autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Komentáře

1 David David | E-mail | 11. března 2009 v 7:38

Tak to jsi opravdu dobrý opravář, když jsi bez měření přišel na závady, já bych se s tím mořil týden a ještě bych to po.... když hrály špatně ty výšky atd. tak bych jako první šel do hlavy a vidíš že by to nepomohlo ;-)

Gratuluji k trojitému úspěchu :-)

2 Lecho Lecho | E-mail | 11. března 2009 v 9:11

plněhodnotné náhrady použitých trandů  KC147-148-149 jsou starší  KC 507-508-509 ( v plechovém pouzdru)

3 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 11. března 2009 v 10:25

Mě se kdysi (asi před půl rokem) u mé B 101 stalo to, že levý kanál hrál bez basů a při zapínání nebo vypínání přístroje hlavním vypínačem to chrastilo v levém kanálu. Chyba byla v potenciometru pro korekci basů. Prostříkal jsem jej kontaktolem a vše bylo v pořádku.

4 bajty bajty | 11. března 2009 v 11:31

no dobre,ale to když to neměríš,nebo spíše nemáš zkoušečky,tak vyměníš i ty tranzistory který jsou na prosto v poho.

jak mi treba hraje A slabě,taky sem si rikal,tranzistory,po ozkoušení byly všechny tranzistory v poho,takže ve čtvrtek si  musim vyrobit plošnák na zkoušečku "elitních"kondenzátorů,protože je žádnej měrák nezměrí,díly už mam,sice to bude nejenom diodová zkoušečka ale to pro zjištění zdali kond. je nebo už neni,stačí

5 David David | E-mail | 11. března 2009 v 12:00

bajty: vidíš na to jsem se chtěl zeptat, elit. znamená elektrolithický? nebo ne?

6 Vilda Vilda | E-mail | 11. března 2009 v 14:55

Bude to znět hrozně, ale pokud jde o tyto opravy, vycházím z metod "pokus / omyl". Hlavně sem se s tranzistroy naučil pracovat na mojí milované B90, která pro mě byla opravdu strojem k totální GO :-D Na ní sem se naučil opravovat brzdy, mechaniku, elektroniku... prostě vše.

bajty:

Ano, je pravda že sem možná vyměnil i tranzistory co byly v pořádku, ale jelikož mám doma několik plošných spojů z vraků B730 a B100 a také B101 tak mě to moc netrápí. Ty součástky co sem vyndal jsem si nechal a jestli je nějaká možnost to proměřit zda fungují, tak bych to udělal a nechal si je.

7 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 11. března 2009 v 16:43

Vilda: Kup si jeden slusnej multimetr...napr. METEX M-3860D, je to investice asi 4000Kc...a budes mit meric h21e tranzistoru, meric kapacity a indukcnosti, NF milivoltmetr, teplomer, ohmmetr, voltmetr, ampermetr, citacku frekvence a jeste nekolik mene vyznamnych funkci...Vlastne krome osciloskopu a generatoru mas vsechno, co potrebujes k zakladnim opravam magnetofonu. Vymeny soucastek "naslepo" bez mereni nemohu doporucit. Uvidis, jak si na takovy merak zvyknes a uz se bez nej nehnes nikam. Urcite s nim nebudes mit pocit zbytecne vyhozenych penez. Je to znackova a spolehliva masina, pri tvem domacem pouzivani ho budes mit nadosmrti. Ja ho mam v praci uz 4 roky, kde pracuje denne v absolutne brutalnich podminkach.

8 Brody Brody | 11. března 2009 v 17:01

Vildo

Tento problem mám aj ja tiez na b101 ale pri nahravani na stopu 1-4 pri zapnuti record rucicka vu metra zostane bez pohybu vcervenom poli na plus 3db.a ked viac krát pobucham po tlacitku record tak sa vu meter napravý.Potom sa uz dá nahravať ale nebrucí mi nic.ale raz som mal magnetofon b90 a tam mi vrcali obe stopi a stara chladnicka to bolo nieco s uzemnením.

9 David David | E-mail | 11. března 2009 v 17:38

Brody: tak máš v pr..li  ten vypínač pro nahrávání, skus ho prostříknout kontaktolem nebo ho vyměnit. Tak to mám u svého NZC431, kde stačípoklepat na zvukový filtr a nehraje jeden kanál.

