tam někde ve vzduchu nevisí strašných pár facek nad tím mamlasem, který zřejmě nepochopil, že s kterýmkoli vadným tranzistorem se zařízení bude chovat jinak, než se chová, a že závadu musí hledat jinde. ..."

Autora najde ve WEB ... BTW, je to zkušený člověk :-)

A klikni si pak o stránku zpátky, tam je to taky veselé (taky mění :-)

232 Petr.116 Petr.116 | 2. října 2012 v 23:47

Jo a neškrťte mě :-) Sranda musí bejt ... ! Zase jsem tolik neřekl (nenapsal) ...

233 balenoGLX balenoGLX | 3. října 2012 v 0:01

[231]:Pokud si můžu dovolit být ještě chvíli uštipačnej, tak bych řekl "ten Laurel, to je celý náš Vilda". :-D
Ale teď už toho rytí nechám. Kdyžtak může Vilda tenhle můj příspěvek smazat.
Jinak s tím spořením souhlasím...alespoň bude za co chlastat. :D

234 Vilda Vilda | E-mail | Web | 3. října 2012 v 0:04

balenoGLX [229]:
Petr.116 [230]:
Mě zatím ta metoda "pokus/omyl" vždy vycházela. :-) Třeba naposled jsme s kamarádem zkoušeli oživit Škodu Garde, která ne a ne nastartovat. Problém byl nakonec v tom, žeyl o 180 stupňů otčený rozdělovač. Nechápu ale, proč mi svíčka pálila, když jsem nastavoval předstih na první válec. No kdo ví... o víkendu to doladíme :-D
Jinač... já jsem především bastlíř, ale i tak si dávám na svých výtvorech záležet. 8-)

235 Petr.116 Petr.116 | Web | 3. října 2012 v 0:18

Vilda[234]:
Ve WEB máš studijní materiál ...

236 Petr.116 Petr.116 | Web | 3. října 2012 v 0:18

[235]:
V 2. záložce WEB je víc srandy ...

237 libor-audiotechnika libor-audiotechnika | Web | 3. října 2012 v 13:00

[234]: Vildo, kdybych neměl strach, že ten zesák pak nespraví ani baleno s petrem116, tak ti ho pošlu na opravu :-D

238 balenoGLX balenoGLX | 3. října 2012 v 16:32

[234]:Asi před půl rokem jsem se potkal se svým známým. Jsme tak chvilku kecali, až došlo na téma auta. A mluvil o nevyřešitelných potížích se svou škodou octavia 1.9TDI 81kW. Diagnostika furt odkazovala na váhu vzduchu - ta se "pro jistotu" vyměnila celkem 5x, ale nikdy to nefungovalo dýl, než 2 dny. Speciálně byl problém zejména, když bylo venku tepleji, než 15 stupňů. Jako další věc mu "pro jistotu" vyměnili ECU. Kolik ho již oprava vozu stála si asi umí každý spočítat. Vůz však neustále padal do nouzáku a dialýza nadále odkazovala na HFM (váhu). Štekr od HFM i kabel v motoru vypadal OK.Tak jsem se s ním dohodlna nejblžší víkend, že ať se staví a zkusíme s tím něco udělat. Napíchl jsem měřák na výstup z HFM a jeli jsme se projet. Asi po 10 min. jízdy zakolísala silně výstupní hodnota. Tak jsme zastavili, měřák jsem napíchnul na napájení HFM (vyhřívání). Jezdili jsme pak asi půlhoďku, když napájení na moment "ujelo". Teď už bylo jasný, že problém bude nejspíš v kabeláži. Palubka se musela rozebrat...kabel jsem po dlouhém hledání našli, byl škřípnutej mezi plech a takový plast a jeho izolace byla poškozena. Pokud byla zima a všechno bylo "stáhnutý", tak to bylo Ok. Jakmile se ohřálo a "roztáhlo", už kabel zkratoval na plech. Kabel jsem zaizoloval a uložil tak, aby už k ničemu nemohlo dojít. A proč byla kabeláž divná? Protože auto bylo bouraný a celá přední vnitřní výztuha (nebo jak ten plech nazvat) hnuta. Inu...auto ze slovenskýho bazaru.
Vildo, teď mi řekni, jak bys to opravoval metodou "pokus-omyl"? :-)

239 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 3. října 2012 v 16:37

[238]: Po výměně Octavie se již problém nevyskytl :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D

240 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 3. října 2012 v 16:38

[238]: Jinak nazvat diagnostiku dialýzou - to si budu pamatovat :-D už proto, že ten VAGový štekr strkám do nějakýho auta skoro denně :D

241 Petr.116 Petr.116 | 3. října 2012 v 18:45

[238]:
[239]:
Kluci, už vím, co uděláme:

Na Silvestra se tady všichni sejdeme a bude tady větší prdel, než jsou schopni vytvořit všechny TV na světě !!!

A ten sraz bude SUPER :-D  :-P  :-D  :-P

242 Vilda Vilda | E-mail | Web | 3. října 2012 v 21:21

Petr.116 [235]:
To je Š-1203 ne? Alespon podle vedení sání vzduchu z filtr-boxu proti směru jízdy a upevnění chladící vrtule na vodním čerpadle. Původem to jsou motory ze starých Octavií a Felicií.

