autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Magnetofon ReVox A77 MKII

25. června 2009 v 10:30 | balenoGLX |  Cívkové magnetofony - typy
ReVox A77 MKII

Zdravím fandy cívkových strojů.
Dnes bych chtěl představit jednu z absolutních legend otevřené analogové cívkové techniky - magnetofon ReVox A77. V tomto provedení jde o tříhlavý, třímotorový, čtvrtstopý přístroj vybavený dvěma rychlostmi posuvu a sice 9,53cm/s a 19,05cm/s. Dalo by se říct, ze magnetofon je na první pohled velmi jednoduchý, strohý a chudě vybavený. Není to však celkem tak a pod sice spartánským, ale velmi úhledným a ergonomickým vzhledem se skrývá na svou dobu excelentně pokroková a precizní technika. Skříň je dřevěná, přední panel tvoří plast a tenký hliníkový plech. Šasi magnetofonu tvoří velmi bytelný rám odlitý z lehké slitiny, na kterém jsou další konstrukční prvky.
1
2
Mechanika je velmi jednoduchá, ovládání je elektronické pomocí elektromagnetů, pohon je řešen pomocí tří motorú s oběžným rotorem (znamý systém Papst). Pohon hnacího hřídele, jakožto i pohon unašečů je na principu "direct drive", magnetofon tedy kromě počítadla nemá žádný řemínek. "Capstan" motor pracuje v režimu uzavřené smyčky, tedy se zpětnovazebním regulátorem, což zaručuje také velmi nízké kolísaní rychlosti. Jeho regulace je však dosti pomalá a při přepnutí z jedné rychlosti do druhé se regulace chytá dosti vlažně - když ji srovnám s přesností a rychlostí regulátoru v AKAI GX620. Je to omluvitelné, dalo by se říct, že ReVox A77 byl v tomto systému regulace jakýmsi překopníkem. Pásková dráha je jednoduchá, avšak přesná a ani po letech nepotřebuje žadné velké seřizování. Problémy s kolmostí takřka nezná. Je v ní zabudována žárovka a fototranzistor, který snímá přítomnost pásku - jakmile pásek dojede na konec, nebo se přetrhne, žárovka zasvítí na fototranzistor a posuv pásku se vypne. Systému lze vytknout jen to, že v noci jas žárovky může púsobit poněkud rušivě a taky to, že nechrání pásek před poruchou převíjení.
3
4
Celá VF a NF část magnetofonu je řešena modulově - jednotlivé moduly jsou zasunuty v konektorech základové desky. Z hlediska oprav by tenhle systém byl dokonalý, ReVox však něco nedotáhnul do konce - součástky na jednotlivých deskách nejsou popsány indexem, jak to bývá běžne zvykem, což dost stěžuje orientaci. Přeci jen nejde o jednoduchý stroj a najvětší potíže pak působí nastavení. Trimrů je skutečne hodně (v tomto případě zaostává i Tesla B73) a jejich neoznačení indexem zbytečně prodlužuje dobu nastavení. Kdo si však s nastavením pohraje, získá přístroj s neuvěřitelnými zvukovými kvalitami, protože záznam je s originálem zcela totožný - kmitočtová křivka Revoxů bývá mimořádně vyrovnaná. Magnetofon výtečně pracuje jak s magnetickým tokem 257nWb/m, tak s 514nWb/m, což je výhodné, pokud chce majitel dosáhnout plné kompatibility se svými ostatními cívkáči. Na jedničku je řešena taky kabeláž - nikde nic nevisí, nic neplandá a každý kabel je pečlivě uchycen - je to úplný opak japonských přístrojů, kde kabeláž připomíná vrabčí hnízdo.
