Komentáře
Zobrazit vše (480)
Zobrazit starší komentáře

[101]: Petře se zedníkem je domluva jak s kozou takže to pošli i se mnou já už si to nějak zařídím,protože chci jet když se nás tam sejde takový kapacity
Nechci ti to nějak stěžovat mýma osobníma problémama takže si to nějak zařídím.
Prostě jedu a dost !!

Standa[102]:
Dík - super. zrovna jsem Ti začal psát SMS ...
Jdu to poslat. Děkuju.
Westfan [98]:
Já to k tobě vezmu po nějakým okruhu. Musím ještě koupit 10ti denní dálniční nálepku (jezdím výhradně jen po okreskách). Je ale pravda že D1 bych dálnicí nenazýval, protože i když jezdím např. na Kutnou Horu, Čáslav, Chrudim, nebo Havlíčkův Brod, tak ty silnice jsou 100x lepší jak D1.
balenoGLX [100]:
Na diesla je 5000 otáček už poměrně hodně Asi bych s tím jel jen kolem těch 3 - 3,5 tis. Jinak z tý D1 mám docela strach. Předloni jsem tam jel služebně s Kiou Clarus a slyšel jsem jak mi z těch drncáků odpadávají práhy.
Ona je totiž trošku hnilá a každý den se modlím, abych nepíchl zadní pravý kolo, protože to nemám za co zvednout.
Ale jinak je to poměrně hezký velký sedan (původně pro americký trh). Je v tom 1.8 benzín, 4x kotoučové brzdy (líp brzdí i Margotka kde jsou vzádu bubny). Ale mě se to auto líbí. Pro představu zde:
http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0001671/KIA/KIA-Clarus--1996-1999-.jpg
http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0001672/KIA/KIA-Clarus--1996-1999-.jpg
Je to zezadu takový korejský Chevrolet Caprice, zepředu korejské Mondeo a z boku korejská Mazda 626 Typický vůz pro USA, protože mám všude cedulky Caution a Warning (hlavně v zrcátkách, že předměty se zdají jinak velké a podobné kydy).
VŠEM:
Asi je to už poměrně starší záležitost, ale mám doma už tu Teslu Pluto a jako bonus jsem dostal Teslu LIBERTA 2. To je už pro mně trošku nezajímavá záležitost a tak se ptám, naše by se zde něko kdo by měl o ni zájem? Je to rádio s gramofonem. Nevím jestli hraje, nezkoušel sem ho a zkoušet nebudu. Chci ho poslat dál. Mohu ho nafotit. Je kompletní, alespoň se tak jeví. Poměrně pěkný zachovalý kousek.
Pro představu, jak to vypadá a o co se jedná:
http://www.oldradio.cz/dilna/liberta2/01.jpg

VŠICHNI:
E-mail s potvrzením objednávky rezervace atd. do hotelu právě odeslán.
Díky za spolupráci - zase si jdu lehnout. Teď bych tu potřeboval Macha a Šebestovou s tím kýblem a kartáčem na bacily

Vilda[105]:
V gramorádiu Liberta nemá co odejít, zkontroluj a popřípadě vyměň hovňáky, pak to musí běžet, pokud se v tom nikdo nevrtal. Mám starší verzi 1008A. Desky, na kterých ti záleží, v tom však nepřehrávej .
Martin [107]:
To sice ano, ale já o něj nemám zájem. Proto jej posílám dál do světa. neni to kam dát a já jsme spíše na novější přijímače, viz. 635A Soprán a nebo 814A.
Tu Libertu 2 nechávám za odvoz. Gramofon je pěkně zatuhlý a i ta guma co je na talíři vypadá jako by ji někdo smažil. Buď na díly, nebo někomu na opravu.

Petr.116 [109]:
Malinko to se srazem souvisí... kdyby to někdo chtěl, jsem ochoten vzít tu Libertu na sraz případnému zájemci.

Vilda[110]:
To leda ... Ale to Ti zabere půl škodovky A díky povrchu D1 to už bude jen do vitríny ...

[110]: Vildo, tu Libertu 2 od Tebe vezmu. Stejně sháním nějaké staré gramorádio, abych měl na čem přehrávat svou sbírku šelakovek. Mám u Martina Hájka na renovaci gramorádio 1005A Poém, to je ještě o něco starší, ale na rozdíl od Liberty má už kupodivu VKV, ale tam to bude běh na delší trať, protože je v dost zbědovaném stavu, takže tu Libertu bych chtěl. Můžeš ji vzít k nám, až pro mě pojedeš. A kdyby i to Pluto bylo volné, rovněž bych měl zájem.

Sice to sem nepatří, omlouvám se Petrovi, ale Vilda mi připomněl s tím Clarusem, že u nás v práci má jeden kolega americkou verzi Fordu Mondeo, zepředu a z boku to vypadá jako normální jedničkové faceliftované Mondeo, ale zadek to má úplně jiný a palubku s tacháčem v mílích.
http://www.avtorinok.ru/photo/photo_full.php?car_id=33093
http://www.avtorinok.ru/photo/photo_full.php?car_id=33087
[112]: Pluto volné určitě nebude, protože ho má teď čerstvě Taky bych Pluto bral, mám pár Uranů ale Pluto ne - byť jsou úplně stejné, rozdíl je jen v přepínání rychlostí...

Chlapi, co furt máte s tím povrchem "nejdelšího schodiště v ČR" ? Já po ní najezdím několik tisíc kilometrů měsíčně, navzdory tomu, že jezdím nadprůměrně rychle, se pohybuji převážně v pravém pruhu (a taky mě stálevlevojezdiči nebetyčně serou)a nemám žádný problém, nic se mi nerozbilo v autě ani na autě, kosti, které u turbodýzlové Fóbyje údajně odcházejí po 40 tisících, mi poprvé měnili po 200.000 km. Drncyvý je na D1 už jen nějaký 50 km kousek kolem Jihlavy. Daleko horší je CZ část D2, ta je kromě mostů drncavá celá.
[115]: U Vyškova je to taky dobrá skákačka... Kosti mi na oktávce vydržely 140 000, taky se divili v servise

[114]:Já Pluto už jedno mám, ale je trochu ošoupané, tak sháním nějaké hezčí.
Urany mám taky asi čtyři, jednoho skoro nového, dokonce ještě v původní krabici i s kompletním příslušenstvím.

