autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Komentáře

Zobrazit vše (233)
Zobrazit starší komentáře

101 Vilda Vilda | E-mail | 16. března 2009 v 23:19

David:

Z hlavy ti rozměry bohužel nepovím, ale jsou v ní řemínky stejného typu jako u B113 - CM160 ale to sem asi moc neporadil :-/

102 Lukáš Lukáš | E-mail | 17. března 2009 v 17:03

dobry den, neslo by mi napsat, jak vymenit gumicky v tesle b73? já tomu nerozumim a nasel jsem ho na pude a nechce se mi ho vyhazovat. dejuku

103 David David | E-mail | 17. března 2009 v 17:04

Jasně, to nevadí. Na Aukru mají náhrady, ale to má jiný průřez a je to na ho*** :-) Já jsem chtěl v compu koupit originály, ale tam neznají ty rozměry :-( Ale díky za odpověď. David

104 Lukáš Lukáš | E-mail | 17. března 2009 v 17:06

na email mi to nepiste protoze ho stejne nepouzivam, napiste mi to tady na starnkach pls. dik

105 David David | E-mail | 17. března 2009 v 17:08

Lukáš: Na tom není nic složitého, ani nevím co napsat, prostě zespoda odšroubuj všechny šroubky a pak jde sundat i vrchní kryt, hned pod krytem je malý trojúhelníkový řemínek, a dál se dostaneš částečným rozebráním, ale na tom rozhodně nic není :-)

106 Hanz Hanz | E-mail | 17. března 2009 v 18:51

Ulver:

přesně tak

107 Lukáš Lukáš | E-mail | 17. března 2009 v 19:42

david

jak pro koho :-)

108 Vilda Vilda | E-mail | 17. března 2009 v 19:59

No, abych byl upřímnej, tak výměna řemínku setrvačníku k předloze na B73 je pěknej voser a snad je to jednodužší na typech B730, CM130 atd.

K postupu výměny řemínků na B73 řeknu asi tohle:

Dodšroubovat spodní kryt, sundat hmatníky funkcí a hmatníky otočných a tahových potenciometrů. Potom sundej vrchní kryt magnetofonu a hned se dostaneš k řemínku od motoru k předloze. Je to trojúhelníkový řemínek, ale nevim kde ho sehnat, v obchodě kam jezdím je už nemají (COMPO).

Pokud chceš vyměnit řemínek od předlohy k setrvačníku (nejčastější prasklý řemínek) musíš odšroubovat stínící plech plošného spoje a šroubek co drží plošný spoj k držáku setrvačníku. Rychlost si ale přepní na "19" protože při "9" budeš mít sepnutý spínač na plošném spoji a nepůjde to odklopit.

Po demnotáži těch 3 šroubů nastává ta největší sranda a tou je vyklopení plošného spoje. Je na "pantech" takže ho musíš pak podepřít třeba dlouhým šroubovákem, ale bacha ať tam nic neurveš.

" " " Tohle se bude blbě popisovat ale snad to každý pochopí a případně na mě naváže a doplní. " " " Stejně jako u typu B70 - CM160 je předloha uchycena třemi šroubky, kde stačí povolit ten co je podepřen dutým válečkem (typy jako jsou třeba B115 a CM130 tam mají ukostřené napájení koncového zesilovače - většinou to je zelený drát). Tak tohle se musí povolit sundat a vyndat ten váleček. Poté lze vyjmout nebo vložit řemínek. Vše zase zpátky zašroubovat!!!

A teď ta největší prča. Demontáž držáku setrvačníku - to je ta největší zábava jakou sem kdy dělal. Odendat přepínač rychlostí a také odendat přepínač "šumu" pro chylost "9". Je to upevněné pomocí svorek - segrovek.

Po té je potřeba odšroubovat dva šrouby co drží samotný držák setrvačníku. Doporučuji si to obkreslit lihovou fixou aby se pak vědělo, jak má držák být správně upevněn - když se to udělá blbě, tónová hřídel nebude správně v úrovni s přítlačnou kladkou a bude to pásek tahat nahoru, a nebo dolů.

No a to se pak sejme ten držák a navlékne se řemínek na setrvák a zase vše pěkně složit.

Tohle se fakt nedá popisovat když u toho nejsou fotky nebo přímo to provádět na magnetofonu. Kdo má nejasnosti.. ať napíše..

