Komentáře
Zobrazit vše (9340)
Zobrazit starší komentáře
[8801]: Ale ty nemáš Rapida ani 130L, pokud se nemýlím, a tak to Enter myslel.
Jinak v dobách kdy jsem podnikal jsem najel opravdu hodně, takže těch 150 tis mám najeto několikrát. Taky jsem si spoustu aut vyzkoušel na různých pronajatých letištích, měli jsme třeba pronajatý i polygon v kopřivnici apod. To jsou místa , kde si můžeš dovolit hodně. Pravda je, že dnes už mne řízení zdaleka tak nebaví, raději se nechám svézt A další auto bych rád toho Yetiho - a v automatu. Proč kvedlat klackem naprosto zbytečně? Podle mně má řazení význam u aut, která to využijí - sporťáky apod. Na cmrndání po městě je manuál naprd. Že jsi se kousek projel s 911 - tak to sedí to jo. Ale stačí krizovka, nutnost udělat rychlou myšku, vletíš do zatáčky a tam je voda apod - jiné auta to projedou vklidu, tohle ne. Asi tak. Čerpej zkušenosti, svez se v kdečem, zkus si limity různých aut a uvidíš.

[8801]: Ty máš Garde, 130 L a Rapid? Já jsem byl v tom, že máš užovky 105 a 120.

Vildovi naprosto evidentně chybí srovnání - třeba to, co on ujel za celou svou řidičskou kariéru, já ujedu za 2,5 roku, celkem jsem najel více, než desetinásobek, tím centrem města jsem léta projížděl právě tou tramvají, trolejbusem a autobusem, to, co Vilda nazývá krizovkou, je pro mne každodenní standard a tu drzost, abych se prohlásil za dobrého řidiče, ještě nemám.
[8800]: Tak rok zpátky tvrdil, že tuto metodu používá i u oprav aut, při řízení ale snad ne Ale je jak beran, že?

[8805]:Na základě pročítaných příspěvků si myslím, že nadešel čas zkonstruovat magnetofon s modelářskými spalovacími motorky, tonovou hřídel propojit kardanovou hřídelí, unašeče s cívkami umístit na výkyvné poloosy, brzdy kotoučové a celé to ovládat multifunkční šaltpákou a volantem.

ALL diskutující:
Pánové, nic ve zlém, ale už to zase trochu přeháníte ... o čem je tenhle WEB ?
Každý máte ten svůj kus pravdy, ale nechte si taky něco k pivu
Sice chápu, že z lítosti, že tam Vilda nebude, se mu to snažíte nandat už tady, ale třeba Vám vypálí rybník a na poslední chvíli přehodnotí situaci a do Brna přijede.
Ostatně, kdo by si tak překrásnou hádanici s romantickým pohledem z lesa dolů na Brno a dobrým pivkem (vínkem) do bříška nechal ujít, že ?
... jediný Mirek to [8806]: a pár příspěvků před tím vzal za správný konec. Až ty magiče budou mít volant, pak tahle veselice nebude OT.

Tak aby to tedy nebylo jen o autech
který mě teda nijak zvlášť neberou
Víte jak jsem tenkrát tady psal o tom mým gramu Dual že v něm bzučí to trafo?
Tak je vyřešeno
Pomohla manželka,aspoň kněčemu,mimo jiné,jsou ještě ty ženský dobrý-a to její spevňující lak na nehty.
Trafo jsem vyndal potřel kde to šlo tím lakem-hlavně plechy nechal 2 dny zaschnout a je po bzučení

[8807]:V rámci nadčasovosti nové konstrukce magnetofonu by bylo vhodné použít xenonový VUmetr a špičky indikovat LED blinkry.Na automatické čištění páskové dráhy použít stěrače s ostřikem.

[8810]: Mirku, bohužel jsi v týhle oblasti trochu OUT, protože biseksóny jsou už zastaralá technologie.

[8809]: Libor:
To mě taky napadlo,ale bál jsem se aby se ten vosk při provozu neroztekl přeci jenom se to trafo zahřívá.
Víš co to trafo je taková malá čínská plastová jebka kterou najdeš v kdejakým obyčejným kazeťáku,takže se s ním moc dělat nedá.
Ale docela mě u toho grama překvapilo,že kablíky od přenosky mají každý svojí izolaci a stínění.
To bych u tohohle grama nečekal
Holt zlatý něměcký ručičky
[8812]: Myslím, že to němec ani neviděl, natož aby to bral do ruk

[8811]:No ale jde přece o Staré stroje, tak i to myšlení nemusí být zrovna nejpokrokovější.
[8816]: A jako hlavní motor použít motor ze stopětky Sice by se tomu asi nechtělo moc přetáčet, musel by se furt dolejvat benzín, a některé dny bysme si asi nezahráli, protože by se nám nepodařilo magnetofon nastartovat, ale zas by to byl starý stroj se vším všudy

