

men sa zda že tieto gramofony ani nei na školach, skôr tá ich mono verzia bola na školách, tieto som videl v kultúrnych domoch a tak.
johny:
Je tedy pravda že jeho koncepce je dosti podobná na školní B57 a společně by určitě tvořily hezký "pár", ale nakonec tento gramofon skončí v muzeu
Já má koženkový mono GE 070, právě se chystám měnit vadný kabel k repro a asi i řadící kolečko, protože na rychlost 45 lehce tahá. Druhým zástupcem je stereofonní dřevěný GZC 120, elektronika OK, musel jsem udělat novou kabeláž od zásuvky přenosky v raménku až po desku potenciometrů, a i přesto hraje jen s některými, na jiných přístrojích funkčními, vložkami VK 4302. V GE 070 mám lepší keramickou VB 4301, která by neměla trpět závadami VK 4302 (postupného odcházení krystalů hygroskopické Seignettovy soli, hráním jen jednoho kanálu, popřípadě rovnou žádného ). Škoda Vildo, že sis GZC 110 nenechal, určitě by se dala opravit a mohl bys na ní po večerech soustružit nějaké horší desky.
Martin
[4]:
Ten gramofon je po starších lidech. Měli ho prarodiče mého kamaráda, který ho chtěl vyhodit, tak mi zavolala zda to nechci. Já pouze zprostředkoval nového majitele. Neměl jsem v plánu si ho ponechat. Vzhledem ale ke stavu mi přišlo škoda ho vyhodit, protože po drobném přeleštění dýhy bude jako nový. To už ale nechám na novém majiteli. Na noční poslech jsem míval NZC 030, kterou jsem zapůjčil kamarádce a má ho stále u sebe.
Vilda[5]:
Tak vyhodit by ho určitě škoda byla, ale je fakt, že na každodenní provoz to není, protože to více opotřebovává desky. V GE 070 jsem vyměnil šňůru k repráku, ale ani tak už to není žádná sláva. Vložka VB 4301 po více jak ročním odpočinku hraje hůř než poslední funkční VK 4302, vnitřní zesilovač hraje zase víc slaběji než dříve, jako by se signál někde cestou ztrácel, asi hovňáky, prostě nemá cenu to udržovat, očistil jsem ho a uložím. Jediné zatím dobře fungující stroje jsou tedy u mě NZC 150 a NC 300 a přibude k nim zřejmě NZC 040, u které se chystám vyměnit plexi, odstranit původní chassis HC 04 a nahradit jej HC 15 nebo HC 16, které je rozměrově stejné, vestavět do něj RIAA předzesilovač a používat jej s MM přenoskou. Dobrý nápad, ne?
[3]: V tom, ktoré ťa inšpirovalo napríklad k úprave krytu na B42? Alebo pôjde na oldradio k Matinovi Hájkovi? V každom prípade, keď je to isté, že končí v múzeu, tak to bude mať peknú budúcnosť
Jo a tam, kam kam pôjde táto GZC, tak tam ide aj NC420?
johny:
[7]:
To zatím nemohu prozradit, kde to je. Povím jen to, že oba gramofony budou na stejném místě. Na tom samém místě se nyní nachází i mé bývalé chassi Sander & Jansen T103b, o kterém zde byl článek, ta SP210 kterou jsem zde nabízel a jedno autorádio Unitra Diora.
johny:
[9]:
Ještě tam skončí jeden Sovětský VEF-206 a možná radiomagnetofon Panasonic, typ teď nevím. Ale to jen v případě že ho vezmu od známého a dám dopořádku.
Včera jsem udělal revizi vložek VK. Zjistil jsem, že jich mám celkem 9, z toho fungují dobře asi 4 (v každé však jen jeden kanál, stereo už žádná), ostatní jsou hluché. Z těch nefunkčních se použijí dobré hroty, až vše bude opotřebováno, tato technologie definitvně skončí . Přístrojů, kde se tato vložka používá, mám dost (GE 070, GZC 120, NZC 040, 1027A Orfeus, 1032A Synkopa (ta bude snad někdy reinkarnována na Soprána
), upravené chassis v nefunkčním gramorádiu 1021A Opereta (jde jen konec, rádio hraje slabě, lampami to není) + ještě jsem uvažoval o zakoupení a instalaci chassis HC 07 do gramorádia 1016A Sonáta, kde původní HC 643 bylo ve stavu totální trosky a dnes pod krytem zeje díra
. Posledně jmenovaný projekt se už asi neuskuteční, gramorádio Opereta poslouží jako zdroj náhradních elektronek, NZC 040 bude snad modernizováno podle výše uvedeného příspěvku. Suma sumárum technologie, která mě provázela cca od roku 2001 neodvratně zmizí a bude sloužit již jen jako muzejní kousky bez provozu.
Nezapomeňte, že když vyměníte krystalovou vložku za keramickou, tak to bude hrát slaběji a bude míň hloubek. Keramická potřebuje větší vstupní impedanci než krystalová!
[12]:
Jasně, je to tak, ale rozdíl není zas až tak strašný, nicméně jasně rozeznatelný. Keramická přenoska by však měla mít delší životnost měniče, krystalová. Ty nefunkční krystalové přenosky jsem rozebral, vnitřek byla katastrofa. V gumových blocích držely jen tenké elektrody, mezi nimi mezery a pod nimi trocha Seignettovy soli v prášku , co se dá dělat.
Dobrý den,
vlastním gramofon Supraphon gzc 120, odchází mi jehla, je možné sehnat někde novou, mám hodně desek a chci je přehrávat.
Předem děkuji za informaci
Málek
MUDr. Jiří Málek
[15]:
Dobrý den. Teoreticky by bylo možné sehnat novou přenosku včetně jehly na stránkách obchodu KTS-AME, který sídlí v Hradci Králové. Jejich internetové stránky jsou www.ame.cz Doporučil bych však možná osobní návštěvu se stávající přenoskou v obchodě a podle ní vybrat vhodnou náhradu. Případně ještě zkuste tento bazar:
http://www.kvt-elektronika.cz/
Vilém Mitlöhner
Komentáře jsou uzavřeny.
Zdá sa mi, že také gramofóny sa vyskytovali hlavne na školách. Ináč tie repráky vyzerajú zaujímavo, magnet z vonkajšej strany membrány
Také som videl v električke.