Komentáře
Zobrazit vše (9340)
Zobrazit starší komentáře

Baleno, Enter, Petr: Díky za odpovědi. "Velký" magneťák nechci, mám spoustu 18cm cívek a nebudu kupovat další=větší. Navíc NAB apod... spíš jsem chtěl něco "slušnýho a pěknýho" na polici
K Petrovi: Jasně, že třímotor je lepší, myslel jsem to tak, že pro mne ten třímotor nebude takovým přínosem, abych kvůli němu nějak výrazně připlácel nebo omezoval jiné požadavky. Revers je nedůležitej, to máš pravdu. A ke vzhledu - ano, chtěl bych, aby se mi magneťák i líbil, nejen byl dobrej. Píšeš, že SME rameno vyhrálo nějakej technickej design - jo, ale před 45 lety. A bohužel ty levný AKAIe taky vypadají jako před 45 lety Samozřejmě, že AKAI za 12 tisích už je krasavec, ale to je zas asi zbytečně peněz.
A ještě jeden dotaz si dovolím. Když si pořídím např. Sony TC377 nebo jiný ekvivalentní magnetofon stejné třídy japonské produkce, pomůžu si parametrově a o kolik proti CM130?
Baleno: pochopil jsem, že jsi TC377 měl, už ho nemáš? A jaký máš vlastně teď kotoučáky (pokud to není tajné)? To by mne zajímalo i u Petra a Entera.
Díky za odpovědi.

[7802]: Já mám v současnosti několik B43 a jeden Filipes N4520. Původně jsem uvažoval nad Sony TC-755 nebo podobným ale u Filipsa mě přesvědčil plynule regulovatelný bias.
Jinak - třímotor podle mne stojí za VÝRAZNÝ příplatek, s TC377 si proti CM130 PARAMETROVĚ vůbec nepolepšíš, ale výrazně si polepšíš ve spolehlivosti a bezúdržbovosti a velký magneťák jsem si pořídil ve chvíli, kdy jsem žádnou větší cívku než 7´ neměl. Ono slepit dvě 7´na jednu 10,5´ není žádný problém a pak to hraje dvakrát déle, což je pro mne dost podstatné.

[7802]:Jak napsal uz Enter, s TC-377 si parametrove proti B116 nepolepsis...spis naopak. Opravdu je dobry jen pro design a spolehlivost. Ja uz ho nemam a jak jsem psal, ani nechci. Rozhodne bych se radeji vratil ke GX-215D. Pokud chces jen pekny, tak se ani nemusis ptat a kup si, co se Ti libi.
Momentalne mam Akai GX-620, prekopanou B73 a B115. Tu 115-ku jsem uz ale slibil Petrovi.
Jinak to, ze japonsky stroje pracujou podle normy NAB a tesly podle IECC, tudiz jsou zaznamy nekompatibilni jsou Ti doufam jasny.

[7802]:
Odpověď za mne :
Já mám :
1) Tesla B116 klasický čtvrtstopý s LED displayem a upraveným oscilátorem
2) Tesla B116 upravený půlstopý s hlavami Nortronics (USA) a dvojčinným oscilátorem s orig. trafem Nortronics
3) AKAI GX-210D
http://www.ps-service.cz/Akai/
Fotky : první je moje, druhá a třetí je z WEBu (autoři snad prominou ...)
V současnosti už tam ten hmatník stopky nechybí - sehnal jsem originál ...
A teď mi Libore řekni, že není krásnej

[7805]:
... jinak jako obvykle jsou pod náhledy tlačítka na zobrazení ORIGO fotky v plném rozlišení ...
No, chlapi, nepotěšili jste mě Samozřejmě stroj jako je Akai GX-77 apod mě uchvacuje, ale pořád nejsem přesvědčenej, že dát za kotoučák 12 a více tisíc je vpohodě
No, budu hledat a vybírat dál, a když něco najdu, dovolím se poradit s vámi. TC377 pro kterou jsem byl rozhodnutý je pasé.
[7803]: Filipes je krasavec, o tom žádná. A vidíš, na ruční řízení biasu jsem úplně zapomněl - a přitom to mám na každém druhém tapedecku...
[7804]: Taky díky za názor. NAB a IECC je mi jasnej. Ale zas bych neměl problém si ty pásky nahrát znova, a možní i lépe
[7805]: Díky za fotky. Jako ten AKAi je pěknej, s tím dřevem na bocích. Ovšem TC-377 je nádhernej, pro mne to byl (a je) takovej etalon vzhledu těch levnějších kotoučáků. Škoda těch dalších parametrů...
Btw: Nejsou ty ceny těch lepších magneťáků nějaké přestřelené? Těch od 15ti nahoru? Díval jsem se na ty Revoxe - vcelku ošklivej magneťák, byť věřím, že parametrově špičkovej - ale za 30? NO ale i když ten blbej NAB adaptér stojí litr a je to kus duralu...