[8802]: No pokud Vám nevadí vyšší spotřeba právě při městské jízdě s automatem a nepochybně dražší servis, proč ne.
[8804]: Tedy kolik?
[8801]: S Vildou musím souhlasit v průběhu celé diskuse. Asi nemá cenu, abych zde psal, že hnát v provozu auto "k limitu", pokud jde o přilnavost atd., je totální blbost a hazard. K tomu jsou uzavřené okruhy. Jen jednu věc - když čtu "lidi neumí používat zip" - tak já ho taky nepoužívám Důvod - vozidlo s RZ 1A.. nebo 1B.. předjíždějící kolonu v končícím pruhu a následně si vynucující místo k zajetí do kolony pro mě není zip! Osobně bych toto pravidlo zrušil a nahradil jiným - každý účastník provozu ať se zavčasu postará, aby byl v průběžném pruhu - bude určitě lepší řešit problematické řazení (nejen) doprava 500 a více metrů před omezením, než drze předfrčet kolonu a mít škleb "umím zip"... Jednopruhová kolona určitě pojede plynuleji než něco, kde se 90% zařadí včas (tak trochu "ze strachu") a zbytek si bude myslet, jak dvojnásobnou jízdní rychlostí zipuje - takto je to dokonce proti tomu pravidlu. Navíc mi nikdo nevysvětlil dvě věci - 1. má na (např dálničním) připojovačí (kde je taky končící pruh) přednost vozidlo v průběžném pruhu, nebo se má zipovat i za cenu zablokování pneumatik, popř. hrát na právo větší hmotnosti? 2. Jak je to obecně v tom "zipu", když jedou vozidla na stejné úrovni stejně rychle - které má přednost? Až teď nedávno jsem mimochodem zaslechl v rozhlase, že přednost má MÍT to, co je v průběžném. Opět se setkávání s arogantním chováním drahých a nákladních vozidel. Jednou mě dokonce už za značkou "IP18b" (snížení počtu j.p.) začal předjíždět naložený kamion, samozřejmě to nestihnul a tak jsem málem přišel k úrazu o pravá svodidla. Tolik moje typická zkušenost se zipem. Těch zkušeností mám jistě mnoho - ještě jedna za všechny, kterou pracovně nazývám "jel jsi první, pojedeš poslední" - dvoupruhová silnice, městský okruh. Přes auto přede mnou jede T148 jeřáb s vlekem. Najednou se mu zachtělo na plné čáře zastavit (ne "zastavit vozidlo") - no a jak to dopadlo? Zip (střídačka levý/pravý pruh)? Ani náhodou - kromě provozu v levém pruhu jeli nejdřív ti, kdož za sebe trochu viděli, napálili to doleva a jeli. Ovšem správně plynule by mělo probíhat objetí postupně od předních vozidel.
[8819]:
1) Třeba s DSG vyšší spotřeba při městské jízdě není.
2) Tedy něco kolem dvou miliónů km s osobákem a půl miliónu s vozidly MHD.
3) Výtrysk směsice komplexů. Zip je PRÁVĚ proto, aby se auta neřadil chaoticky. Zip znamená, že se řadí postupně - jedno vozidlo z jednoho pruhu, druhé z druhého. Z připojovacího pruhu se nezipuje. Máš strašlivé mezery v znalostech (viz web) ale hlavně, že nepustíš Pražáka.

[8820]:
Laskavě si nech průpovídky o znalostech/neznalostech a komplexech. Jak píše zákon -"souběžná jízda" - ale nenastává jinde než mezi značením označujícím začátek a konec obce.
"Za druhé, dojetí na konec ukončovaného pruhu není „vyčůranost“ chytráků, co se snaží předjet celou kolonu v průběžném pruhu, ale naopak chování přísně v souladu s daným pravidlem" No a důsledek to má jaký? Celá kolona stojí, div necouvá, jen aby vyčuránek lhostejno v jakém vozidle mohl projet a plynule pokračovat s plynem na podlaze. Zip má skutečně smysl jen případě zacpaných obou pruhů - ale nepustit alespoň jedno vozidlo před sebe v koloně (třebas i z vedlejší v našem rozkopaném městě) by minedovolila elementární řidičská slušnost a kolegiálnost. Na to nepotřebuju zip. Myslím, že tu jsou jiné, závažnější problémy k řešení. Každý má jiné znalosti z různých dob i zemí, ale že by na stojící dálnici za sanitkou s krví musely jet 2 ne úplně levné motorky...

