autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Komentáře

Zobrazit vše (2720)
Zobrazit starší komentáře

1701 Maros Maros | 12. ledna 2012 v 11:16

Jo a este som zabudol reakciu na Tvoj predchadzajuci prispevok. Ten prepinac po rozobrati, nebol nijako namazany.. Uplne suchy

1702 Enter Enter | 12. ledna 2012 v 11:48

Pánové, vzhledem k nabytí Philipse se chystám prodat svůj reprezentační CM 130 a tím pádem se mi uvolní asi i nějaké náhradní díly - hlavy, přepínače (dvou- i třípolohové), hmatníky přepínačů. Hmatníky potenciometrů nemám ale možná mám někde ještě pár hmatníků na B 11x.
Pokud to stihnu do setkání vyhrabat, tak to tam přinesu a vydražím :-).

[1700]: Pozri sa na radiohistoriu.sk, tam je dodatok servisného manuálu, ono sa zapojenie 115 práve v súvislosti so zavedením symetrického napájania menilo.

S tým prepínačom - podobný zážitok som mal niekedy okolo roku 1988 s prepínačom smeroviek Lucas zo Škody 120. Tiež som odmontoval základňu, vyleteli pružinky, guľôčka... :-D . Ale zložil som ho.

1703 Maros Maros | 12. ledna 2012 v 11:54

Jasne dik, ja som to potom pochopil a nebola ani nutna, len ma to najprv zarazilo, ze ten zdroj je uplne iny podla schemy :-D Som rad, ze to zmenili na symetricke, lebo odpadlo vela problemov

1704 Maros Maros | 12. ledna 2012 v 13:13

Mal by niekto zaujem o kupu novych LPR35 pasov od firmy RMGi ? je to na 180mm cievke. Problem je ze firma iryson.sk posliela min. 3 pasy. Jeden pas stoji 21 Eur. Ja by som si novy pas velmi rad kupil, ale tri pasy su mi absolutne zbytocne. Ak by tu bol niekto s okolia trencina ( aspon viem o jednom ) bolo by to fajn, ze by sme sa zlozili. Este + postovne 10 Eur. Pisal som aj na cesku stranku ( myslim, ze vintage audio ) ale tam na mna seru a neodpisuju na maili, nechapem preco.

1705 Petr.116 Petr.116 | 12. ledna 2012 v 17:52

Maros[1700]:
No jak myslíš, ale není třeba NIC brousit - ty sirníky stříbra jdou bez mechanického poškození chemicky.

A pokud jde o tu mikrovrstvu ochranného maziva - tu neuvidíš ...

A pokud už tam byly rýhy, to se fakt pohlédnout po nových (dají se sehnat a nebývají moc zoxidované, ale určitě ne odřené).

1706 Petr.116 Petr.116 | 12. ledna 2012 v 17:55

Maros[1704]:

RMGi nebrat - skvělé elektricky, mechanicky nic moc. Dělají problém v páskové dráze. Dokonce se hovoří i o tom, že jsou občas i mimo šířkovou toleranci uříznuté ve výrobě.

Lepší shánět MAXELL UD25-120 na Aukru - když se povede sehnat v dobrém stavu, je to lepší než předražené a nic moc RMGi LPR35.

V Trenčíně tipuju, že si tenhle pásek 100% nekoupí :-):-):-)

1707 balenoGLX balenoGLX | 12. ledna 2012 v 18:00

[1699]:Jo, Sony to má přesně tak, jak popisuješ. U akaiů ale taky není pravidlem, že lze samostatně reprodukovat zvlášť stopy. Třeba taková GX-215D umí samostatně na stopy jen nahrávat, ale reprodukuje vždy jen a pouze "stereo". Osobně jsem to nějak nepobral, nechápu, na co je mi možnost nahrávání na jednotlivé stopy, kldyž přehrávat už takhle nemůžu (kritizoval jsem to už v článku o GX215D, co mám tady). Řada GX620 a výš to už ale umí. Tahle podmínka oddělené reprodukce stop byla jedním z důvodů, proč jsem si Akai vybral. Jinak další nevýhodou japonských strojů proti evropským, je odlišná ekvalizace.
Když něco nahraješ na japonském stroji a pustíš kupř. na tesle, nic moc se neděje, akorát je v reprodukci přebytek výšek. To bez problémů potlačíš na tónových korekcích. Horší je, když na japonci pustíš pásek nahraný teslou...zvuk je plochý, bez výšek...lze tomu sice pomoct pootočením knoflíku "treble" doprava, nicméně není to úplně optimální a navíc si tím zvedneš šum. Jako takové východisko z nouze mají některé japonské stroje ve snímacím zesilovači krom trimru "playback level" taky trimr "playback eq", kde lze měnit zdvih výšek a magnetofon si alespoň zkalibrovat, aby Ti zvukově jakž-takž pasoval s evropským bráškou.

1708 Maros Maros | 12. ledna 2012 v 19:22

[1705]:Petr.116 - Obrusil som to jemne a funguju skvelo a ryha tam uz neni, cize vazne sa to da a nebudem este si robit starosti a zhanat to :-)
A to s tym RMGi si ma moc nepotesil myslel som si, ze su to fajn pasy a naopak som cital celkom chvalu, tak teraz neviem. Nemam rad ked kupujem nieco, co neviem kolkokrat na to bolo nieco tocene. preto som chcel ist do noveho pasu...hmm

1709 Petr.116 Petr.116 | 12. ledna 2012 v 19:49

Maros[1708]:

... já měl radost 2x : po prvé, když jsem je koupil, po druhé že jsou pryč :-)

1710 Maros Maros | 12. ledna 2012 v 20:15

[1709]: Petr a nevies odporucit nejake do tej mojej B115 ? v tomto som uplny zaciatocnik, kotucakom sa venujem cca tri tyzdne ako som ho dostal, cize do tychto pasok zatial moc nevidim a aj ma minula te era kotucakov. Proste nejaky normalne hrajuci pas. najlepsie asi chomovy, ze ? :-)

1711 Maros Maros | 12. ledna 2012 v 20:34

Skoda, ze sa tu neda editovat prispevok - tym odporucenim myslim rovno niekoho co to preda, aby ma hned neodrbal pre zaciatok :-D

1712 balenoGLX balenoGLX | 13. ledna 2012 v 5:19

[1710]:Na chromdioxidove pasy B115 nahravat nevie, takze tie rozhodne nie. Nic nepokazis pasmi Maxell UD25, UD35, XLI25, XLI35, Agfa PE46, PE49.

1713 bouchy bouchy | 13. ledna 2012 v 7:32

[1712]:
Chromdioxid (jestli je to ono EE, to nevím) se stejně dělalo jen u 26,5cm kotoučů ne? UD/XL 35 bych asi nebral, protože si tím zbytečně zkracuješ dobu hraní :-)

1714 balenoGLX balenoGLX | 13. ledna 2012 v 9:44

[1713]:Ne, EE-čko je k dostání i na cívkách průměru 18cm.
Já beru přednostně 35um, protože je mechanicky podstatně odolnější než 25um. I s přístrojem s poměrně velkým tahem nedochází k rychlému vytahání okrajů. Nějaká doba hraní mne nezajímá, nejsem typ, co nahrává rychlostí 4,76cm/s, aby se mu na pásek víc vešlo. ;-)