[115]:Já s tím nemám nic. Pokud možno, tak se mu vyhýbám a to je vše.

Westfan[112]:
... hele, nemáme sebou vzít mikrovlnku, že bychom Vám schovali večeři, než dorazíte ?

Enter[115]:
... No taková D11 je taky pěkný vibrátor - jako ze sexshopu Zejména u Prahy ... řeknu Ti, že bych těm kreténům, co nechají svoje nemehlovité kamarády dělat to nekvalitní záplatování místo KONTROLOVANÉ a ZODPOVĚDNĚ PŘEBÍRANÉ kvalitní práce, nakopal prde.l.
Když tam jedu, vždycky je mi líto koupě dálniční známky, páč je mi jasné, že tržby za známky stejně skončí po špatném přerozdělení rozpočtu u někoho na chatě za 20 melounů

Ale k věci:
objednávka rezervace proběhla díky tradiční ochotě a komunikativnosti vedení hotelu velmi dobře, takže zbývá už jen abychom byli všichni 20.10. zdraví a v dobré náladě. Hlavně to první ! To druhé si tam vyrobíme
Chlapi - dík za skvělou spolupráci !!!
[119]: Spíš vem kastrůlky, ať jim to můžeš vzít do Prahy

[120]: To ale nemá se záplatováním nic společného, to je blbá bolševická konstrukce dálnice z betonových desek, které nejsou vzájemně svázané. Porevoluční dálnice mají zase jiné mouchy ale tohle se už nevyskytuje.
Westfan [112]:
OK, jsme domluveni. Vezmu ji k tobě, až tě budu vyzvedávat. Ten Pluto si chci nechat, jako magnetofon na srazy, protože ho můžu krmit z 12V zásuvky. Problém je, že nějak blbě nahrává, asi bude v pytli pár kondenzátorů, nebo tranzistor v záznamovém zesilovači. Zvuk je tradičně zkreslený, ale pásek smaže. Přehrávání je v pořádku. Další problém je, že na rychlosti 9 mi bzučí motorek do repráku. Při 4ce je to v pořádku. Jinak tehle magič je bohužel spíše béžovo-žlutý, než šedo-bílý. Asi byl dlouho na sluníčku
Petr.116 [119]:
Nebude potřeba... myslím, že to z Prahy stihneme rychle a na tu 12tou tam budeme
audiotechnika-libor [122]:
Náhodou... já mám spolehlivý vůz
Westfan [113]:
Hm, tak ta americká verze nevypadá špatně. Jinač, zapomněl jsem dodat, že mám v rychloměru taky ještě stupnici v mílích (kilometry též) a v otáčkoměru ještě poznámku, že vůz je pouze na bezolovnatý benzín. Opravdu auto pro blbý. Ale líbí se mi to. Má to velkej kufr.

[124]: Vilda:
Vildo nic odkouřenýho asi nemáš.Pošlu ti ted mailem návod na udržbu Pluta a tam je to popsaný.Máš moc silný vstupní signál a musel bys použít dělič,který se dá snadno vyrobit-je to tam popsaný v odstavci-připojení gramofonu.
Já si to vyrobil a mám po problému,měl jsem stejný jako ty s tím nahráváním.
Takže zasílám má to přes 4Mb tak snad ti to dorazí.Je to klasicky v PDF.
Standoch [126]:
Něco tam je špatně. Teď funguje jen hlasitý příposlech (záznam jsem nezkoušel). Seru na to... objednal jsem nové tranzistory 107NU70, 155NU70 a GC500. Až to přijde, tak je vyměním všechny + vyměním kondenzátory.
[127]: Proč proboha budeš měnit dobré tranzistory?!

[126]: jj, něco podobného (nebo stejného?) mám napsáno v návodu k obsluze u Uranu, tam to spočívá ve vestavbě odporu do propojovacího kabelu.
Stejně nepochopím, (zdejší odborníci mi to jistě rádi vysvětlí) proč u těchhle magnetofonů byly vstupy jen na připojení mikrofonu, nebo rádia, ale ne gramofonu?
Zajímavé je, že třeba u starších typů magnetofonů byly zvlášť vstupy mikrofon, rádio, gramo, ale od řady B5 výš už je vstup rádio/gramo sloučený do jednoho. Má to snad nějakou souvislost s tím, že novější rádia už měly jinou výstupní impedanci, než ta stará?


[127]:Nechci Tě taky zdrbat, ale když měníš třeba tranzistory, nenapadlo Tě, že můžou být vybírány na určitý parametry? Kupř. v B115 je první tranzistor (KC149) vybírán na minimální šumové číslo. Pokud tam dáš nějakou KC149 nebo náhradu, co koupíš, tak se stane, že z odstupu 62dB bude jen 45dB, čím z HIFI magnetofonu uděláš krám podprůměrných parametrů. Stejný typ součástky Ti tedy nezaručí, žes tam dal to, co tam mělo být. Třeba v modelový řadě tranzistorů 2SC1815 se vyskytují tranzistory s betou od 120 do 500. Přitom na některé aplikace je potřebný mít třeba 150-200, jinde zase 300-400. V opačným případě Ti může kupř. zesilovač šumět, zkreslovat...nebo taky za doprovodu šedýho kouře (taky plamenu) udělat z křemíkovýho polovodiče uhlíkový celovodič. Nelze jen tak "pro jistotu" měnit všechno a nerozumět tomu, co vlastně dělám.
[129]: Jaký smysl by mělo nahrávat na magnetofon s takovými parametry z LP desky?
A nemáš pravdu, že od řady B5 je všechno sloučeno do jednoho. B100, B101, B9x, celá řada B7 a ani B11x a CM-ka nemají vstup "RADIO" a "GRAMO". To, o čem píšeš se vyskytovalo jen v nejjednodušších kazetových magnetofonech a úděsných kotoučácích B5x (a i tam to myslím není u každýho typu).