Ach jo - krásná diskuse o starých strojích je v prdeli a místo toho "Zrcadlo zrcadlo, řekni mi, kdo ..."
Já bejt Vildou, tak si dám tu práci a nastavím filtr na určité kombinace slov a byl by pokoj.
Nicméně - sluší se poznamenat:
diskuse je diskuse proto, že mají obě strany právo se vyjádřit. Jakmile se jedna strana snaží omezovat druhého stylem "Laskavě si nech" ... už to není diskuse, ale jednostranné vnucování svého EGA druhým. A to ani nemluvím o kultuře projevu.
Nothing more ...
Pokud to dotyčný nechápe, neměl by se do diskuse zapojovat

[8818]: Mirek
Kdepak trpaslíci:
Já je chytám.
A co s nimi pak děláte když je ... takhle chytáte.
Většinou je zahazuju,ale mám švagra a ten si je nechává na chov.Udělal jim tam takové klícky a kolečka a oni na tom dovádějí
Hezké je to...
No jo,ale já mám vousatou dceru......
Ale to už by jsme odbočili

[8821]: "Jak píše zákon -"souběžná jízda" - ale nenastává jinde než mezi značením označujícím začátek a konec obce"
Cocococo prosím

Připadám si jak někde na dopraváku....

[8823]:Já měl na mysli tu skupinu od Sněhurky,ti jsou pracovití , ti nejsou jako ta banda nefachčenků co zlobili Děda Vševěda.

[8822]:
Prosím, nereagujte na moje přípěvky.
1. Jsme ve volné diskusi - nevidím tu žádné omezení témat a "admin" je jasně daný.
2. Kulturu projevu taky prosím nekomentujte. Je v rámci možností v pořádku/spisovně (identifikace co ano a co ne možná některým činí problém - za to ale nemůžou)
3. Nikdy bych psaným textem nesoudil nikoho, jestli je vzdělaný/zkušený/zakomplexovaný. Proto se bráním a opět v oslabení.
Opět mě někteří zdejší přispivatelé utvrdili v mých názorech na ně (a předsudcích), jsem rád, že ještě aspoň tohle umím odhadnout. Nedovedu si představit se mezi zdejšími diskutéry pohybovat v rámci "srazu"...ale to už bych se opakoval.

[8827]:
volna, ale na tema Starych stroju bez blizsi specifikace. Tohle Tvoje je OT o nicem.
Sorry, ale prosazuj se jinde

[8826]: Jo tak ti jsou v pořádku i když možná trpaslík jako trpaslík

ALL:
Jukněte se do mailu ...
Enter [8803]:
Garde ani Rapida sice nemám, ale jezdil jsem v nich, když jsem je měl půjčené. To se snad taky počítá. Tak či tak, základem je dobré obutí a ne ztvrdlé na kámen staré Matadory MP4, nebo Barum OR34 z doby krále klacka.
Stodváca je sice užovka - vývoz do Holandska, ale stopětku mám eMko, model 85, vývoz do Österreichu. Rozdíl mezi maticoývm a hřebenovým řízením je znát, ale já tam rozhodně vůle nemám.
auditoechnika-libor [8802]:
Automat mi nevyhovuje. Řídil jsem šéfovu Corsu v automatu a myslel jsem, že z toho vykvetu. Zlatá šaltpáka. Já potřebuju v centru odpich a ne se hádat s elektronikou co tam má dát za kvalt.
Petr.116 [8807]:
Na sraz nemůžu. Poedu na další. Teď to opravdu nejde.
Enter [8804]:
Jsou ale lidi, kteří za svůj život nenajezdili ani to co já. Ber též v úvahu, že jezdím teprve 9 let a dříve jsem nejezdil zdaleka tolik, co poslední cca 4 - 5 let. Byla doba kdy jsem za rok najezdil cca 5 tisíc kilometrů. Teď je doba kdy třeba jen za den jezdím skoro tisícovku - platí sice pro víkendy, ale to je jedno.
bouchy [8819]:
Kdybych vlastnil nějaký rychlý auto s velým výkonem, tak neni nikde psáno, že ho musím drtit na hranici jeho schopností. To že si někdo koupí P-911 jako veterána, neznamená hned, že s tím musí jezdit jako prase. Proto nevim, proč se tu zvrhla debata, že Porsche je krám, co se nedá řídt - blbost. Vše se dá řídit.
Petr.116 [8822]:
Takové filtry blog.cz neumožňuje. Teď měli nějakou anketu, týkající se, co by bylo dobré zlepšit. Uvedl jsem tam právě potíže s uvedením komentářů do spamu, že mě to dost se*e.
VŠEM:
volná diskuze je fórum tak nějak o všem. Ne zaměřené přímo jen na dobu minulou a výrobky z té doby. Však tu diskutujeme o všem možném. Je to taková nezávislá a neomezovaná větev.
Naopak dlouho nikdo nepsal nic do magnetofonů, gramofonů, hudby atd.
Jo a končím debatu na téma auta a případně i jiná témata. Hodlám se řídit rčením "mlčeti zlato, mluviti stříbro" a tady to začíná pro mne bohužel platit dvojnásobně.