10 Lucky Lucky | 11. března 2009 v 17:45

Všem:No řeknu vám opravovavat kotoučáky bez měřáků a jiného vybavení je pěkně težké neříkám že s tím je to lehčí ale sám sem již jich několik dělal a žádná sranda sice drobné opravy ale i tak

11 David David | E-mail | 11. března 2009 v 17:59

Lucky: naprosto souhlasím, bez měření by si mohl vyměnit veškerou elektroniku a nakonec by si zjistil, že nefunguje hlavní vypínač, jako já u AZS218 :-D

12 Vilda Vilda | E-mail | 11. března 2009 v 18:14

Lucky, Brody:

No, je to sice obtížnější bez měřících přístrojů, ale jak se říká "zlaté české ručičky" takže i improvizovat se nějak musí.

Lucky:

Tvoji B100 stereo sem nastavil od oka co se výměny hlavy týče a funguje parádně. To samé moje B73 a mnoho dalšího.

13 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 11. března 2009 v 20:11

A pak ze tady clovek nema ztratit nervy...:D

14 johny johny | E-mail | 11. března 2009 v 23:03

Jak to tu čítam,tak niektorí chválite Vildu za jeho opravu magnetofónov,iní zase zatracujete za to,že nepoužil merák...Ja som pri oprave nahrávaniana B700  postupoval takto: Najprv som sa deň pred plánovanou opravou pozeral do schémy a značil úseky,kde by to mohlo byť v pr...i (schému mi brat stiahol z radiohistorie)Na druhý deň,keď naši odišli,som odobral kryty magneťáka a liezol som s multimetrom po kontaktoch...multimeter vždy pípal(skúšal som priechodnosť drátov)Nakoniec som začal byť bezradný,kde by to mohlo byť...zosík bol s hlavou vodivo spojený,tak kde dofrasa to mohlo byť...znova som sa pozrel do shemy na označene úseky a zistil som,že ešte niečo som nepremeral...Pozrel som sa na kontakty prepínača stôp a skoro som odpadol...Na kontaktoch,kde by podľa kresieb prepínačov a schémy mali ísť nejaké drôty,tam nebolo o pájkovaní ani znaku!Až naraz som si na susedných kontaktoch všimol voľný drôtik,vyzeral ako nepripájkovaný a až potom pájkovaného kontaktu,kam žiaden drôtik nešiel...pripájkoval som ho a...Hurááá,nahrávanie po takých 15 rokoch znovu ožilo!!!Nedávno som úplne zaplnil pásku Scotch,jedinú,čo máme a čo sme ju dostali úplne čistú od otcovho známeho(vyraďoval magneťák,podľa zvuku z nich by sa dalo povedať,že boli nahraté na nejakom "hifiči",asi B115 a z rádia,čo malo tzv. západnú normu,pretože sú na nich prevažne záhraničné pesničky...hlavne Agfy,jedna Basf (stereo),jedna asi Emgeton(stereo,čisto české pesničky) a jedna Maxell,túto som nemohol dlho použiť,pretože je 18cm a prázdne cievky sme mali iba 15cm a samozrejme,spomínaná čistá Scotch. Inak k cievke 18cm mám zaujímavé spomienky,spolu s otcom sme s lupienkovou pílkou vyrábali ten obrovský kotúč a asi po mesiaci sa rozlepil,lebo bol lepený so Šustrom... :-)),keď bol druhykrát lepený,tak nepresne,nasilu som ho musel rozlepiť, a dlho stál tak,po nejakom čase som ho znova zlepil a nastavoval jeho stred na magnetofóne pri zapnutom pretáčaní pomocou pinzety:-)) a potom sa dostal do normálnej prevádzky s tým rozdielom,že som na jeho zlepenie použil dve lepidlá:Šuster a sekundové(na túto tému prosím nediskutovať!!!) a dodnes sa nerozlepil!!!! Používal som ho dovtedy,kým som raz pri prechádzke so psom neobjavil pri kontajneri jeden polámaný prázdny 18cm kotúč,ktorý našťastie nebol na tresky:-DDDD Stačilo zlepiť,a po 24 hodinách som ho dal do magneťáka,nasadil Maxell a šlo sa!!Aj keď často praská,používam ho lebo takých kotúčov mám fakt málo(1 plný Maxell,1 prázdny podomácky vyrobený a 1 prázdny nájduch)

prepacte za dlhy príspevok

for baleno GLX:

A čo hovoríš na multimeter M890G?