[132]: Máš pravdu, omlouvám se. I na B70 je vstup na radio a gramo zvlášť. Hm, je vidět, že se mám napřed pořádně podívat, než sem něco plácnu.
Ale nesouhlasím s tím, že by Uran a Pluto byly tak mizerné, to samé i řada B5.
Jak jsem psal, vyrůstal jsem na tom a i když si pustím nahrávky ještě po tátovi z B58, což jsou pásky 40 let staré, hrají velice pěkně. Klidně nějaký vezmu na sraz, uslyšíš sám.
audiotechnika-libor:
Petr.116:
balenoGLX:
Problém asi objeven.... T6 má uhnilé nožičky, takže proto to asi nehraje... spájet se to nedá, je to hned u těla tranzistoru. Nic.. jedu do práce... až mi přijdou ty nové germaňáky, tak je vyměním. V prdeli je, že T5 a T6 jsou párové, tak uvidím, co to udělá po výměně.
[135]: Při tvém způsobu oprav se divím, že nemáš od každého základního typu tranzistoru doma hrst v zásobě - pak bys nemusel nic objednávat a mohl by sis je třeba i zpárovat.
(Já třeba od každého typu hrst v zásobách mám, a taky základní IO - MBA810, MDA2020 apod. Odpory, kondíky, sady elytů ani nepočítám. Taky proto, že tu není žádná prodejna se součástkama a když něco potřebuju, krvavě to platím na poštovném)

balenoGLX[132]:
Jen ho trošku sprdni ! My si tady ojíždíme klávesnice i myši a občas i hubu, abychom pracně všem nováčkům vysvětlili zásadní principy, jak opravovat a kdy neopravovat elektroniku,
že si mají nejdříve sehnat dokumentaci a pokud nemají k té dokumentaci i v některých případech nutnou PŘIMĚŘENOU měřicí techniku a jisté minimální zkušenosti, že do toho nemají lézt ...
... a co se pak nestane : provozovatel tohoto BLOGu zde na veřejné místo napíše, jak to jde SÁM řešit metodou pokus/omyl. Místo, aby sám šel příkladem ...
Vildo, nic ve zlém, neuraž se (na to jsme kamarádi už dost dlouho ...), ale takhle opravdu nejde pracovat s elektronikou.
Dokonce i když jdeš "jen" zastrčit DIN5 se signálem do nějakého neznámého zařízení, máš vědět, kolik mV signálu leze z Tvého zdroje a protože od neznámého zařízení máš jako první mít jeho dokumentaci, není problém vědět, kolik má ten který vstup citlivost a na jaké impedanci !
... pak se Ti nestane, že budeš cpát nějakých 500-800 mV do mikro nebo radiového vstupu URAN/PLUTO a divit se, že to zkresluje ...
Pokud to budeš dělat metodou pokus omyl, budeš jen naštvanej, nám pro legraci a těch nováčkům jako špatnej příklad
Až budete testovat svoje boxíky, pusťte si na to - WEB:
... to člověku spraví náladu !
[138]: Aaaaj, konečně po všech Zepelinech a Floydech pořádnej nářez! Znám, mám i originální CD - viz 5 foto http://audiotechnika.blog.cz/1011/nordmende-compact-recorder-5043
A taky jsme to hrávali s kapelou

audiotechnika - libor [136]:
Zásobu mám u tranzistorů GC510, 520, 511 a 521, nějaké staré 106NU70, ale tyhle jsem zatím nepotřeboval.
Takže proto jsem je musel objednávat ty 107NU70 a 155NU70, protože ty jsou v tom Plutu a nikde jsem je zatím nepotřeboval.

Petr.116 [137]:
Vtip je ale v tom, že já vycházím ze svých dřívějších zkušeností. Učil jsem se na B90 a to mi postačilo, abych pak bez problému přivedl k životu hromadu dalších magnetofonů. Pamatuji si, jak jsem zde kdysi potřeboval s něčím poradit a nakonec jsem si na to musel taky přijít svojí metodou.
To zkreslení ale neni zkreslení jako přebuzení, ale chová se to, jak když máš proražený trandy v koncáku, takové to "prskání". Klasická zkreslenost vypadá jinak. Ta by se už projevila na příposlechu, jako je tomu u jiných mgf.
Tady neni co měřit. Když je uhnilá nižička na trandu, tak co mám měřit? To je mechanická závada, ne elektronická.

Petr.116:
Ten uran je hodně jednoduchý magnetofon, tam neni moc co zkazit ani to neni žádná věda. Já čekal, že budou v háji tranďáky. Kondenzátory musím udělat taky, protože otáčky motoru jsou pomalejší, i když jsem mohl trochu přidat. Problém je ale taky v tom, že na rychlosti 4 to jede v pohodě a na 9ce bzučí motor do repráku.

Uran = Pluto.. už jsem z těch planet zblbej

Vilda[141]:
Ale jo, zkušenosti OK. Ale ten postup: nejdřív dokumentace, pak laborace - to platí pro všechno a pro všechny. To neukecáš
[141]: Tak u Urana je to skoro jedno, ale představa, že takhle roz**dáš (pájení pistolovou pájkou, zbytečné výměny součástek) nějaké CMko apod, tak mi toho přístroje je teda líto ...

Vilda[142]:
Tak jednoduchý zase není. Jak jsi přišel na "nutnost" výměny kondenzátorů (a kterých) ?
Ty rozumíš (přesně) použitému principu elektronické regulace v Plutu ?
libor[114]:
Libor v uvedeném příspěvku NEMÁ pravdu, protože URAN a PLUTO se v mnohém liší.
Pro Tebe, Vildo, je ale důležité to, že motorky v URANU mají odstředivý regulátor a v Plutu je to ZCELA elektronické.
V tomto směru se Libor dopustil velké chyby !
Takže ale tvrzení Vildy o nezbytnosti výměny kondíků, protože otáčky atd. je PTÁKOVINA.
Opravdu Vildo doporučuji, aby sis PŘED dalšími pokusy vzal to schéma a nastudoval si jeho strukturu ... popis funkce detailně popisuje pan Bozděch v Magnetofony I.
A nepiš tu, že je to jednoduché - není.
To zapojení je vylaborováno tak, aby regulační člen měl malý úbytek a chodilo to i při malém napětí AKU.

[147]:
Na opravu elektronických zařízení opravdu nestačí na tranzistoru najít vývody E-B-C.
Ostatně to tu už jinými slovy napsal balenoGLX.
[147]: Nemám tu schéma Pluta, ale v čem se teda ty dva magneťáky ještě liší krom toho přepínání rychlostí jak jsem psal? (tedy mechanické-uran, elektronické-pluto - je tedy jasné, že pluto nemůže mít odstředivou regulaci)?