Tak Vás trochu pobavím :
koukám po webu za účelem nelezení vhodné frézy do horní frézky (výroba nových beden) a našel jsem text, který si žádá zveřejnění:
cituji z http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=11346:
"...Rychlořezná ocel = HSS, rychlořezná ocel velmi výkonná (extra) mj. s přídavkem cobaltu = HSSE. Tvrdokov = slinutý karbid = SK = HM, jedno a to samé. Vrtákům s břitovými deštičkami z SK se říká vidiáky. Můj dvorní stolař používá na rostlé dřevo HSSE, na dřevotřísky pak HM. Problém poslední doby je, že koupíte vercajk s označením HSS, či HSSE a po bližším rozboru zjistíte, že to vedle poctivé rychlořezky ani neleželo. Je to často směsice pilin z kovového šrotu a rozmnělněných bambusových vláken a to vše lisováno obrovským tlakem za nepřístupu vzduchu, zkrátka čínská rychlořezná ocel.;) ..."

[7808]: No vidíš, a mně se TC-377 nelíbí vůbec. A hlavně pak to, že to Soňáci téměř beze změny vyráběli jako TC-378 a TC-399 (akorát změna šikmého předního panelu na svislý) do konce osmdesátých let, kdy mi ta koncepce s tou centrální ovládací pákou s obrovskými silami nepřišla ani trošku moderní a nadčasová.
1) Aktuálně mám na německém Ebayi ve sledování asi čtyři kousky z rodiny TC-7xx, které jsou pod hladinou 400,- EUR a viděl jsem tam dvě CM-130 nad 400,- EUR. Tak co má pak přemrštěnou cenu? Já si myslím, že 12 tisíc není moc za vymakané třímotorové celokovové strojařské dílo. A Revoxy se fakt většinou nekupují kvůli tomu, aby stály v poličce a zdobily.
Ostatně kritiku designu Revoxů zrovna od obdivovatele dezénu bakelitově-bukového MC600Q bych asi nemohl brát vážně
.

[7807]: Tak kdybych měl začít vyjmenovavat kazeťáky, tak neskončím ani do večera...
[7810]: To ovládací kolo je jediné, co bych Sony vytknul - tlačítkové dotykové ovládání by bylo jistě o něčem jiném. Co mi ale vadí právě na těch levnějších Akaiích je, že ty páky mají dvě!?!
K MC600Q - několikrát jsem psal, že je pěkná jen v té své věži-samostatně ležící je to takovej mastodont. Co na ní obdivuji je technika - elektrodynamicky ovládané rameno - jak pohyb, tak svislá síla, antiskating i tlumení a direct drive pohon. Bohužel ale je pravda, že tobě a Balenovi se furt sere no
[7811]: Jo to já taky. Téměř všechny co mám na stránkách pořád mám - a některé i dvakrát (a SM260 snad desetkrát ), a zjišťuju, že jsem si žádnej kazeťák nejmíň rok nepustil. Jsou zabalené ve strečce a uskladněné v regálech...

[7811]:
[7812]:
Mně ten kazeťák na rozdíl od 3 kotoučáků stojí v regále. Kdysi jsem si myslel ... a tak jsem ho koupil.
Ale kotoučáky, to je jiná - žádné Sony bastly.
No a jak správně píše Enter, " ... vymakané 3 motorové strojařské dílo ...", to je moje srdcovka. A nevadí, že není celokovové - naopak. A ty páky - no a co. A když to člověk rozdělá, srdce strojaře a poctivého konstruktera pookřeje.

[7812]:
2 páky = jednodušší a spolehlivější konstrukce, než 1 centrální. To věděli i v Japonsku v Akai i v Tesle Přelouč a platí to furt !!!
[7814]: Akorát že ty dvě páky krom starých Akai a Tesly nidko nepoužíval že Ty lepší měly tlačítkové ovládání - mechanické či elektromagnetické. A Sony nelze upřít jednu dkvělou věc - a to zavádění pásku do dráhy. To je nepřekonané dodnes
[7813]: " A nevadí, že není celokovové - naopak" Naopak?! To ty jako strojař řekneš, že neva že je to plasťák, NAOPAK je to lepší něž kov