109 David David | E-mail | 17. března 2009 v 20:18

Já říkal, že musíš částečně rozebrat magič :-D, Já už bych to nechtěl nikdy zažít :-D, ale stejně mě to čeká znova, protože ta stará B73 je v řiti a teď mi přišla nová, kde jsou řemínky vytahaný jak prase a hlavně ten trojúhelníkový hned nahoře, takže sem asi v prdeli :-)

110 Lukáš Lukáš | E-mail | 17. března 2009 v 20:18

hmmm... tak to pujde zpatky na pudu :-)

111 Ulver Ulver | 17. března 2009 v 21:51

Lukáš:

nic se neboj a choď do toho, já to dělal nedávno a musím teda říct že zatím nejobtížnější výměna .To 115/116 je brnkačka.Vilda to tu popsal a líp to asi nejde .Když jsem ty řemínky měnil tak mně napadlo to nafotit ale

jak jsem se u toho začal potit tak jsem na to dočista zapomněl.Ale můžu říct JDE TO:-)))

112 Vilda Vilda | E-mail | 17. března 2009 v 22:12

Ulver, Lukáš, David:

Všechno jde když se chce ;-)

113 bajty bajty | 18. března 2009 v 6:40

Lukáš

to chce jenom odvahu:-)pak se ti to bude zdát úplná hračka,já sem se taky rozhodoval jestli to mam nechat opravit nebo si to opravit sám,pak sem našel tento blok,ty magiče tady mi to pripomnely a u byl na stole,sice to byla pojistka,ale ted u hledam závady na plošnáku,zkus to pomalu podle vildovo návodu a uvidíš-.........

114 Lukáš Lukáš | E-mail | 18. března 2009 v 7:12

kdybych tomu rozumel, tak jo, no dobre skusim to, ale bojim se ze to dopadne spatne :-(

115 bajty bajty | 18. března 2009 v 9:11

odvahu,odvahu......

116 Vilda Vilda | E-mail | 18. března 2009 v 12:55

Lukáš:

Pokud jsi z Prahy, nebo někdo zde z blogu by byl z blízkosti tvého okolí, tak se ti na to může mrknout.

117 Westfan Westfan | E-mail | 18. března 2009 v 13:16

Když už jsme u těch výměn řemínků, tak se vrátím k Sonetům, tam se opravdu řemínek mění dost blbě, ale jde to také. Je nutné povolit ten panel, na kterém je umístěna pásková dráha, znamená to vyšroubovat všechny šrouby, které drží kabelové svazky, co na ní jsou, dále ty trubičky, kterými prochází lanka ovládající brzdy a samozřejmě i upevňováky samotného panelu. Ale něhrozí, že by se rozpadly přepínače, nebo něco takového. Důležité je mít dlouhou pinzetu, kterou se sesmekne řemínek z toho mezikola, co je u setrvačníku, ale pak už je to hračka, dělal jsem to už asi třikrát a u Sonetu I. jsem dokonce tímhle zpsobem měnil celý setrvačník, protože původní gumové obložení, co je na jeho obvodu bylo ztvrdlé na kámen a částečně vydrolené, tak jsem tam hodil setrvák ze Sonetu B3, který je naprosto stejný. Vypadá to sice jako příšerná práce, je to trochu piplačka, ale není to zase až taková tragédie.

Jinak já osobně mám Sonety moc rád a používám je dost často, protože je to nádhera, když si pustím dobovou muziku z dobového přístroje a takoví The Beatles zní ze Sonetu daleko lépe, než z Technicse. :)) Co se týče životnosti elektronek, tak bych to zase tak černě neviděl, za tu dobu, co se o magiče zajímám, jsme měnil u Sonetů lampu snad jen dvakrát. V nejbližší době bych sem rád dal fotografie s článkem, protože si myslím, že by si to tyto skvělé přístroje zasloužily.

118 bajty bajty | 18. března 2009 v 16:12

tak sem vyndaval jeden odpůrek a nenásilně se mi rozpad,ted je pudu koupit tak večer uvidim...snad už...

119 Vilda Vilda | E-mail | 18. března 2009 v 16:21

Westfan:

Určitě zde článek o Sonetu uvítám. Hlavně se mi hodí ten popis zde co se týče výměny řemínku, protože mě za nějaký čas čekají opravy i těchto strojů. Jo to bude sranda do toho něco shánět. :-/

120 Vilda Vilda | E-mail | 18. března 2009 v 16:23

Jo, to já si včera hrál s B115, měnil sem kondenzátory na zesilovači. Ale bylo to v poho. Zvažuji, že až se budu "fakt hodně nudit". tak bych vlezl do svojí B100 a vyměnil kondenzátory na zesilovačích. A nebo se na to mám vykašlat když to funguje?

121 David David | E-mail | 18. března 2009 v 16:23

Jo Sonety jsou dobrý, já mám Sonet Duo, dal jsem ho na aukro, ale teď jsem ho začal opravovat, tak tu aukci asi zruším. Mimochodem tam jsou ještě původní elektronky a pořád jsou :-)

122 Vilda Vilda | E-mail | 18. března 2009 v 16:28

Nechce nědo tu B43 co tu mám a práší se mi na ní? Je to na jednu stranu vzácnej magneťák a když si s ním někdo pohraje tak bude dobře fungovat. Sám sem na něm opravoval nožičky tranzistorů a hraje.