243 Vilda Vilda | E-mail | Web | 3. října 2012 v 21:29

audiotechnika-libor [237]:
Já ti ale nemůžu slíbit, že by potom ještě fungoval :-)

balenoGLX [238]:
To je na mě už moc složitý auto. Ale tak pokud tam už byla 5x měněná vzduchová váha, tak bych usoudil, že v tom asi problém nebude a bude to někde v tom připojení k tomu.
dyž mi na Clarusu v práci odešla dálka s imobilizérem, tak jsme mysel, že je špatná baterka v dálce. Tk jsme ji vyměnil a tím to bohužel nebylo. Otevřel jsem kapotu, vlezl do pojistek a kontroloval jednu po druhé. Ty byly všechny v pořádku. Tak jsem pak vytáhl relé s označením "KEY", vyčistil a vrazil zpět. Od té doby to funguje. 8-)

audiotechnika-libor [239]:
:D :D :D
To říká můj mechanik, že nejlepší je vyměnit ten díl mezi SPZ :-D

244 Petr.116 Petr.116 | 3. října 2012 v 21:55

ALL:

teď se mi dostal do ruky dobrej fór - podělím se:

... strejda Libor - to nemá chybu !!!

Učitelka zadala svým žákům 5. třídy úkol. Zjistit od rodičů přibéh s ponaučením na konci.
Druhý den ve škole děti vyprávějí své historky.

Katka říká : Můj tatínek je farmář a chová slepice kvůli vejcím. Jednou jsme je v košíku vezli do obchodu na předním sedadle, když v tom jsme nabourali, košík vyletěl a vajíčka se rozbila.
" A ponaučení?", ptá se učitelka.
"Nedávej všechna vejce do jednoho košíku.

"Dobře", říká učitelka, teď Lucka.
" Naše rodina má taky farmu. Ale chováme slepice kvůli masu. Měli jsme jednou tucet vajec, ale vylíhlo se nám jen 10 kuřat. A poučení je - nepočítejte slepice, dokud se nevylíhnou.
" To je pěkný příběh", říká učitelka.

"Pepíčku, jaký máš příběh ty?"
"Ano paní učitelko, můj tatínek mi řekl příběh o strýčkovi Liborovi. Strýček Libor byl s paragány v na zahraniční misi a jeho vrtulník to jednou dostal. Musel nouzově přistát na nepřátelském
území a jediné co měl byla láhev Slivovice, kulomet a mačeta. Než dopadl na zem, vypil láhev Slivovice, aby se nerozbila a pak přistál přímo mezi stovkou povstalců. Zabil jich 70
kulometem, než mu došly náboje, potom zabil dalších 20 mačetou, než se mu zlomila čepel a zbytek zabil holýma rukama."
"Svatá dobroto", zděsí se učitelka, "a jaké ponaučení ti tatínek řekl z tohoto hrůzného příběhu?"
"Neser strejdu Libora, když je nalitej." :-D

245 Enter Enter | 5. října 2012 v 6:22

Ahoj přátelé. S lítostí sděluji, že se srazu definitivně nezúčastním. Nával pracovních povinností spolu s rodinnými starostmi mi nenechává žádný volný čas.

246 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 5. října 2012 v 7:12

[245]: ale ne :-(

247 Petr.116 Petr.116 | 5. října 2012 v 10:30

Enter[245]:
Tak to mne mrzí ... hodně. :-(
Tak ať to všechno zvládneš - držím palce.

248 balenoGLX balenoGLX | 5. října 2012 v 19:06

To je škoda...
Krom jinýho jsem se těšil na ten srovnávací test s RS20. :-(
Tak hodně zdaru, no..

249 Westfan Westfan | 6. října 2012 v 8:44

Tak to mě tedy taky hodně mrzí... :-(
Já se těšil, že uvidím nějaké staré decky AIWA, nebo se o nich něco zajímavého dozvím, no tak vezmu aspoň tu AD-1800.

Ale věřím, že tohle není poslední sraz, tak Ti to určitě vyjde příště. :-)
Já jsem zase nemohl v únoru na první sraz, taky mě to hodně mrzelo, o to víc se těším na tento druhý. :-)  :-)  :-)

250 Vilda Vilda | 6. října 2012 v 10:41

Westafn [249]:
Já doufám, že bude přát počasí, protože chci jet na sraz pořádkou károu :-) Pod mrakem mi nevadí, ale ať neprší :-? Minulou sobotu jsem ji vytáhl do deště. 3x za tehle rok zmokla :-(

251 Petr.116 Petr.116 | 6. října 2012 v 11:41

Vilda[250]:
Teď v tomto období na ni buď opatrnej a netahej ji moc mezi lidi - všude samá viróza :-D

252 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 6. října 2012 v 18:18

[250]: Pořádnou károu? Ty nepojedeš škocnou? :D

253 Enter Enter | 6. října 2012 v 20:44

Jednu AD-1600 černou mám tady v Praze - tu bych vám mohl dát s sebou. RS 20 jsou bohužel na Slovensku a nevím, jestli se tam do té doby dostanu.