[7815]:
Najsem tak línej, abych neotočil pákou. Nemusím tam mít elektromagnety - zdroj dalších poruch. To mí smysl pouze pro lidi, kteří na to mají zapojeno dálkové ovládání a to pak řídí elektromagnety.
A nebo pro zajíštění blbovzdornosti za pomocí nějaké logické jednotky, která bude pomocí čidel hlídat, že už to stojí a můžu zapnout rychloposuv a pod.
prostě : "... že stírače stírají - vidím, nemusím hlásit ..."
U magnetofonu jsou důležité věci jako třeba brzdy, tahy pásku, opásání hlav apod. Ale kdo a čím tím "HEJBE", je věcí pouze jakéhosi pseudokomfortu a z hlediska technické důležitosti to je až to poslední.

Libore, kolik jsi ochoten dát za Sony TC-75x? Momentálně je u několika aukcí šance dostat se pod 350,- EUR včetně poštovného do ČR. Klidně bych ti to vydražil.

[7817]:
Teď jsem si všiml překlepu : šlo o AKAI GX-210D, ta 6-ka tam je omylem ...

[7822]:
No to jsem rád ... ještě že mě máte, kluci sakramentský, jinak byste si sami ani nezavolali
[7823]: Jojo, ještěže Tě máme, kdybsme Tě neměli, tak bysme si asi museli napsat maila
Nee, diky, tady došlo k tomu, že máme nové telefony a já jsem nedal p. Mirkovi číslo, jen Tobě. Btw: večer se Ti ozvu.

[7824]:
Rádo se stalo
Já mám občas multifunkční den ... od IT supportu, přes informační kancelář ... už chybí jen linka důvěry a Sex Hotline ... a ještě Hodinový manžel ...

a ostatní :
Když jsem si tak zavzpomínal na loňskou fantastickou návštěvu u Mirka a dnes mi ji připomněl Libor s obdobnými pocity ...
... tak mne napadlo, že by bylo zajímavé udělat některý z příštích srazů (nebo jen minisraz pro zájemce) alternativně v Opavě a jako jeden z bodů programu udělat exkursi k Mirkovi, protože pánové :
Pokud si myslíte, že Vaše audio sestava je vynikající a že Vás v oboru HiFi už nic nepřekvapí ... tak to jste ještě neslyšeli Mirkův audio systém
Chválit se musí !
[7829]: Přesně tak! Sedím tu, poslouchám novej kotoučák a tupě zírám kolem sebe a přemýšlím, co je v mém audiořetězci špatně a zjišťuji, že asi všechno!
Na LP Dire Straits jsou zvuky, které jsem tam nikdy neslyšel...
Pánové, chce to kvalitní bedny (ne ty co máme všichni doma, myslím kvalitní), pak to chce zesík (to není takový problém) pak zdroj signálu - třeba Revox a pak - a to hlavně - sehnat nějakou nahrávku, aby ten Revox nejel na půl svých schopností (a to je dnes taky problém).
Jak se říká tady na Moravě - mám hlavu v pejru
[7830]: A ještě dodám - české rameno P1101 a SME nemají společné naprosto nic. Dnes jsem si to originální SME prohlídnul do posledního detailu, a ty ramena si snad nejsou ani podobná (možná v noci, při mlze jako v Londýně by se dalo říct, že trošku podobná jsou).

[7830]:
Zajímavé, že když jsem tady důležitost posledního článku poslechového řetězce popsal kdysi já, tak to zůstalo bez odozvy.
Ano pánové, o tom je zbytečný číst. To nemá smysl, to se musí prostě slyšet.
Taky je ale důležitý poslechový prostor. V místnosti rozměrů 4x4m to nebude perfektní nikdy. A sebelepší odladěný bedny s novým zesilovačem Accuphase nebo Luxman neukážou všechno, co je v nich.