Jinak, v Compu mají řemínky na B4, takže kdo chce, tak ať míří tam ;-)

123 bajty bajty | 18. března 2009 v 16:55

Vilda

v jakym stavu je ta B43,měla by ještě nějkaou šanci a nebo v ní něco prostě jednoduše vyhorelo,jako mě.....: C( ,no že by až se mi dostane ta B444 do ruky a po zváení jestli má eště nějakou šanci.....že by si mi ten motor mohl poslat na dobírku,zejtra du na elektro a jestli na to nezapomene tak o víkendu možná i v pátek nějak domluvit,jestli eště teda bude mít nějakou tu šanci

124 bajty bajty | 18. března 2009 v 16:56

co ty na to?

125 Hanz Hanz | E-mail | 18. března 2009 v 18:10

Westfan:

jj plně s tebou souhlasím.Taky tento stroj vlastním a je to fakt paráda pouštět si starou hudbu s tohoto stroje.Jen mně poslední dobou hraje pomalu.Prý by to mohl dělat kondenzátor u motoru?je to možné?Snad to není motorem,ten by se asi těžce sháněl

126 David David | E-mail | 18. března 2009 v 19:08

Hanz: pokud nekolísá, tak to řemínek není, pokud opravdu jen jde pomaleji, tak to bude ten kondenzátor, motor buď běží a nebo ne, nic mezi tím, takže o motor neměj strach. :-)

127 David David | E-mail | 18. března 2009 v 19:08

Vilda: proč ji dáváš z ruky?

128 David David | E-mail | 18. března 2009 v 19:08

bajty: motor dořady B4 máš u mě ;-)

129 David David | E-mail | 18. března 2009 v 19:10

Vilda: myslíš, že to hodně poseru, když dám do B73 místo origoš řemínku náhradu?

130 Hanz Hanz | E-mail | 18. března 2009 v 19:29

David:

tak to bude asi ten kondík.škoda že mám tak málo času.Snad si najdu brzo chvilku se na to mrknout

131 bajty bajty | 18. března 2009 v 19:34

David

tak jo,ale jenom na dobírku,o víkendu  nebo v pátek se tady ozvu jestli ano nebo ne,a k tomu  motoru je i ten "trojúhelník"co ho drží ze spoda?

132 David David | E-mail | 18. března 2009 v 19:51

Ten trojúhelník, co má kulaté rohy?, jak drží motor? O.K. Ten tam je :-)

133 David David | E-mail | 18. března 2009 v 19:57

Hanz: zkus nejdřív namazat motůrek :-), to ale asi nepomůže, ale stejně bych to udělal a jest-li máš nějaký ten měřák, tak to zkus proměřit :-)

134 Westfan Westfan | E-mail | 18. března 2009 v 20:08

Bajty: Ten trojúhelník tam být musí, je to součást motoru, když sundáš rotor, tak vinutí pod ním drží právě na tom trojúhelníku.

Hanz: Jo, ten kond u motoru by to mohl dělat, myslím, že motor jako takový by měl být v pořádku, protože je dost masivní a má velkou zálohu výkonu, sám jsem to poznal na jednom, který díky zanedbání údržby měl ložiska vydřená, přesto ale rychlost nekolísala, jen během provozu vydával ten motor příšerné chrčivé zvuky. Jinak zkus také zkontrolovat včechny ostatní pohyblivé součásti, zda to nevázne někde jinde, já když jsem koupil jeden Sonet Duo, byl tak zatuhlý, že vůbec nepřetáčel. Mimochodem tenhle kousek byl téměř nehraný, byl k němu i záruční list a příslušenství, včetně olejničky, cívek se zaváděcím páskem, propojovacích kabelů, mikrofonu a náhradního řemínku. A čeho si cením nejvíc - byl k němu i úvodní záznam z továrny, popisující jak s magnetofonem zacházet. Měl jsem kliku, že ho původní majitel nesmazal.

Kdybys náhodou ten motor měl prokazatelně špatný, tak mám asi tři náhradní, můžu ti jeden eventuálně přenechat.

135 Vilda Vilda | E-mail | 19. března 2009 v 0:22

bajty, David:

Tu B43 dávám pryč proto, že mi zabírá místo. Mám dvě B43 a ta horší posloužila pro opravu té mojí (ta o které je zde článek a video). Tu co dávám pryč tak je schopná fungovat, dám k ní i nový řemínek, a vim jaké má mouchy, prostě, jde z ní udělat dobrej magič, ale mě tu překáží. Posloužila by mi už jen jako zdroj mechanických součástek a to je škoda, protože hraje.

136 Vilda Vilda | E-mail | 19. března 2009 v 0:23

David:

No, může ti jet jinou rychlostí. Taky sem dával do svojí B73 řemínek který tam údajně pasuje a výsledek byla vyšší rychlost, takže tam šel zpátky ten původní.