15 Vilda Vilda | E-mail | 12. března 2009 v 3:17

Tak samozřejmě že by se mo hodil nějaký měřící přístroj. Třeba když sem stavěl korekční předzesilovač (je o něm zde také článek) tak sem potřeboval multimetr pro změření odporů, protože na to abych to hledal v tabulkách podle těch barevných proužků, na to sem byl až moc línej, ale můžu říct, že sem to spočítal dobře, ale i tak sem to radši změřil technikou. ;-)

16 David David | E-mail | 12. března 2009 v 6:46

Vilda: nezbývá nic jiného než se naučit proužky

:-D

17 bajty bajty | 12. března 2009 v 8:08

David:

ano "elitní" = elektrolithický,

mě rodiče koupili měrák asi za 1500,sice neměrí tranzistory,ale kvalitní a 2 roky záruka a z Gesu(pokud to nezní jak spam),na tranzistory sem si koupil(také z Gesu,mam to pár kroků)stavebnici,je to taková zkoušečka,všecky diody,všecky tranzistory,triliaky....sem s ní spokojen,no za 70kč,

18 Lucky Lucky | 12. března 2009 v 9:05

To Vilda:Ano má B100  hraje velmi pěkně i tak nahrává

To johny:To víš no měřáky sou měřáky ale Vilda je důkazem toho že to jde i bez nich.

19 David David | E-mail | 12. března 2009 v 9:38

bajty: no vidíš i s malým kašpárkem se dá udělat velké divadlo :-D

20 bajty bajty | 12. března 2009 v 11:02

David

jojo....

21 niki niki | Web | 12. března 2009 v 15:45

http://www.blesk.cz/nejpes?action=profil&id=15950

plsky klikni na web a hlasni pro ELi kuji mocky je to duležíte

22 bajty bajty | 12. března 2009 v 18:33

je to tam,(asi) tak sem dal dohromady tu zkoušečku elitních kond. celkem přehledná zelená a červená dioda,tak sem zkoušel.....dobrý furt svítila zelená až potom sem narazil na už měněnej kond. 10/70 a svítila jak zelená tak ČERVENÁ,zejtra pro něj jdu,asi pude bez problému nahradit elitnim kond. dnešní výroby,ne?

23 johny johny | E-mail | 12. března 2009 v 19:34

for Lucky:

Jo,meraky sú meraky,ale Vilda musel byť asi tak trochu (podľa mňa) jasnovidec, ja,bohužiaľ,na takéto "jasnovidectvo" jednochucho nemám patent...Všetko sa vyjasní,až keď dačo zmerám alebo rovno uvidím...

24 krtek krtek | E-mail | 12. března 2009 v 19:34

Kecáte z hladu.Elektrolithická je možná baterka v mobilu,ale určitě ne kondenzátor.Ten může být jedině elektrolytický. (hovorově "elyt")

25 johny johny | E-mail | 12. března 2009 v 19:36

for Vilda:

prepáč za prípadnú urážku v predošlom príspevku...

26 bajty bajty | 12. března 2009 v 20:33

krtek

marja,tak sem se splet

jednoduše elyt a hovorově ty oba dva názvy jsou stejné......tak co.......

27 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 12. března 2009 v 23:33

johny: Neber ma ako odbornika cez multimetre. :))) Ale ak sa jedna o METEX, tak nijaky spatny vyrobok od nich nepoznam.

28 Vilda Vilda | E-mail | 13. března 2009 v 0:23

johny:

V pohodě ;-)

29 Vilda Vilda | E-mail | 13. března 2009 v 0:23

krtek:

Koukám, odborník se ozval :-/

30 David David | E-mail | 13. března 2009 v 8:53

Krtek: ty vole pan chytrej!!! obojí je to z litia Li - protonový číslo - 3. akorát jedno je počeštěný a druhý originál z latiny. tak promiň pane velkej elektrikáři a chemiku, určitě máš vysokou i s cetifikátem? my se ti společně s bajtym z celého srdce omlouváme za naše mezery ve vzdělání, doufám, že nám to promineš, to víš ne každý je neomylný

31 bajty bajty | 13. března 2009 v 12:00

David

taky si myslim......

rozdíl že je tam jednou h a po druhý ne,že je tam opět jednou i a po druhý ý

32 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 13. března 2009 v 13:05

Krtek ma pravdu. Mez i Lithiovym a elytickym je diametralni  rozdil. Elektrolyt (napr. i kyselina sirova s vodou v olovenem akumulatoru) nema s lithiem vubec nic spolecneho. Proto je to spravne elektrolyticky kondenzator (electrolyt capacitor) a lithiova baterie (lithium battery).

