Komentáře
Zobrazit vše (2720)
Zobrazit starší komentáře

Vilda[2396]:
... to se ve své milované Škodě hodláš zabít tak rychle ? Ten 1 kotouček z Boleslavi (teda pokud jich nemáš víc ...) Ti do smrti nevydrží ...

Enter[2398]:
Plně souhlasím - AGFA PE 36/39/46/49 vynikající !
To o těch Basfech jsem myslel tak, že přece jen proti páskům AGFA nebo MAXELL mají vyšší otěr do dráhy.

Já přidám toto: Emgetony LN jsem měl, nešpinily, ale hrály škaredě. LHD hrály pěkně, ale po několika přehráních pak stála nová nahrávka za nic. Měl jsem i jednoho Scotche, snad 220, tomu se zvlnily časem okraje, takže se na něj taky nedalo nahrávat. Teď mám 6 cívek BASF DP26LH a nemám s nimi problém, jak píše Enter, pouze s jedním, ale ten je dost sežvýkaný. Pak mám jednu cívku AGFA PE41, ta hraje možná o něco lépe. Vše 15cm. Pak po jednom kusu AGFA PE36 a PE39 obě 180m/13cm. Kvalita taky super. Zbylých cca 30 pásků, právě Emgetonů apod. jsem zlikvidoval způsobem, o kterém raději nechtějte vědět.
Petr.116 [2402]:
Já mám celou 13cm cívku plnou té bílé zaváděcí pásky a polovinu 13cm cívky s červenou zavaděčkou. To jsou pro mé potřeby bohaté zásoby. Mám jen 20 pásků 18cm a zaváděcí pásek dělám dlouhý na tři 360 stupňové otáčky., takže to má cca 1,5 metru? Kecal bych, ale asi tak nějak je to dlouhý z každé strany ten zaváděcí pásek.
Jinak, rozhodl jsem se, že zkusím opravit i modernější přístroj (rv. 1996) a tím je starý Playstation 1, který už pár let vlastním. Pomalu se odporoučel laser, tak jsem n netu kupodivu našel obchod, kde se dá koupit celý nový díl s laserem a mechanikou. Už je to objednaný. Žádná složitá oprava. Je tam jedna "kšanda" na ten laser a přívodní káblik k motorům pojezdu a unašeče CD. Oprava na cca 2 minuty i s otevřením konzole.
audiotechnika-libor [2397]:
Nechal jsem si dvě jediné 15cm Scotch cívky (typ nevím přesn ale pásek je hodně tmavý a jemný). Výborně se na ně nahrává a nešpiní. Nikdy s nimi nebyly potíže. Jedna zavaděčka je modrá, druhá růžová. Vypínaí fólie vypadá jako alobal.

[2407]:Těhle "skotček" mám několik v nahraným (9,53) stavu. Nahrávky končí frekvenčně někde na 10kHz (jako LN pásek), nešpiní, ale vzhledem k vytahaným okrajům jsou pro nový záznam celkem nepoživatelné.
Co se kazet týče, tam nějaké bohaté zkušenosti nemám. Emgetony jsem měl jen origo nahraný (pohádky atd.), pak z těch starých (80-tá léta) většnou BASF LH-EI90, BASF Chromdioxid Maxima II, AGFA LNX,TDK D90, TDK SA/X C90, maxell UD90, XLII-90 a Hitachi C90. Pak si pamatuju ještě 2ks Audiostar, ale to tedy nebylo nic moc. Nahrávalo se to na SM260-ce. Pak už si pamatuju jenom ty novější, kde nejlépe hodnotím asi Basf a TDK. Za í pak Maxell, Sony atd.

nedávno som získal zopár starších kaziet MAXELL s chrómdioxidovým podkladom. skúsil som nahrávať a paráda, so zapnutým Dolby NR aj šum únosný. dynamikou to ale asi na B116 nemá..

[2409]: Je logické, že kazeta nemôže mať dynamiku, ke%d je to záznam rýchlosťou 4,76 cm/s na pás šírky 3,81 mm, pričom je ešte kmitočtová charakteristika vyhnaná do nepríčetnosti korekciami.
Len technická poznámka - tzv. chrómdioxidové kazety nemajú žiadny chrómdioxidový podklad ale aktívnu vrstvu - podklad je stále rovnaký PE. A druhá technická poznámka - skutočné chrómdioxidové kazety vyrábali len BASF a Agfa, v začiatkoch aj SONY, ostatní výrobcovia používali Fe2O3 dopovaný kobaltom. Paradoxne túto technológiu na záver aktívnej histórie začal používať aj METEC, nástupca BASF-u v audiomagnetikách, keďže CrO21 bol pre masovú produkciu lacných kaziet prílaiš drahý.

no, som sa odrbal trocha . takže v skutočnosti boli IEC TYPE II vlastne ako LH pásy u cievok? v prípade ostatných výrobcov? no pekné odrby teda.. basf ani agfu kazetu s CrO2 bohužiaľ nemám.
balenoGLX [2408]:
Je fakt, že se rády vytahávají. Já je drandil na B100, kde to bylo ještě za éry skoro mrtvé hlavy ANP935. Ale ten magič s tím dokázal ještě udělat pár zázraků.
Pokud jde o kazety, tak dnes používám SONY HF90 nebo TDK IEC-1 (ale stylem jednou nahrát a pak jen občas pustit). Podle mě je to taková průměrná srágora, ale když jsem si nahrával "punkáče" tak mi to stačilo. I na festivalech se daly koupit kopíráky především na SONY HF90.
Pak tu mám pár lahůdek jako EMTEC CSII chrome super, který hrajou opravu moc pěkně a nešumí, ale je potřeba nahrávat na ruční úroveň záznamu, jinak nemá smysl takovou kazetu kupovat, když to budu srát automatem.
Vím, že brácha měl nějaké kazety BASF a byly hodně slušné, ale nebyly to chromky. Byly tu nějaké Maxell, Scotch, ale taky jel hlavně na ty TDK. Do ruky se mi dostaly taky kazety RAKS RX-normal, které jsou srovnatelné s TDK IEC-1.