[7832]:
Náhodou jsme se v telefonu shodli, že podobné pocity příjemné kvality jsme oba měli z poslechu Tvých vyladěných "srazovek". Fakt jsi tomu dal péči v podobě poctivého vývoje a výsledky se po zásluze dostavily.
Pokud jde o nezbytnou kvalitu celého řetězce, o tom žádná. Přesně jak říkáš Ty, do řetězce je třeba započítat i poslechový prostor.
Lidi to většinou nevědí, ale v prostoru se transformují akustické parametry místnosti prostřednictvím měniče (reproduktoru) zpět na elektrickou stranu. Takže bedna měřená v ideálním bezodrazovém prostoru, která má svoji spodní rezonaci někde poblíž rezonance basáku a jinak se tváří vcelku vyrovnaně, po umístění do místnosti s výraznou rezonancí třeba na 150 Hz, se projeví tak, že při měření tuto rezonanci naměříme na impedanční charakteristice repráku (soustavy).
Takže není-li vše OK, je nutno počítat i s těmito efekty.
Umístění repro, tlumení závěsy, koberci, odrazy od překážek atd atd ...
BTW: já jsem zvědav, jak dopadne moje aktuální DIY tvorba. Frézky mám, frézy taky a už jsem sehnal i dodavatele MDF desek včetně možnosti nařezat na CNC mašině za dobré peníze ... tak uvidím. Jediné, co nemám, je prostor, kde lze frézovat. Doposud šlo vše v pokoji nebo kuchyni. Tohle ale nepůjde, tak to asi příští týden odvezu na chatu a tam udělám ty práce hlučné a hlavně prašné - snad nebude lejt ...
Ale na ty reprouše už se těším. Snad nezjistím, že mechanicky nejnamáhanější repráky (basáky ARN664) byly v letech minulých tak zatěžované, že už jsou v háji. Doufám, že po údržbě pryžových závěsů Regumem atd., se vrátí v té nové, prostornější skříni do svého mládí.
[7833]: Jo, ty srazovky hrály luxusně, to jsem hleděl... kdybys je chtěl prodat (cenu určit ale podle toho jak vypadají
) tož bych o noch přemýšlel
A ještě mám na Balena nějaký dotázek, pošlu večer mailem
[7834]: A boříte mi některá moje přesvědčení pánové... včera Mirek - vždy jsem říkal, že bedny s basreflexem nemůžou hrát vyrovnaně a dobře, Baleno na sraze - že oválnej reprák do pořádné bedny nepatří, že Revox je ošklivej (B77 naživo má teda koule a je fakt pěkná) atd...
(Ale že je rovné rameno hezčí a NC440 ošklivá miteda nevyvrátíte nikdy! D: )

[7835]:
Vyvrátíme - mám pro Tebe mnemotechnickou pomůcku :
Která ženská je hezčí ? Ta rovná nebo ta s křivkami ? A teď jsi v koncích ...
Křivka jakožto architektonický prvek má vždy navrch - je-li plynulá (spojitá) ..

Cituji ESTETIKA :
======================
... Zaoblené křivky
Zaoblené křivky se obvykle používají k vytvoření dynamiky a pocitu proudění v obraze. Jsou také zpravidla více esteticky příjemné, protože jsou spojovány s jemnějšími, ohebnými a měkkými věcmi. Ve srovnání s přímými liniemi, křivky poskytují větší dynamický vliv na obraz. Oblíbená a účinná je křivka ve tvaru "S". Spojením více "S" křivek vzniká vlnovka, působící měkce, příjemně, dojmem pohybu (vodní hladina, duny písku, obilí, okraj sukně, kytary, houslí apod.). Zakřivené linie by se neměly dotýkat okrajů snímku nebo obraz náhle opustit. V opačném případě by efekt působil rušivě.
.....
[7836]: Rovná je hezčí, tobě se líbí ženské se skoliózou?
Takhle to Petře nefunguje
Ber to jinak - je lepší rameno bez zbytečných přítěží s hmotností v ose, nebo rameno co má headshell mimo osu a je to nutno kompenzovat dalším závažím - zvyšujícím hmotnost ramene a s komplikovaným nastavením? A jsi v koncích
[7837]: No hele, tohle je ale o fotkách, ne o raménku Ale souhlas, proti křivce tvaru "S" nic nemám, ta má taky headshell v ose
Ale vadí mi hák, a hodně
Mimochodem - včera mi byl vyvrácen další z mých mýtů - že Tesla svým ramenem u MC600Q vynalezla vesmír. Ihned mi bylo v katalogu ukázáno, že stejné magnetodynamické ovládání mělo dříve Sony, Yamaha....

[7839]:
Ale tou analogii s těma holkama to můžeme i zakončit : každému se líbí něco jiného.
Někomu rozčilené 1, jiný je rád přidušen 5-kami a někteří ani nereklamují, že se můžou praštit o vyčnívající žebra ...
... hlavně že nám to hraje
[7840]: Naprosto souhlasím (a tvou kapitulaci přijímám
).
A ještě slovo do pranice - včera padl nápad, že by nebylo špatné udělat zde sekci DIY - kde bysme dávali např. fotky a popisy svých výrobků apod. Mě se to líbí. Co na to Vilda a spol?