5
6
Další věcí, kterou na A77 oceňuju, je vybavení výkonovým zesilovačem (2x 8 W) , takže umožňuje přímo připojení reproduktorových soustav. Konečně se dostáváme k popisu ovládacích prvků.
Vlevo nahoře na předním panelu se nachází pět kláves, které ovládají základní funkce magnetofonu - snímání, záznam, rychloposuv vpřed, rychloposuv vzad a stopku. Magnetofon má jeden handicap a to je absence tlačítka pohotovostního zastavení, tedy pause. Pod klávesami jsou dva otočné knoflíky a jde o kombinace potenciometru a přepínače. Takže první zleva je regulátor hlasitosti (reguluje jak hlasitost v reproduktorech a sluchátkách, tak v linkovém výstupu) a zároveň přepínač stop při reprodukci (1. stopa, 2. stopa, stereo, nebo mono - sloučení obou stop). Druhý knoflík slouží jako stereováha a přepínač páskového monitoru. Ve střední části panelu jsou dva vstupy pro mikrofon a výstup na sluchátka (6,3mm jack). Vpravo nahoře pak velmi přesné indikátory vybuzení, které však pracují jenom při záznamu. Stopa, na kterou se má nahrávat se zapína tlačítkem vedle příslušného indikátoru a záznam je indikován červenou kontrolkou v poli příslušného indikátoru. Pod nima jsou opět dva otočné knoflíky - první je regulace úrovně záznamu a přepínač vstupú pro levý kanál, druhý knoflík pak to samé, ale pro pravý kanál. Zcela napravo nahoře je kontrolka sítě a pod ní otočná páka, kterou se magnetofon jednak zapíná, jednak se s ní volí rychlost posuvu a taky průměr cívek - 18 cm nebo 26,5 cm - magnetofon si dle toho upraví tah pásku. Nad tímto ovládacím panelem je odklopný hliníkový kryt páskové dráhy , který odkrývá další ovládací prvky. Na levé straně jsou to dvě tlačítka - první zleva vypíná reproduktory, druhé motory unašečů. Na druhé straně se nachází šoupátko, které slouží jako náhrada za pohotovostní tlačítko a dle mne nepracuje celkem uspokojivě - nelze jej totiž zařadit při chodu magnetofonu. Ve střední části se nachází pásková dráha a nad ní (již v prostoru cívek) je čtyřmístné počitadlo s nulováním. Na zadní straně nahoře jsou 3 dvojice konektorů RCA (Line IN low, Line IN high, Line OUT), jeden 5-ti kolík (DIN - IN/OUT) a dvoukolíkové klasické výstupy na reproduktory. Dále pak konektor kabelového dálkového ovládání a síťový konektor. Dlužno dodat, že magnetofon je vybaven výklopnou rukojetí na přenášení.
Několik technických parametrů:

Tape Transport
Three Studer eddy current motors. Electronically governed capstan motor. Electronic speed change. Solenoid operated via 3 relays.
Tape Speeds:
3.75 and 7.5 ips (9,5 cm and 19 cm/sec.) ± 0.2%
High speed Version: 7.5 and 15 ips (19 cm and 38 cm/sec.) ± 0.2%
Wow and Flutter:
max. ± 0.04% at 15 ips
max. ± 0.08% at 7.5 ips
max. ± 0.1% at 3.75 ips (Weighted at DIN Standard 45507)
Tape Slip:
Less than 0.2%
Reel Diameter
Maximum 10.5" (26,5cm)
(Minimum hub diameter 23/8 inches)
Forward / Rewind
Fast winding time for 1800' (1100m) is 92 seconds
Tape Heads
Three (Separate precision erase, record and playback heads.) Patented 'True Radius' design ensures excellent S/N ratio and head wrap
Guide System:
The Heads, the capstan drive, and the machines tape guides are mounted to a one-piece casting to maintain precise alignment.
Operating position:
horizontal or vertical
Electrical

Monitoring
Individual stereo record and playback heads with separate preamps, plus separate record and play circuits permit full source-tape monitoring.
Equalization:
NAB Standard on both record and playback at all speeds.
IEC Standard switchable on playback only.
Record Playback
Frequency Response:
(Based on Revox 601)
15 ips - 30 Hz - 20 kHz ± 1.5 dB
7.5 ips - 30 Hz - 20 kHz + 2 / - 3 dB
3.75 ips - 30 Hz - 16 kHz + 2 / - 3 dB
Signal to noise:
2-Track:
15 ips - better than 66 dB
7.5 ips - better than 66 dB
3.75 ips - better than 63 dB
4-Track:
15 ips - better than 62 dB
7.5 ips - better than 62 dB
3.75 ips - better than 59 dB
Add 4 dB to the above figures with Dolby on, referenced to less than 2% THD
(Reference with Scotch 203 or Revox 601 or equivalent. Weighted as per CCITT C-curve to exclude supersonic bias noise.)
Distortion at full modulation
at 1 kHz:
Max. 2% at 15 ips and 7.5 ips.
Max 3% at 3.75 ips.
Crosstalk at 1 kHz:
Stereo, better than 45 dB
Mono, better than 60 dB
Bias frequency:
120 kHz, push-pull oscillator. Designed for low noise, high output tapes
Input sensitivity per channel
Microphone, switchable LOW/HIGH
LOW: 50 - 600 ohms (unbalanced) 15mV
HIGH: up to 100 K ohms 2.5 mV
RADIO: 33 K ohms 2.5 mV
AUX: 1 M ohms 33 mV
Output per channel
OUTPUT: max 2.5 rms @ 600 ohms
RADIO: max 1.2 rms @ 2.5 K ohms
PHONES: 200 - 600 ohms (no electrostatic)
Semiconductor complement:
54 Transistors; 32 diodes, 4 silicon rectifiers, 1 CdS-cell
Remote control:
Fully electric for all operation functions.
Output Amplifiers:
Plug-in optional. 2 x8 watts continuous rms power, 2 x10 watts music power as per IHFM, 4-16 ohms, less than 1% distortion.
Power Supply:
Electronically stabilized.
Mains voltages:
110, 130, 150, 220,240, 250V / 50-60 Hz.
Power consumption:
70 ... 100 watts
Dimensions:
(Wooden Cabinet)
161/4" W x 141/8" H x 81/2" D.
(Measurements include knobs but not reels.)
Weight:
Approximately 34 pounds (» 15 kg)
7
autorem článku a fotografií je balenoGLX
 


3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 johny johny | 25. června 2009 v 12:29

Tak to je teda stroj! Celkom pekný a u nás určite dosť vzácný! Kde si ho splašil? Určie musel stáť veľa peňazí!!!(keďže je to legenda medzi zahraničnými kotučákmi,stejne ako Uher Report,ktorý bol bežne vo výbave repórtérov Čs.rozhlasu a po revolúcii sa tie Reporty rozpredali)

2 Bob Bob | 25. června 2009 v 12:53

Tyto přístroje lze v ČR sehnat dle stavu za částky 5000-8000 Kč (MK II-III jsou dražší)a překvapivě se vyskytují docela často. Stačí sledovat aukce nebo inzertní weby s elektronikou. Občas bývaly v bazaru Paudio v Husitské ulici v Praze na Žižkově. Servis a náhradní díly jsou trochu problém, nicméně pár seriózních opravářů v republice je, není problém, jenom tady nechci někomu dělat reklamu. V áčkové řadě existoval i tuner a zesilovač, ale ty jsou k vidění málo.

3 balenoGLX balenoGLX | 25. června 2009 v 15:14

johny: Kupoval ho kamarat za smiesnych 130 EUR aj s NAB-mi a kovovymi cievkami ReVox o priemere 26,5cm.

Bob: Magnetofon jsem servisoval a serizoval ja, dily nejsou zas az takovy problem a az na ty nepopsane tistaky se magnetofon opravuje velmi dobre. Pri nastaveni elektrobniky je trochu problem najit ty spravne trimry, ale dle manualu to jaksi jde...Hlavne clovek nesmi zapomenout nekolik pravidel pri nastvovani techto starsich typu, kde se signal z predmagnetizace muze objevit az na vystupu.