1715 HK HK | 13. ledna 2012 v 9:59

[1713]::
To je pravda, že pásek 35um (LP) hraje kratší dobu. Konkrétně při 18cm kotouči a 9,53cm/s 2x90 min a při 19cm/s 2x45
minut.
Navíc pásky LP nemusí tak dokonale doléhat na hlavu.Jediná výhoda - jsou mechanicky odolnější.
Já volím DP. u TP bych řekl,že se můžou na ne zcela přesně mechnicky nastaveném magiči zvlnit okraje pásku. Navíc pásek má snahu přejíždět po hnacím hřídeli a kladce nahoru a dolu,čímž je nahrávka znehodnocena.
Pásky Cr byly výsadou kazetovým přístrojů. Jestli se dělali i čistý Cr na cívkách nevím. Určitě se dělali ferrochrom. čili na PE nosiči je najdřív vrstva Fe a na ní tenká vrstva Cr. :-)

1716 Maros Maros | 13. ledna 2012 v 11:44

Aha, dakujem Vam vsetkym. Este mi viete prosim napisat, alebo ma odkazat na literaturu, co znamenaju tie oznacenia ? UD,EE,DP,TP,PE,XL,XLI - diky moc :-) Hladal som aj anglicky, ale nic moc to nenaslo, akurat ze ked mam napr UD 25 120 tak to prve je hrubka pasu a druhe doba hrania na 19.05cm/s. A este mam otazku. Ako sa rozlisuju napr pasky pre 2,4,8...stope magnetofony ? je to tiez nejako dane oznacenim ?

1717 Enter Enter | 13. ledna 2012 v 11:45

[1715]: Myslím, že problém špatného doléhání pásku LP na hlavu by byl výhradně problémem nějaké úděsné plečky s úděsně rozštelovanou páskovou dráhou. Běžný HiFi magneťák s tím nemůže mít problém. Že pásek LP hraje kratší dobu je logické a plyne to už z jeho názvu - je poue LONG play proti DOUBLE play, TRIPLE play atd.
DP jsem upřednostňoval u stroje s cívkami 18 cm, protože tam hrozilo u LP nevejití se delšího alba na jednu stranu při 19.
U cívky 26,5 cm bych už DP úmyslně nevolil. Samozřejmě že ty, co už mám, nevyhodím.

Mmch., na základě předcházející diskuse jsem si vytáhl a přehrál všech asi padesát pásků BASF - od DP 26 z konce šedesátých let až po DP 26 LH hifi z konce produkce, od průměru cívky 13 cm do průměru 18 cm. Ani jeden jediný nemá zvlněné okraje. A to byly hrány i na různých Plutech, B 93, B 1OO a podobných plečkách.
CrO2 pásky se dělaly i kotoučové. Ferrochrom byla kraťoučká epizoda.

1718 Enter Enter | 13. ledna 2012 v 11:51

[1716]: Ultra Dynamic, Extended Efficiency, Douple Play, Triple Play, PolyEster,eXtra Low noise, eXtra Low noise acording to IEC I atd.
Miešaš obchodné označeni(XL) s označením materiálu (PE), hrúbky pásu (DP) a ďalšie veci, takže je z toho guláš.
Pásy pre 2, 4, 8-stpé magnetofóny sa rozlišujú len podľašírky, ak mám dvoj-, štvor-, osemstopák na štvrťpalcové pásy, tak sa používa jeden a ten istý pás.

1719 HK HK | 13. ledna 2012 v 12:20

Nemá tady nekdo na prodej plexi kryt na magnetofon B101? :-(

1720 Maros Maros | 13. ledna 2012 v 12:56

Enter jasne diky moc. Miesal som to preto, lebo som nechapal co to presne znamena. ale uz mi je to jasne :-)

1721 audiotechnika-libor audiotechnika-libor | Web | 13. ledna 2012 v 16:55

No, já k maximální spokojenosti používám Emgeton DP25LHD. Mám samozřejmě i spoustu Agf, Maxellů, Basfů, Scotch apod., ale na 18cm mám převážne Emgetony.

Přiznám se, že jsem spíše gramofonovej, takže CM130 mi jako kotoučák dostačuje maximálně, dávat někde 20 a více tisíc za kotoučák, to není můj případ. Naopak ale si umím představit takhle a více drahej gramofon - nejlépe skleněnej 50kg talíř, postavenej na hrotech na žulové polici která je zakotvená až do základů baráku :-)

1722 Maros Maros | 13. ledna 2012 v 18:08

Uz som objednal Maxell UD25 120, nejaky japonec za celkom dobru cenu. Vraj super stav, no uvidim 8-)

1723 bouchy bouchy | 14. ledna 2012 v 18:23

[1714]:
Mě teda doba hraní hodně zajímá, nepotřebuju zabírat m3 místa magnetofonem a pásky, pokud by mi nemohly nabídnout víc než 2*45min... Osobně jedu na Maxell UD25/120, budoucnost ukáže, jak se bude chovat pásek...

ALL:
Dnes mi přišel email od člověka, jehož nabídky můžete najít na sbazar.cz atd atd:

Dobrý den,
                dovolte, aby Vám představil aktuální nabídky kotoučových magnetofonů.
                Moje firma dováží a servisuje cívkové magnetofony - na přístroje dávám 3 měsíce záruku a pak kdykoli pozáruční servis. U magnetofonů byly vyměněny součástky - vyschlé kondenzátory, vadné potenciometry, přístroj byl mechanicky zkontrolován - otáčky na osciloskopu+ byly nastaveny původní parametry, vyměněny převody atd. - tzn. úkony, které je potřeba udělat u každého přístroje starého více než 25 let ( některé stroje potřebují údržbu min. každých 5 let ). K MAGNETOFONŮM MÁM ZAJIŠTĚNY I DO BUDOUCNA NÁHRADNÍ DÍLY.
                          Posílám aktuální nabídku:
                          Akai GX 620, 630, 255 za 12 000 Kč ( pro Akai GX 255 je možné ihned si přijet - je zabalen od servisáka ).
                         Akai GX 77 za 14 000 Kč
                         Akai GX 625 za 15 000 Kč
                         Akai GX 635 za 20 000 Kč ( včetně NABů a 4 cívek s pásky v ceně 6 000 Kč )
                         Akai GX 636 za 28 000 Kč ( včetně NABů a 4 cívek s pásky v ceně 6 000 Kč ) – tento model je prakticky nesehnatelný
                         Akai GX 646 za 33 000 Kč ( včetně NABů a 4 cívek s pásky v ceně 6 000 Kč ) – tento model je prakticky nesehnatelný
                         Akai GX 747 za 44 000 Kč ( včetně NABů a 4 cívek s pásky v ceně 6 000 Kč )

                          Revox A77 (s rychlostí 3, 7 ) - cena 8 000 Kč
                          Revox B77 ( rychlost 7, 15 - tj. profi verse s rychlostí 38 cm ) cena na telefon - jde o profesinonální verzi.
                          Pioneer RT 707 za 20 000 Kč - tento model je prakticky nesehnatelný

                          Dále je možné dovézt - veškerý High End - zesilovače, boxy, profi mix. pulty, mikrofony atd.

                          Ostatní na zavolání pod 5 000 Kč – například magnetofony Akai X201, Teac 2300SX.
                          Dále mám celou k dispozici zesilovače Luxman – L410, L435, LV104 – elektronkový, M02, C02, Onkyo Integra 8670.
                          V případě dotazů volejte ( nepište mi maily, atd. )
                          Zdraví
                          Ing.J.Kupčík
                          Hradec Králové
                          tel: 732301409

Poněkud "schematicky" psaný email (kterých už mi pár přišlo), no co říkáte na tu cenu. Já s tvrzením že 646ka je "nesehnatelná" nesouhlasím, protože teď je třeba jedna na aukru.(samozřejmě jiného optického stavu, ale taky výrazně nižší ceny)....člověka, který ty mgf servisuje, znám.