254 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 6. října 2012 v 20:49

[253]: Entere, opravdu není šance abys dojel - alespoň na chvíli?

255 Petr.116 Petr.116 | 6. října 2012 v 21:33

WESTFAN:

Ahoj, potvrzuji příjem platby za hotel - díky.

Takže zatím mi nedorazila úhrada od :

06 - Standa
09 - Petr Novák

256 balenoGLX balenoGLX | 6. října 2012 v 23:11

No já jsem zvědav, kolik nás tam ve finále zase bude...doufám, že ne pět...

257 Petr.116 Petr.116 | 7. října 2012 v 2:56

balenoGLX[256]:
Taky doufám ...

258 Vilda Vilda | E-mail | Web | 7. října 2012 v 11:54

audiotechnika-libor [252]:
Petr.116 [251]:

Ale jo, pojedu, tedy pokud pojedu, protože na mě něco leze. :-/ Včera jsem dělal Garde kamaráda. Probíhala montáž poloos do převodovky a výměna krátých šteftů za dlouhé kvůli Loukotím a jaksi se to na mě podepsalo.
Bolí mě v krku, ale teploty nemám. Snad do těch dvou týdnů budu v pohodě. Pěkně mě to sere. Marod se dát nemůžu, protože teď 13. a 14. máme inventůru  bojím se, že by mi pak sebrali volno na toho 20. řijna. :-?

259 Westfan Westfan | 7. října 2012 v 12:15

Vilda[258]:
No sakra, to teda doufám, že to zvládneš! Protože jestli nepojedeš, tak nevím, jestli bych jel i já, snad tedy ano, ale musel bych zredukovat počet exponátů, které s sebou vezmu a taky by to byla taková cesta do neznáma, protože kromě tebe nikoho z osazenstva srazu ještě osobně neznám a nevím, jak to tam přesně bude probíhat. :-)  ;-)Navíc se taky těším na svezení ve škodulce,a i kdyby to díky nepřízni počasí byla jen Margotka, tak mi to vůbec nevadí, rád se zase svezu s vozem s motorem za zády z MB, naposledy jsem v ní jel v roce 2003, když jsem prodal mojí užovku 120L a povýšil na Fávo. I když teda Estellka by mě na sraz lákala víc...
Tak si dneska uvař kotel horkého čaje a využij toho, že je venku hnusně a relaxuj v teple a pohodlí domova. :-)
Já teď zrovna brouzdám po netu, vedle compu mám taky hrnek voňavého black tea a k dobré náladě se mi k tomu linou melodické instrumentálky The Shadows z reproduktoru MGK 10, kterého teď před srazem zrovna proháním, :-D  :-D naposledy jsem na něj hrál někdy koncem února. :-D  :-D  :-D

260 Petr.116 Petr.116 | 7. října 2012 v 13:20

Westfan[259]:
Zůstaň v klidu, Vilda ať se léčí co může - např. já teď měl virózu jako hrom a 14 dní výpadek a teď se z práce asi zblázním ..., ale žene mě jediný cíl: JET NA SRAZ !!!
Naprosto si nepřipouštím jakoukoliv úvahu, že bych nejel ! Taky se to silně lepší ... Kašel fuč, teploty fuč, už mne jen bolí hlava, ale to prý je spíš od páteře - jo, my IT pracanti - furt před obrazovkou a tělo dostává na prdel ...

Ale prostě budu OK a přijedu.

Kdyby to Vilda nezvádl, prostě tě naložím já.

To, že nikoho z osazenstva srazu neznáš, je nepřesné : Podle toho, jak tu píšeme, si nás můžeš představit :-)
Prostě žádný strach - samej PRÍMA KLUK :-)

Je fakt, že akce typu té Vildovy s kamarádem a v tomto počasí nejsou to pravé ořechové.
My jsme před mnoha lety říkali na vojně : " ... iniciativní blbec je horší, než třídní nepřítel ..."

...ten kámoš by byl počkal. Teď je všude samá viróza, školy samá absence, dopravní prostředky plné nemocných - člověk musí být opatrný.

Vilda[258]:
Léčit, odpočívat, zrušit stres, omezit aktivity - zpomalit, dopovat se vitamíny, Echinacea - však víš.