4 johny johny | 25. června 2009 v 17:35

for baleno GLX[3]:
Takže ten Revox nie je tvoj???To ma dosť prekvapilo!!

5 balenoGLX balenoGLX | 25. června 2009 v 19:38

Nie, ja keby som mal kupovat ReVox, tak by som siel do B77 alebo PR99. Staru A77-ku nechcem, tuto som len opravoval a nastavoval, bola v dost zubozenom stave. Kotucaky vlastne ani nezbieram, mam GX620, GX215D, B73 a v garazi B101...a rad by som stav zredukoval. Mozno casom predam B73 a GX215D a kupim si ReVox B77, teraz vsak potrebujem vymenit prevodovku v mercedese a blizia sa dovolenky, takze na kotucaky nemam ani pomyslenie.A som nedavno kupil receiver SONY STR11-L v nadhernom stave - ako novy(clanok sa pripravuje) a cakam na cassette deck Marantz 1820 MKII.

6 juraj juraj | 25. června 2009 v 19:46

musim sa len pridať, krásny kotučák, osobne by som ho taktiež nechcel, verím že je to kvalita sama jak v samotnom vyhotovení magnetofonu tak aj v jeho zvukových kvalitách ako už baleno napísal v texte, ale zase až taký "zažraný" do reel to reel mašiniek niešom, takže mi doma plne postačuje tape deck B116 a nejaká kvalitná paska v ňom.  Prajem aby ten Revox ešte dlho a bezporuchovo bežal. ;-)

7 Lucky Lucky | 26. června 2009 v 6:45

Já když už bych kupoval něco takového tak právě B77 MK II nebo PR99 MK II či TASCAM BRT20 nebo STUDER REVOX A810

8 Lecho Lecho | E-mail | 26. června 2009 v 7:36

jediný ReVoX co se k nám kdysi dovážel (přes PZO tuzex, jak jinak taky) byla A sedmistovka...stávala nějakých legračních 5 200 TK - tedy jeden (průměrný) roční plat zaměstnance, že jo. my študáci na to koukali jak na zázrak a osmý div světa...ale co, pro občany tu byla v té době tesla B73 a pro méně majetné potom B101
viz také:
http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/81/156.html

9 Vilda Vilda | E-mail | Web | 27. června 2009 v 0:06

Jo to já teď budu pořizovat šasi studiového magnetofonu Sander & Jansen T103B, tak jsem na něj zvědavý. :-D

10 Majo Majo | 4. července 2009 v 21:28

V čom sa odlišujú typy A77 a B77?

A načo je dobré to tlačidlo vypínania motorov unášačov?

11 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 5. července 2009 v 10:30

V com sa odlisuje A77 od B77 sa da velmi jednoducho vygooglit, kde je dostatok obrazkov a informacii na porovnanie, okrem toho teda, ze B77 je vlastne nastupca A77-ky. Rozpisovat to tu vsetko asi nema zmysel. Naco je dobre tlacidlo vypnutia motorov, to mi nie je celkom jasne.

12 johny johny | 6. července 2009 v 17:52

Nie je to náhodou (pseudo)pauza,to vypínanie motorov unášačov?

13 balenoGLX balenoGLX | 7. července 2009 v 7:12

johny: Co je nahrada za pause je napisane v tom clanku.

14 Jindra Jindra | 8. července 2009 v 12:02

Acko je v CR docela rozsireny a v Nemecku ohromne, byl to Revox vyrobeny v nejvetsi serii, nejlepsi je asi MK1 a 2, pak sla kvalita trochu na ukor kvantity. S kamaradem mame zalibu ve Studer-Revox masinkach, on ma 3 Acka, Bcko a dalsi tady uplne neznamy stroje, treba dve studiovy A80. Ja mam svoje A77 mk1 uz vic jak rok a pul, ma puvod ve Svobodny Evrope, co vim tak jich tam cca pred 3 lety vyrazovali asi 30 a ke me se dostalo za 2tis ale jinak na Ebay se da sehnat rozumny Acko tak za 100-120E. Veskery nastaveni si delame s kamaradem sami, po elektricky strance je nastavovani uzasne jednoduchy a hraje pak magic fantasticky. Teda oba pouzivame pulstopy zaznam, 4stopy je uz z principu horsi. Zhruba pred rokem jsem si poridil k magici zbytek dobovy sestavy v podobe tuneru A76 mk1 a zesilovace A50 za cca 4000 oba. Tuner A76 je zatim to nejlepsi co jsme vlastnili(poridil si ho i kamarad), ma absolutne fantastickou citlivost(udaji 1uV jsme nemohli uverit! ciste stereo uz pri mene jak 5uV vstupniho signalu) a ten zvuk!