137 bajty bajty | 19. března 2009 v 6:42

David

ale eště je tady jedna otázka jestli mi k tomu dá i ten hodně vzácný plochý remínek,snad k romě toho motoru bude naprosto kompletní

Vilda

tak ji prodej na aukru nebo na blešáku jako nefunkční s drobnou závadou

138 bajty bajty | 19. března 2009 v 17:00

tak sem s nim mluvil,no zapomněl tu B444,ale nevadí

rikal mi ze ta nemá sanci,ze opravdu jenom na díli,ze uz nema ani skrin je to jenom kostra a vrcjní panel,ale to nejhezčí k ní má.......a to ukazatel vybuzení,ty B444 ho měli nádhernej,no tak sem rek,at pozbírá vše co k tomu najde a at mi to prístě prinese

139 bajty bajty | 19. března 2009 v 17:14

Vilda a všichni co maj radu B4

ted jsem jentak četl tvuj článek shrnutí historie magičů,tam píšeš že u řady B4 se motor takřka nezahríval,jakpa se zahríva tobě a všem ostatnim,mě teda osobně se zahrívá celekem dost,po čtvrt hodince je vrchní kryt v místě vlažnej a po tričvrtě hodiny je dost horkej

140 Westfan Westfan | E-mail | 19. března 2009 v 17:50

Bajty: pochopitelně, že se i u řady B4 motor zahřívá, ale vzhledem k oběžnému rotoru, který díky svému tvaru působí i jako vynikající větrák, se zdaleka nezahřívá tolik jako např. u B5. Mě osobně se motory u řady B4 moc nehřejí, kryt mám trochu teplý, ale horký rozhodně ne.

141 bajty bajty | 19. března 2009 v 18:15

Westfan

ano,kdyby to bilo vlažný furt,ale po hodince je to HORKÝ,jinak po osazení novými odpory na A predzesilovači,výsledek furt stejný pri stereu A strašně slabě,B normálně,to by chtělo mít porádný ručičkový měráky na elyty a na tranzistory,a né ty moje diodový

142 bajty bajty | 19. března 2009 v 18:16

omlouvam se:bylo

143 Martin Martin | 19. března 2009 v 19:21

Vilda:

Vildo, pokud bys byl ochoten mi tu B 43 poslat poštou na dobírku, tak bych ji určitě bral. Nemám šanci se dostat do Prahy, tak pošta by byla jediná možnost. Svou adresu bych ti poslal na e-mail. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli ta B 43 má všechny ovládací knoflíky, jestli je skříň v pořádku a jestli na ní jsou ty kovové štítky s nápisy B 43 a STEREO.

144 Hanz Hanz | E-mail | 19. března 2009 v 19:54

Westfan:

snad se k tomu brzy dostanu a zjistím chybu.Pohyblivé součásti jako je setrvák atd. sem kontroloval a sou o.k.To ti závidím to příslušenství a tu pásku.to  musí být dobré si to poslechnout.No já ho koupil sice bez ale zato v opticky krásném stavu a jinak taky ucházející vzhledem k věku.i nahrává.Dík za nabídku toho motoru.

145 David David | E-mail | 19. března 2009 v 20:20

Já jsem teď měnil řemínek u Sonet Duo, a rozpadl se mi jeden přepínač :-/

146 Martin Martin | 19. března 2009 v 20:32

Všichni:

Když měníte řemínek u Sonetu Duo, stačí povyklonit šasi přístroje ven z kufříku, žádná demontáž horního panelu s hlavami není nutná, řemínek provlečete zezadu dopředu, obtočíte kolem té kladky vedle setrvačníku a až nakonec přetáhnete přes hnací kotouček přivíjecí spojky, pak upevníte zpět šasi.

147 Vilda Vilda | E-mail | 19. března 2009 v 22:26

bajty:

Musím souhlasit s Vaškem (Westfan) že ten motor na B4 je svým způsobem ventilátor a má podle mě i vyšší otáčky než motor na B5. Ta B43 co mám se určitě nehřeje víc jak třeba B100 nebo i B73

148 Vilda Vilda | E-mail | 19. března 2009 v 22:29

Martin:

Mohu ti ji poslat na dobírku, ale je to magneťák co váží přes 12 kilo. Asi bude tím pádem vysoká cena za poštovné, ale to bych započítal do dobírky. Jinak co se stavu týče, můžu ti ji samozřejmě nafotit. Ano, skříň je vpořádku, neni nikde rozštípnutá, jen má místy oděrky a hliníkové štítky tam jsou, ale v mítech tlačítek pro ovládání je už dost vydřený. Hmatníky jsou všechny i kryt páskové dráhy, ale chybí tam ty plexi žárovek.

149 Martin Martin | 20. března 2009 v 10:27

Vilda:

Tak já ji beru, odpoledne ti pošlu na e-mail svou adresu, cena za poštovné nehraje roli, bude to určitě méně než kupovat B 43 na Aukru. Moc ti Vildo děkuji za ochotu.