261 Westfan Westfan | 7. října 2012 v 14:16

Petr.116 [260]:
Jasně, vždyť já bych stejně jel, vždyť už pomalu odpočítávám dny, kdy se konečně dočkám. :-)
Já vím, že bys mě vzal Ty, jen bych se rád svezl Vildovo škůdkou a také jsem měl trochu obavy z výše zmíněných důvodů a když vidím, jak tady Vildu škádlíte ohledně oprav elektroniky a automobilů, tak si myslím, že bych tam byl také vděčným terčem profesionálů a jiných príma kluků. 8-)  8-)  :-D

Ostatně podle mých komentářů si taky asi dovedete představit, co jsem asi zač. ;-)  :-D

Vildovu iniciativu ohledně Gardovky docela chápu, když se člověk na něco těší a chce to udělat, tak na racionální důvody nehledí - ostatně vím to z vlastní zkušenosti, když jsem kdysi montoval do mé Š 120L přístrojovku s otáčkoměrem z LSka a byl tak nedočkavý, že jsem se na to vrhl hned po příchodu z dvanáctihodinové noční směny, která byla již pátou v řadě za sebou, navíc ten srpnový den pařilo slunce jako o  závod, takže se mi náhle během montáže najednou zatmělo před očima a probral jsem se až v sanitce a následujících deset dnů jsem strávil na lůžku neurologického oddělení Thomayerovy nemocnice. :-(  :-(

Z toho plyne ponaučení, že ne každá aktivita je vítaná a žádoucí. ;-)
Nejsmutnější na celé té dávné záležitosti byl ten fakt, že jsem to tehdy stejně nedokončil a musel to dodělat až když mě pustili domů z nemocnice... :-(

262 Vilda Vilda | E-mail | Web | 7. října 2012 v 18:41

Westfan [259]:
Neboj, já se dám dokupy. Po inventůře bych se možná hodil 1 - 2 dny marod, ale třeba to bude dobrý. Mám tam dost přesčasů, tak si to vyberu. Ten krk je už lepší, mám v sobě třetí čaj, vzal jsem si paralen. Snad to bude ráno dobrý.
Proč jsem pod to auto lezl, bylo především proto, že to musí do zimy zmizet. Včera bylo hezky a byl to poslední den, kdy jsem byl ochoten pod tím ležet. To nejtěžší je za mnou. Už zbývají jen brzdy a ty štefty a to se zvládne už kdykoliv. Záleží však na počasí.

Petr.116 [260]:
Pokud mě nebudou štvát v práci jako koně, tak by to mělo být v pohodě. Je mi každopádně líp jak ráno. 14 dní je dlouhá doba a když to podchytnu už teď, tak z toho snad nic nebude. Sraz vypustit v žádném případě nechci, tak snad to dobře dopadne.

263 cliff cliff | 7. října 2012 v 19:23

Keď tu čítam tie poučenia o oprave elektroniky, kebyže tu prispieva aj Sinclair (známy najmä z českých elektro diskusií), tak by tu bolo inak horúco :) inak, tento týžden som renovoval bratrancovu B100, ktorú zdedil po otcovi. úplne zbrúsenú hlavu som vymenil za nejakú  použitú ale len trocha líznutú, premazal motor a osattné časi, poťáky, vyčistil. Magnetofón hrá super a ja som spokojný :-) teším sa až príde SonetDuo

264 balenoGLX balenoGLX | 7. října 2012 v 19:45

Vyležet...já dva týdny zpátky musel marodovat 14 dnů s docela nehezkým zánětem průdušek. A ten kašel mně úplně nepustil doteď - doktorka říkal, že pokašlávat budu ještě tak měsíc až dva...
Pokračování beden sraz, snad to stihnu dodělat:
Tak jsem trochu pokročil ve stavbě kompaktních 3-pásem s teslou.Mám tu i nějaké naměřené a odsimulované charakteristiky. Výhybku jsem ohlodal úplně na kost - t.j. na úplný základ výhybek II. řádu s jednoduchou kompenzací impedance basáku a střeďáku. S hotovou výhybkou jsem to ještě poslechově nezkoušel (chybí cívky), jen takovou "divokou"...1mH před basákem, 10uF před střeďákem a 680nF před výškou a musím říct, že jsem si skoro sednul na zadek...na to, že jsou to teslácký měniče...ARN668 i ARE5808 jsou fakt hezky hrající repra a ta kombinace spolu náramně sedí. :)
Ozvučnice je zatím bez povrchovky. Hrany sraženy pod 45°, střed a výška zapuštěny. Rozměry 270x500x318mm, objem pro basák cca 25L (tlumeno vatelínem - rovnoměrně vyplněn celý objem, ne napěchován), střed 1,3L (tlumení kastlíku vatou).
http://pokec.azet.sk/tl_unicorn/fotoalbumy/project-mirage?i9=b2abab415664

265 Petr.116 Petr.116 | 7. října 2012 v 23:05

cliff[263]:

Pokud jde o Sinclaira - my to pojímáme trochu jinak - nikomu nenadáváme, ale spíše se snažíme trpělivě a tolerantně vysvětlovat a předávat zkušenosti a znalosti.
Tedy někdy s trochu sebezapření - to musím přiznat, protože prostě určité zásady práce s technikou platit musí, o tom není sporu. A když je někdo opakovaně popírá ...
Ale jak jsem říkal Westfanovi, jsme tu všichni přece príma kluci, tak proč bychom se zabíjeli, že ... :-D  :-D  :-D

balenoGLX[264]:
Držím palec, ať Tě to pustí (ten kašel). Vím o čem mluvím, já to měl 14 dní zpátky taky a hodně a žena teď ...
Re Tesla speakers: já vždycky tvrdil, že ty původní valmezácké repráky byly dobré - ostatně mně tu hrají dodnes a dobře.