1724 balenoGLX balenoGLX | 14. ledna 2012 v 19:26

[1723]:Ty ceny jsou u zeservisovanýho stroje normální - pokud jsou tam tedy opravdu vyměněny popisované díly (což si lze jednoduše ověřit). Já osobně bych rozhodně nešel ani do jednoho, protože potřebný servis si zajistím sám. Ve Tvém případě bude ale lepší si připlatit a koupit již seřízený stroj, protože když koupíš levnější a necháš si ho "udělat", pak Tě to vyjde stejně, jako ten drahý. Stejně Tě totiž mohou servisáci natáhnout, že měnili něco, co vlastně vůbec nebylo potřeba a kvalita náhradního dílu bývá taky často všelijaká... Že si to ale uděláš sám ve Tvém případě a mašiny typu GX636 nebo 747 nepřipadá vůbec v úvahu, žejo...
Je to protě ten stejný případ, co prodej a koupě ojetýho automobilu. Víc k tomu asi nemám a ani Ti na dálku nedokážu poradit.
Jinak taky nesouhlasím, že je GX-636 nebo RT-707 nesehnatelný. Tohle tvrzení je spíš taková obchodní taktika, abys měl pocit, žes narazil na absolutního profíka, co umí sehnat všechno. Ale to, že je něco nedostupnýho v ČR neznamená, že to do měsíce nekoupím u skopčáků, nizozemců , rakušáků nebo anglánů. Takže s tímhle tvrzením bych byl opatrný, zvláště v době, kdy už má počítač a internet bezmála každý.
http://www.ebay.de/itm/Pioneer-RT-707-Bandmaschine-/150733381925?pt=Bandmaschinen&hash=item231868e125
http://www.ebay.de/itm/AKAI-GX-636-DB-DUSTCOVER-MICKY-MOUSE-AKAI-LEERSPULE-REVOX-BAND-/290656415494?pt=Bandmaschinen&hash=item43ac78ef06
...a to jsem to jen z rychlíka otevřel...

1725 Petr.116 Petr.116 | 14. ledna 2012 v 22:31

bouchy[1723]:

... myslím, že bys ale neměl tímto způsobem 1:1 tady uvěřejňovat něčí maily (anonymní kusy textu budiž, ale dávat na veřejné místo něčí mobil a části adresy - to není moc vhodné ...). Tenhle člověk se třeba zlobit nebude, protože on to tlačí každému a asi za jakoukoliv cenu (možná i včetně zveřejnění údajů) ... ale ...

Pozor na zákon o ochraně osobních údajů :-(

1726 Enter Enter | 15. ledna 2012 v 10:49

[1724]: Ovšem když je na tu 636 už teď (7 dní před koncem akce) 9 příhozů a 252,- EUR, tak ta cena ještě půjde nahoru. Pravda, na 1.000,- EUR asi ne ale taky bude potřeba udělat ten servis. Holt hodně muziky za málo peněz je spíše výjimkou než pravidlem.

1727 Enter Enter | 15. ledna 2012 v 10:55
1728 audiotechnika audiotechnika | Web | 15. ledna 2012 v 22:13

Kluci šikovní, neválí se někomu doma přítlačná kladka na B7 řadu? Klidně jetá, jen aby fungovala. A ještě případně i na B70ku ten plexisklový kryt hlav. Dostal jsem zelenou B70 a dávám ji celej víkend dokopy :-)

1729 Petr.116 Petr.116 | 15. ledna 2012 v 22:27

libor[1728]:

Přivezu Ti ji na sraz - stačí ?

1730 Petr.116 Petr.116 | Web | 15. ledna 2012 v 22:37

ALL:

Abyste neřekli, že nic nedělám - mám tu pár obrázků z rozpracovaného RC generátoru pro měření HiFi techniky

- desky osazeny, teď se budou oživovat

- pak bude následovat nejprotivnější etapa (vrtání a pilování předního a trošku i zadního panelu kovové skřínky - její spodní část je mezi obrázky)

- ten digitální display bude vlevo nahoře

- pod ním svorky signálu

- vedle postupně doprava přepínač frekvenčních rozsahů + frekvence jemně + výstupní napětí jemně + výstupní atenuátor)

- úplně vpravo analogový měřák výstupní úrovně

Už se těším ... link je na Web

Do Brna bych chtěl vzít v každém případě dokumentaci a možná i zařízení ... :-D  :-D  :-D

1731 Petr.116 Petr.116 | 15. ledna 2012 v 22:39

[1730]:

Ty desky teď jen tak leží na tom šasi v přibližném rozmístění. Pak budou samozřejmě na distančních sloupcích tak vysoko, aby osy potenciometrů a přepínačů byly výškově cca ve středu předního panelu ...

1732 Petr.116 Petr.116 | 15. ledna 2012 v 22:53

[1731]:

... technicky o tom DIY projektu :

1) frekvenční rozsah : 10 Hz až 160 kHz sinus

a) 10 Hz - 160 Hz
b) 100 Hz - 1,6 kHz
c) 1 kHz - 16 kHz
d) 10 kHz - 160 kHz

2) na každém rozsahu plynule nastavitelné (potenciometr ALPS)

3) výstupní napětí (ještě o tom přemýšlím, kam až ... možná jen 0 - 3V) :  0 - 10 V (4 rozsahy atenuátoru)

a) 0 - 10V
b) 0 - 1V
c) 0 - 100mV
d) 0 -  10mV

4) 10 otáčkovým Aripotem jemně nastavitelné napětí (viz bod 3)

5) digitální zobrazení nastavené frekvence vestavěným měřičem frekvence s mikroprocesorem

.....

1733 audiotechnika audiotechnika | Web | 15. ledna 2012 v 22:57

[1729]: To víš že stačí, díky! (Pivo na mě) :-)

1734 audiotechnika audiotechnika | Web | 15. ledna 2012 v 23:03

[1732]: A ještě pár věcí: Koukám, že máš tu samou Wellerku co já! :-) (Ještě mám jednu bez regulace)

Nač je tam ta žárovka?

U generátoru mám reg. výstup 0-5V víc nebylo zatím potřeba.

Jinak - hezkýýýýýýýý :-) napadá mě - nedáme sem fotky vybavení svých bastlkutlochů? Teda ne že bych se měl čím chlubit (spíš bych se měl stydět), ale pro inspiraci :-)

1735 Petr.116 Petr.116 | 15. ledna 2012 v 23:07

libor[1733]:

Tedy myslel jsem tu kladku. Tu mám.

Po tom plexikrytu dráhu se kouknu - kdysi jsem měl u mého projektu vycházejícího z B70 ... teď jsem prolezl krabici - už ne. Mám jen elektroniku - bedna šla do popelnice.

1736 Petr.116 Petr.116 | Web | 15. ledna 2012 v 23:19

libor[1734]:

... žárovka dělá stabilizaci amplitudy ve zp. vazbě toho operáku generátoru.

Myšlenka z diplomky pana Williama Hewletta (1939). Když s Packardem zakládali v garáži firmu HP.

==============
Ad Wellerka : s velkou radostí jsem se zbavil Solomona, praštil se přes kapsu s Wellerkou, ale od té doby jen nadšení ... skvělá mikropájka.
===========
Fotky DIY dílny : proč ne, já ale mám pracoviště v obýváku na stole - pouze panelákový byt :-(
... to znamená rozložit - složit - rozložit - složit :-( Mít pracovnu je můj sen, ale to asi až vyletí potomci z hnízda ...
... a když vrtám větší věci, donesu si ze sklepa těžký litinový stojan na vrtačku a pak podle toho, kolik toho je, buď vrtám na dlaždičkách na zemi v kuchyni - event. si vyklidím stůl v obyváku (pokud to nepráší ...).

Polní podmínky ...

