autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Škoda 110R

22. listopadu 2009 v 23:16 | Martin Dug
Modely vozu Škoda 110R kupé z let 1970 - 1980
eRko01
eRko02
eRko03
eRko04
 


4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 johny johny | 23. listopadu 2009 v 17:57

Hmmm,tak po tomto aute(ale v skutočnej veľkosti) túžil môj otec.Ale z rodinných dôvodov musel prejsť na Škodu 100.

2 Mefistofeles Mefistofeles | 26. listopadu 2009 v 10:10

Krásné modely, do detailu propracované. Ony vůbec ty mutace zakladních provedení Škodovek, které se vyráběly v pobočném závodě tehdejšího AZNP Mladá Boleslav v Kvasinách byly vždycky krásné. Škoda Felicia, Škoda 1100 MBX přezývaná taky Tudor, Škoda 110R a Škoda Garde, později Rapid. Uvedl jsem je tak jak vycházely po sobě. Holt ale jak správně píšeš, rodinné vozy Erka zrovna nejsou, vzadu je hodně málo místa. Zato vepředu si i vysoký člověk pohodlně natáhne nohy.

3 Vilda Vilda | E-mail | 26. listopadu 2009 v 12:22

eRko je bráno vyloženě jako sportovní kupé. Je to sice čtytřmístný vůz (sedan, např. š100 je pětimístný), ale zadní sedadla v eRku jsou brána jako nouzová. Proto ani v TP neni uvedeno, že vůz má prostor pro pět osob. Stejně tak je to i u Garde a Rapidu. Každpopádně eRko nelze s Garde ani s Rapidem srovnávat. Je mnohonásobně hezčí - kožená sedadla, větrací zadní okna, hezčí paluní deska... celkově je eRko hezčí. 8-)

4 Martin z K Martin z K | 27. listopadu 2009 v 11:10

U eRky je počet miest uvedený ako 2+2. Dve hlavné a dve núdzové vzadu. Čo sa týka miesta tak ozaj je vpredu veľa miesta,ked dám sedadlo dozadu. Meriam 194cm, a ked dám sedadlo dozadu, tak poriadne nedotiahnem na volant. Garde je po technickej stránke na lepšiej úrovni, ale čo sa týka elegancie(bezrámové okná, tlakomer oleja,tvar sedadiel, a celkový vzhľad a nadčasový dizajn), tak garde ho neprekonalo.

5 Mefistofeles Mefistofeles | 4. prosince 2009 v 4:30

S tím naprosto souhlasím, že Erko bylo daleko povedenější než Škoda Garde/Rapid. Táta chtěl Erko taky, ale když přišla na svět moje sestra v roce 1974 tak holt musela nastat změna a koupil sedana Š 110L. A i s ní jsme byli moc spokojení.

6 Vilda Vilda | E-mail | 4. prosince 2009 v 12:24

Ač mám rád řadu škoda 105/120, tak musím přiznat, že to byla vlastně škoda 100/110 s novou karoserií a náporovým chlazením, jinak se nic nezměnilo, tedy až do modelu "M". Na užovkách zůstaly nápravy ze škody 100/110, proto je to taková "tramvaj". Také se mi na "stovkách" víc líbí širší varianty barevného provedení interiéru, zatím co u "stodvacítek" je interiér vždy černý, tedy až na model 120GLS, kde je hnědý(béžový). Je tedy pravda, že když jsem kupoval svojí škodovku, tak tam bylo červeno-oranžové čalounění všech sedadel a materiál byl mnohonásoně lepší, než u ostatních provedení a to mám jen výbavu "Luxe". Asi tam ty sedadla vrátím. Teď tam mám sice Tmavě fialové z typu GLS "81" ale ta původní jsem si nechal.

7 Majo Majo | 25. prosince 2009 v 20:51

Ja som videl v škode 120 GLS M 1984 aj šedý interiér. Našiel som tri takéto autá takže to je originál. A niektoré posledné 136 GL mali aj béžový interiér.

8 Vilda Vilda | E-mail | 25. prosince 2009 v 21:59

Majo:

Béžový interiér byl typický pro vozy Garde. Ten šedý interiér jsem mohl též mít, ale týkalo se to jen sedadel. Výplně dveří byly opět černé. K čalounění sedadel řeknu asi jen to, že byla možnost si za příplatek pořídit něco nevšedního.

9 Majo Majo | 26. prosince 2009 v 19:54

Vilda:

Občas tiež vidím v škodovkách vstavaný taký prístroj, väčšinou býva naľavo od prístrojového panelu a volá sa PROGRES METER. Asi to je nejaký ručičkový ekonomer, nevieš ako to má fungovať?

10 Vilda Vilda | E-mail | 27. prosince 2009 v 0:12

Majo:

Progres meter je ekonoměr, tedy přístroj ukazující ideání spotřebu paliva v poměru s rychlostí. Funguje tak, že se pomocí podtlakové hadičky napojí na posilovač brzd, kde pomocí talku vzduchu ukazuje ideální spotřebu při určitých otáčkách motoru. Zapojoval se dodatečně u všech vozů s posilovačem brzd. U vozů bez posilovače byla instalace dosti náročná - natahování hadice od sacího potrubí k palubní desce.

Komentáře jsou uzavřeny.