266 Standoch Standoch | 9. října 2012 v 10:47

A PAK ŽE ŘADA B 5xx NEMÁ ŽÁDNOU CENU O_O  O_O  O_O  O_O  O_O

http://aukro.cz/kotoucovy-civkovy-magnetofon-tesla-b58-i2689003115.html

:D  :D  :D

267 Petr.116 Petr.116 | 9. října 2012 v 10:52

Standoch[266]:

Ahoj,
... na adresu oněch přihazujících by se hodilo ono biblické:
... Blahoslavení jsou chudí duchem ... neb neví, co činí ..." :-)

268 Roman B. Roman B. | 9. října 2012 v 19:55

[267]: Hm, zajímavý názor. :-?
Můžete mi prosím přesně objasnit podrobnosti toho rčení v souvislosti se zájemci o ten magnetofon?
Já jen, že jsem si taky přihodil, protože děda přesně tenhle typ měl, zůstalo po něm dost pásků a po magnetofonu návod, tak bych ho rád získal, tak bych chtěl vlastně vědět, jak na tom jsem po duševní stránce.
Děkuji.
Bartoš

269 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 9. října 2012 v 20:10

[268]: Pane Bartoši,
Petr Vám to jistě vysvětlí líp, ale - magnetofony řady B5 jsou to nejhorší, co se v Tesle dělalo - raději bych tedy volil něco z řady B4, nebo raději B7 a nejlépe B1XX - vaše pásky na tom půjdou přehrát. A další věc je ta, že reálná cena tohoto magnetofonu je tak tři stovky ve funkčním stavu - a tenhle je spíše polofunkční, podle popisu. Libor.

270 Petr.116 Petr.116 | 9. října 2012 v 20:35

Roman B.[268]:
Dobrý večer, já se předně omlouvám, protože to nemělo vyznít jako urážka někoho - tedy ani ne Vás. Jen to byla replika na upozornění kamaráda zde v diskusi, že přece jen někdo kupuje věc, kterou jsme tu již na našem fóru 100x probrali a vysvětlili si, že ty modelové řady B5xxx, B100 a odvozené byly tehdy jakousi vynucenou modernizací za každou cenu a že tam byla celá řada věcí, hlavně mechanických (ale nejen) silně nepovedená :-(
A protože se to tu stále dokola omílalo, po přečtení toho upozornění mi "ujel" tento pokus o vtipnou repliku.

Bez postranních úmyslů - nic ve zlém.
... jen to mělo znamenat, že dotyční se dobrovolně řítí do potíží s vlastnictvím takovéhoto "stroje".
OMLOUVÁM SE VÁM ! Určitě jste v pořádku, jen nemáte ty odborné informace :-)

271 Roman B. Roman B. | 10. října 2012 v 16:09

[270]: Nemusíte se mi omlouvat, vím, že to nemyslíte zle, ostatně i kdybyste si myslel, že jsem ten největší trouba na světě, je mi to úplně šumák. :-)
Na ten magnetofon přihazuju proto, že bych rád přímo tenhle typ. Jak jsem psal, děda ho měl dvanáct let, než mu ho v roce 1984, nebo 85 ukradli z chaty.
Zůstalo po něm cca 90 pásků, většinou na patnáctkách, ale i osmnáctkách cívkách, takže dost slušná porce zajímavých a i cenných záznamů.
Nejsem zase až takový úplný laik, trochu se o Tesláckou elektroniku zajímám a vím, že tahle typová řada nepatřila k nejpovedenějším, ale nostalgie je nostalgie. A chci se zeptat, kolik z vás, kteří na ty pětky nadáváte, s nimi mělo ve skutečnosti co do činění? Ono to zase nebude tak horké, jak se zdá. Schválně jsem se dědy dnes ptal, jak s ním byl spokojen a dozvěděl jsem se, že naprosto v pohodě, za ta léta byl v servisu jen třikrát, což jsem si ověřil na dochovaných stvrzenkách z Kovoslužby. Jednou přestal nahrávat, protože v něm odešel tranzistor, potom se měnily řemínky a mazala ložiska v motoru a setrvačníku a při poslední návštěvě opravny se měnily unašecí spojky kvůli ojetým gumičkám a seřizovaly parametry kvůli opotřebení hlav.
Přístroj v aukci vypadá i přes mizerné fotky docela pěkně, takže doufám, že se mi podaří ho vyhrát.
Takže asi takhle. :-D  :-D  :-D
Tesle zdar a těmhle stránkám zvlášť. :-)

272 Vilda Vilda | E-mail | Web | 10. října 2012 v 19:31

VŠEM CO JEDOU NA SRAZ:
Tak je to se mnou nic moc. Teploty sice nejsou (maximálně tak 37,1) ale i tak mě to se*re. Zítra a v pátek jsem doma (dovolená kvůli nemoci) a jdu k doktorce nechat si napsat antibiotika, nebo něco, co mě postaví na nohy. Ten sraz si prostě nenechám ujít! :-|
V sobotu snad už na tom budu lépe.