1737 Petr.116 Petr.116 | 15. ledna 2012 v 23:25

libor[1734]:

A kolik jsi potřeboval dole napětí (min) - viz dále ?

Já mám 4 dekády (tak jak je to na desce) - mohl bych udělat 5 ... ale musel bych upravit desku a posunout aretaci přepínače.

Ale už jsem uvažoval 5V - 500mV - 50mV - 5mV ...

Tzn. nezačínat 10V, ale jak píšeš, 5V.

Dole by těch 0-5mV mohlo stačit. Jen bych musel předělat stupnici na budíku - teď je 1-2-3-....-10.

1738 bouchy bouchy | 17. ledna 2012 v 10:34

[1725]:
1. Ty samé údaje jsou na sbazar.cz, dostupné všem,
2. Nemyslím si, že uveřejnit jméno a tel. číslo je nezákonné, navíc to ten člověk sám zveřejnil vcelku dobrovolně.

1739 pavelk pavelk | 17. ledna 2012 v 11:39

[1738]:
Ano, protože ten člověk je tam vložil sám dle podmínek zmíněného portálu.
Je hezké, že to má Tvým přičiněním na dalším "veřejném" místě a zadarmo.
Zní to absurdně, ale může tě za to popohánět.
Petr 116 má z hlediska zákona (a možná i autorského 121/2000 Sb.) naprostou pravdu.
V případě sporu by se zkoumalo, zda se jedná o doslovné zveřejnění, či upravené  , atd.
Asi o nic nejde, ale nedělal bych to. Lépe je napsat odkaz, kde si to každý najde :-)
Neber to prosím jako kritiku, jen návod k zamyšlení ;-)

1740 Petr.116 Petr.116 | 17. ledna 2012 v 15:04

pavelk[1739]:
bouchy[1738]:

Ahoj, pánové - přesně tak.
Uvedl bych malý příklad z nedávných dnů. V rámci přípravy naší akce v Brně byla mj. i korespondence s vedením hotelu ohledně termínu, cen apod.

V žádnám případě jsem si nedovolil udělat CTRL-C, CTRL-V a zveřejnit korespondenci s hotelem sem pro účastníky, protože ať už privátní nebo obchodní korespondenci NELZE takto zveřejňovat (názory lidí, nabídnuté hladiny cen atd atd.).

V daném případě jsem posílal tyto informace až na jednotlivé e-mailové adresy lidí, kteří projevili zájem - ne sem na web.

Prostě dopis na WEBu nelze zveřejňovat.

Takže už jen toliko k tomu.

pavelk[1739]: Jinak díky za podporu :-)

1741 Standoch Standoch | 19. ledna 2012 v 17:59
1742 Standoch Standoch | 19. ledna 2012 v 18:03

A tady náš starý známý zase řádí a musím říct že má obsazenou snad půlku sekce magnetofony na Aukru :D  :D  :D

http://elektro.aukro.cz/nd-reminky-kolecka-oblozeni-i2062855481.html

1743 Petr.116 Petr.116 | 20. ledna 2012 v 16:04

test

1744 Standoch Standoch | 22. ledna 2012 v 16:49

[1741]: Ted jsem si všimnul že jsem tam dal celou sekci na aukru.Konkrétně mám na mysli tohle:

http://elektro.aukro.cz/magnetofon-tesla-mgk-10-i2058224772.html

Jsem zvědavej kolik skončí ;-)

1745 audiotechnika audiotechnika | Web | 22. ledna 2012 v 20:05

[Smazaný komentář] Standoch: Tuhle aukco jsem sledoval, nakonec se vydražil za 12102,- korun, byl podle popisu velmi zachovalý a pěkný.

1746 HK HK | 22. ledna 2012 v 22:42

Já zase čekám na kolik se vyšplhá cena http://elektro.aukro.cz/tapedeck-tesla-b116-i2071998586.html

Nejde ani moc o ten magič jako o ty pásky No prosím nádherné UD25-120 a AGFA PE49. Slintám před monitorem. I když na to nemám love.
A to je to jenom 30km od mého bydliště. :-x  :-x  :-x :-(  :-(  8-O

1747 Maros Maros | 23. ledna 2012 v 10:38

ten MGK 10... divne absolutne sa mi nepacia az tak stare stroje a ta suma sa mi zda az moc, lebo za tu cenu kludne revox A77, B77 alebo napr Akai gx625, co uz je podla mna iny stroj a hlavne sa vyuzije na nieco ine ako na pozeranie :-) ale to je len moj nazor. ten mgk 10 ma svoju hodnotu veku a ak sa to niekomu paci a da za to aj milion, je to jeho vec :-)

1748 Vilda Vilda | E-mail | Web | 23. ledna 2012 v 12:41

Maros [1747]:
No jo, seženeš lepší magnetofon, ale tady jde o historickou hodnotu toho přístroje. Pokud je v TOP stavu, tak cena roste.
Já dal třeba taky lehce přes 10 tisíc za magnetofon, který je postaven na základě Tesly B73 (elektronika) a mechanika je naprosto jinak řečena. Jde o to mít nějaký unikát. Prý existovaly celkem čtyřy tyto magnetofony, ale kdo ví, kolik jich ještě z toho počtu je. Jeden určitě, ten mám já :D

1749 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | Web | 23. ledna 2012 v 12:42

[1747]: To tak nemůžeš brát, proč dávají lidi miliony za veterána, když novej passat za stejnou cenu je ve všem lepší? Kamarád má např. Ford T z první série, ještě bez chromu a ozdob, celý černý, v perfektním stavu. Podle tvojí logiky si měl koupit raději třeba toho passata (mno, toho má taky) nebo něco nového? Sám mám taky veterána v ceně slušné Octavie, no a? Je to klasika prostě.

MGK10 je prvni magnetofon Tesla, je to dnes velká rarita. Cenu za jakou se vydražil nekomentuju, já bych asi tolik nedal, ale určitě je to lepší investice jak CM130 vydražená na aukru za 16000,-

1750 Enter Enter | 23. ledna 2012 v 14:15

[1746]: Tak jsem si na to lačně kliknul ale poměrně zklamání teda: Tři kousky PE 49 a tři kousky MAXEL UD 25, zbytek nicmocové 15 cm Scotch 220.
Na Ebayi jsou teď fungl nové Maxell UD 25-120 po osmi eurech a BASF DP 26 LH HiFi (žádný otěr, žádné dropy, abych úředešel flamewaru!) po šesti.

1751 Maros Maros | 24. ledna 2012 v 10:06

To nejde o to, ze zozeniem lepsi, ale pre mna ten magnetofon vyzera otrasne. Ved porovnajte ho s Nagra 3 napriklad. Kedy bol vyrobeny ? nejako v 60's a ten magnetofon vyzera uplne paradne. Chcem tym povedat, ze aj ked je stary, ale posobi na mna dobrym dojmom a nehanbil by som sa ho mat polozeny v obyvacke na policke. U tejto tesly - nechcem to znevazovat absolutne - ale rozdiel je podla mna markantny. Tesla B115 sa mi napr. uz paci a pritom ma zberatelsky isto mensiu hodnotu. A s autami to prosim neporovnavaj to je uplne inde. Proste chcel som naznacit, ze komunizmus nas neuveritelne poznacil a vyrabali sa u nas hovadiny ako dela a a pod. A ten paradny trojmotorak od tesly sa do vyroby ani nedostal, lebo by bol drahsi ako revox pomaly :-D

1752 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | Web | 24. ledna 2012 v 11:31

[1751]: No Nagra 3 je jednak minimálně o 15 let mladší, a co se týče vzhledu, tak je hnusná, druhý takový magneťák bys těžko pohledal :-D MGK se třeba mě líbí moc, a v obýváku bych ho někdy taky rád měl :-) Narozdíl od B115, to není zrovna kousek pro výstavku (ty indikátory to zabily). Srovnání s autama - proč ne? Veteráni jsou taky hodně horší než nová auta a stojí více :-) Komunismus nás sice poznačil, ale jsou výrobky, na které můžeme být i hrdí - gramofony, zesilovače, i některé magnetofony byly ve své třídě tím lepším, co se ve světě vyrábělo a prodávalo (u aut ovšem ne, tam jsme byli vprdeli hodně) :-D

1753 jojo jojo | 24. ledna 2012 v 12:29

Zdravím všetkých fandov reel to reel techniky či už československej alebo viac zahraničnej.Podarilo sa mi nazbierať viacero pekných kúskov -niektoré prišli a odišli -niektoré zostali. Momentálne sa to ustálilo na Akai GX620,Sony TC366,Akai GX4000D a v pláne je ešte Revox A77 polstop.