Nechapu, kde jse vsichni prisli na slovo elektrolithicky kondenzator, ale nevadi. :D

33 bajty bajty | 13. března 2009 v 13:24

tak sem vyměnil dva elitní kond. na kterých mi svítila červená a výsledek pořád stejný...eště sem měl podezdření na dva odp§rky tak na ty se mrknu příště,ty starý teslácký odpůrky mají jednu nevýhodu,svojí hodnotu mají napsanou číslicemi to by byl plus,ale jako naschvál mam většinu odpůrku otočený právě tim nápisem dolů,to je pech,takže mi zbejva hledat v schématu jestli měřák ukazuje to samí a ještě jsou rúzně v serii nebo paralelně takže eště budou výpočty.....to si dam

34 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 13. března 2009 v 16:42

bajty: Dva elyty, ne zadny elitni kond.

35 Vilda Vilda | E-mail | 13. března 2009 v 16:59

Myslím, že neni důvod se zde hádat, prostě došlo k nedorozumění. Hlavní je, že sme se domluvili a víme o čem je řeč. Ale napadat tu jeden druhého jen proto že se špatně vyjádřil je podle mě pitomost.

36 Vilda Vilda | E-mail | 13. března 2009 v 17:01

bajty:

A to řešíš který magnetofon?

37 krtek krtek | E-mail | 13. března 2009 v 17:51

Tak se strašně omlouvám,že jsem si dovolil opravit nesprávný označení!  Nebylo to myšleno jako napadání.  

Je to tu jak v klubu starých panen...

38 David David | E-mail | 13. března 2009 v 18:15

krtek:

[24] krtek, E-mail, 12.3.2009 19:34

Kecáte z hladu.Elektrolithická je možná baterka v mobilu,ale určitě ne kondenzátor.Ten může být jedině elektrolytický. (hovorově "elyt")

To ti nepřijde jako napadání?!

Tak řeknu: Správně je to elektrolytický, nikoliv elektrolithický. ;-)

A ne hned kecáte z hladu, já jsem totiž nejchytřejší, na to ti sere bílej tesák!

39 David David | E-mail | 13. března 2009 v 18:16

Mě stačí že vim o co běží a jest-li je tam měkký nebo tvrdý I, tak to je mi fakt u řitního otvoru.

40 bajty bajty | 13. března 2009 v 18:24

vilda

mam pouze jeden a to B43.....:-D nemůžem si pamatovat všechno......takže zbývaj teda ty odpůrky a ELYTY nechme stranou

41 bajty bajty | 13. března 2009 v 18:30

ve čt. mam slíbenou B444,řikal že je naprosto dobrá,ale je tam problem s brzdou na levim unašeči a nemá motor,že ho někomu dal.....tak nevim,mam si jí nechat na díly a nebo mam sehnat motor(hm,že,ale kde?) a dát jí do kupy...

42 krtek krtek | E-mail | 13. března 2009 v 19:01

4David

Jo,je to napadání,přímo se to rovná masakru motorovou pilou...

Mě je taky šumák když někdo napíše místo tvrdýho měkký nebo místo velkýho malý,ale plýst si elektrolyt s lithiem je docela ostuda,kór pokud tu má být nějaká technická úroveň..

43 EL34 EL34 | 13. března 2009 v 19:02

Nemám rád opravování přístrojů stylem vyměnění tranzistorů. To umí každej. Lepší je , když na závadu přijdeš měřením. u tranzistoru bych měřil např. Ube ( u NPN si tranzistorů to má být kolem 0,7V). pak napětí na emitorovým a kolektorovým odporu. a až pak bych měnil tranzistor. radiální elyty v B100 ( oranžové nebo zelené) stojej za prd.Opravdu jedna z nejhorších součástek od tesly. ty bych určitě vyměnil.

44 David David | E-mail | 13. března 2009 v 19:07

bajty: skvělá zpráva :-) ten motor mám ;-)

ale mohl bych ti ho přenechat až za týden až 14 dní, jest-li s tím nepospícháš:-)

45 David David | E-mail | 13. března 2009 v 19:11

je stejný jako v B43? mrkni se na článek o B43. Ale je to stejná série, takže asi jo?