Roman B. [271]:
Já mám s B5 řadou celkem dobré zkušenosti. Vlastním T-B100, T-B57 a dříve jsem měl T-B588. Pro nenáročného uživatele je to dostačující magnetofonová řada. Typ B100 dle mého názoru pěkně hraje i nahrává a provedení je také hezké. Mám ji po renovaci. B588 jsem dal pryč, protože byla pro mne nezajímavá (mono).

273 Petr.116 Petr.116 | 10. října 2012 v 20:21

Roman B.[271]:

OK - dík :-) Jsem rád, že Vás moje poznámka nenaštvala ...
Pokud jde o ty názory na řadu B5 : nejedná se o laické názory, jde o profesionální komentář lidí z oboru (v mém případě se vyjadřuju konkrétně jako vývojář TESLA Pardubice se spoustou kolegů ze sesterské Tesly Přelouč ... to vše z doby, kdy se tato technika vyráběla ...), takže vím, o čem mluvím.
Šlo mi toho rukama spousta ...

Samozřejmě jsou lidé (i zde), kterým se stroje líbí, protože je až tak moc neposuzují technicky, ale spíše spotřebitelsky a případně jako sběratelé.

274 Petr.116 Petr.116 | 10. října 2012 v 20:29

Vilda[272]:
Držím palce :-)
Samozřejmě doktor určitě (doufám), ví, co dělat, ale komentář k té formulaci "nechat si napsat ATB apod.":
správný doktor Ti v rámci odběru krve (umí to i za 6 min v ordinaci) zjistí CRP (C-reaktivní protein) - viz http://www.testcrp.cz/
... a ATB Ti nasadí, až když bude hodnota CRP vyšší. Vysoké CRP > 40 ukazuje na zánět v těle způsobený bakteriemi, nižší může být virového původu a pak Ti ATB nepomohou a může dojít ke vzniku rezistence organismu na ně a to není dobře.
ATB pouze AŽ jsou nezbytná !

275 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 10. října 2012 v 21:26

[271]: Magneťáků z řady B5 mi prošlo rukama pár - tak dvacet? Pár jich ještě mám, ale moc ne, protože mě neoslovují. Ono nejde o to, že by ten magneťák byl nějak výrazně poruchový nebo výrazně špatný, to ne, ale spíš jde o to, že prostě každý jiný je lepší :-) A ta cena-je to vaše věc, ale za litr by musel být "nový" - nejetý, v původním balení a s původním příslušenstvím, ale to co je na aukru je taková spíš troska před servisem... ale je to fakt vae věc. Jinak se pohybuji dost i po radioamatérských burzách tady po moravě, a tyhle B5x se pohybují tak od stovky po pětistovku za krasavce, a i za tu pětistovku se většinou neprodá...

276 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 10. října 2012 v 21:32

[273]:  Petře a jiná otázka do pranice - zesilovač Toshiba, klasická koncepce (pnp+npn na konci) - oba kanály hrají stejně, ale jeden kanál má chladiče tranzistorů studené, kdežto druhý má horké - ale co je zajímavé - chvíli je vařící, chvíli je vlažný a pozor - střídají se - chvíli je teplejší jeden, chvíli druhý O_O jinak napětí sedí, hraje to normálně, ještě to vezmu na škopek jestli to nekmitá... napadá tě něco? Díky :-)

277 Westfan Westfan | 10. října 2012 v 21:32

[271]: Moc hezky napsáno... :-)
Hrdě se přiznám, že pětková řada, hlavně právě taky B58 je pro mě těžce srdeční záležitost, jen s tím rozdílem, že ji měl můj táta, takže jsem na tom magiči vyrůstal prakticky od narození, protože byl o čtyři roky starší než já a loni oslavil čtyřicítku. :-P
Jak jsem tady už kdysi psal, díky němu jsem se naučil poslouchat můj milovaný klasický rock a vůbec 60. a 70. léta, díky němu jsem začal i sbírat magnetofony a pětková řada byla první, kterou jsem měl kompletní. :-D
Jo, nostalgie a srdce jsou prostě zatraceně těžké argumenty proti technické nedokonalosti těchto přístrojů, se kterou plně souhlasím s Petrem, protože když porovnám techniku předchozí řady B4 i jen mým, zdaleka ne až tak odborným pohledem, tak se mi vnucuje pocit, že člověk, který tohle navrhoval, to asi neměl v hlavě úplně v pořádku, ale na druhou stranu dle vzpomínek pamětníků z Přelouče vím, že to spíš byl výsledek stranického zadání, zkonstruovat levný magnetofon, dostupný masám socialistického člověka.
Já osobně ten magič mám jak z osobního, tak sběratelského hlediska velmi rád a s tou spolehlivostí to opravdu není tak špatné, proháním je docela často a bez problémů. :-)
Exemplář v aukci navíc je už novějšího provedení po modernizaci v únoru 1973, kdy bylo ve výrobě učiněno mnoho kvalitativních změn, např. začal se montovat silnější motor, zrekontruované byly spojky a brzdy, horní panel se začal lisovat z teplu odolnějšího plastu a dostal ve spodní části výztuhu proti kroucení, atd. takže nový majitel by neměl mít žádné větší potíže. :-)  :-)