Libor[149]:
Ta moje reakce byla hlavně pro Vildu - proto jsem napsal, že ses zmýlil, aby si z toho hlavně Vilda něco odnesl ...
je to takto:
Uran má odstředivý REGULÁTOR přímo v motorku. Je tam jistým způsobem nastavitelný (když to stojí) rozpínací kontakt. Ten pak spolupracuje s takovým jednoduchým obdodem, který ve finále bezkontaktně ovládá plný proud motorem. Ten kontakt řídí jen malý proud elektroniky, takže to nejiskří a neruší (moc).
Detailně - viz servisák URANu:
"...Stejnosměrný kolektorový motorek s permanentním magnetem a kotvou bez železa má přijmenovitém napájecím napětí magnetofonu 9 V a normálním posuvu pásku 2500 otáček za min.. Otáčky motorku jsou řízeny odstředivým regulátorem a dvoutranzistorovou regulací (obr. 13) . Motorek je napájen přes odpor R45 (R44 je stop tlačítkem vyřazen) , k němuž je paralelně připojen tranzistor T8-0C74 (GC 500) . Jeho proudová propustnost je ovládána tranzist. T9-0C71.
Dotyk odstř. regulátoru motorku spojuje bázi a kolektor tranzistoru T9, čímž dochází ke skokovému snížení
vnitřního odporu tranzistoru mezi jeho kolektorem a emitorem. V důsledku snížení vnitřního odporu tranzistoru
T9 mezi jeho kolektorem a emitorem se dostane na bázi tranzistoru T8 plná záporná napětí a tranzistorem T8
prochází mezi kolektorem a emitorem plný proud. Odpor R45 je tím vyřazen, motorkem teče maximální proud
a jeho otáčky stoupnou. Při dosažení jmenovitých otáček nastává rovnováha odstředivé síly závažíčka a pružiny
odstředivého regulátoru, avšak dotyk je ještě spojen. Teprve při překročení jmenovitých otáček se dotyk
odstředivého regulátoru rozpojí a vnitřní odpor tranzistoru T9 stoupne. Tím se uzavře i průchod tranzistorem T8
a v přívodu k motorku se začne uplatňovat odpor R45. Proud motorkem klesne a důsledkem je sníženi jeho otáček.
Poněvadž dotyk odstředivého regulátoru spíná jen nepatrný proud, nenastává jiskření a opakování dotyku.
Spínání velkého proudu přebírá až výkonový tranzistor T8. Aby změny ovládání neprobíhaly příliš prudce jsou zvolněny působením kondenzátoru C24. Je-li kondenzátor bez kapacity, dochází k rychlému kolísání otáček motorku a záznam tremoluje. S odporem R45 je v sérii zapojen ještě odpor R44.
Ten je při běžném provozu spojen dotykem STOP-tlačítka nakrátko. Stisknutím tlačítka se (kromě mechanického uvolnění pásku) odpor R44 zapojí, motor odebírá menší proud a
točí se nezatížený dále jmenovitými otáčkami. Po uvolnění tlačítka se odpor R44 vyřadí a motorkem teče normální provozní proud.
.."
PLUTO má úplně jiný plně elektronický regulátor, který je popsán v Bozděch - magnetofony na str. 171 takto:
"...Neobvyklé je zapojení elektronické regulace rychlosti otáčení motorku. Je zařazena jen při záznamu nebo sní-
mání, při převíjení je vyřazena. Se změnou mechanického zatížení motorku se mění i jeho rychlost otáčení a sou-
časně se mění i proud odebíraný z napájecího zdroje. Při větším zatížení rychlost klesá, proud se zvětšuje a naopak.
Paralelně k tranzistoru T8 je zapojen odpor R52 v sérii s paralelní dvojicí odporů R53 a R54, které tvoří předřadný
odpor pro motorek. Z kolektoru tranzistoru T8 do emitoru tranzistoru T9 je zavedena záporná zpětná vazba
pomocí dvou diod D3, D4, zapojených v propustném směru, na kterých se vytvoří úbytek napětí asi 1,4 V. Tohoto
napětí se používá jako referenčního. Z kolektoru tranzistoru T8 je do báze tranzistoru T9 zapojena proudová
kladná zpětná vazba nastavitelná potenciometry R44 nebo R4Ó. Zvětší-li se např. mechanické zatíženi motorku,
jeho otáčky klesnou, klesne jeho napájecí napětí a zvětší se úbytek na paralelních odporech R53 a R54. Emitor
tranzistoru T9 se tím stane zápornější, čímž se zvětší kolektorový proud obou tranzistorů. Napájecí napětí na
svorkách, motoru se zvýší; tím se zvýší i jeho rychlost otáčení na původní hodnotu. ..."
To je to Vildovo "jednoduché" ...
Libor:
Poslal jsem Ti servisáky obou strojů. Ale ta regulace Pluta je v tom Bozděchovi- viz WEB.
[151]: Petr: no a říkám něco jiného? Tohle vím, a tak jsem to taky myslel
A za servisáky díky, jdu si je prostudovat. Pluto zatím nemám, ale jednou určitě bude

[147]: Pravda.V plutu žádnej kondenzátor na rychlost by neměl mít vliv.V Uranu je to jiný tam je ten chcípák tuším 5 uF-slouží aby motor když dosáhne jmenovitých 25OO(?) otáček a rozepne odstř. kontakt tak aby tranzistor GC 500 nedostal takový proudový šok a když je kondik vadnej tak může záznam kolísat,ale to tobě přeci nemusím psát
U pluta je na seřízení trimr,tedy 2 pro každou rychlost zvlášť.
Na bzučení motorku bych doporučil ho určitě šetrně promazat,mě to pomohlo.
Dá se říct,že v Plutu jsem jak doma.
Vzpomínáte na moje video?
Viz:
http://www.youtube.com/watch?v=zqO3JnRlvBw
Bohužel druhou část videa mi zakázali,že porušuje autorský práva zmr..i nenařraný
Takže s Plutem jsem si užil až až
Když ho poberu tak ho můžu vzít taky na sraz

Libor[152]:
jsem dost terminologicky pedant. Ty jsi napsal, že se liší JEN přepínáním. To ale je dost málo. pod tím by si mohl někdo představit to, že jedno má páku na přesuny motorku a druhé Isostat.
To ano, ale je zcela jiná řídící elektronika
Proto ta moje nesouhlasná reakce.
[154]: Okokokok, beru. Já to myslel dobře, ale nešťastně to vyjádřil, máš pravdu. Každopádně pošli ty servisáky i Vildovi, ať se koukne. Ta regulace u Pluta je taková šílená...