46 David David | E-mail | 13. března 2009 v 19:16

bajty: aha sory, ty máš B43, takže se na ten článek dívat nemusíš,sory :-)

47 David David | E-mail | 13. března 2009 v 19:20

Vilda: zítra jedu na blešák, myslíš, že tam ještě jezdí ten pán, rád bych taky sehnal nějaký přírustek do rodiny :-)

48 bajty bajty | 13. března 2009 v 19:33

David

no to by bylo skvělí,díky

ale eště sem ten magič neviděl,nevim jestli by to stálo za to,on ten kluk je takovej rejpavej do elektroniky,ale jenom kuli že mu brzda přibrždovala levou cívku za chodu tak to celý rozebral a motor dal za se jinému kámošovi,ale určitě s tim motorem nespíchám sem trpělivý člověk,určitě se ozvu až ho budu mít doma a jestli na to ve čt. nezapomene

49 bajty bajty | 13. března 2009 v 19:36

jak se tady furt mluví o tom blešáku to neni špatnej nápad,se tam taky nikdy podívam,v Plzni u Pivováru a v sobotu(nebo v neděli?) dopoledne že Davide

50 David David | E-mail | 13. března 2009 v 19:48

Tak to sory, já bydlím 20 km od prahy, takže já jezdím do prahy do Kolbenovy ulice.  Jak to je v Plzni nevím, ale ten motůrek máš každopádně u mě, já jsem taky rejpavý do elektroniky, ale ne že bych na tom zjišťoval jevy elektroniky, ale většinou to spíš opravím. :-)Můžu ti do toho LUX sehnat i řemínky a podobné kravinky, takže ho určitě ber. Dneska mají větší cenu ty starší kousky jako je B4 atd.než třeba B730 apod.

51 David David | E-mail | 13. března 2009 v 19:52

Popravdě to není žádnej Hi-Fi zázrak, ale svou cenu má. Já bych ho bral všema 10ti. Vsadím se že někdo bude namítat, že je to krám atd., ale neber to, zadarmo ;-) mimochodem, kolik ti je?

52 bajty bajty | 13. března 2009 v 20:06

David

sorry já si tě splet z jednim,nezlob se

jj brát ji určitě budu i kdyby mi přinesl ji rozebranou v tašce...

ano je mi 15,překvapení?....

53 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:08

kecáš, mě taky, to mě poser :-D

54 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:09

a prej že jsem jedinej magor v mymvěku, kterej se zabývá mašinkama starýma 40 let :-D

55 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:10

no tak a teď nás budou tady brát jako fakany :-D

56 bajty bajty | 13. března 2009 v 20:11

David

ano třeba mí rodiče nebýt mě tak je i ta B43 už dáááávno v popelnici,oničem nebudou vědět bude zatim ve sklepě(jsou tam příznivý podmínky,ta B43 tam byla 6 let,než sem se do níl dal a našel odvahu)pak až ji snad dam dohromady a přinesu ji nahoru domu,to budou rodiče nadávat..........lol

57 bajty bajty | 13. března 2009 v 20:14

David

Vilda to ví už od samího začátku,kdy sem eště poprvé hledal závadu tak sem potreboval jeho rady...

58 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:14

já jsem přitájl od popelnic B100, špinavou jako prase, celou jsem ji vyblejskal a dal jsemtannovou hlavu, sice ANH200, takže teď nemůžu nahrávat, ale na to mám B73 a dal jsemtam nový řemínky a hraje, až to, že je ten zesilovač nějaký v řiťce, tak to teď pouštim přes AZS100L

59 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:15

no a zapoměl jsem pointu :-), rodiče, respektive matka mě s tim poslala do prdelky, takže do sklepa :-)

60 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:30

Proč nikdy mě někdo nenabídne nějaký magič?

Klidně i nefunkční, tím větší zábava s opravováním :-)

61 bajty bajty | 13. března 2009 v 20:32

David

jj tátovi je to nějak i jedno,přeci jen to byl jeho magič mladých let.......a matka,ta sice nadávat umí kuli tutomu,ale chápe to,takže pěkně doma v teplíčku,v pokoji,ale o tý B444 jim eštěš nebudu řikat,no to by bylo:vyhod ten krám ....,co mi to sem táhneš......,dyt ti to stejně nebude fungovat.........atd.atd.já už sem na to zvyklej - ignorace