1754 jojo jojo | 24. ledna 2012 v 12:30

...a touto cestou ďakujem Baleno GLX za skvele zrepasovanú GX 620.

1755 Maros Maros | 24. ledna 2012 v 12:53

[1752]: Je to vec nazoru, mne sa teda rozhodne ta nagra paci, ani B115 mi nevadi.

Zaroven sa pytam, nema niekto NAHRADNE DIELY na Revox B77 ? konkretne pinch roller, prepinace packove tape/source a unasacie frikcie. Kupil by som diky moc

1756 Vilda Vilda | E-mail | Web | 24. ledna 2012 v 13:12

audiotechnika - libor [1752]:
S tím hodnocením vozů, vyráběných u nás za minulého režimu nemohu souhlasit. Co taková Tatra 603, 613. Škoda Felicia (1960) nebo Škoda 110R a její následná závodní verze Š130RS která byla v našich dějinách nejlepším závodním vozem. Nákladní auta jak Praga V3S, Tatra 815, Tatra 813 a jiné... Neházel bych na naše automobilové značky moc špínu.

1757 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | 24. ledna 2012 v 13:25

[1756]: Vildo, 603, Felicia, to jsou dozvuky doby, kdy jsme se za auta nemuseli ještě stydět. Ale dále? T613? Vildo, měl jsem dvě, chromku i plastku, co je na těch autech tak zajímavého abysme na ně byli hrdí? Obrovský rozežraný motor s malým výkonem? pokus o luxusní limuzínu, která něměla ani blbé servo (o centrálu a el. oknech nemluvě)?  Nic nic a nic, nač bychom mohli být hrdí - na západ od nás. Škoda 110R? To je ta největší ostuda. Š100 si alespoň na nic nehrála, bylo to laciné auto pro nenáročného uživatele, ale 110R byl pokus o sportovní vůz s ostudným výsledkem - výkon žádný, úzké nápravy, úzké vysoké kola, jízdní vlastnosti katastrofické, kvalita zpracování horší než bídná atd. Proč cizí auta najely 200-300 tkm bez problému, kdežto naše škodovky byly po 80tkm zralé na generálku? Proč škodovky rezly už z výroby, a pokud jsi ji nerozebral a nenatřel co se dalo nedožila se deseti let? Zamysli se nad tím, podívej co se vyrábělo tady a venku a dáš mi za pravdu.
Opakuji, jak jsem psal dříve, beru fandovství do české značky, beru a fandím těm, co tyhle auta repasují a uchovávají pro časy budoucí, ale trochu sebekritiky neuškodí :-D

1758 juraj juraj | 24. ledna 2012 v 13:30

zdravím Vás,

všimol som si na mojej B700 trocha znepokojujúcu vec. pri zaradení play sa páska na tonovom hriadeli zotrvačniku sklzne trocha smerom do vnútra (smer k ložisku zotrváku) magnetofón hraje v pohode, na páskach nevidieť žiadne poškodenie. prítlačná kladka je nová a robí to stále, prisudzujem to asi zlej kolmosti tonového hriadeľa voči vedeniu pásku a pritlačnej kladke, na starej kladke je jasne vidieť že tento stav je už od výroby, prekvapením bolo že pri takto vedenom páse nastavili aj vo výrobe hlavu ANP935... nahodil som referenčný merací pás so záznamom 1kHz a jak na stope 1-4 tak na stope 3-2 mám presne na výstupe RADIO napätie 0,7V Vu ukazuje presne 0 na stope 1-4 to zvykne trocha zakolísať.. predsa je to okrajová stopa.. tak teraz nevie, nechať uloženie zotrvačníka v takej polohe ako je ( pásky to neničí, nežuje) alebo to radšej vystrediť, ale potom mi zase nebude sedieť pravdepodobne nastavenie hlavy. (podobný efekt posunu pásku na hriadeli len v menšej miere som si všimol na B116) aj tam nastavenie hláv sedelo práve pre tuto polohu... môže to byť dané aj hrúbkou materiálu ktorý ide cez páskovu dráhu ? používam DP26LH

ďakujem za vyjadrenie

1759 Petr.116 Petr.116 | 24. ledna 2012 v 13:55

libor[1757]:

Plně souhlasím. Rodiče měli Felicia Super z Kvasin (bílý spodek, červená laminátová sundavací střecha - dva spřažené karburátory). Paráda.
Já jsem si pak koupil Š 110 R žlutá ... krásný auto, ale ...

Protože jsem věděl, jak je to s "ošetřením" spodku z výroby, udělal jsem na cca 1 měsíc starém autě toto:

a) obrátil na kolíbce na bok
b) špachtlemi apod. jsem odstranil původní malou vrstvu antivibračního nátěru (který měl krýt základní barvu před mech. poškozením). Už tehdy šly některé vrstvy loupat jak parník a pod tím "načatý" plech s černými fleky ...
c) pak omytí toluenem
d) následně smirkem ve vrtačce, drátěný kotouč apod. až na holý plech
e) měl jsem kliku - venku bylo horké léto - ideální (až moc) na práci, takže následné natírání štětcem poctivě OLEJO-KUMARONOVOU antikorozní základovkou krásně schlo
f) na proschlý spodní nátěr pak štětcem nátěr antivibrační vrstvy (něco jako GUMOASFALT nebo TLUMEX - už nevím, který druh to byl).

Všichni se mi tehdy smáli, ale za 10 let jsem se smál já jim ... :-)

Stejně mi ale prorezly krycí polokoule za světlomety - asi jsem je tehdy odflákl ..., ale je fakt, že ty lítající šutry tomu dobře nedělají.
Ono přesně z těchto důvodů se dnes dole krytuje plasty ...

Tak asi tak ...

1760 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | 24. ledna 2012 v 13:55

[1758]: Juraj: Páska sjede a vrátí se zpátky, nebo sjede a jede níže? Pokud jede níže, asi bych to zkusil nastavit (kolmost). Hlavy seřídíš vždycky.

1761 Petr.116 Petr.116 | 24. ledna 2012 v 13:58

juraj[1758]:

Vystředit a hlavu dostavit.
Není možné nastavovat cokoliv, není-li nejprve celá dráha nakolmená !!!