[8831]:
OK - beru na vědomí - šavle zastrčit.
Už aby bylo 6.7. ... FACE to FACE to bude lepší A pivo k tomu !
All: Mám obrovské cukání tohle - viz WEB - koupit. Sice absolutně nevím, co bych s tím pak dělal, ale představa, jak tohle renovuju za dlouhých zimních večerů, mě velice láká. Zkusím odolat
audiotechnika-libor [8833]:
Pěkná sbírka šrotů. Nejlákavější je snad jen ta B588 a možná ta B42 vlevo. Zbytek tak na díly, možná ani to ne :-/
[8834]: Hmm. Co Sonet B3, Sonet Duo a KB100? Ty vypadají dobře. Pak jsou tam dvě B588 ve dřevě...
Vilda[8834]: + ostatní:
nemáte někdo na B58 a odvozené typy (myslím, že to je stejné na celé řadě B5) motorovou řemenici s větrákem
(viz WEB - pozice 107) ?

[8835]:Jeden funkční a pěkný sonet duo mám doma na prodej...taky B4...
[8837]: Jo, to já taky mně na tom láká ta práce, rozebrat, očistit, opravit, rozchodit... (zabalit do strečky a odnést do garáže k dalším...)

[8839]: Jdi do toho Libore a koukej to všechno dovalit na sraz ať se tam máme v čem vrtat


[8833]: Heh, to vypadá, jako kdyby to prodejce na smeťáku sebral a na místě i fotil . Jestli nemáš co renovovat, já tě budu zásobit (a ještě si i vyděláš), já rád pak čumím a poslouchám už to zrenovované
.
[8842]: Kua chlapi, když je hnusně, si stěžujete, když je hezky, si stěžujete. Vždyť když si poslední tři týdny zprůměruješ, tak bylo tak akorát .

Já teď dávám dohromady jednu B4,která sice vypadá jako z fabriky, ale její technický stav je poplatný nálezu z kontejneru. Výkonový stupeň KO, díky tomu, že jde do zkratu se téměř upeklo trafo a zdeformoval zadní dekl. Pásek to přehrává jen z horní stopy a to jen tehdy, jsou-li zatlačena obě tlačítka...a jestli to bude schopno nehrávat, to zatím ani nevím. Každopádně musím říct, že se mi to nechce a ani mě to již nebaví opravovat. Příště již nic takovýho na opravu neberu.

[8840]:
... tak jsem byl dneska pro nějakej materiál za Prahou a koukám : cedule LOVO 48km ... mít víc času, tak jsem přijel na kafe. To už bylo kousek

[8844]: Tak to budem 2
Mám tady taky jednu B4.Známej známýho vyklízel garáž a ten můj známej mě jí přinesl
Na povrchu letitá špína,ale když odklopíš transportní víko je to výstavní kus
Barva na tlačítkách je jak kdyby byla čerstvě daná a ani nejsou odřeniny na krytu od kotoučů.Je na ní i pásek Agfa PE 41.
Zatím zběžná kontrola ukázala,že se točí jak kdyby byla pořád zařazena rychlost 2 a z repráku lezou zvuky co se nedají ani popsat.Ale snahu "hrát" má
Takže uvidím až na to bude čas

[8845]: To jsi klidně mohl
Já jdu do práce až ve čtvrtek.Manželka je v práci a já teď hlídám tu svojí zvěř
Copak mladej ten tady mačká PSP (budu mu to muset zabavit už je u toho jak dlouho),ale ta potvora mrňavá ta mi dává
To je furt nech to bejt,netahej to,polož to......
Buď rád že už to máš za sebou
I když nikdy neříkej nikdy

[8843]: A prdlajs
Ten hic co byl taky nemusím,ale to že chčije už mě s..e
Ted jsem natahal krámy do sklepa zpátky a abych je pomalu tahal zase pryč až příjde zas nějaká vlna z Prahy
[8843]: No díky za nabídku, ale nemám tolik sebevědomí, abych se pouštěl do oprav cizích a zahraničních výrobků. Když si odpálím něco svojeho, je to můj problém, ale nechci riskovat, aby mě honil nějaký nasraný vlak po městě
[8844]: Na B4 paltí jedině kontoxová lázeň. Ty otevřené přepínací lišty jsou za trest.
[8848]: Mi tohle počasí vyhovuje mnohem více, než ty vedra co byly minulý týden. Aspoň se dá normálně dýchat a nekácím se vysílením na každém rohu (a nesmějte se, až budete plesniví dědci jako já, bude to stejný)

[8849]: Jojo, to říkáme známým - neser mě, protože tě přejede na Staromáku náhodně kolem projíždějící vlak .