62 bajty bajty | 13. března 2009 v 20:37

David

možná že tim že nechodíš na elektrokroužek,u nás v plzni to neni takovy jako kroužek,dycky se to tam sejde,vedoucí něco povykládá a pak to začne...treba včera stereo elektronkovej zesilovač 2x10W - zdroj náramkový radio z marťánků :-D a hrálo a jak......a zrovna sme se o těch magičích bavili...a prej rikal mam doma 444 bez motoru - jestli chceš tak ti ji prinesu

63 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:47

Tak to ti závidim, že takový kroužek máte, já jsem si doma dělal zatím jen zesilvoač 2x 200W s tranzistory TIP142 v kombinaci s integráčem TDA7250. Napájel jsem to toroidovým trafem s přenášeným výkonem 150VA a nehraje to tak špatně v kombinaci s repro domácí výroby Tesla. Ale stejně bych se tam asi lecos přiučil. Já to všechno bastlim doma. Dneska jsem se pokoušel o vysílač s elektronkama a na AM jsem to fakt chytal, ale anténa musela být skoro spojená s vyslílačem a výsledný efekt stál za hovno. Mít nějakej mega satelit, tak to je jiná, ale nechci jít na dva roky do chládku :-D

Zase na druhou stranu je pravda, že se elektronikou, jako takovou (nemyslím magiče) zabývám dobré dva roky a každý den dělám nějakou kravinku. Kdyby tady něco takového bylo, tak neváhám ani vteřinu :-)

To jsem se slušně rozkecal co? :-D

64 David David | E-mail | 13. března 2009 v 20:48

máš klišé plošného spoje a schéma toho zesilovače, zrovna 10W bych potřeboval.

65 David David | E-mail | 13. března 2009 v 21:01

Kolik měl ten zesilovač frekvenční rozsah? :-), když jste ho napájeli něčím takovýmhle? :-D

66 David David | E-mail | 13. března 2009 v 21:03

Aha sory, ty si myslel zdroj, jako signálu, a nebo napětí? To rádio z marťánků :-D

67 bajty bajty | 14. března 2009 v 7:46

David

ano marťánci poslouili jako zdroj signálu,zesilovač to byla krabice se třemi elektronkami i se svim trafem,tam dal místo 30W odporu 15W tak tam na něj měl i ventilátor:-D sme čekali kdy se mu prorazí,ale vydržel hrál asi hodinku,schéma toho elektronkovýho zesilovače nemam,to si kluci dělali podle sebe,ale mam schéma na zesilovač 2x7W na 4 ohm kmitočový rozsah 40Hz - 20kHz ale má moc nízkou vstupní citlivost jenom max. 250mV,jestli by si měl zájem mohu poslat na mail,ale plošňák si musíš vyrobit a součástky taky sehnat,ale hraje pěkně,chtěl sem eště pred něj dát predzesilovač,ale ten měl zase moc vysokej výstup,dokonce až 1V,takže zase počítat odpor - muj email znáš.

68 David David | E-mail | 14. března 2009 v 8:15

Tak to se dá vyřešit korekčním předzesilovačem, tuším že magnetodynamická vložka má podobnou citlivost...

69 bajty bajty | 14. března 2009 v 10:12

David

a chtěl by si ho?

70 Jaromír Jaromír | 14. března 2009 v 15:25

je to off topic mně je taky patnanáct :-D

71 David David | E-mail | 14. března 2009 v 15:30

Jaromír: tak to je edobrá náhodička :-)

72 David David | E-mail | 14. března 2009 v 15:30

Tak jsem byl na blešáku a pořídil jsem Sonet Duo :-) za 350,- i s kotoučema, docela good

73 bajty bajty | 14. března 2009 v 17:15

David

nekecej:-D veterán,veterán hraje dobre?

74 David David | E-mail | 14. března 2009 v 17:32

právě, že ne

75 David David | E-mail | 14. března 2009 v 17:32

je to v prdeli

76 David David | E-mail | 14. března 2009 v 17:33

řemínek, něco tam klape a hlava je vyjetá

77 David David | E-mail | 14. března 2009 v 17:39

Sehnat ten řemínek, zjistit co tam klape a sehnat hlavu, tak je O.K. :-D

78 bajty bajty | 14. března 2009 v 18:30

pech a boj

79 bajty bajty | 14. března 2009 v 19:14

ta sonet duo měla elektronkovej ukazatel vybuzení

80 David David | E-mail | 14. března 2009 v 19:26

Hmm byla téměř celá elektronková, tak půjde dál do světa. :-) Dám ji na aukro od korunky :-)

S tím nemá cenu se srát.