[155]: Já bych zase řekl že u toho pluta je to takový lepší.Líp se to nastavuje než u urana.Alespoň pro mě.
[156]: U Pluta je to rozhodně lepší - přesnější, trvanlivější. Jen to zapojení je takové divné - nestandardní

[157]: Přesně tak
Jinak chlapi zítra je u nás ve městě svoz tak doufám,že si vyveteším něco k narozeninám
Ten předchozí byl po okolních vesnicích a jak jsem psal slabota

Ufffff...
Ono je to tak, že elektroniku nemůže opravovat kdekdo. Kdekdo může mlátit kladivem, dělat mechanika, měnit díly...ale elektronik nemůže být každý, kdo si přes noc zmyslí, že se jím stane. Při týhle práci se dá nadělat víc škody, než užitku a často prodražit a skomplikovat celou opravu. Neříkám, že každý musí mít přímo elektrotechnickou školu...může být klidně samouk (i když bez patřičnýho paragrafu), ale bez studia to nejde. Pokud nevím, jak která součástka funguje, jak v praxi využít ohmův a kirchhoffovy zákony, jak fungují základní obvody...tak nemůžu solidně opravit elektronické zařízení. Kdybych já v práci opravoval naše CNC-čka stylem, že preventivně vyměním všechno, tak nezbyde ani na výplaty pro dělníky.
Takže Vildo, pokud chceš magnetofony opravovat i nadále, sežeň si knížky a začni od píky.
audiotechnika-libor [146]:
Jak jsem už psal dřív. Rukama mi prošlo mnoho B113 - CM160, které se pak zvesela prodávaly na Aukru za nesmyslné částky, však to sám dobře víš. Tyhle magneťáky jsou jednoduchý na opravu díky modulům. Levý kanál je labý, pravý silný. Po otočení modulů je to naopak, takže jsou v pytli kondenzátory (ty oranžový, nebo šedý). Když to "prská", je KO tranďák.
Já bych z CM nedělal takový "haló", pro mě je to špurk
...za to B73, je pořádný stroj
I na svojí B73 jsem měnil všechny elyty. Taky můžeš říct že je to škoda. Když on ty srágory zelený ale vytejkaj, tka proč tam nedát nový, a kdž ž, tak je vyměním všechny. Když mám na autě sjetou jednu gumu, tak taky koupím 2 nový na celou nápravu, nejlíp všechny 4.
Petr.116 [150]:
Tu rychlost jsem doladil na těch dvou trimrech, vím že je tam pro 4 a 9 zvlášť. Jen mi přišlo divný, že to jede pomalu. Každopádně pomohlo trochu přidat a už je to OK
balenoGLX [159]:
Víš jak mi na B73 blbnul ten zesilovač, že při pořizování záznamu a odposlehu to bylo OK, ale pak to bylo zkreslený. Zkoušeli jsme vše možné, nebo to co jsi mi radil ať udělám. Nepomohlo to. Nakonec jsme se rozhodl, že udělám celkovou výměnu kondů a šlape to bez chybičky. A to je sakra složitej magneťák. Pluto je jednoduchá záležitost. Až budu mít ty trandy, tak věřím, že to bude OK. Ten magič blbnul a blbne stejně jako tehdy B90, tam to bylo špatným GC510 a GC520. Vyměnil jsme je a je o až do dneška v pohodě a to je kolik let, co mám B90? Nějakých 10 let? Kupoval jsem ji v létě 2002 nebo kdy to bylo.

Vildo[160]:
... vyměňování dílů na blind NENÍ opravování. Já bych se pokusil o lehce humornou definici:
Taková činnost je postupný převod zařízení z původně spolehlivým parametricky vyladěným zapojením a jednou či dvěma malými analyticky zjistitelnými závadami na zařízení
s naprosto nepředvídatelných chováním.
Elektronické zařízení NENÍ pneumatika.
U tranzistoru (a dnes jsou i složitější obvody) nestačí spočítat nožičky a najít vadný podle ulomené. Ony mají i vlastnosti. Ale to už tu bylo řečeno.
S těmi hr... výměnami - měřením kondů bys třeba zjistil, že (nemluvím o zelenině) je vypájíš, koupíš nové a světe div se - ony jsou tu a tam horší, než ty 40 let staré z Tesly.
Takže zbytečně popálený tišťák a tudíž pokles spolehlivosti.
A když už jsme např. u kondenzátorů, nemáš-li přímou přesnou identickou součást, občas musíš pro danou aplikaci znát i technologii a hmotu toho kondenzátoru, což předpokládá pochopení obvodu ve schématu a znalost těch součástí a jejich technologií (teplotní koeficienty, frekvenční závislosti atd atd.).
Dělej to jak chceš, ale neříkej tomu oprava
Rádi poradíme, je-li to smysluplné. Tady už ale i ta debata vede nikam ... vše podstatné už bylo řečeno.
A navíc ve špatné sekci.
Petr.116 [163]:
Však já už tady koukám do schématu. Ten plošňák mám vyndaný z magnetofonu. Zatím jsem zjistil, že i T2 má urvaný nožičky (miluju germaňáky) a pár kondenzátorů nesouhlasí s výkresem na plošňáku... no nic... končíme o mém blastlířském umění Já se za opraváře nikdy nepvažoval. Jen jsem měl vždy radot, když z nefungující věci se stala fungující.
Jen poslední věc... škodovky opravuju taky metodou pokus omyl Když nestartuje, tak se podívám do rozělovače, jetli neni pecka na kladívku. Když neni, podívám se, zdali svíčka dává jisku, pak se podívám, jestli tam jde benzín... no ap rostě zkoušíma zkouším,až se trefím
[165]: To je něco jinýho. Kdybys u škodovky ten rozdělovač rovnou vyměnil, ani do něj nekoukal, kdybys svíčky rovnou vyměnil a na staré se nepodíval atd. tak by to bylo přesně tak, jak opravuješ magneťáky . A určitě do rozdělovače nebo na svíčky nelezeš sekerou, ale příslušným klíčem - tak taky nelez do magneťáku pistolovou pájkou
atd
PS:[160]: A v čemže konkrétně je B73 lepší než CM?
audiotechnika-libor [166]:
Vypadá dobře na výšku i na ležáka.
Je kompaktnější a má nenápadné provedení
má pseudokvadrofonní poslech (ten využívám)
vypínání motoru a repráků
dobré je i tlačítko PAR (když máš jeden reprák)

