



Juraj [1]:
Nemáš zač Jinač, k tomu přístroji... na tu dobu je velmi nadčasový svým provedením. Líbí se mi
jó Vildo, nieje to síce žiadné Hi-Fi, skôr bežný receiver s kazetovými deckmi, a preto aby sa to predávalo tak tomu pridali pár vychytáviek. hlavne to ešte neobsahuje žiadné "krvítka" ktoré by nútene pristroj znefunkčnili alebo obmedzili jeho funkčnosť po dvoch rokoch.
prístroj má všetko pôvodné jak remienky tak aj prítlačné kladky, všetko v stave ako úplne nové. jediná stopa hojného používania magnetofonov sú už mierne ojazdené hlavy. ale stále plne funkčné.
Prístroj sa ku mne dostal ako nefunkčný - mal prerazený koncák STK4141. nejakému chytrolínovi sa zachcelo tých širokopásmových reproduktorov a tak ich vybral z reprobedničiek, netušiaci nový majiteľ to v domnení plne funkčnej zostavy zapojil - zapol PUK a bolo po STK4141, kedte konce vodičov v reproskrinke zostali skratované dokopy. takže som to dostal ja a na výstupe pre repro bolo plné Ucc teda tých 37.5V po výmene za nový STK4141 prístroj plne funkčný, repro skrinky dostali nové osadenie a to širokopásmovým Monacor SP-50X. K tomuto prijímaču a jeho vlastnostiam plne postačujú.
hlavne že zostava hraje k spokojnosti a dufam že ešte dlho bude.
Omezovač šumu ANRS (automatic-noise-reduction-system) byla specialita vyvinutá firmou JVC aby neplatili drahou licenci za dolby NR. Oba systémy se však dokonale snášely a byly plně kompatibilní.
Něco podobného jako polská Unitra cassette deck M-8011 používala systém CNRS. Tento elegantní černý magnetofon standartní jakosti se dovážel i k nám do ČSSR asi tak v letech 1983-85. Fotky někde mám, můžeme zveřejnit na tomto blogu pokud bude zájem.
Lešo:
ano ano je to tak ANRS je vyvinutý Victor-om JAPAN. nahrávka s ANRS je na čisto dolby B systeme prehrávaná uplne v pohode, takže systémy sú kompatibilné preto je to uvedené na prístroji ANRS/Dolby B
Lešo:
Myslím že ak sa skontaktuješ s Vildom tak by vedel zverejniť aj tvoj článok s tou Unitrou. predsa len spestrenie stránok dalším "RVHP" strojom. :)
Ano, ANRS bylo "bezlicenční Dolby B". Nápisy "ANRS/Dolby B" byly na přístrojích až později, kdy už Victor zase platil licenční poplatky - jinak by tam nápis "Dolby B" být nemohl. Co jsem měl deck JVC KD-A 11, tamy bylo pouze "ANRS", na pozdějším nástupci KD-D 2 bylo už "ANRS/Dolby B".
Ještě zajímavější byl u dražších aparátů (z mého portfolia KD-A 66 a KD-95, který už nemám) systém Super ANRS, což bylo něco jako Dolby B + HX PRO (dynamická předmagnetizace, zvyšuje vybuditelnost na vysokých kmitočtech), ovšem mnoho let před HX-PRO.
ano tým že prístroj má už uvedené na prednom panely nazov Dolby B má už aj vzadu informáciu že dvojitý znak dolby je chránenou značkou Dolby laboratories.
Pri čistení prístroja od prachu som si ale prešiel integráče a ani na jedno sa nenachádza odkaz žeby IO bol systému dolby... takže zrejme pristroj používa Victor-ov ANRS a jeho obvody ale pre lepšie priblíženie uviedli aj Dolby B
[8]: Samozrejme, však obvody ANRS a Dolby B pracovali úplne zhodne. Lenže JVC strácalo podiel na trhu tým, že radoví spotrebitelia nevedeli o 100% kompatibilite ANRS a Dolby B a nechceli si ich decky kupovať, preto si radšej kúpili licenciu.