81 Vašek Vašek | E-mail | 14. března 2009 v 21:33

Ahoj,taky jsem měl podobný problém,asi to byly vyschlý kondenzátory,ale radši jsem si sehnal nový magneťák,elektronika u b 100 spíš odejde časem než používáním,otec na b 100 hrál denodenně 20 let,a bez závady,zajmavé je,že při nahrávání se stopy nahrály opačně,a přehrály taky opačně,výsledek je normál,ale nahrávka opačná

82 Vašek Vašek | E-mail | 14. března 2009 v 21:40

A řeknu vám takový malý trik:u b 100 nebo 101,když zvýšíte výkonnost předzesilovače cca o půlku současného výkonu,tak to hraje mnohem líp,lepší výšky,minimální šum,ale zkresleně ukazuje na indikátorech,ale to je jen drobnost,hodí se při použití pásků Maxell ud 25-120,těch 20-20 000 Hz se z toho dá vymámit,ostatní pásky to asi nezužitkujou

83 bajty bajty | 15. března 2009 v 9:30

Vašek

hm zajímavé....

84 David David | E-mail | 15. března 2009 v 13:44

Podle mě tím zkazíš nahrávku, potom když to budeš přehrávat třeba na B113, tak to bude strašně nepříjemný zvuk.

85 Vašek Vašek | E-mail | 15. března 2009 v 18:52

zvuk je náhodou lepší,zkoušel jsem to přehrávat na jiné b 100vce,a má to ty lepší  basy,středy a výšky,z mých zkoumání jsem přišel na to,že když nahrajete nahrávku silně tak kolem -10 db,tak to má lepší zvuk,než když to bude nahraný nad -5db,když použijete např. pásek Maxell,tak tam šumí spíš zesilovač,než pásek,touto úpravou se potlačí šum zesilovače

86 Vilda Vilda | E-mail | 15. března 2009 v 19:24

Koukám, že za dobu mojí neúčasti (nečinnosti) se tu opět probírá mnoho zajímavých věcí. Vezmu to z kraje. Já sem se začal zajímat o magnetofony též někdy v 15ti letech. Můj první byl B90, koupený za 100,- na blešáku, tehdy ještě Na Knížecí. Samozřejmě sem ho dával nějaký ten pátek dohromady.

Dnes sem byl na blešáku a měli tam celkem pěknou B400 a Sonet Duo, ale to už není nic pro mě. Pokud by měl někdo zájem, měl bych tu jednu B43 A stereo. Hrajem docela slušně ale má svoje mouchy. Taky je částečně rozebraná mechanika (něco sem z ní potřeboval do té své) takže hned se na ní hrát nedá. Pokud by byl zájem, nechám ji za odvoz, jinak půjde na díly a zbytek do šrotu.

K tomu blešáku, dnes na Kolbence ten pán nebyl. Zkusím to další sobotu, ale naposled tam v sobotu byl, v neděli asi nechodí, ale ono to tam celkově v neděli stojí za prd.

Tak to je zatím vše.

87 David David | E-mail | 15. března 2009 v 20:23

Vilda: to mě právě naštvalo,že tam nebyl, já jsem tam jel koupit nějaký ten kousek a byla tam B4 a Sonet Duo, jelikož Sonet Duo má větší historickou hodnotu, tak jsem ho z 500 ukecal na 350. Bohužel prokluzuje řemínek, motor klape i po rozebrání a namazání a hlava je sjetá. mimochodem to klapání je slyšet i v reproduktoru, dal jsem ho na aukro od 1,- , pokud ho nikdo nekoupí, tak ho zkusím dát do kupy, ale je to debilně uspořádaný, abych se dostal k řemínku, musím rozebrat celý magič, když sundám nosný plech rozpadnou se přepínače a když sundám dolní plech zničím elektronky. fakt super :-D

88 David David | E-mail | 15. března 2009 v 20:24

Ty jsi tam tentokrát byl?  Jest-li tam pojedeš příště a bude tam ten chlápek, tak se ho zeptej kdy tam zase bude a pak mi to prosím napiš :-)

89 Vilda Vilda | E-mail | 16. března 2009 v 2:06

David:

Magneťáky jako jsou Sonet, Sonet Duo, Sonet B3, tohle jsou elektronkový přístroje a pro mě jako uživatele je to bezcenné. Pro mě má hodnotu B73, B100, B43 a podobně. Sonet bych asi neopravoval, prostě na to nic neseženu.