[165]:
[166]:
Proto nesbírá vyšší modely Schade, páč tam už nejsou pro širokou k zásahu ochotnou veřejnost dostupné díly, jako kladívka, cívky, ale hemží se to tam odpornými nedokumentovanými díly jako monolitické zákaznické obvody, na jejichž výměně pak bohatne servisní síť.
A to tu mám pro Vildu schovanej dárek od chlapů z OTS Pal Magneton Kroměříž, servisní návod = dílenská příručka elektrického příslušenství pro vozy Škoda (1987). Až do Škody 120 ...
Podtlakové rozdělovače, průběhy odstředivé regulace, úhly sepnutí kontsktů, rozdělovače, startéry, alternátory.
Jenže nevím, není-li to pro Vildu škoda, když stejně na závadu přijde pokusně ...
Petr.116 [168]:
Však já to využiji Teď mám ale trable od doby, co jsem pořídil ten motor s vačkou 280 / 280 protože za Boha nemůžunastavit volnoběžný otáčy aby měly víc jak 600 za minutu. Při jízdě je to dobrý, ale volnoběh nej nastavit, takže budu muset hýbat s rozděloačem. A taky, doku neni motor opravdu prohřátý, chcípe na volnoběh. Po ohřátí je v poho, ale stačí jen aby měl 70 - 75 stupňů a zdechne.
To jsou ty závodní úpravy. Potřebuju ho nastavit, aby měl normální volnoběh.
(ta klávesnice je fakt debilní, budu to muset číst.. to co píšu, to je síla )
[167]: Už ukončím to házení hrachu na zeď ale:
že je B73 hnusná ze všech stran, dobře, to je můj subjektivní názor, ostatní to můžou vidět jinak. Ovšem NA CO je u HIFI magnetofonu pseudokvadrofonní poslech?! na co je u HIFI magnetofonu vypínání motoru!!! a na co je u HIFI magnetofonu tlačítko PAR
a když si odmyslíme tyhle serepetičky co s HIFI nemají nic společného, máme tu B73 se zastaralejší mechanikou, horší elektronikou, a šílenou opravitelností
[169]: Závodní motory mívají volnoběh klidně i 2000 otáček btw předpokládám, že když chceš drbat do předstihu, že máš stroboskop?
[168]: Petře, já zase říkám - zlatá stříkačka Diagnostika ti řekne kde je problém nebo aspoň napoví, čidla se dají jednodše přeměřit multimetrem nebo oscikem, a volnoběh si to reguluje samo - dokonce podle zatížení si samo přidá plyn. Rozhodně je jednodušší a lepší se domluvit s elektronikou motoru než se starým vyběhaným rozes*aným karbecem
audiotechnika-libor [171]:
Ale já ty věci používám To kvadro je náhodou super. U některých písičekto funguje naprosto luxusně, třeba "Technotronic - Pump up the jum"... Co má CM-ko tak super? Přepínače co se se*rou a leky, podle kterých se nedá nastavit úroveň záznamu
To nemá cenu, my dva se neshodneme
Stroboskop nemám, proto jsem se do toho nevrtal. Sháním ho, ale prostě neni. A hlavně.. já mám teď předstih jako na sériový motor.. jede to dobře, spotřeba je nějaýc 6,5 - 7 litrů, nestřílí to z výfuku, spaluje dobře.. ale ten volnoběh je prostě na hovno

Libor[171]:
Vstřikování - jasně - v tom jsme za jedno - ta poznámka se týkala jen ironie nad tím, že vyměňovací systémy skončily právě i u aut na systému :
cívka - rozdělovač - kontakty atd. - vše náhradní sebou do Jugošky
Jak začala elektronizace, je s metodou pokus/omyl konec. I u aut.
Já mám u PEU vstřikování COMMON RAIL a nestěžuji si ... jedu z kopce , noha z plynu, spotřeba 0
Btw.: neporadíme Vildovi, že naše první stroboskopy byly postavené doma ? A panečku, jak chodily
[173]: Kdyby ho chtěl, už ho dávno má. A někde jsem viděl i na netu jednoduché schéma se supersvítivou bílou LED, to by bohatě stačilo.
[172]: A ještě mi to nedá Vilda píše: "leky, podle kterých se nedá nastavit úroveň záznamu" - no to bych se i hádal. Rozhodně si myslím, že podle těch ledek se dá úroveň nastavit přesněji, než pomocí těch tupých nepřesných budíků na Bxx. Nejsem žádnej fanda ledkových indikátorů, ale ty český Bxx budíky jsou vcelku tragedie. (Kdyby u CM použili budíky např. z SM260ky, tak by se mi taky líbila více.)
Libor[175]:
Ano, souhlas. Ledka nemá kilometrovej překmit za skutečnou hodnotu. Vilda kecá.
Jde to jak víno ... WEB


audiotechnika - libor [174]:
Tak já vím, že se dá ten stroboskop postavit. V příručce mám i návod, ale na co mi to je, když nevim, jaký předstih má mít ta vačka. V knížce je pouze instruktáž na sériový motor, ale ne na motor, kde je snížená hlava a jiná vačka. Teď ten motor je vlastně nastaven podle příručky.

Vilda[178]:
pak je to ale jako s MGF.
Přestavbu a ladění mootoru může dělat POUZE ten, kdo má vybavení, data a móooooře let zkušeností !