No já tam záměrně napsal, že kdysi...to je pár let zpátky. A neplatí to pro celý osazenstvo.
[7834]:Tak bedny Ti prodat můžu...jsou bez povrchovky. Budu teď na ně dávat černý strukturní lak Warnex (kvůli odolnosti), ale pokud je chceš, tak ti je dáme do nějaký dýhy...
Jenže já pak nebudu mít bedny na srazy a budu muset zase stavět.

[7841]:
... kapitulovat ? NIKDY !!! Bojovat se musí, dokud je o co ...

http://www.reproobchod.cz/strukturalni-lak-warnex-1kg-p1535
Ten lak vypadá dobře, ale drahej je jako prd.el

[7844]:Je...ale vem si, kolik dneska stojí jen blbá samolepící tapeta a jak dokonalý podklad (tmelení a broušení) pod tím musíš mít, tak zjitíš, že ten warnex je vlastně ještě vcelku levný.
Jinak s tím ložiskem na fréze si nedělej starosti. Dá to úplně bez problémů. Btw., používám stejnou značku.

... ale je to trochu hájendismus
"...Strukturální laky WARNEX dodávají mimořádným hudebním zážitkům osobitý ráz. ..."
Já když poslouchám muziku, tak jak je bedna ošklivá, tak je zvuk hned horší. Bože, kterej vůl psal ten WEB

[7845]:
To jo, ale kdyby ho prodávali ve sprayi ... ta pistole je komplikace (v kuchyni)

[7846]:Toho si nevšímej...já to taky rovnou přehlížel. Je ale pravda, že ten lak je skutečně odolný. Jeho původní určení je pro PA bedny, aby se hned nedoškrábaly a nepotloukly. A nevypadá zle. Jedna pixla vystačí na bedny rozměrů 250x950x300mm (vyzkoušeno)...zkus za 500Kč koupit materiál pro tapetování...a na nějakou dýhu můžeš zapomenout okamžitě.

[7847]: Krásně to jde i válečkem (vyzkoušeno). Vhodný váleček Ti taky dodají.

Chlapi, rapaticou bych bedny zrovna nestříkal, to je spíš na podvozky aut
Černý lesklý klavírní lak, to by bylo ono A nebo světlá dýha...

[7853]:Tak já bych rád třeba zebrano dýhu...klavírák taky...
Ale rapatice není na některý bendy taky špatná. Třeba kombinace dýhovaných boků a grabatýho předku.
U mně je to třeba účelová záležitost kvůli odolnosti. Ale taky mám zakázku na bílý bedny se strukturovaným povrchem.
All: Velice zajímavé počtení především R2R strojích - ale také o cd, kazetách apod zde: http://tommm.cz/
All: nemáte někdo navíc prázdné cívky 18cm? Nemusely by být zrovna emgetonní ale i ty beru A případně kdyby někdo měl i krabičky - zakoupím za levný peníz, pivo na sraze, apod. Díky.
Páni!
Tak to som nevedel, že nový gramofón z chiny dokáže narobiť s platňou až takú paseku (viď web)
Našťastie nie som majiteľom takéhoto "platňobrúsiča" Aj keď ktovie, či ním gramo Supraphon GE 080 je. Zatiaľ ho nemám, ale vyzerá to tak, že ho mať budem, ešte uvidím.
[7856]: Jestli Supraphon GE 080 nebo tenhle čínskej krám je úplně jedno - nebo spíš ten Supraphon bude, vzhledem k použité vložce, ještě horší. Kup si nějakej klidně obyčejnej gramec s MM přenoskou - staší NC300 apod, všude se jich válí mraky a na burzách bývají i za kilo.

[7855]:
Ale pozor, na tom WEBu je i dost zavádějících keců ...
To spíše - zejména pokud jde o pásky, doporučuju pana Hesse :
http://richardhess.com/notes/formats/magnetic-media/magnetic-tapes/analog-audio/degrading-tapes/

[7857]: No tak ten Supraphon mám dostať zadarmo, lebo ten pán, čo mi ho chce dať, sa ho potrebuje zbaviť... Vraj má byť funkčný, uvidím... Ale je to zase elektrónový stroj, takže neviem, či ho zvládnem opraviť.
V každom prípade uvidím - keď funkčný nebude, neberiem ho, navyše, ja môžem vziať iba MALÝ gramofón, keby som dovláčil domov veľký, naši by ma zabili.
A navyše, na prehratie starých Opusov a Supraphonov nájdených pri kontajneri mi to bohato bude stačiť.