Já už kazety nepoužívám vůbec. Nemá to pro mne smysl. Kvalita se přiblíží cívkáči střední třídy s LH páskem jen za předpokladu, že mám kazeťák a pásek nejvyšších tříd...a to jen za předpokladu, že nahrávám nějakou méně náročnou hudbu. Kazetový magnetofon je tedy dobrý držet tak leda z nostalgickýho hlediska (stejně jako třeba kotoučáky nízkých tříd), nebo v přípdě, že mám doma nahraný kazety, který si chci pouštět. K nahrávání z LP desek atd. rozhodně jedině 3-hlavý kotoučák s 19-kou rychlostí.

[2412]: Vilda:
Souhlasím s tím, že pásky s vytahaným okrajem hrají lépe na magičích s polštářkovým přítlakem pásku k hlavám. např. B100. (Docela to vyeliminuje to kolísání výšek, oproti třeba B115).

Mám tady pár CD Emgeton.
Vypálená hudba postrádá výšky a jak to špiní "lejzr" to je síla!!
Standoch [2415]:
Až s takovými problémy u CD Emgeton jsem se já naštěstí nesetkal. Jen s tím, že mi cca v 70% CD přehrávač oznámil "CD Error" nebo v lepším případě "No Disc". Podobně se chová i PC "v jednotce není vloženo CD".

No, pánové, vy co nesnášíte pásky od emgetonu a nechcete je, klidně mi je pošlete. Mě udělají spoutu radosti a služby, a vy budete mít čistou hlavu (dvě i tři) Poštovné milerád zacvaknu


Tak jsem rád že to pobavilo
Kluci pustil jsem se do jedné upravy a to mgtf Tesla B5,překopáním na 2 stopý.
Vysvětlím proč:
Jak jsem psal rozchodil jsem Teslu Start a taky mám toho Pluta,tak jsem chtěl nahrát nějaké pásky pro tyhle stroje.Ne že by nenahrávali,ale víte jak je to s motorkama u těhle strojů.
Musím je přece trochu šetřit,stačí že budou hrát.
A o nějaké super kvalitě se tu mluvit nedá takže B5 je dostačující nahrávač
A hlavně má rychlost 4 k vůli tomu Startu.Jinak bych mohl použít třeba B41.
Další výhoda je příposlech.
Takže jsem do tý B5 nacpal hlavu ANP 908 a mazací ANP 911.
A teď otázka:
Nijak jsem nehýbal s nastavením předmagnetizace ani s oscilátorem,protože na to nemám vybavení a nechce se mi jen tak okounově kroutit.
Myslíte,že to můžu nechat jak to je?
Náhrává to v pohodě,mazání bezvadný já jen aby se mi později něco nevys..lo
Je pravda že je tam trochu víc výšek v záznamu,ale sykavky jsou dobrý a nějaké velké zkreslení tam taky není.
A teď jen tak na okraj otázka pro Petra jako pro starýho Tesláka
Jak jsem se tak v tý B5 vrtal tak mě napadlo proč se tesla vůbec s takovým paskvilem babrala?
Je pravda,že mi teď aspoň může posloužit na můj hokus-pokus,ale ve výrobě magnetofonů to byl opravdu veliký krok vedle.
Tahle řada měla B5 začít a taky zkončit.
Beru,že třeba B100 a B101 už trochu lépe vypadají,ale zlatá B7xx řada.

Standa[2421]:
ANP908/935 ... ty parametry jsou samozřejmě na záznamové straně asi trochu jinde, protože jsi jednak nahradil ANP954 tou ANP911 a je otázka, kde je frekvence oscilátoru (teď z hlavy nevím ty indukčnosti a nemám čas to jít hledat ...,
ale ANP935 jsi zachoval, takže záznamový proud a předmagnetizaci jsi moc nezměnil - ovšem pokud jde o předmagnetizaci pouze za předpokladu, že napětí na mazačce bude ne moc jiné, než s původní hlavou. Ovšem pokud se změnila frekvence, mohlo to celé ujet dost ... Lehce to jde zjistit měřením
Jako starej Teslák (sice ne TESLA Přelouč, ale Pardubice - nicméně situaci znám) Ti řeknu jen toto:
Řada B5 vznikla jako jakýsi pokus pod tlakem soudruhů o modernizaci za každou cenu. Mj. přechod na Si-tranzistory (šum) a modernizace problémové kabeláže řady B4.
Jenže jak to dopadlo víš ...
Opravdový krok vpřed byla opravdu až řada 7 ....
Dost jsem to zjednodušil, tak mne snad kamarádi z Přelouče nazabijou

ALL:
Otevřeno specializované SUBFÓRUM, určené SRAZU 2 - PODZIM 2012.
http://starestroje.blog.cz/1209/ii-sraz-lidi-stranek-starestroje
Pište tam

[2421]:Standoch:
Tak já si zas myslím, že B5 takový tragédie nebyla. Motor byl sice špatný, ale byly zde i klady:
Dobrý princip jemné regulace posuvné rychlosti dělenou řemenicí motoru, u jednodušších strojů napájení elektroniky z vinutí na motoru.
Třeba poslední B100 a B101 jsou pokud jsou dobře seřízeny zvukově docela dobré. Navíc B100 je snad vzhledově nejhezčí magič tesla.