15 Jindra Jindra | 8. července 2009 v 14:49

Mel bych jen drobnou korekci clanku, fotky tady predvadenyho A77 nejsou mk2 ale jedna se o posledni model mk4, mk1 a 2 maji stribrny eloxovany predni panel, pruhledny zadni ovladaci knofliky a barevny tlacitka, mk3 a mk4 maji sedivy lakovany panel a mk4 ma jako jedina chromovy tlacitka a nepruhledny knofliky

16 Jindra Jindra | 8. července 2009 v 15:25

A jeste me (asi hnidopicha :-) ) napadly dve nesrovnalosti :-) ona packa slouzi jako priposlech pri pretaceni, ne jako pauza. Ta je podle me absolutne zbytecna, jednak previjeci motory by stejnak musely byt vypnute a zabrzdene trny, zadruhe pritlacna kladka je pritahovana magnetem to dostatecne rychle, jak pri odmacknuti pauzy. VU metry samozrejme ukazuji i pri prehravani, musi se ale navolit jako vstup stopa pasku, jak je to u HIFI/poloprofi stroju zvykem, je dusledne oddelena cast vstupu a vystupu.

17 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 8. července 2009 v 19:45

Jindra: Za hnidopicha te rozhodne nemam, pro mne to jsou docela zasadni informace...To oznaceni MK2 mi bylo receno puvodnim majitelem, pravdivost jsem neoveroval, takze to muze byt i MK4.
S jednoduchosti nastaveni nesouhlasim, to muze rict jenom nekdo, kdo to uz nekolikrat otevrene mel a nekdy to jiz nastavoval. Ja bych ted mohl taky rict, ze je to supr, ale poprve jsem to az tak jednoduse nevidel (zkus srovnat napr. s nastavenim GX620) Nepopsane plosnaky a hromada trimru totiz k jednoduchosti nastaveni nijakym zpusobem neprispivaji.
To ukazovani VU metru pri reprodukci...to je vlastne ktera poloha prepinace? Co tam je symbol I-II a II-I?

18 Jindra Jindra | 8. července 2009 v 22:31

Nevim v jakem stadiu puvodnosti mas Acko, ale zasunute moduly jsou zajistene a prekryte zespod hlinikovym plechem s otvory, ktery ma pres sebe nalepeny papir s popisky kazdeho trimru ...z FTP fy Studer je volne ke stazeni servisni dokumentace a podle ni je uz nastaveni hracka, navic v dokumentaci jsou i popsane plosnaky, tedy to co na novejsich mk4 neni, mk1 i2 majji plosnaky popsane. Co jsme nastavovali ruzny AKAI od naseho 4000DS co jsme meli nejdriv jeden pak druhy, tak pozdeji GX635 a pod. tak Revox umoznuje sirsi nastaveni a hlavne vsech parametru zaznamu, diky tomu ze jsou modulove koncepce tak opravy jsou hracka. Jednoduse se prohozenim nebo zasunutim funkcniho modulu urci chyba, modul opravi a je to. Kdyz jsme poridili prvni revox tak nebylo na webu ani slovo cesky, stahnula se dokumentace a slo to samo. AKAI je jak vrabci hnizdo, vsechno na jedny desce prehlednosti taky neprospiva.
K VU metrum ...ano je to tahle poloha, pokud jsou spravne nastavene vstupni zesilovace, aby pri maximalni poloze byl  pomer signalu 1:1 tak ukazuji to co je na pasu. Pri prehravani na polohu monitoru input a nastavene stopy 1 a 2 pak je vystupem primo signal z pasku, jinak se jedna o korekce podle IEC nebo NAB