150 Westfan Westfan | E-mail | 20. března 2009 v 10:40

Martin: S tou výměnou řemínku bez demontáže panelu máš možná pravdu, já jsem to tenkrát také zkoušel bez ní, ale nepovedlo se mi to. Po té montáži, ( jak jsem psal - stačilo ho lehce nadzvihnout) jsem měl ten řemínek vyměněný poměrně rychle. Samozřejmě netvrdím, že to je jediný správný způsob, pouze ho tady doporučuju, protože mě se osvědčil, žádný přepínač se mi nerozpadl a zpětná montáž byla velmi rychlá.

A při výměně setrvačníku se bez demontáže toho panelu neobejdeš. Je teda fakt, že setrvák se tak často nemění. :))

Hanz: já ty Sonety (a vůbec všechny magneťáky ve sbírce) mám také v opticky krásném stavu, protože to byla vždy první podmínka při koupi, další byl vždy dotaz, zda je k přístroji i dokumentace, takže mám k většině exemplářů i návody, v některých případech i servisní, záruční listy a u dvou dokonce i paragony. Elektrika se dá vždycky nějak opravit, ale když máš odřený panel od cívek, chybějící knoflíky, atd. to je vždycky horší. Co se týče toho úvodního záznamu k Sonetu Duo, tak uvažuju, že bych ho převedl do mp3 a poslal Vildovi společně s článkem a fotkami, aby ho sem dal. Není moc dlouhý a je docela vtipně udělaný. To jsem u žádného jiného československého magneťáku zatím nezažil. Je pravda, že u B115 jsem měl také pásek s úvodní nahrávkou, ale to již byl pouze takový ten "úvod ke stereofonnímu poslechu", stejný se dával i k novým gramofonům Tesla na singlu.

151 bajty bajty | 20. března 2009 v 13:06

Westfan

jj ja mam u baby taky jednu desku 45,která byla k té NZC300,taky jako úvod do stereo poslechu......a ted uslysite muj hlas v levém kanále.........,musim si ji taky nikdy poslechnout

152 David David | E-mail | 20. března 2009 v 13:33

jj, zázrak stereofonie :-D

153 Martin Martin | 20. března 2009 v 15:46

Westfan:

Ten postup, který jsem zde uvedl se píše v servisní dokumentaci k Sonetu Duo. Když jsem na svém Sonetu Duo měnil řemínek, tak mě demontáž panelu napadla jako první taky, jenže se mi ho nepodařilo kvůli těm kabelům, tak jsem to udělal, jak jsem psal výše.

154 bajty bajty | 20. března 2009 v 16:08

ten sonet duo je taky asi dost slozitá masinka,co?

155 David David | E-mail | 20. března 2009 v 17:08

bajty: neskutečně :-), tam něco měnit, to by si musel mít nervy z titanu zalité železobetonem. bylo to asi kvůli tomu, že to bylo tak malý. Já jsem tam měnil řemínek, a odnesl to přepínač pro nahrávání :-(, ale je funkční až na to nahrávání no, ale to vyřešim asi nějakým izostatem a nalepim na něj vteřinovým lepidlem orig. krytku. Jest-li si někdo myslí, že když to jsou prvopočátky,že to je primitivní, tak to se šeredně mýlí :-)

156 bajty bajty | 20. března 2009 v 17:38

ale nejlechcejc byla resena podle mne mechanika u rady B4,jednoduchá,dobre serizetelná,nádherně prehledná,ale zase mohli dělat náhon ke spojce na levej unašeč od setrváku,a né ze pri stop se tam ta spojka furt dre

157 Majo Majo | 20. března 2009 v 18:32

Ja mám tiež Sonet Duo, a nedám naň dopustiť. Mal som šťastie a získal vyraďovák z nejakého vojenského objektu, je dosť možné že ho nikdy nepoužívali. Aj po toľkých rokoch hral bez problémov na prvé zapnutie. Nahrávanie s magickým okom to je vážne zážitok. Ale tiež na ňom nehrávam často, len občas keď mám chuť počúvať elektrónky.

To Westfan: prosím ťa chcem sa spýtať: na akej úrovnu môže B47 Student spolupracovať s DIA projektorom? Má tiež tú funkciu čítania magnetických značiek na páske? Nikde som k tomu nič nenašiel....

158 Westfan Westfan | E-mail | 20. března 2009 v 18:51

Martin: máš pravdu, koukal jsem do servisáku pro Sonet a píší to tam taky, no mě se to povedlo s demontáží toho panelu bez následků. Je fakt, že až budu měnit řemínek u B3, tak to zkusím bez té demontáže, tam je setrvačník nad horním okrajem kufříku, tak se šasi povolovat nemusí. :))

David: No a to si vezmi třeba Supraphon MF2, který je ještě starší, to je teprve nervák, něco tak složitého jsem dlouho neviděl.