Technická výhoda budíku je pouze v tom, že lze jednodušeji odečítat naměřenou hodnotu, pokud si člověk stupnici pozná. S LED to bývá čitelný hůř.

balenoGLX[181]:
Ano, ale ten budík musí mít dost kvalitní (mechanicky) systém - kdysi dávno Metra Blansko vyráběla VU metry pro studia (zrcátkový galvanoměr) ...
k němu kalibrovaný měřicí zesilovač s předepsanými konstantami náběhu a doběhu (doby integrace).
Bohužel většina dnešních budíků včetně těch v Bxxx je hrozná. Ale to už se tu probíralo.
Ty LED se dnes snadno dají :
a) naprogramovat ( řídí je mikrokontroler) se širokým LOG měřítkem (klidně 60 dB a ne těch posledních 20 dB jako obyč. budík).
b) dá se udělat tzv paměť špiček (ty pěkné posunované špičkové segmenty - viz SONY kazeťáky a nejen ty).
To, co říkáš je svatá pravda, ale hlavně u těch klasických 12 LED (cca 20-30 dB).
Ale když se udělá 60dB s pamětí ... pohoda.
Ale to už jsme zase u bastlení profi

[182]:Tak samozřejmě tady nemluvím měřácích z B115 nebo B73. řekl jsem to obecně. Je to stený případ, jako analogový a digitální rychloměr v autě. Digitál je přesnější, budík je příjemnější a líp se čte.
ALL: Byl tady vysloven jakýsi názor o lezení trafopájkou do kotoučáku jako CM-ko. Nejdu to dohledávat, dotyčnýmu můžu jen vzkázat, že trafopájkou umím pájet trochu jiný věci, než desku metr krát metr osazenou 10-ti součástkami...a klidně se vsadím, že já jako profík s kvalitním cínem Sn60Pb38Cu2 a pistolkou ETP4 zapájím součástky do CM-ka líp, než on jako amatér s drahou Wellerkou. Proboha chlapi, neserte mně. Ty kotoučáky nejsou žádná smd.

[150]: Takže jsi napsal Liborovi na dvou stránkách to samé, co on jednou větou .
[159]: Vildu nepřesvědčíš. On asi i Schede opravuje výměnou auta .
[160]: Když máš na autě sjetou jednu gumu, je zejména na tom autě něco v prdeli - takže neopravuješ příčinu ale následek - stejně jako u těch magneťáků.
[181]: Od toho máme u LED-ek funkci peak hold. Jediné mechanické budíky s peak holdem co znám jsou ty, co jsem zmiňoval - AIWA AD-6900 a 6800.
[184]: Tak to je bomba, to jsem ani netušil, že to existuje http://www.youtube.com/watch?v=osUSY-upxO8
Petr.116 [180]:
Proto také ten motor nechávám jak je a s ničím nehýbu. Kolem listopadu bych měl mít kontakt na toho člověka, co ten motor stavěl. Odvezu to k němu, aby seřídil volnoběh, tak jak má být, cca 900 otáček, kvůli té 280/280 vačce. Pokud by to šlo shodit na míň byl bch radši. Počkám, co mi k tomu poví.
balenoGLX [183]:
Souhlasím. Plošňáky v magnetofonech jsou velký jako krá*va, tam neni důvod jít mikropájkou. Vždy jsem to opravoval trafopájkou a bez problému.
Brigádně jsem si přivydělával, že jsem pájel SMD součástky na plošňák o velikosti 3 x 3 cm, kde jsem potřeboval mikropájku na pájení švábů. Škoda, že už nemám fotky těch produktů.
Možná by pak pár lidí na mě změnilo názor a nemělo mě za prase
Enter [184]:
S tou pneumatikou to byl příklad. Je jasný, že si zajedu na geometrii, ale chtěl jsem říct to, že pokud mám jedno kolo sjetý, tak koupím dvě gumy na nápravu.
[183]: jasně, s těžkou hovadskou trafopájkou v jedné ruce a odsávačkou v druhé se pracuje fakt skvělě. Neříkám, že to nejde, ale je to zbytečně nepohodlné. Btw zkus si na nějakém "kvalitním" plošňáku např. z řady B5 třikrát projistotu vyměnit kondík kterej vytáhneš "vykýváním" jak to pak bude vypadat
Mikropájka stojí pár šupů a ta práce jinak odsejpá, a kdo to myslí vážně, může si koupit i odpájecí stanici, např. levnou a jednoduchou http://audiotechnika.rajce.idnes.cz/Pajeci_odpajeci_stanice/#DSC03899.jpg
Já trafopájku neměl už pár let v ruce a netoužím po tom ji vůbec do tuky brát. A není to proto, že bych neuměl pájet Jo, a mám i tu jak říkáš "drahou Wellerku"
Ještě doplním, že ty šváby byly s vývody ze všech stran a vzdálenost nožiček byla cca 0,5 mm od sebe, takže i s tenkým hrotem mikropájky to byla docela prča, aby se nožičky nespojily. Já si na to našel takový fígl, takže jsem se slepením vývodů cínem neměl problémy.
Stačí si udělat roztok z líhu a kalafuny a tím potřít místa na plošňáku, kde budu pájet součástku. Pak s cínem na hrotu pájky jezdím po nožičkách (zleva doprava) a cín se chytí jen tam, kde potřebuji a nedojde ke spojení jednotlivých nožiček. Cín se chytí jen na konkrétní nožičku a pájenou cestu.
Takže i malého švába mám za pár vteřin, možná minutu, pokud je to čtvereček s vývody ze všech stran. Pak to stačí jen omýt v roztoku, aby slezla přebytečná kalafuna. Vypadá to jako pájené strojem. Jak říkám, fotky bohužel nemám, což mě sere.
Za jeden výrobek jsem měl 100Kč do kapsy, takže když jsem jich udělal 10 kusů, což se dalo do 30ti minut udělat, tak to byl krásný přivýdělek... 2000Kč na hodinu
Produkty které jsem pájel byly např. čtečky karet dveří, různá čidla atd. Za nejlevnější výrobek jsem měl 30Kč a za ten nejdražší a nejsložitější tu 100vku.
audiotechnika-libor [187]:
"vykýváním" se docílí maximálně urváním cesty naplošňáku. Já součástky vytahuji přímo. Nahřeju si cín na desce a vytahuji směrem nahoru bez kývání.
[189]: Vildo, tak ti nevím ...
1645 Vilda | E-mail | Web | 3. ledna 2012 v 17:49 | Reagovat
audiotechnika-libor [Smazaný komentář]:
Mě se to párkrát povedlo, otočit jej. Jediné co se stalo, že to nefungovalo, ale nedošlo k poškození přístroje ani toho elytu. Zahnuté nožičky jsou pěkný svinstvo. Pokud jde o výměnu součástek, tak já je vždy jakoby "vykývu", čili, nahřeju jednu nožičku, povytáhnu z té strany, potom nahřeji druhou a zase povytáhnu a takhle to dělám dokud součástka neni venku. Integrované obvody vyndavám podebráním pomocí šroubováku - viz výměna koncáku v B700 a pár B115.
audiotechnika-libor [190]:
Ano, zahnutou nožičku je potřeba vykývat, ale tím, že nahřeju tu nožičku a jak je zanutá tak ji vykývnu do rovné polohy např. pomocí malého plochého šroubováku. Pak už je to tak, jak píšeš. Čili nožičky nahřát, jednu - povysnout, pak druhou - povysunout, ten kond jakoby postupuje pomalu nahoru, ale nekývu s ním doleva doprava, když ty cesty chladnou, to je o urvání cesty. Musel bych ti to ukázat, jak to dělám. Blbě to popisuju.
[191]: No to je fakt pro ten plošňák výhra, když ho pořád nahříváš Btw Obyčejná odsávačka stojí kolem kila... je to moc?