Tak to je síla....
http://elektro.aukro.cz/kotoucovy-magnetofon-tesla-b-101-i3169436406.html
...prej včetně pásku

[7860]:Krásnej penicilín na tom pásku.
To našel někde ve sklepě, nebo na půdě,trochu to otřel od prachu, aby se neřeklo a teď se na tom snaží vydělat.
V takovémhle stavu byla i ta Unitra, co jsem Ti dal, ale v životě by mě nenapadlo to vydávat za "dobrý stav" jako tenhle.
Táák, nový magneťák je doma-jak je jasné z minulých příspěvků. Nyní po drobné údržbě (bylo třeba vyčistit potenciometry - pravý kanál rec a výstupní úroveň, ale samozřejmě jsem vyčistil všechny, pak vynechával přepínač tape/source - vyčistil jsem taky oba dva a nevypínal spínač mute na pravém kanálu, takže při převíjení byl velice slabě slyšet v pravém kanálu zvuk, a nakonec mírně přizvednout pravý unašeč - při trochu kčivé cívce se pásek při navíjení dotýkal čela cívky - tím pádem pak seřídit slu přivíjení - to je paráda, jedním šroubkem se dá nastavit síla přivíjení) Jinak mechanika je, jak správně napsal Baleno "tankoidní" - mám pocit, že vedle toho bouchnout granát, tak to hraje dál Takže kdo se chce mrknout na nejhezčí magneťák ve své třídě tak může zde http://audiotechnika.rajce.idnes.cz/SONY_TC-377/
Jinak cesta dále časem povede - jak říká Enter - k velkému magneťáku. Viděl jsem v akci Revox B77 a něco takového by asi bylo do budoucna zajímavé
[7862]: Jinak musím pochválit taky indikátory, rychlé a přesné (kde u tohohle se už ručička vrací, tam u B116 teprv leze nahoru ) a hlavy - po těch letech bez známky používání (Ferite & Ferite Head) Taky se mi líbí možnost nastavit si potenciometrem úroveň do výstupních cinchů malým potenciometrem vedle nich.

[7862]:Jinak ty potenciometry Ti časem začnou chrastit znovu...dělá to svod vazebních elytů.
Ten TC-377 Tě bude bavit jen do tý doby, než zkušíš "skutečný magnetofon".

[7864]: A čo si Kefalín predstavujete pod pojmom "skutečný magnetofon"? Snad ne Akaie řady 2xx ...
All: Víte někdo jestli je tohle http://elektro.aukro.cz/nova-paska-do-kotoucoveho-magnetofonu-1500m-i3168337927.html k něčemu? Je to použitelné i pro nás, nebo je to brusnej papír do studiových magneťáků? Cena se zdá lákavá...

Můj Akai GX-210D ho teda do kapsy strčí, že nebude koukat ani víčko
[7866]: Ha ha Ještěže Akai nemá kapsu, bys mi to musel ukázat

Kapsu nemá, ale za to 3 profi motory a Tvůj oblíbený REVERS
[7868]: Jak se pozná profi motor od neprofi motoru?

[7869]:
Ještě td jedu asi na 1-2 hodiny makat do jedné firmy na nějakejch IT věcech, tak Ti teď nemůžu chvilku přiměřeně odpovídat, ale večer to doženu
[7870]: Hele, nedávno jsi mi napsal: "Nemusím tam mít elektromagnety - zdroj dalších poruch. To mí smysl pouze pro lidi, kteří na to mají zapojeno dálkové ovládání a to pak řídí elektromagnety. " A teď vyzdvihuješ další dva motory navíc, co se můžou posrat
Ale jo, třímotorák není marnej, ale spíš už nějakej velkej, jak říká Enter. Koupí Akaie GX-210D bych si už moc nepomoh...
A profi oko se pozná jak? Líbí se mu hák?

[7865]:Nevím tedy, co máš proti akaiům 2-kové řady, ale taková GX-255 nebo 260d jsou již absolutně plnohodnotné stroje, akorát jen na 18cm cívky. GX-255 je ve své podstatě totožná s GX-620 a to vedle TC-377 fakticky postavit nemůžeš. Ono i ta 215 nebo 210 je díky těm 3-motorům dále. A co se vzhledu týče...pokud bys mněl doma vedle sebe tu TC-377 a GX-210D a mněl možnost si oba naglancované kusy omakat, možná bys změnil názor i na design. Nechci v tomhle směru akai nějak nahrávat, ale některou krásu si člověk všimne až na druhý pohled. Je to stejný, jako s revoxama. Na fotce je to taková nevzhledná myš...skutečnost po omakaní si hezkýho kusu je obvykle jiná.
Na otázku, "co je skutečný magnetofon" nechám, aby sis časem odpověděl sám.