[8849]:
a) Už jsou lepší věci než KONTOX ...
b) Jakej plesnivej dědek ? Jen trochu zoxydovanej mladík ... že jo Míro ?

[8844]:
Život je moc krátkej na to, aby ho člověk trávil opravami takovejch hrobů.
Tam opravdu nikdo nezaplatí ten čas a náklady. Opravíš doprasenej HW, vystříkáš do toho drahej spray, opravíš 40 špatnejch spojů, vyměníš otep součástek, hraješ si s nastavením a pak Ti majitel řekne, že to koupil za 300,- na Aukru a že tudíž zaplatí tak 400,- maximálně ... Jinak že se to JEMU nevyplatí. A Tebe by kleplo.

[8851]: Zatím jsem nic lepšího na čištění kontaktů, než KONTOX 5, neobjevil - a už mi dochází poslední flaška, tak poraď .

[8849]:Taky doufám, že lázeň to vyřeší...
[8852]: Opravím to tak, aby to nějak hrálo. Nastavovat tam rozhodně nic nebudu. To mi fakt nikdo nezaplatí. Kdybych si řekl jen o 5€/h, tak by jen cena práce přesáhla 2x cenu toho magnetofonu.
Nemám nic proti B4 a její renovaci...ale smysl to má jen tehdy, že si to majitel umí udělat sám. Dávat někomu renovaci něčeho takového jako zakázku je bláznovství.

[8849]:Myslíte jako takhle, jo?
http://www.youtube.com/watch?v=tDpoZHVNB5M
[8853]:
Od firmy Cramolin - na čištění a mazání kontaktů ja Contaclean - viz WEB
A na umytí vyplavených sirníků a jiných srač.ek je Spraywash - viz WEB v následujícím příspěvku.ˇ
Já si s nimi dal do kupy můj AKAI a špiočkově renovoval přepínací lištu v PLUTu.

[8853]:
Jinak se prý údajně doporučuje tahle náhrada, ale s tím namám zkušenost:
KONTOX 5 = KONTAKT 60
KONTOX 10 = KONTAKT 61
Ako multifunkčná náhrada za obidva typy KONTOXov Vám odporúčame aj KONTAKT 40.
=====
Jinak multifunkční náhrady jsou nesmysl, protože čistící spray kvalitně rozpustí oxydy atd, ale ve většině případů je potřeba, aby se odtamtud vypláchly něčím jiným. Stejným přípravkem to není ono.
... např. ten Cramolin Spraywash odstraní vše, co Contaclean rozpustil a to bez jakýchkoliv zbytků !

[8858]:
ta znaménka = měla být spíše ->, jinak je to nesmysl. Není to identické, jen jakás takás náhrada.

Tak B4 jsem dořešil...zase jedna zapeklitá závada na tak jednoduchým stroji. V koncovým zesilovači byl vadný jeden výkonový tranzistor...proč ale k tomu došlo? Nedbalostí výrobce. Kdo B4 dobře zná, tak ví, že zesilovač obsahuje oddělovací kondenzátor, který je namontován pomocí takové kovové svorky poblíž repráku. No a spolu s kondem byl sesvorkován i přívodní kabel vedoucí ze zesilovače...jaksi to bylo tak pevně utaženo, že mezi svorkou a kablíkem vznikl vodivý spoj...no a samosebou zkrat na výstupu zesáku proti zemi.Jaký tupý hovado napadlo stáhnout s kondíkem i ten drát, to nechápu...
Zbytek magiče již byla hračka včetně očištění nějakých mechanických věcí...ale stejně mi to celý zabralo přes 4h čistý práce.

[8860]:
Co se dá dělat...asi někdo ve výrobě nedával pozor, nebo se v tom už někdo vrtal? Já se setkal s tím, že byla uvolněná objímka, která drží reproduktor, ten byl posunutý a přívody zkratovány o tu objímku. Způsobovalo to houkání, díky tomu kondu se neprorazil koncák.
Jinak SM260 zatím běhá v pohodě (klep klep) a už ani tolik netopí ty stabiláky, asi to potřebovalo zaběhnout.

[8862]: Že do toho již někdo lezl, o tom žádná...ale výstupního kondu se nechytal. To tam bylo vymrveno z výroby. Jinak oddělovací kondenzátor neochrání koncák před zničením...
[8863]: Petře, vezmi po jednom aji mi,a vem mi to na sraz, at to nemusím řešit s předraženým poštovným... ju? Díky!

[8861]:
1) GES údajne dodáva aj na Slovensko.
2) Farnell SK.
Ale ak ti to už sľúbil Petr, nie je čo riešiť.