19 Jindra Jindra | 9. července 2009 v 0:12
20 balenoGLX balenoGLX | 9. července 2009 v 6:56

Jindra: Ta A77 moje neni, v dobe, kdy jsem psal clanek jsem ji jiz v ruce nemel. Za puvodnost a originalitu jiz take nemohu dat ruku do ohne, jelikoz kamarad neni prvni, ba ani druhy majitel. Je ten Revox jenom serizoval. Dokumentaci mam, ale opravdu ani na plechu, ani na plosnacich nebyly zadne popisy a tak sem jenom dle dokumentace hledal prislusny trimr. Jestli ty VU metry ukazuji 1:1, to jsem nezkousel, ale vystupni napeti mi sedelo (pristroj jsem kompletne serizoval pro magneticky tok 257nWb/m, aby byl kmpatibilnejsi s mymi zaznamy na akai-ech), takze i budiky by meli pri prepnuti monitoru oznamit stejnou hodnotu jak pred paskem, tak za paskem.
Je pravda, ze s tim revoxem byly urcite problemy (vetsina trimru mela uhnily bezec) a moznost prehazeni modulu mezi kanaly prislo vhod, stejne tak souhlasim o vrabcim hnizde v akaiech (to jsem dokonce psal v clanku. Avsak nejake sirsi nastaveni clovek bezne nepotrebuje a na nejake zvukarske pokusy se uz tyhle stroje stejne nehodi, nebot je plne zastoupi digital. A pokud bych uz slapal na analogu, tak asi s C270 atd. Proto preferuji jednodussi nastaveni, kde se nastavi pouze citlivost VU, predmagnetizace, zaznamovy proud a citlivost snimaciho zesilovace.
Kazdopadne maji Revoxy uzasny zvuk a GX620 jsem koupil jen proto, ze na B77 jsem proste nemel penize.   :D Byl to takovy kompromis mezi designem, parametry, spolehlivosti, opravitelnosti a cenou.
Jo a kdyz uz tady mam znalce pres acka, prosim te, jaky je presne rozdil (v casove konstante)mezi korekcemi dle IEC a dle NAB?

21 Jindra Jindra | 9. července 2009 v 14:07

Takhle, takovyhle veci v hlave nenosim, uz vic jak rok jsem ho nevidel otevrenej-neni potreba se v nem vrtat, znalec to öpravdu nejsem, spis uzivatel co si svoje nadobicko je schopnej nastavit a patral po vsech moznych detailech. Skutecny znalec je kolega :-) ....o cene se da polemizovat, AKAI hraje na city vzhledem a tak je po nich vysoka poptavka, takze je drazsi jak kdejaky Acko, Bcka jsou pravda drazsi, ale i tak musela byt ta 620ka dost levna na cesky pomery. Nevyhoda AKAI je ta, ze je vsechno ulozeny v pouzdrech, Revox to ma v kulickovych loziskach, takze jsem preloziskoval vsechny 3 motory a mam na leta vystarano, stejne tak brzdy jsou na revoxu taky bezchybny a dlouhoveky, jen ty hlavy jsou mekci a nevydrzi tolik co skleneny GX. Taky je blby ze pulstopy se  AKAI nedelaly, protoze pokud chci opravdu dobry zaznamy, tak nahravam u kamarada na A80. on 4 stopy uz davno nevede a nemohli bychom vymenovat zaznamy, pak taky mame uz celkem dost pasku studiovych LGR50 a SPR50, ktery AKAIe zas tak radi nemaj...