1762 juraj juraj | 24. ledna 2012 v 14:33

audiotechnika:

páska zjede dolu a tam drží, magnetofon v tejto polohe prehráva aj nahráva perfektne, a nemá problem ani s prehrávaním iných páskov z B4 , B100 a pdoobne, magnetofon je nedotknutý, ešte nič na nom okrem krytov nebolo povolené všade je origo farba, aspon je to autentické :)  

Petr, no jo ale to asi urobili soudruzi (soudružky) u pásu a nastavovacieho pracoviska niekde chybu že to tak nastavili a expedovali :)

1763 Petr.116 Petr.116 | 24. ledna 2012 v 15:02

juraj[1762]:

No jo, ale páč nejsi soudruh ani soudružka, a jsi šikovnej, musíš to opravit.
A ne se vymlouvat, že už "to tak bylo" :-)

1764 Enter Enter | 24. ledna 2012 v 15:06

[1756]: Libor to napsal úplně přesně, není co dodat. Není čím se opájet.

1765 juraj juraj | 24. ledna 2012 v 15:13

Petr,

jo maš pravdu, ale ja sa na nič nevyhováram, nieje pre  mna problem si to nastaviť, len mi bude ľuto toho že už sa muselo do magnetofonu zasahovať, a ked vykolmím hriadeľ tak bude treba urobiť zásah aj do nastavenia hlavy :) chcel som len upozorniť na ten fakt že hriadeľ sa nastavil blbo, a nasledne sa tak nastavila aj výška a kolmosť hlavy :)

1766 balenoGLX balenoGLX | 24. ledna 2012 v 15:14

Juraj: Ja bych to asi nechal tak...neviem, či vôbec má u stroja ako B700 zmysel sa tým zapodievať. Osobne by som už ani na B700 nehral. A na zberateľskom kuse nejaká nekolmosť asi vadiť nebude.
Ale ak sa s tým chceš hrať, tak sa hraj, aspoň sa to nučíš...a vždy je lepšie rozhasiť nejakú B700, než lamentovať nad nejakým slušným CM-kom. :-)

[1754]: Som rád, že si spokojný. :-)

[1756]: T613 a Š110R už vyčerpávajícím způsobem popsal Libor s Petrem. A já bych přidal do výčtu P V3S. Co je na tom autě dobrýho krom průjezdnosti terénem? Podvozek je pajc a zbytek je tragický. Unimog si s ní vytře prdel. Nákladní Tatry nemají krom průjezdnosti terénem díky "tatra konceptu" taky žádnou velkou devízu, páč jsou to neskutečně líné, seroucí se a rozežrané olejničky. Ten vzduchem chlazený motor měl smysl jen ve východním bloce, kde v tý době neexistovali nemrznoucí směsi schopné pracovat při -40. Takže uznání si zalouží opravdu jen ten podvozek.
Můžu být tedy vlastenec jaký chci, ale když vezmu kupř. západoněmecký průmyslový výrobek a pak československý, tak drtivé většině případů bude ten Němčour daleko lepší. Jde jen o to, vzít si do ruky a odzkoušet takovou i takovou produkci a člověk záhy zjistí, jak to bylo. Zkus měsíc jezdit plastovou Tatrou 613 a pak měsíc W126 560SEL. A uvidíš ty rozdíly.

1767 juraj juraj | 24. ledna 2012 v 22:37

dík baleno,

uvidim teda, najradšej by som nechal pôvodný stav, možno ked prdne nejaký remienok, ktore su ale aj tak pôvodne a v užastnom stave, jakeby mali len dva mesiace, som nechapal normalne ked sa ku m,ne dostal ten magič, kde bol cele roky skladovaný :) tak potom sa možno pustim aj do vystredenia do kolmosti toho ton hriadeľa. som rad že mam aspon jeden magič ktorý nenesie žiadne znaky cudzieho zasahu z minulosti

1768 Rado Rado | 25. ledna 2012 v 17:26

Ahojte, dostal sa mi do rúk od otca starý stolný magnetofón Sanyo Slim 3E - má skôr osobnú hodnotu, keďže si ho pamätám ešte z detstva.

Rád by som ho teda opravil, vyzerá to, že okrem zlomených dvierok je jediná závada voľný remienok (akoby zväčšil objem - ale magnetofón má 25-30 rokov, takže sa to dalo čakať)

Je mi jasné, že originál na tento model nikde nezoženiem, ale stačilo by niečo čo by približne sedelo. Chcem sa teda opýtať - kde zháňate takéto veci? Videl som tu v diskusii odkaz na aukciu aukro ktorá obsahovala remienky, kolieska a všetko možné, ale neviem čo by som s takým množstvom robil (a hlavne či by niečo z toho pasovalo...)

Ďakujem!

Ináč je to tento: http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=310374395573

1769 juraj juraj | Web | 25. ledna 2012 v 18:09

ahoj Rado,

no ja osobne vyberiem ten pôvodný (ak ešte nieje rozsypaný alebo pretrhnutý) a zmerám priemer a šublerou prierez remienku (je v priereze válcový alebo plochy ? ) potom idem väčšinou na stranku avelmaku a hladam najprv presny rozmer (o niečo menší než som nameral, pôvodný je vyťahaný takže zväčšený priemer...) ked nenajdem tak niečo približné vezmem, dodavka domov 1 triedou do dvoch dní slovenskou poštou. s avelmakom mam dobre skusenosti, radi poradia cez email. (neberte to ako šírenie reklamy pls :)  )

takže tak :)

1770 Enter Enter | 25. ledna 2012 v 18:41

[1768]: Ja kupujem remienky bežne z KTS-AME, ak potrebujem nejaké kvalitné, tak z Nemecka ale to je 10,- EUR za kus + poštovné, to asi nemá význam.

1771 juraj juraj | 25. ledna 2012 v 19:14

Enter:

no jo to hej ak KTSesko by sa dalo ale neučtuju oni nahodou vyššie poštovne ? ide to cez )ČR-SR poštu...

akurat v nedelu som hladal novu videohlavu do videorekorderu JVC HR-D370E ktore je aj tu na fore pozeral som na TS-NOVA mali ju tam myslim za 9€čisto len cena s DPH a jak som zašiel na avelmak tak tam bola za nejakých 5,90 vypredajova cena a pisali mi že je to posledný kus tak son nevahal a objednal ju spolu s servisným KITom (medzikolo, lava drzda, remienky, pritlačna kladka) dokopy 18,72 tak to sa oplatilo :) a mam to dola už dnes, takže dodanie rýchle až som sa divil. ???

1772 Rado Rado | 25. ledna 2012 v 19:46

Vďaka za tip na ten avelmak, veľmi ste mi pomohli! Snáď tam niečo vhodné nájdem. :-)

Zatiaľ som ho ešte nevymontoval (a teda ani nezmeral) - potrebujem si zajtra z roboty doniesť vhodný nástroj aby som sa  k nemu dostal (mám dole len kryt) ale už keď som remeň videl tak je zjavne vyťahaný.

1773 jojo jojo | 25. ledna 2012 v 19:49

[1768]:
Skús neaký obchod v okolí kde predávajú guferá a klinové remene tam dostať aj O krúžky a tie sa dajú použiť ako náhrada za remienky....

1774 Bob Bob | E-mail | 25. ledna 2012 v 19:50

Zdravím,neuměli byste poradit kde bych sehnal jakoukoli dokumentaci nebo cívky k magnetofonu Meopta Paratus? Je to dráťák,výroba kolem 1949,mechanika Meopta,elektro Tesla.
Takhle to vypadá:-)
http://www.freeklip.cz/videos/6869/paratus

1775 Vilda Vilda | E-mail | Web | 25. ledna 2012 v 22:42

Já se k tomu vyjádřím asi jen tím, že si stojím za tím co sem napsal. Pokud jde o tu řeč zde o autech co tu chvíli byla. Názor neměním. 8-)

1776 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | Web | 26. ledna 2012 v 10:45

[1775]: Vilda ok. A nějaký argument? Tatra 613 byla v tom a v tom lepší než západní auto ve stejné třídě? Š110R byla vto a v tom lepší než západní auto ve stejné třídě?