EL34[2424]:
Sice to bylo na Standu a ne na mne, ale jsem přesvědčen o tom, že taková čistá a vyleštěná B116 tu B100 vezme o 3 koňské délky ...
Nicméně pánové - nejsme baby, které kupují Mercedesa podle barvy kabelky - nám jde o technické parametry.
A tam 5ada Bxxx ev. CMxxx nemá u Tesly konkurenci

[2425]:
Tak každému se líbí něco jiného. Pro mně kov a dřevo určitě víc než černý plast, ale to je věc názoru.
B11x a CM-ka jsou určitě s parametrama někde jinde než B100,ale také mají své mouchy:
Lámájící potenciometry, přivíjecí spojka lze dnes těžko opravovat, pokud nemáme náhradní a třeba také docela časté problémy s licenčními přepínači TS120...
Jedna moje B115 ještě nemá kryt na čištění hlav, což je docela nedomyšlené - to to jako nikoho nenapadlo, že je potřeba hlavy často čistit?
Každopádně pak už tam byl kryt, takže v pohodě.
Někdy mohla nastat porucha přivíjecí spojky a pak to ten pásek tahalo tak silně, že mu to určitě neprospívalo. U spojky B5 a všech magičů pro vodorovný provoz je to všechno daleko jednodušší - spojka skoro konstantní tah pásku v závislosti na množství pásku na cívce.
Jak to myslíš, Teslák Pardubice? Jsi studoval v pardubicích?
Kolik si myslíte má cenu nový motor do B11x?
Já měl možnost koupit za 40,- a bylo i k mání více kusů.

VŠEM:
Jak moc je obvyklá B100 s kouřovým plexi krytem? Kromě té své jsem nikde jinde takovou neviděl.

VŠEM - URGENT !
Je velice nutné dát co nejdříve (nejlépe hned) vědět - stačí formou příspěvku na http://starestroje.blog.cz/1209/ii-sraz-lidi-stranek-starestroje ,
zda pojedete 20.10. do Brna na setkání.
Pokud jste noví a chcete se zúčastnit, napište do rubriky "e-mail" svoji e-mailovou adresu ... pošlu Vám detailní
informace

EL34[2427]:
To jsem tam nenapsal - samozřejmě se každému líbí něco jiného ... to máš pravdu.
V Pardubicích jsem chodil na průmku (super škola) a pracoval na Zámečku v TESLE

[2424]: Tak nejhezčí Tesla magič je Sonet Duo
B100,101 mají vlastní trafo tam napájení z vinutí motoru není.
Já si stojím za svým B5x ne-ee.
To seřizování rychlosti bych jako klad nedával.Už jsem se setkal s tím,že se šroubky na řemenici samovolně povolí a tím se rychlost rozhodí.
U B7xx je to "natvrdo" a je to lepší.
Na víc přepínače záznam a korekcí rychlostí 9/4 u B5x je katastrofa.U všech magičů B5x co mi přišly pod ruku s tím byly problémy.
B100,101 už mají isostaty tam už je to v pohodě.
Co tedy souhlasím tak B100 je fakt nejhezčí z B5x řady a hraje nejlíp

I přes to, že je B100 vzhledově pěkný magneťák (zejména díky ušlechtilým materiálům na kastli) se zvukem, který aní dnes neurazí (v porovnání s běžnou spotřebkou), tak je celá B5 řada šrot a na seriozní provoz nepoužielná. Solidní magnetofon začíná na B73 a i ten vyžaduje pár úprav a vyladění, aby z toho bylo něco rozumnýho. Z pohledu servisáka je rozhodně nejrozumnější B11x a CM1x0.
[2434]: Jojo, já to říkám furt, že CMko je nejlepší, ale jsou tu jiní, co se hádaj

[2435]:Technicky jo...po elektrický stránce jsou tam použity asi nejlepší součástky z historie magnetofonů tesla. Nefiguruje tam zelenina, hovňáky a podobný bordel. Jsou tam kvalitní modrý elyty řady TF a žlutý svitkový MKT-čka.
audiotechnika - libor [2435]:
balenoGLX [2436]:
Pánové, nemohu souhlasit. I když nebyly zelené, ale oranžové, nebo šedivé, tak ty debilní vytékající a vysychající kondenzátory obsahuje CMko také. Předevím jsou v modulech předzesilovačů, desce indikátorů a také v oscilátoru. Nejčastější závada CMka je to, že slabě hraje a dělají to právě ty kundy, pardon kondy. Modrý elyty jsem měl v opravovaných CMkách velmi zřídka. Možná jsem měl štěstí na první modely.
[2436]: Nejen technicky, ale i designem. Sice ledkový indikátory nejsou žádná hitparáda, ale konečně něco koukatelnějšího, než ty vybluté ruččkové historické kusy z ostatních kotoučáků tesla. Knoflíky tahových poťáků tak vypadají "normálně" a ne jako ty na ostatních mgf jako z šedesátých let. Jediné mínus jsou ty přepínače stop - ale dají se sehnat a vyměnit také.
audiotechnika - libor [2438]:
CMko možná vypadá moderně, ale pořád je to jen vylepšená B73
A máš to!
audiotechnika - libor [2440]:
Náhodou Ale napadlo mě, že kdybych sehnal ještě jednu B93, tak bych ji upravil na 2 rychlosti a dal do ní tři palice. Ona má přípravu na dva kvalty, lze použít ty díly z B90 a dát setrvák z B73 - CM160. Přece jen B73 a B93 mohly být dva magiče stejné třídy.
Diagonální unašeče mají něco do sebe, ale prostě B93 nemá ani podsvícené budíky a je to fakt okousanost.