Majo: Upřímně řečeno, k B47 zrovna nic nemám, ale vzhledem k tomu, že má potenciometr s označením DIA, tak si myslím, že to může sloužit buď k synchronizaci diapojektoru s magnetofonem pomocí magnetických značek na pasku, nebo k ozvučování. Ale myslím si, že pravděpodobnější bude ta první možnost, jelikož když ten potenciometr (který má aretaci jako síťový vypínač) vytočím, je jím možné snímat záznam ze souběžné stopy.

159 David David | E-mail | 20. března 2009 v 20:15

jj B4 je super, "samochladící motor" :-), přehledný, prostě super, škoda že jsem vykuchal tu B400 :-(, teď bych si nafackoval

160 David David | E-mail | 20. března 2009 v 20:54

Westfan: ještě, že jsem ten suprafon nikdy neviděl zevnitř, má ho strýc, ale já se v tom vrtat nebudu :-), mimochodem jsem nedávno viděl ten adaptér, co se připojuje ke gramofonu, docela prča :-)

161 Westfan Westfan | E-mail | 20. března 2009 v 21:20

David: ten Supraphon je bomba stroj, plně elektrické ovládání, žádná mechanika, reverzní chod, vypínání na konci pásku pomocí fólie a to i při přetáčení... Ale vrtat se v tom, to  bych nechtěl. Mám ho plně funkční, otázka ovšem je,  jak dlouho mu to vydrží, jelikož byl prý značně poruchový.

162 Martin Martin | 20. března 2009 v 22:40

Vilda:

Už jsem ti zaslal ten e-mail.

163 Vilda Vilda | E-mail | 21. března 2009 v 2:35

Martin:

Mám to přečtené, odeslal sem Ti odpověď a foografie. Magnetofon sem zkoušel a též podrobnosti o funkčnosti a závadách jsou v e-mailu.

164 Vilda Vilda | E-mail | 21. března 2009 v 2:39

Westfan:

S mp3 tu moc neudělá, spíše udělej video s magnetofonem a tou úvodní páskou a dej to na stream, nebo youtube a pak mi pošli odkaz a já to sem hodím ;-)

165 Vilda Vilda | E-mail | 21. března 2009 v 2:40

bajty:

Tu desku ohledně stereo poslechu mám též, ale je bez obalu.

166 Vilda Vilda | E-mail | 21. března 2009 v 2:48

No, podle mě je spíše jednodušší mechanika na B70, než ta B4. Přece jen je ovládání na B70 - B730 mechanické a na jedné velké desce, kde je to i dost přehledné. Když vezmu u B43, tak ta je až moc složitá, hlavně přepínače zvukových funkcí. Obdivuju toho, kdo pájel ty kontakty. Ony jsou i přepínače stop na B100 / B101 složité. Jednou sem chtěl měnit přepínač pro stopu 1-4 na mojí B100 a když sem se tam tak nějak dostal, tak mi bylo jasný, že jesli ty dráty odpájím, už je nikdy nedám dohromady.

167 bajty bajty | 21. března 2009 v 7:05

Vilda

ano ja ji mam taky bez obalu

168 bajty bajty | 21. března 2009 v 7:11

Vilda

no ale zase kdyz si vemes ze je rada B4 mensi nez rada B70

a ono to zase neni tak tezké pájet ty spínače,nejlepsi to je asi:takle vyndaš si napred spínače kmitočtů k rychlostem,pak ohneš ty pojistky tech pevných lističek,jde to blbě ale jde,pak to jenom vysuneš,kdyz si vše dobre detailně nafotíš tak je to bez problemu,no vem si,nikdo to pred temi 40 lety taky musel dávat dohromady,a v servisu popripadě to taky museli treba rozebírat :-)

169 Hanz Hanz | E-mail | 21. března 2009 v 12:12

Tu zkušební desku na to stereo mám taky.jj je to zajímavé to poslouchat.Před chvílí sem se vrátil ze sběrného dvora s novým úlovkem!Krásná B4.I s páskem.Jen v ní něco tříská a nejede.Až ji rozeberu tak ji snad rozchodím.Už sice jednu ve sbírce mám ale má problém s elektrikou.Snad bude tahle OK.Mám z toho radost

170 David David | E-mail | 21. března 2009 v 20:46

Hanz: vidíš, to jsme prostě "my", někdo to vyhodí, jako starý krám do popelnice, a ty to vezmeš s nadšením, jako úlovek do sbírky. :-) Dneska si lidi ničeho neváží!