Až tam v sobotu pojedu, tak se ho zeptám na číslo, třeba se s nim dá domluvit i mimo blešák. Já u něj kupoval tu B43 a ta je fakt super ale taky potřebovala opravit a kupoval sem u něj i B100 ale ta šla na díly za účelem opravy mojí B100.

90 bajty bajty | 16. března 2009 v 6:37

Vilda

já se taky o tyto menované magiče a řady nezajímam,u mě to jde od ty B4 na horu pro domácí použití

91 David David | E-mail | 16. března 2009 v 7:00

Vilda: Díky moc, mimochodem ten Sonet Duo je dobrá mašinka :-D 50- 10000Hz :-D

92 Hanz Hanz | E-mail | 16. března 2009 v 10:22

Já mám sonet duo rád.samozřejmně to není žádné hi fi.ale jelikož sbírám i staré elektronkové rádia tak mám prostě k těm veteránům vztah.Jeden sonet mám a funkční.Jen hraje trošku pomaleji než by měl.Prý to může být kondenzátor u motoru.Snad si na něj někdy najdu čas a zkusím ho opravit.Jinak samozřejmně hraju na B116.Ale na tom sonetu to své kouzlo má.

93 bajty bajty | 16. března 2009 v 14:48

samozdrejme jako veterán ano,ale pro domácí pouití,tedo moc ne už jenom e tam sou elektronky,který se spatně schání a nový sou pěkně drahy,tušim ze B43 má 50 - 15000Hz

94 bajty bajty | 16. března 2009 v 14:49

omlouvam se nejde mi  z  s háčkem

95 Vilda Vilda | E-mail | 16. března 2009 v 17:04

Nechtěl jsem říct, že neuznávám magnetofony jako jsou Sonet, ale chci říci, že pro mé využití již nejsou. Kdybych ho měl dostat nebo ho tzv. "zachránit" před likvidací, tak si ho vezmu, ale asi ho pošlu dál do světa. Jeden čas sem chtěl prodat i svojí B43 až ji opravím, nakonec si ji ale nechám. Mám vlastně tyto magnetofony z těchto důvodů:

B43 - první československé stereo

B57 - učitelský magnetofon

B100 - podle mě nejlepší stereo z řady B5

B90 - atypická svím desingem a je "plochá"

B700 - poslední monofonní magnetofon

B73 - první Hi-Fi

B730 - prostě obyč stereo co sem zachránil

96 David David | E-mail | 16. března 2009 v 18:34

Tak mi přišla ta B73 a když ji využiju jako zesilovač, tak mi hraje jen LPřední, nevím jest-li tato závada bude i u magneťáku, jelikož musím ještě sehnat řemínky, ještě jsem ji tedy z kotouče hrát neslyšel, tak se modlím, aby byla O.K., mimochodem Vildo prosím můžeš mi poslat rozměry gumiček které tam patří?, já ji totiž nechci otvírat a jest-li si to nepamatuješ, tak ji neotvírej a vyprdni se na to, ale Díky.

97 David David | E-mail | 16. března 2009 v 18:46

Aha teď jsem zjistil, že jsem měl špatný propojovací kabel mezi jack 3,5 a pětikolíkem, na tom pětikolíku to bylo utžený, ale ten zvuk je nějakej na hovno je to dost tichý na 10W zesilovač, to ta AZS když ještě měla 2x4 W, tak jsi neslyšel vlastní slovo a tohle je nějaký divný :-(

98 Hanz Hanz | E-mail | 16. března 2009 v 18:59

bajty:

jj mám ho jako veterán a občas si na něm zahraju.Jinak elektronek mám strašnou spoustu.plnou bednu.Takže to mně netrápí.

Vilda:

já to nepochopil že tyto magnetofony neuznáváš.A na takové to domácí hraní to fakt moc není.Jen občes tak svátečně si to pustím když mám náladu.Mám k tomu starou pásku s písničkama s šedesátých let a hezky se to na něm poslouchá.Dokonce mi i nahrává.Skoušel sem to z CD a byl sem příjemně překvapený kvalitou nahrávky

99 Ulver Ulver | 16. března 2009 v 22:24
100 Ulver Ulver | 16. března 2009 v 22:32

Hanz:

já to plně chápu ,prostě mají svoje kouzlo a nelze to s ničím srovnávat (a není co dodat)!!!

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.