Jo a Libore...prohlídni si třeba provedení přítlačné kladky, capstanu a vodících prvků u tý GX-210D a srovnej to s TC-3xx.

[7873]:
[7874]:
Jako majitel GX-210D plně souhlasím ... a to včetně toho designu. Ale Libor samozřejmě ví, že na mne mluví především technické provedení, nápaditost konstruktérů a kvalita provedení. A s tím souvisí i trvanlivost.
Pro zajímavost : ten můj AKAI po nákupu z Aukra kromě vyčištění a promazání motorů potřeboval jen 2 drobnosti - nové řemínky (jeden na setrvačník a druhý na počitadlo - víc jich tam není díky 3 motorům ...
A měl zatuhlý tuk na povrchu jádra v cívce elektromagnetu, která posouvá nahoru a dolů hlavy v reverzu ...
No a malinko prostříknout přepínače.
Jinak běžel okamžitě úrovňově i kmitočtově dobře ve všech režimech. Prostě ta technologie je tam poznat. A když si člověk uvědomí, ze kdy to je - klobouk až na zem

[7874]:
např. pěkné stránky o AKAI R2R jsou tady (Steven L. Bender) :
http://slbender.exactpages.com/akai.html

[7876]:
A ta GX řada :
http://slbender.exactpages.com/akai5.html
Libor [7860]:
Že se tak blbě zeptám, to je plesnivý?
Tak to vidím poprvý. Jak může něco s "kovovou" vrstvou zplesnivět? Počítám, že uvnitř to bude taky pochoutka.
VŠEM:
Jak to tedy do budoucna vidíte všichni se srazem?

[7880]:
Pokud jde o sraz, já se přizpůsobím většině, ale :
a) udělal bych to do prázdnin, než se rozjedeme po dovolených s rodinami apod. a utratíme peníze
b) nemůžu 17.-19.5. ... to jsem ve Vídni (Bon Jovi)
c) nejspíše nebudu moct 14.-16.6. (není jisté)
d) určitě ne 21.-23.6. a 28.-30.6. ... stěhuju školu
Tedy mi zbývá :
03.05.-05.05.
10.05.-12.05.
24.05.-26.05.
31.05.-02.06.
07.06.-09.06.
14.06.-16.06. není jisté
Tolik tedy moje maličkost.
Petr: Ať koukám, jak koukám, vidím opajcovanej Sony http://slbender.exactpages.com/gx-m11.jpg A tady je pěknej Akai z té nižší řady http://slbender.exactpages.com/gx255_1.jpg

[7879]:Vildo, ta vrstva není kovová...je to vlastně něco, jako rez. Podle mně ale spíš chytá plíseň ta podložka. Taky jsem se s tím setkal u emgetonu LN.
[7882]: Jak říká Enter, to Quantegy je obvykle bordel z Ampexu, ale setkal jsem se i s náplněma Emtec...taky ale nějaký odpad, protože špinili od nova. Pokud pásky, Maxell UD/XL/XLI, Agfa PEx6/x9, TDK GX, případně Basf DP/LP LH Hifi/LPR35 - ty Basf-ky nejlépe jen z nějaký série pro západní trh a dobře skladované, jinak budou dělat fakt bordel. Ty ostatní značky jako Shamrock, Quantegy, Realistic, Ampex, Scotch atd. nemá podle mně krom historickýho hlediska vůbec cenu nakupovat. Buď jsou špatný mechanicky, nebo mechanicky, nebo oboje...případně dělají bordel.
Na plesnivý pásek zkus Savo na plíseň.

*mělo tam být magneticky, místo 2x mechanicky*
[7884]: Díky za upřesnění. Na Emgetony DP25LHD se raději ani neptám

[7886]: Vzhledem k tomu, že Emgetony DP 25 LHD měly na Emgeton podezřele dobré výsledky, podniknul jsem nějaký průzkum s tímto výsledkem: V čase výroby pásků LHD už Filmové laboratoře definitivně vzdaly pokusy vyrobit civilizovaný pásek. Emgeton LHD je čistokrevný BASF LH, lze používat bez obav.

Že vás to ještě s tím nesmyslem ještě furt baví...