[8864]:
Pak nechápu, proč to teda nevyhořelo. Před odstraněním toho zkratu jsem do toho signál nepustil a ten kondík přeci zamezí průniku ss napětí do výstupu pro repro.

[8866]:
[8865]:
Jasně - vezmu pro oba.
teď jde jen o to, zda chcete provedení 200ml nebo 400ml (400 je samozřejmě výhodnější)
contaclean
400ml 185 Kč
200ml 125 Kč
spray wash
400ml 179 Kč
200ml 119 Kč
Takže Spraywash aktuálně mají jen 200 ml (tam výběr není, takže Vám koupím to - ještě mi za chvíli zavolá nákupčí, zda 400ml bude ještě před srazem nebo ne ...). U Contacleanu máte volbu ...

[8868]:To je složitější a na delší debatu. Ale pokud by jako ochrana zesilovače proti zkratu stačil kondík, tak by se nedělalo snímání napětí na emitorových rezistorech výkonových trandu s následným odbuzením rozkmitového stupně. Že Ti to nevyhořelo je dáno tím, žes do toho nepustil signál v plný úrovni a taky tím, že napájecí zdroj není dostatečně tvrdý. Ale psal jsi, že to houkalo, takže došlo k rozkmitání výkonového stupně. Pokud by tyhle kmity (ve kterých bývá i VF složka) dosáhly dostetčné úrovně, konce shoří na příčný proud jako fakule...a tenhle konec nemá na výstupu ani boucherota...i proto to houkalo.
[8867]:Len ako je to s poštovným na Slovensko...a s farnellom je to zložité. Musím to kupovať buď na firmu, ale cez spoločnosť s názvom Dialogue.
[8869]:Stačí mi ty 200ml.


[8870]:
baleno, já jsem hlavně blbě napsal hned ten první příspěvek. To, že oddělovací kondík neochrání zesilovač před zkratem při vybuzení je mi jasné, v tom mém případě bylo hlavní, že jsem do toho nepustil signál, jinak by to vyhořelo taky. To houkání způsobily nejspíše zoxidované kontakty a přeneslo se to do zesíku. Dělají mi to občas obě B4 (jednu mám bez zásahu téměř nejetou(1970), druhá je ta, o které píšu (1967, modré kryty)). Po delším nepoužití se stane, že nejde zesík naplno vybudit, při vytočení potenciometru hlasitosti nadoraz naopak hlasitost klesne a začne to pískat. Stačí mgf vypnout a opatrně několikrát promačkat tlačítka play a rec, znovu zapnout a je po závadě, jde to "vytočit" naplno. Stejný problém měla i B47, tam to různě chrastilo a vypadával zvuk, po promačkání tlačítek je to v pohodě. Tak se nezlob, že jsem to blbě rozepsal hned v úvodu.
BTW nevěděl bys, prosím, jak je zapojena v Sopránu ta fyziologie? Našel jsem na netu schéma s označením 635A-2, myslíš, že to tam bude? Na tom mém nejsou ani oddělovací kondy mezi potenciometrem a MBAčkem, takže při pouhém doteku na knoflík to rachotí jako prase

[8872]:
"Houkání" u řady B4 dělají často oxidy přepínačů, ale taky špatné prozemnění opletení stíňáků ve svazku. Sice je to dobře, že to nedělá smyčku jako na dvou koncích (což je špatně, že ...) spojené stínění izolovaného stíň. kablíku, jenže po letech ten propletený drát mezi stíněními ztratí kontakt a stane se z toho horor. Mnohdy stačí zatáhnout za kabeláž a efekt (na chvíli) zmizí.
Proto mi už B4 nesmí do baráku. I když mechanicky byla tehdy dost nadčasová (oproti děsu B5 a odvozeninám určitě).
ALL: Určitě všichni znáte desku DIRE STRAITS - Brothers In Arms. Poradíte mi něco podobného - podobný styl, podobná kvalita muziky apod? Se mit o líbí hodně moc čím dál víc a chtěl bych něco dalšího takového.

[8875]:
To bude honička ... Mark je hvězda, na kterou jen tak někdo nemá a tíhmle LP se testují reprodukční řetězce

[8875]:
taky se mi líbí
http://www.ps-service.cz/Vinyly/LP_27.html
[8877]: Já mám tuhle: http://audiotechnika.rajce.idnes.cz/LP-zahranicni/#Dire_Stratis.jpg ale ta se mi líbí míň než Brothers In Arms...