Vildo[2441]:
To je podle mne ztráta času. Neuraz se, ale řada B5 (včetně B100), přesně jak píše balenoGLX je šrot.
Magnetofon dělají zejména parametry mechaniky ... a mimo jiné (a na to se často dost zapomíná), taky technologie opravitelnosti.
... jak už tu bylo mnohokráte řečeno, v tomto ohledu je výklopný systém elektroniky počínaje řadou Bxxx na světové úrovni a jeho nastavení a doladění je tudíž práce na pár minut.

Vilda[2439]:
Není ... zařaď si jeden Bxxx nebo CMxxx do sbírky a uvidíš. Konečně budeš mít Magnetofon (ale jak píšu, neuraz se ...
Petr.116 [2442]:
Já se na to dívám i ze sběratelského hlediska. B100 je co se proveden velice povedená. Dřevo a nerez dělají své. Pokud jde o opravitelnost, tak je to velmi jednoduchý magnetofon. Nic složitého k údržbě a opravě.
[2443]: Já měl pod rukama hodně B113 - CM160, ale nijak mě ty magnetofony neoslovily. Beru, že je např. dobré přepínání budíků před a za záznamem (to mi na B73 chybí) ale jinak tam nevidím nic extra navíc. Jeden čas jsem měl CM130, kterou jsem přivedl zpět k životu z absolutního vraku, ale tak nějak mi nevadilo se jí vzdát. Myslím si, že si vystačím bohatě se svojí B73

Vilda[2444]:
Teda pokud si to pamatuji, tak ten plech na B100 je eloxovaný hliník a žádný nerez
... kdepak by soudruzi vzali nerez ? A bylo by to těžké ...

Vilda[2444]:
Tam není jen přepínání budíku před a za páskem, ale celého MONITOR kanálu !

Milovníci EMGETONŮ
Tohle jsem našel zcela náhodou :
Dodatek Návodu k obsluze CM 130, CM 160
Při použití pásků Emgeton DP 25 LH, LHD (vzhledem k jejich odlišnému provedení od pásků ostatních výrobců) se mohou při sníženém sítovém napětí objevit potíže při převíjení na konci pásku*
Tesla Přelouč
To já chápu tak, že díky šmirgl efektu EMGETONŮ jsou pasivní odpory v dráze u těchto "pásků" tak vysoké, že při nižším napětí v síti už to ani slušný magnetofon neutáhne
Neboli potvrzení našich teorií přímo od výrobce.

[2447]:
Jsem přímo odpůrce Emgetonů neměl jsem snad jediný, kde by najednou neujely výšky a zas se v různém časovém období vrátily atp.
Ale to si skutečně dovolila jedna firma "poplivat" druhou?(PřeloučxGottwaldov)Nemám bohužel k své CM 130 návod-pouze stažený, ale bez tohoto dodatku. Dnes by to bylo asi na soud

[2437]:Já mněl štěstí jen ty, kde už tahle plastová verbež absolutně nefigurovala.
[2438]: Tak já zase po optický stránce raději jakýkoli budík, než LED...a co se mně zprotivilo na CM-ku nejvíc (kvůli tomu jsem mojí CM160 taky prodal),tk to je to barevný provedení...ty barevný rámečky, do toho jakási imitace titanu (nebo čeho). Prostě zbytečně přeplácený, i když v tý době to frčelo...
[2441]: Taky mě už napadlo předělat na tříhlavu B93 nebo B730 (i přes to, že by byla jen jednorychlostní)...ale jak říká Petr.116, je to naprostá ztráta času, protože není ani kde umístit přepínač tape/source. A každá dodělávka na předním panelu už působí neoriginálně a často dosti amatérsky. Jinak B11x a CM1x0 jsou s B73 stejné jen v otázce mechaniky...co se elektroniky týče, je to něco naprosto jinýho.
[2440]: Blues je ještě šerednější.
[2447]: Já to furt říkám, že jediný "magnetofon" vhodný na práci s emgetonem je elektrická dvouplotýnka.

pavelk[2448]:
Vlez si na stránky radiohistoria sk a najdi si servisák B113 - je to vzadu.
Musíš se registrovat - pohoda, nekoušou ...
balenoGLX[2449]:
Tak s tou dvouplotýnkou - 100 bodů
Navíc nemusíš třídit odpad (plasty) - po aplikaci lze nejspíše vyhodit i do směsného odpadu (i když by měli zavést ještě jeden : směšný