Vilda [272]: No kamaráde, neklesej na mysli, já si taky nechci svezení ve škůdce nechat ujít a ten sraz už vůbec ne!!! :-D
To zvládneš!
Opět mi nezbývá, než přidat souhlas s Petrem ohledně ATB, neznám teda Tvou přesnou diagnózu, ale myslím, že ve Tvém případě jsou ATB zbytečná, lepší by byl nějaký konvenční způsob léčby, jednak už kvůli zmíněné rezistenci organismu, ale také je nutné si uvědomit, že ATB musíš dobrat, navíc ještě minimálně 48 hodin po dobrání zůstávají v těle a nesnášejí se s alkoholem, TAKŽE BYS NEMOHL NIC ALKOHOLICKÉHO PÍT. ;-)  :-D  :-D
Samozřejmě tím nechci říci, že by se na srazu mělo nějak bujaře popíjet,kvůli tomu tam nejedeme, já sám ostatně alkohol taky téměř nepiju, ale po dobrém jídle si pivko dám moc rád a myslím, že i k dobré pohodové náladě tohle určitě přispěje. :-P  :-P :-)

278 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 10. října 2012 v 21:33

[276]:  Jo a ohřívá se to bez závislosti na signálu -  i když je bez signálu, tak topí :-)

279 Westfan Westfan | 10. října 2012 v 21:39

Libor [276]: je teda fakt, že i když je to pro mě srdcovka, tak litra bych za B58 taky nedal, akceptovat by se to ještě dalo u B588, ta je daleko hezčí, ale ta by musela být taky v TOP stavu, jak píšeš.
No, i když je pravda, že já jsem koupil tu s černým víkem za 600,- v bazaru a o tu s průhledným jsem se před dvěma roky přetahoval na Aukru s dalšími pěti zájemci a nakonec mě vyšla na skoro 900,- a to ještě nebyla po elektrické stránce úplně OK, při reprodukci prskala a při záznamu nemazala... :-?
Ehm... :-D

280 Petr.116 Petr.116 | 10. října 2012 v 22:40

libor[276]:

Takovéhle detaily bych asi přesunul do rubriky zesilovače - jsme v rubrice srazu a kdybych teď kvůli organizace akce potřeboval listovat příspěvky lidí, co jedou, asi bych to v tom hledal dloooouho.

(A správce WEBu mlčí :-)

Tudíž odpověď přesouvám tam a všem kamarádům bych doporučil totéž. začíná tu z toho být chaos.

281 Standoch Standoch | 11. října 2012 v 14:46

[272]: "No tak Vlastooo,nedělaj ze seba krávu" :D  :D  :D
Jedeš a basta.To ti přikazuju já Král :D  :D  :D

Víš jak to je léčená chřipka trvá tejden a neléčená 7 dní.

Angína to je jiný svinstvo :-?
Ale chřipka ta se dá jenom vypotit ;-)

282 Vilda Vilda | 11. října 2012 v 18:21

Petr.116 [274]:
Tak je tam bakteriální nález. Dělali mi ještě výtěry z nosu, v ondělí budou výsledky, tak uvidíme, co to nakonec bude. Chřipka to ale není. Dnes se cítím líp. Tak ještě ten zítřek bud odpočívat a pak zpět do práce + v sobotu a neděli je inventůra. Přežít pět dní a pak hurá na sraz. 8-)

283 Vilda Vilda | 11. října 2012 v 18:23

Westfan [277]:
Standoch [281]:
Však já pojedu, nebojte ;-) Pokud by bylo počasí jako dnes, byla by to paráda.

284 Westfan Westfan | 11. října 2012 v 20:03

Vilda [283]:přesně to samé o tom počasí jsem si myslel dnes celý den. :-)
Víkend má prý být deštivý, tak doufám, že se to vyprší, aby ten příští bylo zase hezky. :-D  :-)

285 Petr.116 Petr.116 | 11. října 2012 v 21:43

Vilda[282]:
Při té inventuře budeš sedět v koutečku, popíjet rozvážně čajíček, tu a tam utrousíš, že " ... to je ale smůla, že to na člověka skočí, zrovna, když je inventura ..." a budeš koukat, jak pracují kolegové - ostatně jsi šéf, tak co ?
Jestli tam budeš lítat, tak to máš po neděli rozjeté jako hrom, a v době srazu budeš ležet s 39°C a potit se a nadávat, jak jsi to posr.al :-)

286 Petr.116 Petr.116 | 11. října 2012 v 21:46

Standa[281]:

To je o rýmě (těch 7 dní) - u chřipky nevím, nevím ...

287 balenoGLX balenoGLX | 12. října 2012 v 6:57

No mně to taky ještě furt drží... :-( Nasadil jsem pro jistotu ještě bioparox a horký čaj s citrónem a snad budu příští týden OK. Tedy určitě budu schopen jít na sraz...horší je to, že jsem 18.10. objednán na preventivní prohlídku k zubaři a nevím, jestli mně s tím zbytkovým kašlem vezme...snad jo.