[187]:Neříkám, že s těžkou hovadskou trafopájkou se dělá skvěle. Taky pracuju převažně s mikropájkou. Jen říkám, že lézt do nějakýho CM-ka pistolkou není žádný rouhání a ani hřích. Krom toho, já zase neměním součástky "pro jistotu" - i když třeba s hovňákama a zeleninou nemám slitování a tam mně fakt vůbec nezajímá, zdali jsou opravdu v háji nebo ne (hovňáky ale v 9 případech z 10 jsou, takže tam to ani nemá smysl řešit). Samozřejmě ale pokud si mám vybrat mezi pistolkou a mikropájkou, tak volím mikropájku.
[188]: Já používám při pájení smd švábů horkovzdušku a flux. Jednoduchý, rychlý.
audiotechnika-libor [192]:
S odsávačkou jsem dělal cca minutu a myslel jsem, že ji rozšlapu. On se dá cín dostat z plošňáku i jinak než-li jen odsávačkou Prodává se k odstranění cínu takový měděný pásek (drátek, licna, nebo jak to nazvat). Prava je, že např. v tom Plutu se cínem zrovna nešetřilo
Dvě nožičky spojuje "koule" cínu plácnutá na cestu.

Enter[184]:
... to nebylo Liborovi (ten to ví), ale nepřímo hlavně Vildovi ... ale už je to pasé ...
Vilda[191]:
Vildo, obvykle je priorita zachovat PCB. Tudíž (platí to zejména u vícevývodových komponent - nemáš-li drahou odsávačku pro vícenohové věci ...) :
... vyštípat vadný díl, po jedné pak v klidu vytahat zbytky vývodů, odsávačkou vyčistit otvor, zapájet nový díl. PCB ohřívat jen minimálně.
To ale nesmíš zkusmo tahat komponenty - to by se Ti prodražilo a PCB by i tak dostal na prdel.
Vyjmout jen ty skutečně vadné !
Petr.116 [196]:
Když ale "sedí" součástka na plošňáku, tak nemáš možnost uštípat nožičky a dostat ji ven.


Koukám jak se tu bavíte
Kondik se dá bez odsávačky v pohodě vyndat,ale třeba když jsem jednou opravoval konec na B 101 tak to si bez odsávačky nedovedu představit
Jo a dělal jsem to trafopájkou tak mě můžete na srazu třeba ukamenovat
Jinak nejlepší měnění součástek je v Sonetu Duo
Tam plošňák nejde poškodit
Komentáře jsou uzavřeny.
Standa[94]:
Stando, čekám ... ale dlouho už nemůžu dnes večer (za chvíli to musím poslat) ...
Ostatní :
Vše již bylo řečeno. Počkám na Standu (až dostane od zedníka výjezdní doložku
a doufám, že i u Vás ostatních je vše OK.
Předpokládám tuto, zatím Vámi odsouhlasenou situaci:
BalenoGLX ... rezervace 1L (1.030,- Kč)
Enter ... 1L (rezervace s otazníkem - hotel bude požádán - snad přežijou)
Seiko ... rezervace 1L (1.030,- Kč)
Petr.116 ... rezervace 1L (1.030,- Kč)
Libor ... rezervace 1L (1.030,- Kč)
Standoch ... rezervace 1L (1.030,- Kč)
Westfan + Vilda ... rezervace 2L (1.410,- Kč - Vilda už mi zaplatil 705,- Kč)
Petr Novák ... rezervace 1L (1.030,- Kč)
Mirek ... bydlí v Brně
==============================
Platby :
a) S BalenemGLX jsme dohodnuti na transferu financí
b) S Enterem též domluva
c) ostatním dnes večer pošlu do mailu číslo účtu, na který mi s výjimkou Wesfana (ten to má za 705,- Kč) pošle každý 1.030,- Kč.
d) Mirek ubytování neplatí (bydlí v Brně u rodiny)
e) platbu pronájmu salonku hradí rovnoměrným dílem každý (200,- Kč/hod.), a platí se při vracení klíčů od salonku po akci (asi večer před odchodem spát) - to vybereme před koncem akce a já to zaplatím jednorázově.
f) hotel uhradím ráno po akci za všechny, co zaplatili, jednou částkou
To znamená, že až se ozve Standa, pošlu tuto sestavu do Brna do hotelu s tím, že oficiální příjezd lidí bude na 12:00 a kdo bude chtít přijet dříve, je to jeho boj. Skočí si na oběd, bágly v autě a počká na hodinu H.
Vzhledem k tomu, že asi všichni po příjezdu skočíme nejdříve na oběd, navrhuju toto :
... dejte si věci VČETNĚ exponátů do svých pokojů a salonek si necháme oficiálně odemknout a předat klíče až půjdeme z toho oběda. Je blbost, aby nám někde nabíhal renting 200,- Kč /hod, zatím co budeme příjemně klábosit u oběda
... čekám na reakce - je to OK ?