Ated Vás pánové nakrknu:
Jede mi tu můj nostalgický stroj Unitra ZK 147 A a na něm se točí Emgeton DP 25 LHD
Franta Sahula-Synové Výčepu
Ale je to nahrávaný na tomhle stroji a pro "podkresový" poslech dostačující
Na CMko tenhle pásek necpu i když musím přiznat že co mám tu unitru tak docela zahálí ta jede pořád.
Nahrál jsem na něm tři emgetony a DP 25 LHD a ty teď točím dokola
Na to domácí poslouchání když něco děláte to stačí.Minule jsem maloval a magič se nezastavil.Mám to nahraný 4 stopě (jinak to nejde když je magič mono)a sjel jsem jednu cívku-to máte vlastně 6 hodin záznamu při 15Cm cívce.
No uznejte na tohle ten Emgeton bohatě stačí.
Mám jich 5 nových a je to až do prd..le
Až se to ohraje tak poletěj
Dneska jsem od známého dostal sestavu Tesla B115 a 2 bedýnky ARS8105. Funkční, ale zaprášené a špinavé. Ale ty bedýnky mě teda mile překvalipy - plasťáky, čekal jsem hrůzu, ale vono to hraje a ne špatně, a kupodibu (na ty rozměry) i nahlas. A na rozdíl od mini bedýnek ARS810, které jsou dřevěné, tyto mají i dobrou citlivost. Asi ty 810 někde střelím a nechám si tyhle mám je v bastlkutlochu na poslouchání opravovaných přístrojů). Teď mi na té B115 hraje pásek (Maxell vy emgetonofobi ) s Pink Floydama - The Wall... Máte taky někdo pozitivní zkušenost s těma plasťákama?

[2452]:Tak mně se zvuk těch plasťáků nelíbí...ty šíra by potřebovali lepší bednu. Ale koupím od Tebe ty ARS810.
[2453]: Hmm co dáš? Jsou původní, funkční, mají ale vyměněnou tu látku vpředu (za hezčí, z beden aiwa). Kdyžtak bych je mohl vzít na sraz...
[2455]: Ještě si to promyslím, do srazu času dost

[2434]: BalenoGLX:
Ale, ale
B100 zase nebyla tak špatná, jak každý tvrdí. Pokud byla precizně seřízená hlava a hlavně správný a rovnoměrný přítlak filcových polštářků a kolmost hrídele a správný tlak přítlačné kladky, nebylo ji kromě možná většího šumu moc co vytknout.
Mechanika byla jednoduchá, což vyplývalo z použití tíhových spojek a jednoduchých brzd.
Myslím si, že se většině majitelů ten magič docela brzo mechanicky rozesral a byly nutné časté opravy.
Mám dost nahrávek na B100 a agfě PE46 a nelze jim nic vytknout.
Třeba B7,B9 řada měla velké problémy s páskovými brzdami a když to nefungovalo tak jak mělo, nebyl správný odvíjecí tah na pásek a u hlav bez přítlaku pásku filcem to nehrálo..
Každá mechanika měla své mínusy. Ale například přivíjencí spojka u B100 fungovala dobře - i když byl dost namáhán pohonný řemínek.
Spojky u B7 řady jsou po dlouhém nepoužívaní většinou ztvrdlé a nefunkční. Docela škoda, že tesla nepoužila u B115 spojky z B9, která byla trvanlivější, nicméně také měla svoje mouchy.
Mám teslu B73, která má ty brzdy a spojky doslova rozesrané a to byla od výroby seřízená.Za čas se vyleštily styčné plochy unašečů a přestalo to fungovat jak má.
B101 měla několik změn v mechanice a elektronice a bohužel zůstal špatný motor.
Za klad u B100 mám i celkem lepší řešení přítlačné kladky než B7.
Jinak u B90 je mechanika nic moc, mám 3 ks a u žádné mi nedrží stisknutá funkce play a to jsem do toho mechanicky nehrabal.

EL34[2457]:
Sice mi to nebylo adresované, ale přesto názor (a vsadím boty, že balenoGLX to potvrdí):
Není to pravda. Nelze srovnávat jakžtakž naladěnou B100 a rozestranou B7X ... To je tvrzení účelové jako je to běžné u novinářů
I B7 a další typy samozřejmě bylo nutno seřídit - o tom žádná.
Ale pak šlapaly. To, že to občas bylo odfláklé z fabriky - byl socialismus a lidi za těch pár korun to často flákali.
Prostě to, že řada B5 a odvozené mechaniky stála za houby je nevyvratitelné.
Magnetofon, který hraje jakž takž pouze v situaci, kdy tam je napružená planžeta s filcem, který (často křivě) přitlačuje pásek k hlavě, protože by jinak díky špatné konstrukci ležel špatně nebo vůbec - to není magnetofon.
Těch nepřebrousitelných hlav, křivě sjetých, kde horní stopa jela do 15 kHz a ve spodní byla díra ...
těch mi šlo rukou dost.
Regulace tahu pásku - tudy jde cesta. Ale samozřejmě musí se to dobře nastavit.
Víc tady tan FLAMEWAR nemá cenu řešit. Prostě je to tak. Pokud máš slušně chodící kus, buď rád, nic to ale na principu nemění.
A ještě tohle - viz Tvoje poslední věta: přece není problém doladit seřízení - už zase totéž: Snad nečekáš, že po 40 letech vše pojede na 100%, aniž člověk provede repasi (vyčištění, promazání a nastavení dle servisáku + event. dalších zkušeností) ?
To by bylo dost naivní ...