171 Hanz Hanz | E-mail | 21. března 2009 v 23:06

David:

Jj přesně tak.Neváží.Už sem jej rozebral.Tříská tam to mezikolo mezi setrvačníkem a tou řemenicí.A unašeče se netočily proto protože to nějaký babral namazal nějakou vazelínou a ona ztuhla.Hrůza.Vše jsem odmastil a znova namazal.A Jaká byla radost když sem zjistil že Hraje!Mechaniku doopravuju a bude s toho krásný sbírkový magnetofon.Opticky je fakt moc hezký

172 David David | E-mail | 22. března 2009 v 6:57

Hanz: proč já nemám takové štěstí? Já jsem na blešáku koupil za 350,- Sonet Duo a je totálně na hovno, jakž takž jsem ho už dal do kupy, jenže v téhle staré sérii se toho moc opravit nedá, hraje, ale v reproduktoru je slyšet klapání motoru, protože už má totál vydřená ložiška. Tak ho teď prodávám na aukru od 1,- a už je na 165,- :-), ten kdo ho koupí určitě nebude litovat :-D

173 David David | E-mail | 22. března 2009 v 7:04

Je možnost, že když se půjdu podívat na skládku, že tam něco najdu? :-D, minule jsem přitáhl B100 od kontejneru a vypadala úplně hrozně, a teď jsem ji komplet vyčistil a vypadá téměř, jako nová. Ovšem ještě někde musím sehnat řemínky a hlavu, ale to byla opravdu náhoda.

Stejně mi přijde, že už mám reflex i na kotoučáky, jen tak někde jdu a najednou zahlédnu magneťák a hned pro něj utíkám. Takto to bylo s tou B100, s jedním kamarádem jsem jel na kole a najednou jsem na jednu tisícinu vteřiny zahlédl magneťák, takže otočka o 180° a jel jsem přímo k němu, samozřejmě, on se divil, proč beru takovéhle krámy :-D, to pochopí jen ten, kdo to zná :-)

174 bajty bajty | 22. března 2009 v 7:12

David

.....a kdo to nikdy slyšel hrát,nejlepší kvalita je prostě nazačátku magnet a nakonci také magnet,je to nádherá,jj jednou sem dal i ty repráky co k magiči na zem a to byla změna(sice hrálo jenom B),ale tak nádherně rozprostrený basy to udělaj jenom stredáky,kam se hrabou nějaké mp3,ty maj snad JEN jednu výhodu a to ze jsou hodně malé

175 David David | E-mail | 22. března 2009 v 7:23

To je pravda, pochopitelně, že s sebou nebudu do autobusu tahat B73, ale většina lidí poslouchá mp3/4, nebo počítač i doma, a to není počítač, jako má Lucky, ale zvukovka za 500,- :-D

176 Hanz Hanz | E-mail | 22. března 2009 v 9:07

David:

No je to o štěstí.Ale jak píšeš žes našel tu B100 u kontejneru tak asi taky nějaké máš.Je fakt že jich mám už s toho sběrného dvora dost.Některé sem opravil jiné zas na ND.Máš ve svém okolí nějaký takový?Jestli jo tak si tam zajdi.Nebo možná i na tu skládku.Jen bych se obával že magneťák ze skládky bude hodně zničený protože na něj bude pršet atd.Já si na tom sběrném dvoře vždy připadám jak v ráji když něco najdu:)) Jj někteří lidi se diví na co se sbíraj takové krámy.Ale my zasvěcení víme své:))

177 bajty bajty | 22. března 2009 v 9:21

myslíte že je mozné aby odpor mezi B a E (jedné 106nu70) byl 20k?

178 David David | E-mail | 22. března 2009 v 9:39

Hanz: přesně tak, a má to i své kouzlo :-)

179 David David | E-mail | 22. března 2009 v 9:41

bajty: to záleží na tom, kde to je zařazený v obvodu, když to bude použitý např. jako koncák, tak odpor mezi bází a emitorem značně klesá, a když ho zařadíš někde na začátku, třeba jako u předzesilovače, tak tam je několik kOhmů ;-)

180 bajty bajty | 22. března 2009 v 9:52

David

asi takle:na predzesilovači B kterej je zdravej sem naměril na tom samim(to je hned ten první ) 0.8k a na predzesilovači A kterej je nikde vadnej sem nameril tech 20k

181 David David | E-mail | 22. března 2009 v 10:16

Tak u toho A to je někde před tím tranzistorem vadný, asi nějaký špatný odpor anebo kondenzátor apod. , takhle vem si to B,který je zdravý, a měř jednu součástku na B a tu samou na A, další na B a zase na A, a někde se to bude lišit, tak tam tu součástku budeš muset vyměnit za novou...