[8872]:U sopránu se vyskytovaly tuším dokonce i verze bez fyziologie...ale standardně je přemostěn horní i dolní konec potenciometru s odbočkou pomocí sériovýho RC článku, úplně stejně jako i u 816A a jeho příbuzných.
[8871]: Díky.
[8873]: Kabeláž v B4 je děs už jen proto, že stínění kabelu nemá izolaci a býva propleteno kolem kolektoru tranzistoru, ktery jsou pod napětím. Technicky je to na svou dobu velmi slušný stroj, ale osobně bych to již taky nechtěl...a absolutně mne nebaví to opravovat stejně, jako i B5 a sonety. Jediný, co ještě zkousnu jsou B7.
balenoGLX [8864]:
Tak moje B73 má z výroby chybu, že při odposlechu za páskem otočí výstupy na reprácích z levého za pravý a naopak. Už jsem si zvykl, ale docela mě to sere. Kdybych věděl, kde přesně je chyba, tak to předělám, ale na druhou stranu, nerad bych něco pojebal. Už na sobě pozoruji, že tomu nehovím tak jako dříve.
Asi stárnu
Tak já musím zaklepat, že moje B42 a B43A jsou obě bez problému. Jen mi nějak zlobí v B43 oscilátor. V pozadí je slyšet stále původní nahrávka. To dříve nebylo Až bude čas, chuť a nálada (hlavně ty dvě poslední věci) tak se na to podívám.
[8881]: Tak nejspíš na tom isostatu odposlechu přehoď dráty levý za pravý... Jinak já se (v elektronice) naopak pořád učím a zdokonaluju, i na tomhle foru jsem se dost naučil...
audiotechnika-libor [8883]:
Vím, že je to ten isostat, to mám potvrzené. Měl jsem doma kdysi ještě jednu B73 tak jsem se na to podíval a drátky tam na té mé jsou zpřeházené. Některé jsou správně, ale něco je otočený. Průser je v tom, že i ten stínící drát je (jak to říct) připájený jinám. Tak nevím co by to udělalo. Mám strach, abych to nezkonil. Já byl vždy spíše na mechanické seřizování. Sem tam vyměnit kondenzátor, nebo tranďák, ale tady na to si netroufám. Kdybych jel na sraz, tak bych ji vzal. Nenapadlo mě to už minule, otočit ty signály, když mi ji Petr a Marián seřizovali.
Výměna hlav, nastavení páskové dráhy, to je pro mne sranda, ale do tohohle se nepouštím.
[8884]: Ty máš měřící pásek? Já nemám (originál) takže to nastavení páskové dráhy neudělám na 100%. Sice mám na perfektně seřízeném (měřícím páskem) magnetofonu nahraný 1kHz, takže milivoltmetrem nastavím výšku a kolmost obstojně, ale není to nic, čím bych se teda mohl chlubit.
All: Kde dnes vlastně koupím měřící pásek?
audiotechnika-libor [8885]:
Mám to stejně - kopii oroginálu.

[8882]:Pokud máš hlavu OK a nastavenou správně a dělají to oba kanály, tak bude asi problém v napájení, páč B43 má oscilátory dva - samostatný pro každý kanál.
[8885]: Dá se sehnat na netě...ale je to taky jen celostopý záznam na kalibrovaným studeru. Já mám i jeden origo celostopý měřicí pásek s tokem 150nWb/m a kmitočtama 440Hz a 1kHz. Jinak nastavení podle pásku nahraným na zaručeně seřízeném mgf je dle mých zkušeností úplně dostačující. Nějakých 0,2dB se řešit nemusí.

[8885]:
Špatně položená otázka. Jakej ?
a) úrovňovej ... na nastavení snímacího kanálu dle normy a pak následně vše dle toho
b) speciální mezistopý pro nastavení přesné výšky
c) kmitočtový - kontrola charky snímáku
Pokud jde o výšku hlav v dráze, ta jde přibližně včetně kolmosti nastavit páskem a)
Na pana Schmidta do Minichova Ti můžu dát kontakt. Pošle (za prachy -- cca 25 EUR).

All:
mám chlapci radost. Už se tu zase řeší správné věci a ne ty plechové pí.oviny

[8887]:
Ale (protože oba myslíme stejného autora) ten celostopý záznam mu poslouží i na PŘESNÉ nastavení kolmosti atd. pomocí Lisajouxe. Přece jen je to jeden záznam pro obě měřené stopy.
Ale máš pravdu, že pokud bude ten zdrojový stroj přesný včetně geometrie štěrbin mezi sebou, pak taková nahrávka na +- nastavení stačí.