[2450]:
dík, jsem tam už déle, skutečně nekoušou , ale nenapadlo mne, že to bude za B113

[2457]:Promiň, ve vší úctě...nevím kolik magnetofonů jsi dával dohromady, co máš a co nemáš změřený atd., ale to, co jsi napsal jsou bohužel polopravdy, zavádění a nebo úplný nesmysly.
Nechápu to nekonečný obhajování paskvilů, jako je mechanika B5, pásy Emgeton a podobných křápů z období normalizace, kdy všechno, cose udělalo bylo jen výsledkem modernizace za každou cenu...
Musím bohužel ve všem souhlasit Petrem.116.
P.S. Letmě uložená přítlačná kladka není žádný terno. Jen dokáže dobře maskovat zprasenou kolmost páskový dráhy a capstanu - za cenu jiných škod. Proč asi nikdo ze špičkových výrobců (revox, technics, philips, pioneer, akai, sony atd.)takový systém nepoužívali?
Dál se už k tomu taky vracet nebudu, flamewar by byl tady fakt zbytečný.

[2460]: Sony že nepoužívalo letmo uloženou přítlačnou kladku? To se asi do té TC-377, co pak doputovala od tebe přes Lovosice ke mně, zapomněl podívat . A Grundig měl letmo uloženou kladku i u topmodelu TS-1000.
Samozřejmě, že je to pro dosažení stejných parametrů mnohem náročnější na přesnost a tuhost, než klasické uložení a nic pro vysoce pokrokovou Teslu Přelouč (Petr.116 odpustí ).

[2461]:Jo tak pardon...měl jsem ale na mysli spíš stroje vyšších tříd, než je TC-377...krom toho, s letmým uložením typu B5 to moc společnýho stejně nemá...spíš jen název.
EL34 [2457]:
Tesla B101 je stejná jako Tesla B100 jen s tím rozdílem, že tam jsou IO v koncových zesilovačích. A taky je B101 hnusná a po čase se v závislosti tepla od motoru kroutí vrchní plastový kryt.
Provedením je mnohem hezčí B100 a po ní B558 a B57. Jinak ty plastové rezonující skřínky co časem žloutnou nejsou nic extra.
Souhlasím s tím, že přivíjecí spojka na B9x je velmi dobré a trvanlivé řešení. Má dobrý tah pásku. Pokud jde o srovnávání mechaniky B7x a B9x je to stejný. Jen s tím rozdílem, že B9x má diagonálně uspořádané unašeče, ale jinak jsou tam stejné prvky až na tu spojku. B70 i B90 měly provázkové brzdy a po čase se přešlo na filcové pásky (provázky jsou účinější při zastavení, ale filc má zase šetrnější dojezd).
Tak a teď k mojí oblíbené B73 - nikdy jsem s ní neměl mechanické problémy. Nejhorší je mít doma magnetofon s odepsanými díly díky času a říkat, že je rozeraný. Když jsem si přivezl svoji první B9, tak to byl téměř vrak a dnes vypadá výborně.

Enter[2461]:
Já jsem v pohodě
Já nikdy netvrdím, že Te Přelouč byla vysoce pokroková, je ale třeba si přiznat, že po všech těch peripetiích s tlačenou pseudomodernizací jako již řečená šmejd řada B5 & others, si řadou Bxxx značně zlepšili kredit u lidí.
A to jak laiků, tak i odborníků
Ono se stačí podívat, jak rychle na Aukru zmizí cokoliv s označením Bxxx nebo CMxxx
Ale balenoGLX říká pravdu.
A já bych ze svého předchozího příspěvku vypíchl jednu důležitost:
To, jak pánové v Přelouči vyřešili počínaje řadou Bxxx konstrukci z pohledu opravitelnosti zařízení, bylo dost nadčasové.
Celá řada jiných, daleko dražších výrobků světa jsou třeba špičkové stroje, ale v okamžiku, kdy musíte něco měnit na desce elektroniky uvnitř, klejete jak pohani !
Konstruktérům se tehdy totiž říkalo:
"... udělejte to tak, jako byste to museli sami opravovat ...!"

Enter[2461]:
Když už mluvíš o TC-377: Teď jsem nedávno měl možnost opravovat a nastavovat jednu tuto mašinu. DO TOP to má dost daleko. Střední třída, tvrdé ovládání, hlučná mechanika, nutnost vypnutí stroje při změně rychlosti
a hlavně :
Když jsem chtěl nastavit záznamová proud a předmagnetizaci, musel jsem do sklepa, přinést si cca 1,80 m dlouhou 8 cm lať (asi 18 mm tlustou) a nařazat ji na 6 dílů a vždycky 3 sešroubovat.
Tím vznikly 2 podložky (jedna vlevo, druhá vpravo) pod vodorovně ležící stroj - nutno pro motor, jehož větrák vyčnívá mimo magič !!!
No a pak už nic nebránilo nastavovat - trimry na mne koukaly dole (tedy ve zmíněné poloze ležmo vpředu).
No nejsou Ti Soňáci géniové ?
Syn, když viděl, jak porcuju to prkno přímočarkou, povídá : "Co děláš ?" Já na to " ... ale jdu nastavovat magnetofon ...".
Měli jste vidět ten jeho 25 letý obličej !