182 David David | E-mail | 22. března 2009 v 10:16

nic lepšího mě nenapadá :-)

183 bajty bajty | 22. března 2009 v 11:20

David

anoano,takle sem prisel na ten tranzistor

184 David David | E-mail | 22. března 2009 v 11:24

Obávám se, že nezbývá jiná možnost, než výměna tranzistoru :-)

185 bajty bajty | 22. března 2009 v 12:28

David

nastestí jeden 106nu70 mam a az mi prinese ten vrak  B444 bude jich víc

186 David David | E-mail | 22. března 2009 v 12:34

bajty: takže ta B444 bude vrak? to je ta jak jsem ti do ní slíbil ten motor? to je škoda

187 Vilda Vilda | E-mail | 22. března 2009 v 12:43

David:

Ono je to spíše o tom, že nidko třeba netuší, že se najdou nadšenci, jež sbríají právě třeba i magnetofony, nebo jinou elektroniku.

Pro všechny:

V sobotu 22. 3. sem byl opět na bleším trhu a ten pán co prodává ty magnetofony tam byl opět, takže je tam tedy vždy v sobotu, v neděli ne. Dokonce sem z něj dostal i informaci, že může sehnat magnetofonové pásky.

188 Vilda Vilda | E-mail | 22. března 2009 v 12:48

Jestli máte zájem, dnes mi přišla SMS z čísla 737 013 914 ve znění "Nechcete kompletní B100 na díly?" Jelikož ale nevím čí je to číslo, nereagoval jsem. SMS mi přišla dnes v 9:18h

189 Vilda Vilda | E-mail | 22. března 2009 v 12:52

Jo a ještě jedna věc. Na blešáku sem zase ulovil pár suprových desek, jakož to Olympic, Miro Žbirka, Michal David, Turbo, Rangers atd. prostě paráda :-)

190 bajty bajty | 22. března 2009 v 13:52

Vilda

Olympicy mam všechny kromě asi dvou desek,Ulice,Kangon,Laborator,12nej,Olympic 4,Olympic v Lucerně.......atd.je to nárez

191 bajty bajty | 22. března 2009 v 13:56

David a Vilda

ano,asi pravděpodbně ano,bude z ní dárce orgánů

192 David David | E-mail | 22. března 2009 v 14:03

Vilda: já jsem měl smůlu, že když jsem tam byl posledně, tak tam ten chlápek nebyl, byl tam akorát nějaký týpek s B400 a Sonetem Duo. Ten pán prodává jen magnetofony?, má to ve stánku, nebo rozdělané na dece?

193 David David | E-mail | 22. března 2009 v 15:08

Vilda: Údajně jsi se s ním setkal ohledně pásků na Soneta, víc mi neřekl, snažím se s ním dohodnout, tak ne, že mi ji někdo vyfouknete :-)

194 Hanz Hanz | E-mail | 22. března 2009 v 15:12

Vilda:

dobrý nákup těch desek.Taky mám spoustu olympiků.A včera mi kámoš říkal že jeho známý má doma asi dvěstě desek a chce je vyhodit.Takže je mám slíbené a kolem středy si pro ně jdu.Teda spíš jedu:).Má tam prý většinou naši hudbu z osmdesátých let.To mám rád.Teď sem si dělal výběr z desek co mám na pásek.Pražský Výběr,David,Věra Martinová,Turbo atd..Mám toho tež hafo.Dobře se to poslouchá

195 David David | E-mail | 22. března 2009 v 16:16

Já vím, že to zní divně, ale já můžu Jazz, ten je takový uchem snášenlivý, to na to ale musím mít náladu, jinak Queen, Black Sabath, Deep Purple Kiss apod. prostě klasika :-)

196 Vilda Vilda | E-mail | 22. března 2009 v 16:29

David:

Ne ne, prodává i gramofony, rádia, receivery, docela velký výběr. Včera tam měl B57, B100, Unitru ZK146 a ještě nějakou unitru.. gramofon... docela dost věcí, vše si nepamatuji. Jezdí s ním jeho paní (oba jsou důchodci). Má tam vzdy stolek a na něm to má vyskládané.

197 Vilda Vilda | E-mail | 22. března 2009 v 16:30

bajty:

Z blešáku sem si přivezl právě alba Ulice a ten živák z Lucerny.

198 Vilda Vilda | E-mail | 22. března 2009 v 16:31

Hanz:

jj to je pravda, československé 80tky jsou super a desky to má navíc svoje kouzlo ;-)

199 johny johny | E-mail | 22. března 2009 v 18:08

for Vilda:

Unitra ZK 146???Prosím Ťa,nemohol by si ju zobrať,keď je to vrak?Potreboval by som páskovu dráhu + zotrvák! Chápem,že máš málo miesta,ale mohol by si ju "zošrotovať",teda porozoberať a po kúskoch to poposieiať ku mne na Slovensko.Jestli napíšeš,že to bereš,tak ja ti mailnem svoju adresu,kam to poslať a zvyšok už nechaj na mňa!!!Je to smrteľne dôležité pre môj projekt!!!!!!!!

200 bajty bajty | 22. března 2009 v 18:11

je to nádhera,ty desky,Prazský výběr konkrétně výběr mam sice na kazetě z té doby,ale je to nárez,člověk bez charakteru je moje oblíbená mam ji na youtube

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.