Znova opakuju, fandím těm co ty auta mají, renovují, sbírají, za pěknou 613 se taky otočím a zavzpomínám, ale prostě taky vidím realitu no :-)

1777 balenoGLX balenoGLX | 26. ledna 2012 v 13:09

[1775]:Klidně si stoj, na jednom sujektivním názoru realita nestojí a nepadá.
Ale patriotismus by měl člověk prokazovat asi jinak, než přehnaným vyzdvihováním různých podprůměrných průmyslových výrobků z dob největších tyranů a monster. ;-)

1778 Maros Maros | 26. ledna 2012 v 20:05

Asi tak - treba sa pozerat na to s triezvou hlavou. Popravde ani nechapem ludi, co zbieraju tieto stare socialisticke auta a este si ich aj tuninguju. Pride mi to skor vtipne, ale ked ma niekto taku vasen, tak samozrejme proti tomu nic nemam. Proste nehorazne sme tym trpeli, ze sa malo robit lacno a z takej materialnej zakladne ze az hroza. Sak neni mozne ( cital som to tu na blogu ) ze do B115 a pod sa prestali osadzat potenciometre s odbockou, kvoli cene alebo nedostatku. Akurat teraz som videl spravy spred 25 rokov, kde opisovali nejaky mikrokontroler vyvinuty pravdepodobne v Tesle. Z 3000 kusov neslo 1300...pisal sa rok 1987. Vyvoju sa venovali dvaja konstrukteri. A ked to nezlyhalo na uP tak na suciastkach. no proste nekochajte sa podaktori ake to bolo uzasne, hlavne ked sa to porovna so zapadom. Uz len absencia jackov a cinchov bola neodpustitelna :-D ale tu B115 mam aj tak rad. taisto aj stary gramec tie boli fakt dobre, lebo su to v podstate "lahke" zariadenia v tych rozumnych triedach.

1779 Vilda Vilda | E-mail | Web | 26. ledna 2012 v 20:33

audiotechnika - libor [1776]:
balenoGLX [1777]:
Tak já nemám potřebu T613, Škodu 110R a jiné srovnávat se západem. Jasně že tu jsou velké rozdíly. Myslím si ale, že vzhledem k podmínkám té doby se jednalo o auta na úrovni, co se východního bloku týče. Alespoň jsme něco sami vyráběli a nejednalo se jen o kopie nebo licence, jak to dělali třeba Poláci, Rusové atd. I když je pravda, že třeba Avia je původem francouzská licence, která se u nás docela dojebala.
Pokud mám dát na vzhled, tak T613 chromka u mě vítězí na plné čáře, co se karoserie týče. Novější provedení mě už tolik nebere.

1780 balenoGLX balenoGLX | 26. ledna 2012 v 21:47

[1779]:Víš, ale to je pak jako jednooký mezi slepými. Mě se taky líbí, že namísto prostýho vykrádání nebo kupování cizích nápadů jsme si uměli v Československu věci navrhnout a vyrobit sami. Jenže těžko o tom můžu mluvit jako o chloubě Československa, když ten produkt obykle neustojí ani srovnání se světovým průměrem, natož špičkou. Našli se samozřejmě výjimky a tedy skutečně dobré věci, ale T613 to asi nebyla.

1781 audiotechnika audiotechnika | Web | 26. ledna 2012 v 22:10

Já tu Vildovu odpověď pořád nemohu rozluštit :-) každopádně ale třeba v autoprůmyslu asi bylo tehdy lepší jít cestou licencí (Fiat/Lada, Renault/Dacia) než jít vlastní cestou a vyrábět vlastními silami vyvinuté paskvily (Trabant, Škoda, Wartburg). On ale problém nebyl v tom, že bysme nedokázali vyrábět slušná auta klasické konstrukce, problém byl, že to nebylo politicky průchodné - a proto vznikaly konstrukční paskvily typu "vše vzadu" (škoda) nebo "dvouválcový dvoutakt" (trabant) atd. Doba je pryč, ale lepší snad i zapomenout než se chlubit :-)

Jinak chromce nelze upřít určitou eleganci, to uznávám, škoda že to zabili tím zbytkem - slabým užraným motorem, poruchovým nezávislým topením (dokonce dvěma), řízením bez serva - proto taky volant jako kormidlo z titaniku :-) Jinak Vildo, chromka, jelikož neměla "E" motor (to měly až plastky) tak dokázala žrát po městě klidně 18 litrů :-) ještě teď se mi ježí chlupy a to byl benzín snad za 12,- tehdy :-)

1782 Petr.116 Petr.116 | 26. ledna 2012 v 22:43

Vilda[1775]:

K Tvému výroku "názor neměním" ... troška humoru nezaškodí (a je to i z praxe rodinné ...) :

... např. když chceš cokoliv s holkama (později babama), tak se malinko (aspoň trošku) nauč neříkat "názor neměním" :-) třeba to i nenápadně dělat, ale hlavně to neříkat ...

Viz Werich s Horníčkem - " ... dlouholetým soužitím se jeho a její názory postupně sbližovaly, až ty její nabyly vrchu ...." :-D  :-D  :-D

1783 Vilda Vilda | E-mail | Web | 27. ledna 2012 v 0:41

balenoGLX [1780]:
audiotechnika [1781]:
Petr.116 [1782]:
Tak třeba dnes, jsem pomáhal svému známému převážet auta pro natáčení do seriálu "Vyprávěj" (jistě mnozí znají). Z Kozovaz, kde mají pronajaté prostory, které zároveň slouží ako muzeum Socialistických vozů a je veřejně přístupné jsem do Prahy po vlastní ose převážel Škodu 110LS (Škoda 100 s motorem škody 110R). To auto je prostě vzhledem k obsahu motoru celkem žihadlo, jen "pětka" mi tam chyběla. Já mám tyhle auťáky rád a je pro mě radost v nich jet a řídit je. :-D Možná by byla možnost si i sednout za T603, ale z tý mám docela obavy. To neni auto ale loď. O_O :D

A kdyby někdo měl zájem si udělat výlet a případně si domluvit způjčení vozu, tak zde je odkaz:
http://socialist-cars.cz/
tohle je ta Š110LS, kterou jsem dnes řídil ;-)
http://socialist-cars.cz/katalog-vozu/skoda-110ls-1975/ ;-)

1784 balenoGLX balenoGLX | 27. ledna 2012 v 10:49

[1781]:Zapoměl si na ten otřesně zpracovanej interiér...páčky a přepínače...
Jinak 18L po městě si při svižnější jízdě uměl sebrat i jeden kombíkový mergl z roku 1993, konkrétně W124 E320T. Byl to řadový 24-ventilový šestivál, DOHC s proměnlivým časováním sací vačky a výkonem 220 koní a 5-q automatem. Po městě měl papírovou spotřebu 15,1L/100km a tu se dalo dodržet fakt jen opatrnou jízdou. Když jsem ho vezl z Hamburku, tak jsem před Berlínem dotankovával po těch necelých 280km skoro 45L benzínu. :-D Je ale pravda, že těch 160 bylo na budíku pořád a místy 200-220. :D

1785 Enter Enter | 27. ledna 2012 v 11:34

[1783]: Hmm, tak zrovna my jsme po návratu z Německa, kde můj otec pracoval, v roce 1974 přesedli z Fiatu 124 (italského) - auta srovnatelné kategorie - do Škody 110 LS. To byl docela kulturní šok, ze kterého se moje matka, která byla v naší rodině řidičkou, dlouho vzpamatovávala :-D .