[2465]:Já měl takový "lavór" udělaný z knížek (je pravda, že desky jsou profesionálnější, ale účel splnili i starý velký knihy)...a taky jsem tehdy proklínal ten magnetofon. B73 je na nastavování hodně debilní (předmagnetizace a záznamový proud), ale TC3xx předčí všechna očekávání. Jinak je to spolehlivý stroj s dobrýmí parametry. Ovládání sice budí dojem nějakýho ruskýho přístroje, ale zase třeba brát v úvahu i dobu vzniku.
Jinak jako jsem nastavil něco magnetofonů, ale pokud by mi i dnes někdo s přímočarkou v ruce při řezání prkna oznámil, že jde nastavovat magnetofon, tak se sesypu smíchy.
[2465]: Je pravda, že vnitřní provedené (některých) Soňáků je na facku. K deskám blbej přístup, milion drátů, teď tu mám dva rozdělané (nižší třídu než 377). Ale ona desla elektroniky v mgf řady B5 (lámou se drátky) i v např. B73 (svazky kabelů) není nic moc. BXXX to má vskutku vyřešeno ukázkově. Jediné co mě vždycky při otevření nějakého BXXX urazí, jsou ty tři zvonkové dráty napříč magneťákem (dva ke koncům a jeden k elektromagnetu). Když celej ten magneťák udělali ukázkovým způsobem, ty tři dráty mohli taky vyřešit jinak...

[2465]: To máš naprostou pravdu. Ale já nepsal, že je to TOP a hlavně je to neuvěřitelný držák.
Tady na té B70 je něco špatně. Kdo mi poví co Třeba to funguje, ale mě to přijde jako pitomost.
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/48/12/99/2648129995_3

[2467]:Nebudu si zastávat B73, po konstrukční stránce to fakt není nic moc - zejména výměna koncových tranzistorů výkonového zesilovače je opruz maximální a doufám, že už to nikdy dělat nebudu...ale ostatní elektrický a v podstatě i mechanický díly lze vyměnit poměrně snadno. Tu desku je třeba vyklápět pokud možno co nejméně často.
Taky se mi líbí, že dráty jsou alespoň slušně vyvázány...u japonců je to vrabčí hnízdo. A spomínaný TC366, 377 nebo 378 jsou v otázce kabeláže a přístupu k elektrickým součástkám fakticky katastrofa. Nejhorší je, že vazební elektrolyty kapacitní kondy na nastavení předmagnetizace jsou vlastně jedinou slabou stránkou. Zbytek je tam na věčnost (řemínky nepočítám).

Vilda[2470]:
ANP935 je v blbé pozici, má být těsně vedle tónového hřídele.
Tohle moc fungovat nebude, protože ten pásek bude v té dlouhé délce ke hřídeli dělat pěkné věci - hlavně zvlněnej ...
Petr.116 [2472]:
Musím se přiznat, že kdysi dávno mě taková pitomina také napadla, přehodit hlavu na pozici záznamové, ale děsil jsem se právě té dlouhé mezery mezi hlavou a tónovkou. Chtěl jsem to kdysi udělat na B90, kde byla totál sjetá hlava a já potřeboval 100% opásání. Naštěstí jsem nikdy takovou věc neudělal a sehnal lepší hlavu.

[2470]: Vilda:
Kde jsi tu fotku našel?Zajímalo by mě co vedlo toho dotyčného tohle udělat.Pochybuju že by udělali takový kiks ve výrobě

Taky nevím, co koho k tomu vedlo...získat tím nelze nic. Ale možná to ani nemusí být takový průser. Ta hlava je tam zavřená mezi kolíky, takže větší vzdálenost od capstanu by až tak vadit nemusela...na GX620 mám čelo hlavy od capstanu vzdálené 8cm a mezi těmito body se pásek jen mírně opírá o vodící kolík. A vůbec to nevadí - stejně se se zvlněným páskem vypořádá líp, než kterákoli tesla. Ale těžko říct, jak by to bylo v případě ANP935 vzhledem na její tvar.
Nemá někdo návod na Teslu Pluto? Stačí jen v PDF, nebo jiné el. podobě. Nebo se zeptám jinak. K čemu slouží otočný potenciometr u pravého unašeče a k čemu je ta černá posuvná páčka u levého unašeče za budíkem.
Vím, jak se ovládá rychlost, hlasitost, tónová clona, ale k čemu jsou ty dva výše uvedené prvky netuším.

balenoGLX[2476]:
U té ANP935 bych se toho trošku bál díky tvaru jejího čela ...
[2477]: No tak jestli se nepletu, tak ten poťák by měl řídit hlasitost příposlechu a ten přepínač přepíná náhradní indukčnost místo mazací hlavy - pro trikový záznam.

libor[2479]:
Kdo neumí a dělá co může, rád pomohu. Ale kdo ví kde to najít (snad), ale je línej hledat informace (i když ví kde), s tím nemám slitování.
Tos mu neměl říkat - neumí najít radiohistoria sk !!!
Jestli takhle spravuje ty schade, že nejdříve odšroubuje součástku a pak zjišťuje k čemu je ... To bych s ním nejel
Vildo ! ... to je ostuda
[2480]: Takhle Vilda spravuje magneťáky ne? Škodovky snad ne ...
Nebo jo?!
No hlavně ať mu funguje vyhřívání zadního okna, má bejt už chladno, tak ať mu není zima na ruce až bude tlačit
All: nemáte někdo nějaký kontakt nebo zdroj na zaváděcí pásky pro mgf pásky? Krom toho nenažraného Vintageaudia (321,- za pásku + 146 dobírka )?
Petr.116 [2480]:
Osvěčila se metoda "pokus-omyl". Jen co jsem dopsal příspěvěk, vyzkoušel jsem funkce těhle prvků a přišel jsem na to
audiotechnika - libor [2481]:
Náhodou... ve škodovkách mám celkem dobré vychytávky, takže tam si vstačím s bohatými zkušenostmi. Mě to jen napadlo, že tu dost lidí má Urana a Pluto, tak jsem to jen tak hodil do éteru. Jinač, vyhřívané zadní okno mám Jak na užovce tak i na eMku.
Dobrý deň, vedel by mi niekto poradiť prípadne pomôcť s mgf Tesla CM130 s jeho nastavením a generálkou. Som z Bratislavy tak niekto z okolia.
Ďakujem

Matus[2484]:
Tak jeden tu z Blavy je, ale teď se zrovna někam ztratil a nechodí sem ...
Tak třeba budeš mít štěstí a klikne sem na tyto stránky a nejde to tu
Ahoj lidi mám dotaz, je možné běžně používat 16-ti stopý profi kotoučák na jako klasický na stereo hudbu? Nemám s tím zkušenosti.