288 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | Web | 12. října 2012 v 11:59

Koukám, že se tam všichni navzájem nakazíme :D každej si odveze nemoc, kterou do té doby ještě neměl :D

289 Standoch Standoch | 12. října 2012 v 14:26

Tak já taky trochu pochrchlávám,ale za to mladej má nudli jak bačkoru a kašel tak doufám,že to od něj nechytim.
Dneska nešel do školy tak ho budem přes víkend kurýrovat aby v pondělí mohl naklusat :-)

Sraz mi to nesmí ohrozit,já mám tuhej kořínek :D  :D

Petr:

Omlouvám se za spoždění s platbou.Pošlu to v pondělí,měl jsem problémy s bankou,přivlastnili si prachy na který neměli nárok,šmějdi,ale už je to vyřešený ;-)

290 Petr.116 Petr.116 | 12. října 2012 v 14:28

Libor[288]:
Ty provokatére :-D

291 Petr.116 Petr.116 | 12. října 2012 v 14:29

Standa[289]:

OK - No problem :-)

292 Vilda Vilda | E-mail | 12. října 2012 v 19:39

Westfan [284]:
Je pravda, že dnes u nás pršelo, ale až k večeru. Každopádně já už jsem schopnej fungovat, takže zítra v 9h budu v práci na inventůru, ale prostě žádný přetěžování nebude. Budu se šetřit. Má nás tam být jako psů, tak neni důvod se přepínat.

Petr.116 [285]:
Vedoucí sice jsem, ale také nesu za ostatní zodpovědnost, nebo tedy za odvedenou práci během inventůry. Ale jak píšu Vaškovi, budu se šetřit, i když jsem už dnes v pohodě a cítím se dobře. Neni třeba, aby se mi to vrátilo.

balenoGLX [287]:
Zuby, to je svinstvo. Asi tak dva roky zpět mi dával zubař dohromady předek (pár kazů) a do dnes mě to občas pobolívá, ale radši si najdu jiného, než k němu jít znovu. Prvně to zprasil a napodruhý je to takový, že když jdu jíst, tak se bojim abych v jídle nenechal plomby a to jsou dva roky od zákroku. :-?

VŠEM:
Přemýšlím, zda-li mám vzít na sraz tu B100A, nebo se na to vykašlat. Je zajímavá jen díky tmavému plexi. Jinak tuctová "Bé Stovka". Spíš bych uvolnil místo pro přístroje Vaška. Ta MF2 a MGK10 jsou dost velké a nechci je vézt v kufru. Křehčí a choulostivější věci půjdou do kabiny.

293 Petr.116 Petr.116 | 12. října 2012 v 19:55

Vilda[292]:
jak chceš, ale já bych to řešil foto nebo videodokumentací. To stačí - šetří Estellku :-)

294 Petr.116 Petr.116 | 12. října 2012 v 19:56

[293]:
... překlep -> Šetři ... (to dlouhé í mi tam hupslo omylem ...).

295 Vilda Vilda | E-mail | 12. října 2012 v 20:33

Petr.116 [293]:
Teoreticky... já tam vezu na ukázku hlavě prototyp a B73 na pípadné seřízení (chtěl bych trošku více výšek na 9té rychlosti) Mechanicky je na tom výborně, žádné vyviklané kolíky :D 8-O :-D
Mám jen obavy, že mi blbě ukazují budíky (sral jsem se kdysi do nastavení, abych tam mohl dát budíky z B100A, které chtějí větší proud) a ještě ten záznam na 9tku trochu poladit, pokud to půjde. 19 je super, ale to tak nějak nestačí, pro dobrý pocit. 8-)

296 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 12. října 2012 v 21:23

[295]: Tak nezapomeň vypsat na papírek, co jsi v něm projistotu vyměnil, aby Baleno věděl, kde má všude seřizovat :D :D :D

297 Petr.116 Petr.116 | 12. října 2012 v 21:32

Libor[296]:
Pokecáme, pokritizujeme, popijeme ...
ale vyměňovat si budeme jenom zkušenosti, ne součástky v rozesraninách, kde k finálnímu stavu došlo cílevědomým ničením :-)

298 Vilda Vilda | E-mail | 12. října 2012 v 22:20

audiotechnika-libor [296]:
Petr.116 [297]:
No pánové dovolte? Jak se to vyjadřujete o mém stroji? To neni žádná rozesranina, ani cíleně zlikvidovaný magneťák. To je neustále zdokonalovaný přístroj metodami "pokus/omyl/možná úspěch" :D

299 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 12. října 2012 v 22:51

[298]:  Vildo, JÁ JSEM NIKDY NEŘEKL O TVÉM STROJI, ŽE JE ROZESRANINA!!! Já nemám takovou odvahu jako Petr.116 :D :D :D

300 Petr.116 Petr.116 | 12. října 2012 v 22:55

Vilda[298]:
Libor[296]:
Šmarjá, co jsem to zase napsal ? :-D  :-D  :-D

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.