Mmch., ešte brutálnejší bol Sharp, ktorý v jednom období nedával do deckov žiaden kompandérový systém na potlačenie šumu. Aj ja som si vtedy kvôli tomu nekúpil inak vynikajúci deck Sharp. Neskôr začali Dolby B dávať znova a prakticky od nástupu Dolby C sa žiadny významný výrobca neodvážil produkovať deck bez Dolby. Aj decky s DBX, HIGH COM a podobnými celopásmovými kompandérmi mali aspoň expandérovú časť Dolby B, niektoré (AIWA, YAMAHA, Technics) však aj kompletné Dolby pre obojsmernú kompatibilitu.
Můj první cassette deck který jakž-takž splňvoval základní kritéria hi-fi byl JVC KD-X1 z tuzexu v roce 1987 a tímto systémem ANRS vybaven. Nebyl to špatný aparát, měl funkci music scan a po doladění BIAS předmagnetizace pro tenkrát dostupné kazety Sony HF 90 dával uspokojivé výsledy, návod vyšel v tehdejším Amatérském radiu. Cenově asi jak Tesla SM 260 jenomže mít v sestavě JVC to platilo za nadstandart. Velmi podobný byl JVC KD-V 11, oba měly přípoj DIN / CINCH pro zesilovač nebo stereo radio.
[10]: Já jsem měl první KD-A 11 za 1.100,- bonů z Tuzexu, asi 1981 nebo 1982. Takový neurážející přístroj, Tesla měla tenkrát v nabídce akorát tak polský dreck M 531 S. Pak jsem si koupil v 1985 kvůli Dolby C v krámě AIWU AD-F 220 za rovných šest tisíc, ta byla naprosto fantastická, zejména s přihlédnutím k tomu, že to byl druhý nejnižší model od AIWY. A pak jsem až asi v roce 1993 koupil v Šalingradě u pana Zemana můj můjprvní dual capstan AD-F 810 a o rok později v Anglii jsem si koupil AD-S 950 už s Dolby S. Tu mám dodnes - kromě několika desítek veteránů. Ovšem 950 odpočívá v komoře a v provozu jsou dvě AD-6900 a jedna AD-M 700.
Ten JVC jsem později nahradil strojem AIWA AD-F660 (rovněž původ tuzex) z druhé ruky na inzerát a to byl skok kvality o 200% : 3 hlavy, 2 motory, dual capstan, dolby B-C Hx pro, MPX, BIAS fine adjustor, parádní stroj. Plechovou skříňku jsem prostříkl černým matným lakem aby opticky ladila do sestavy. AD-F 220 důvěrně znám, dovážela se k nám do ČSSR a občas jsem na ni nahrával u kolegy z gramofonu Tesla / NAD 5120 než jsem zakoupil vlastní kazetový magnetofon. Po revoluci asi tak v roce 1992 jsem si obstaral AD-F910 a mám dodnes, proti 810 se líší akorát dálkovým ovládáním které stejně většínou nepoužívám. Dolby S jsem již nevyzkoušel, přišly na trh CD a CD-R.
práve uvažujem že si zadovážim nejaké spínacie hodiny (TIMER), niektoré relácie idu dosť neskoro v noci, prípdne ked niesom doma a tsk by mi to ceck nahral, pozeral som , nieked sa vyrábali spínacie hodiny v skrínke Hi-Fi rozmerov no nikde som to už nevidel. dnes už len tie maličké biele s DO. tak snad budú vyhovovať aj takéto moderné.
[12]: Rozdíl mezi 810 a 910 byl ještě v tom, že 910 měla vestavěný kalibrační generátor a motoricky ovládaná dvířka. Ta dvířka u 950 bohužel z úsporných důvodů vypustili a navíc ojebali pohon tím, že jen pravý capstan měl setrvačník, pravý měl jen plastové kolo ve velikosti setrvačníku . To jsem ošetřil přehozením setrvačníku z 810
.
[13]: Samozrejme že funkčne vyhovejú aj tie krabičky. Audio timery v designem komponentov hładaj na Ebayi .
tak som pozeral tie audio timer-y a našiel som na ebay-i nejaké ale cený sú tiež tomu poplatné.
ono by to možno nemuselo byť ani ťažké vyrobiť doma, pár zásuvok na zadnú stenu, kupiť jeden programovateľný timer blok s výkonovým výstupom z prednej časti to má klasický diplej. a mohlo by to fachčiť.
nejaké take DIY timery som videl na nete.
ked bude času možno sa do toho pustím.
Vildo dík za zverejnenie článku :) blog o dalšie prístroje bohatší :)