Carlos[2486]:
... poněkud humorný dotaz
No pokud máš dost širokých drahých pásků a dost papírků, kam si budeš psát, na kterých dvou stopách je zrovna L/R aktuální záznam - proč ne
Typ nepíšeš, tudíž se toho víc napsat nedá (parametry jako přeslechy mezi stopami apod.)
Jinak drahá ptákovina ...
[2487]: Jde o Tascam MSR-16. Přístup k širokým páskům bych i měl, jen mne zajímá jestli to právě není zbytečný pořizovat si něco takového. Carlos.

Carlos[2488]:
To je na Tobě, ale já bych to za zcela zbytečné považoval ... 16 stop na šířce 1/2" - co s tím.
Za ty prachy, co se to lidi snaží prodávat (naposledy se neprodal za 15.000,- na Aukru ... ami se nedivím.
BLBOST ... dle mne.

Zdravím přátele magnetofonů.
Nebyl by někdo ochoten poskytnout stačí i jenom pár metrů pásku s nahraným 10-15kHz nebo hudbou s výraznými výškami magnetofonem s přesným nastavením kolmosti štěrbiny. Chci nahrávat větší počet pásků a chci aby to bylo nastavený fakt přesně..
nebo i kopii měřícího pásku..
Nejraději Pardubický kraj
Ale kousek pásku se dá poslat i v obálce
nejlépe nějaký LH agfa basf, nebo maxell
Díky moc za pomoc

Honza[2492]:
Nejlepší způsob je objednat si profesionálně nahraný měřicí pásek od pana Schmidta z Mnichova
Ernst Schmid Elektronik München
http://www.pievox.de/
napiš mu mail - ozve se ...
prasit to nemá cenu ...

[2493]:
Mohl bych jako etalon použít skoro nehraný B115 kde je pásková dráha od výroby netknutá? Sice tu kolmost třeba nenastavovali uplně nejlíp, ale já bych tomu prostě docela věřil a udělal záznam a podle něj nastavil druhý magič. Co tomu říkáš?
[2494]: Já bych tomu vůbec nevěřil. Ty magneťáky z výroby někdy chodily nastavené úplně blbě.

[2495]:
Já nevím,
Dá se teda sehnat od někoho kousek pásku s rozumně přesnou kolmostí?
Nebo půjčit tovární nahrávku na pásku?


Honza[2494]:
Já jsem Ti už poradil - drahé to není a máš to na pořád.
Cizí nahrávky jsou a budou bez záruky.
Z měřicího pásku to nastavíš ZCELA PŘESNĚ. Ale díky zranitelnosti Ti ho NIKDO nepůjčí.
... jasně: ty předpokládáš, že máš dobře výšku a "jen" trochu ujetou kolmost. To se podle cizího pásku hrubě doladit dá. Jenže obvykle je ujetá i výška a pak to chce srovnat celé.
Ani jsi nenapsal typ MGF ... To je zásadní věc. Napiš podrobnosti a můžeme se bavit. Jenže když Ty nic nenapíšeš, jen chci a je to - navíc jsi se ani nevyjádřil k mé informaci o koupi měřicího pásku ...
Začni informací, JAKÝ MÁŠ MGF.

[2498]:
Chápu,že měřící pásek nikdo nepujčí, ale kdyby se z něj udělala kopie na mgf seřízeném podle tohoto pásku, to by určitě stačilo.
Mám B115 a zkoušel jsem to přenastavit - od výroby byla špatná výška pásku daná dvěma kolíky mezi hlavami.
Výšku jsem nastavil pochopitelně pouze podle lupy.
Kolmost má maximum výšek cca mezi 1/4 a 1/2 otáčky šroubu pro nast. kolmosti. a podle rady odbrzdit uplně levý unašeč- ten pásek drží směr a nehýbe se nahoru - dolu. Takže předozadní kolmost tam bude. Nahrává to slušně i při 9,5.
Když by čas, udělal jsem i frekvenční charakteristiky s s pásky PE46 a Maxell. Můžu poslat. Bylo to všechno v pohodě.
I když jsem ten záznam přehrál na 3 různých typech továrně nastavených magičů tesla, výšky byly OK.
Takže mně de jen o nepatrnou korekci, abych si pak mohl veškeré magiče nastavit stejně a absolutně přesně.
Petr.116 [2490]:
Když jsme byli ještě s Luckym za dobře, tak jsem jeden čas přemýšlel nad magnetofonem, který by měl více stop, ale já to chtěl buď aby to mělo 4 stopy (kvadro poslech) a nebo pro natáčení efektů - hudba stereo (stopa A a stopa B) a da moderátoři (stopa C a stopa D). V konečném výsledku by se upravila hlasitost jednotlivých stop.
Komentáře jsou uzavřeny.
Enter[2395]:
Taky Ti to zalepím ... no problem