[7861]: Westfan:
Neboj unitra od tebe je mechanicky v dobrém stavu-píšu jen v dobrém,protože na tenhle magič nemám díly tak jsem si musel vystačit s tím co mám,nebo pokud to aspoň trochu šlo opravit původní.
Elektricky je to horší protože při provozu mono jede v pohodě,ale na stereo hraje slaběji pravý kanál,takže potenciometry hlasitosti musím mít - příklad- levý na uroveň 1 a pravý na uroveň 4 aby to hrálo stejně.
Zatím jsem se k tomu ještě nedostal

[7887]:
[7888]:
Přidám se k Balenovi : doporučoval bych jednou provždy neblbnout hlavu náhodným návštěvníkům tohoto jinak kvalitního WEBu a zaujmout jednoznačné stanovisko:
JAKÉKOLIV EMGETONY NEPOUŽÍVAT !
Důvodů tu už padlo kila - buď sračka starý EMGETON nebo kdovíjaká šarže BASF pro východní trhy a to vyjde nastejno.
A hádat se tu o to, že někdo má západní verzi BASFu a někdo východní ... jsou na nic.
Přece jen jsou tu výrazně kvalitnější značky počínaje MAXELLem, AGFOU atd.
Tohle můžeme probírat na srazu. Ale jen 5 minut (nebo i déle, když bude dobré pivo, to se člověk může bavit o čemkoliv ...). Ale tady, kde to čtou i laici, raději ne ...
Nebo nakoupí od různejch KIKUŠKŮ a jinejch exotů na Aukru kila EMGETONŮ a pak budou u piva nasraně tvrdit, že jim to doporučili ti specialisti na starestroje.blog.cz ! To si teda nepřeju ...
[7890]: Když se tu můžou popisovat opravy metodou pokus-omyl, když se tu můžou popisovat gramce s krystalkou a s přítlakem v řádech dekagramů, když se tu můžou pochvalně popisovat magnetofony řady b5 a když se tu může dehonestovat nejlepší čs. gramofon a nejhezčí kotoučák ve své třídě
tak ten emgeton není zas takovej průser ne?
Ještě tu zatím nelítají značky jako Orwo, Supraphon CH nebo nějaká Magnětnaja lenta apod.
Petře-klid. nejsme tu od toho, abysme dělali osvětu ostaním, ale spíš od toho, abysme spolu pokecali, občas se zdravě pohádali, ale hlavně si navzájem poradili. Po ostatních je nám prd ne? To už mi připomíná ty multimediální vstupy
Na pivo s vámi všemi se těším.

[7891]:
Emgeton není průser, ale katastrofa a škoda peněz a magnetofonu !

[7891]:
S tou osvětou - to vím, ale já to myslím tak, že bych sem neměli psát věci, které nejsou přesné (nebo blbosti), ale my víme o co jde a tak to chápeme ...
... ale tak, aby to bez vysvětlení pochopil i náhodný návštěvník ...
Samozřejmě, že si tui píšeme sami sobě zejména Prosti tomu žádná ...
Jinak k těm páskům mám zajímavý poznatek: Nevím čím to je, jestli seřízením nebo čím, ale na CM130 (i na B116 apod) mi hrály všechny značky pásků taknějak stejně, resp. hodně podobně, ale na tom Soňáku, když nahraju např. Maxell a Emgeton, tak je to sakra velkej rozdíl. Ve prospěch Maxellu samozřejmě Ještě chci zkusit Agfy...

[7887]: To máš naprostou pravdu, znám člověka, který tam pracoval a ten mi přímo řekl, že DP 25 LHD se "vyráběl" tak, že se dovezl BASF v metráži a u nás se jen nalepily blanky a pak namotal na naše cívky a zabalil do našich krabiček.
Mám jich několik, některé ještě úplně nové a také mi bylo zpočátku podezřelé, že nahrávky jsou bez dropoutů a pásková dráha není hnědá.
Jinak docela nechápu, proč se Baleno vyjadřuje tak pohrdavě o páscích Scotch, já osobně je považuju z klasické trojice BASF, AGFA, SCOTCH za nejlepší, také jich mám hodně (klasiku DP 220, LP 215, LP 203 Dynarange a TP 223) a naprostá spokojenost.
Ještě chystám takový pokus - sehnal jsem nějaké zajímavé nahrávky ve flacu, mám doma slušnou externí zvukovku (Soundblaster X-Fi) a chci to kusit nahrát na pásek - jak to dopadne?

Vildův dotaz - další info:
http://www.radiomuseum.org/r/tesla_ekm400.html
Komentáře jsou uzavřeny.
[7796]:
... jeětě k textu "tři motory jako extra výhodu nevidím" - to jsi snad nemyslel vážně ? A místo toho vyzvedáváš zanedbatelný parametr jako revers ... To jsou komerční hodnocení - tady řešíme techniku ...
3 motory jsou základ kvalitní a stabilní mechaniky. Baleno to napsal mooooc jemně ...