[8884]:
"Kdybych jel na sraz, tak bych ji vzal."
... zajímavá poznámka
Nemám přece jen přidat pokoj ?
balenoGLX [8887]:
Tak teď si nejsem jistý, ale myslím, že je to v obou kanálech shodně intenzivní, ale musel bych ji vytáhnout a vyzkoušet. Nechám to až bude krapet volněji. Podle mě to bude asi kondenzátor, který způsobuje pokles toho napětí, ale to nechám až si s tím budu hrát. Teď večir na to kašlu. Každopádně mě stejnak dostává, co se z toho magneťáku dá "vymačkat" za zvuk. Na svoji dobu a i celkem dnes paráda. Jen mě sere to hnusný plastový ucho vpředu. Na transport super, ale mít to pak někde v polici - katastrofa.
[8892]: Jasně, Vildo, jeď. Dovedeš si představit jak tě tam budem strašně pomlouvat, když tam nebudeš?
Petr.116 [8888]:
Já ho mám na nstavování výšky a kolmosti hlavy. Taky se dá poznat, která stopa je už mizerná - úbytek výšek a hraje slaběji. Je to celostop. Já to seřizuju, že vytočím výšky nadoraz a pak si hraju s výškovou a nakonec stranovou regulací. Moji B73 jsem taky tak nastavoval.
audiotechnika-libor [8894]:
Je mi to jasné, ale tentokrát opravdu nemůžu.
[8895]: Jak na celostopu seřizuješ výšku hlavy?

[8893]:
Já bych tu poctivoui dřevěnou bednu zase tak nepomlouval. Je v ní skryta ještě jdna rarita:
v době hlubokého socíku ji pro Přelouč dělal soukromý truhlář
audiotechnika-libor [8897]:
Úplně v pohodě, protože i když je na celé stopě stejný signál, tak při mizerném náklonu to má stejně rozdílný signál na horní a spodní stopě. Na výškách rozhodně. Když je hlava nerovnoměrně sjetá, tak to taky jde poznat. Ty kanály hrajou s rozdílem.
Petr.116 [8898]:
Jo jo, takto informace se ke mě taktéž dostala. Jen škoda, že to neni lakovaný ještě bezbarvým lakem, jako je třeba B45, protože ta má tu skříň nádhernou. Tmavý dřevo a v lesku. Škoda, že jsem si nevyfotil vrchní víko, když jsem tu o ní psal článek Nejhežčí zpracování.
Komentáře jsou uzavřeny.
Enter [8797]:
No comment...
Nevěděl jsem, že Škoda Garde, 130L a Rapid mají maticové řízení a kyvnou zadní nápravu. Až do teď jsme měl za to, že tam je hřeben a vlečka, ale tak asi o tom víš víc
libor - audiotechnika [8798]:
Zvládat krizové situace mi nedělá problém a že jich už bylo. Ať už vlastní chybou, nebo chybou jiného účastníka provozu.
Sebevědomí mám, to je jedna věc. Druhá věc je, že kdo se bojí nesmí do lesa (za volant). Nevim kolik máš naježdíno, ale já za dobu co mám řidičák (9 let) mám najeto cca 150 tis. km. Živím se svým způsobem jako řidič, takže jezdit např. v centru Prahy je pro mě sranda
O pár řádků výše se dočteš i to, že jsem v 911 seděl, ale nedělal jsem s ní kraviny, protože nebyla moje. Nemám ve zvyku s půjčeným autem experimentovat. Ta 911, rv. tuším 1985 nebo tak něco jezdila naprosto normálně a seděla jak přibitá. Nevim čeho se bojíš. Jezdí to normálně. Právě že díky tomu, že v tom neni hromada debilní elektroniky, omezovače a jiné hovadiny, tak vím, že je to vše o řidičských dovednostech a jezdím tak, jaké mám zkušenosti a taky co si můžu dovolit. Když mám pod zadkem 300 koní, tak podle toho jedu. Nejezdím na krev. Sednout si do auta který vlastně jezdí za mně, to umí každý. V tom případě už jen chybí automatická převodovka, kterou taky nesnáším.
Petr.116 [8800]:
Jak jsem psal už Liborovi. Dělám sice ve Foto/videu, ale 4/5 času jsem za volantem. Takže že bych měl malé zkušenosti bych zrovna netrvdil. Naopak mám dost čsto pocit, že polovina lidí v Praze nezná předpisy, protože to co předváděj, to je k zblití. Řazení do zipu, znalost značek, přednost tramvajím... jo to v centru moc lidí nedodržuje. A když v zimně napadl sníh, tak jsme se královsky bavil a klepal si na čelo, co tam polovina lidí vytváří. Hlavně že mají auto narvaný elektronikou a je jim to k ničemu. Asi jako kdybych si dal na auto zimní gumy a čekal, že můžu jezdit stejně jako při 30ti stupních na letních kolech.
Ano, takový člověk se v Porsche asi zabije, zabije se i v Trabantu, protože v tomtaky neni elektronika co takové lidi zachrání před jejich nulovými dovednostmi, protože za ně vše eletkronika vyřeší.