1786 audiotechnika - libor audiotechnika - libor | 27. ledna 2012 v 12:28

[1785]: Docela se divím, že jste tam nezůstali...  

btw: A to Fiat 124 byl na západě taky spíš ten horší průměr :-) Co by pak byla Š100? :-D

[1784]: Jo, interiér, to byla věc :-) páčky ze škodovky, budík s kontrolkama z vysokozdvižného vozíku, palivoměr ze škodovky... a ty vytahovací přepínače, to byl masakr :-D Jinak ta Tatra těch 180 taky jela... ale v ten okamžik to bylo v nádrži jako když vytáhneš špunt z vany :-D a nedalo se říct že bys ji ještě řídil... spíš jsi jí jen volantem naznačoval směr, kterým se má sypat :-D

1787 balenoGLX balenoGLX | 27. ledna 2012 v 13:03

[1785]:Škodu 110 nelze s fiatem 124 srovnávat vůbec. To bylo někde úplně jinde. Můj táta měl své první auto poláka 125P 1500, kupoval ho někdy na začátku roku 1978 a říkal,že se škodou se to nemohlo nijak srovnávat - jedinou disciplínou, kde by to mohla škodovka těsně vyhrát byla ochrana proti korozi. Jinak polák na rozdíl od škody byl tichý (na volnoběh nebyl uvnitř téměř slyšet motor), opravdu jel, brzdil, v zimě bezproblémově startoval atd.

[1786]: Tak s 3.5-litrem zase těch 180 dát musela. I když, dynamický vlastnosti vozu pohřbili debilní převodovkou, jízdní vlastnosti zase podvozkem...a krom tedy svým způsobem zvláštního designu, konceptu a temně bublajícího motoru na tom vozu fakt není co obdivovat. :-D
Kdysi v dětství jsem taky T613 obdivoval...no bohužel moje iluze o ní coby luxusním voze se rozplynuli po svezení v blbý Audi 100CC, zvané "cigáro".

1788 Enter Enter | 27. ledna 2012 v 13:11

[1786]: Nezůstali, protože táta byl zapřisáhlej bolševik - taky by ho tam jinak nevyslali pracovat, že :-D ?

1789 Enter Enter | 27. ledna 2012 v 13:12

[1787]: Ani v ochraně proti korozi - Fiat 124 se, sežrán rzí do mrtě, rozpad po 4 letech, Škoda 110 LS taky. Na autech jsme neprovozovali žádné škrabání, gumoafaltování, tlumexoování apod. podle popisu Petra.116 :-D .

1790 cliff cliff | E-mail | 27. ledna 2012 v 19:40

Ahojte, nemá niekto nazvyš madlá potenciometrov a páky prehrávania a prevíjania pre B116? ďakujem

1791 Petr.116 Petr.116 | 27. ledna 2012 v 20:12

Enter[1789]:

... ani mi to nepřipomínej - napsal jsem to sem jen jako argument číslo 1 Vildovi, že kdo chtěl, aby mu jeho autíčko vydrželo, že se musel postarat sám ... rád jsem to teda nedělal - hnusná práce :-)

1792 Standoch Standoch | 27. ledna 2012 v 21:14

[1782]: Petr 116

No teď jsi mi nahrál :D
Třeba u nás je to zařízeno tak,že manželka rozhoduje o těch podružnostech jako jsou-co s penězi které vydělám,kam na dovolenou a tak,a o těch zásadních-třeba jako je náš poměr k Tajvanu-to dělám JÁ !! :D  :D  :D  :D

1793 balenoGLX balenoGLX | 27. ledna 2012 v 23:41

[1792]:No jo...holky...já občas fakticky věřím tomu, že muži jsou z marsu a holky z venuše, páč mi dá občas hodně zabrat, abych pochopil a akceptoval přemýšlení té mojí. A to naštěstí nemám holku, kterou zájímá jenom "co na sebe, dovolená u moře atd." a nenazývá moje věci harampádím. :D Akorát na ten mercedes jí nedokážu zlomit, ona pořád jen VW New Beetle a Nissan Micra - auta pro mně, jako milovníka klasických vozů neskutečně hnusná. :-)

1794 Enter Enter | 28. ledna 2012 v 8:02

[1793]: Moje manželka vôbec nepozná auta od sebe :-D . Když jsem si koupil první Fóbii, tak jsem s ní přijel přímo z práce do Trenčína na Pohodu (manželka přijela vlakem dříve). Když jsme večer chtěli odjet, tak říkám manželce, ať hledá auto a ona po projití poloviny parkoviště najednou "a jak to auto vlastně vypadá" :-D ? Výhoodu zase je, že nepozná ani rychlost. Jednou jsme vezli její kolegyni z Budapešti, která spěchala na nějakej vlak nebo co, tak jsem se jí snažil vyhovět a ona si pak manželce stěžovala "ten tvuj jezdí jak blázen, jel celou cestu 200" a manželka jí jen odtušila "já nevím, kolik jezdí, on tak jezdí furt a ještě s námi nenaboural, tak mu věřím" :-D . Je fakt, že když jedu i s dětma, jezdím poctivě dle předpisu.

1795 cliff cliff | 28. ledna 2012 v 10:07

no moja mala reči minule že tie kotuče a spol treba vyhodiť ale hned som ju zdrbal nech sa pozrie koľko má neporiadku doma :) ja mám výhodu že je umelkyňa, maľuje..ja zase hudobník, basgitarista a muzika ma prirodzene priťahuje takže chápe takéto veci celkom :)

1796 HK HK | 30. ledna 2012 v 19:59

Před chvílí jsem zkouknul článek o magnetofonu tesla PROTOTYP.
Opravdu to je učňovská práce? Na ten učňák jsem chodil 2007-2011. A nikdo tam o tom neví.. :-)

1797 Michal Michal | E-mail | 1. února 2012 v 11:57

Zdravim Vas priaznivci :-) Chcel by som niekoho poprosit o radu, kto sa trocha vyzna v opravach mechanickych casti magnetofonov. Pribudol mi do mojej zbierky krasny magnetofon Tesla B700. Je na 99% v uplnom poriadku a funkcny. Jediny problem, ktory s nim mam je, ze na pravom unasaci nieco vrzga takym neprijemnym zvukom a zda sa, ze aj trosku akoby zadrhaval. O to mierne zadrhavanie mi nejde, ale ten zvuk je fakt priserny. Neviete mi niekto poradit, ako sa dostat pod ten unasac a co tam vlastne treba skontrolovat? Viem, ze sa musi ten unasac vybrat nejak zo spodu kovoveho sasi magnetofonu, ale neviem ako a nechcem tam nieco pobabrat. Prosim Vas, ak mate niekto s tymto skusenosti, poradte mi. Vdaka :-) :-)  :-) :-)  :-)

1798 Vilda Vilda | E-mail | Web | 1. února 2012 v 12:04

Michal [1797]:
Až sundáš spodní kryt magnetofonu, je potřeba vyklopit desku s pošnými spoji. Potom se dostaneš k segrovce, která drží unašeč. Nejprveale musíš vyháknout filcovou brzdu pod vrchním krytem magnetofonu. Pak můžeš unašeč vyjmout, očistit hřídel, promazat ložiska a opět složit.

1799 Michal Michal | E-mail | 1. února 2012 v 12:13

[1798]: Vildo dakujem :-) Idem sa do toho pustit a dam vediet. Este raz vdaka :-)

1800 balenoGLX balenoGLX | 1. února 2012 v 16:19

Já bych řekl, že to vrzání asi bude mít původ v přivíjecí spojce. Samotný unašeč jsem zatím vrzat neviděl. Předpokládám, že to vrže jen při zařazené funkci play. Při rychloposuvu, nebo otáčení unašeče prstem to asi bude v pohodě.
Ale třeba se mýlím...

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.