22 Lecho Lecho | E-mail | 10. července 2009 v 12:50

Akai Pro-1000
...the PRO-1000 was a semi-professional deck from Akai....it had three speeds, half track recording...
nebyl tedy (vzácně) půlstopý ?

celý článek viz také:

http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/39/1459.html?begin=31

23 johny johny | 10. července 2009 v 19:10

for baleno GLX[5]:
Počkaj,počkaj,spomínal si,že máš v garáži B101...veľmi sa mi páči(môžem priznať,že viac ako B100,lebo je čierna,aj keď väčšina tvrdí,že sa im viac páči B100,ale mne sa B101 viac páči preto,lebo je čierna,viac sa mi páčia tmavšie magiče)

24 johny johny | 10. července 2009 v 19:16

doplnok,omylom som ten predošlý príspevok odoslal skôr:
Keby sa podarilo nejako prepašovať toho Technicsa,tak by sa potom mohla rovnakým spôsobom prepašovať aj B101(Rado mi spomínal,že vraj sa to dá cez rušňovodiča na príslušnom vlaku,ale najprv si to musím overiť,nikdy som to neskúšal)S jej opravou by nemal byť problém,juraj má na ňu diely,lebo on kedysi B101 vlastnil a mu začala vykazovať neúmerne množstvo problémov,tak ju rozobral na súčiastky.

25 Jindra Jindra | 13. července 2009 v 13:04

Lecho: ano, vzácně ...v aktuální nabídce třeba na Ebay se rozhodně půlstopý AKAI bude hledat blbě, ale bez problémů se sežene A77 se skvělou zvukovou kvalitou, nebo třeba Braun/ASC TG1000 http://www.useddlt.com/braun-tg1000.html z japoncu treba TEAC a TASCAM delali bezne pulstopaky, ale ty ceny

26 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 16. července 2009 v 10:48

johny: Ano, mam jednu velmi slusnu B101 v bezchybnom stave. Pouzivam ju, ked som na zahrade, umyvani aut, grilovackach. Aj s bednami ARS 9104.  :D Teraz budem mat doma asi 14ks kotucakov TESLA, z toho 4ks na repas, ostatok darcovia organov. Keby si byval blizsie, tak ti z toho nieco vyskladam, lebo opravim tvoju B700. Na dialku sa to neda. Technics este drzim.

27 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 16. července 2009 v 10:59

Jindra: Ja dal za moji GX620 asi 13 000 Sk. B77 se pohyboval o cca 5-7 tis. vys. Co se tyce tech lozisek a pouzder...tak s rukou na srdce, zivotnost je priblizne stejna. A nepredpokladam, ze mas ten magnetofon pusten 8h denne. Musim rict, ze ze vsech mych magnetofonu ma nejvice nabehano tesla B73 a ani za 10 let nepredpokladam problem s pouzdry...Inu, kdyz muze vydrzet 400 000km turbo v aute, ktere ma hridel taky jenom v pouzdre a toci se na 120 000 ot./min, tak to asi nebude az tak ozehave.  8-)
Jinak samozrejme souhlasim, ze je ReVox lepsi a cennejsi pristroj, precizneji zpracovany. Mne vsak vyhovuje ctvrtstopy zaznam, mam totiz spoustu pasku, ktere jeste nahraval muj otec v 70-tych a 80-tych letech, relativne slusne nahranych (B73, B115, TC-366).
Srovnani AKAIe a ReVox je proste obdobne srovnani jako Honda a Mercedes. To se taky srovnava velmi tezko a porovnavat to na zaklade nejakych statickych parametru by asi byla hovadina, ze?  :D

28 M. Sedláček M. Sedláček | E-mail | 29. října 2009 v 23:52

Zarazila mě poznámka ohledně přepínání rychlostí A77. Pokud je motor usazen v ložiskách má určitou setrvačnost, spomalení trvá s Akajem bych to tohle nesrovnával, to jen japonská sračka, a né tvrdá profi technika jakou je reVox.
Akaj nemá prodlevy protože , je jen usazen v pouzdrech a nemá prakticky žádný setrvačník...

29 balenoGLX balenoGLX | 25. března 2010 v 21:27

Pane Sedlacku s prominutim, sracka tady sice neco je, ale neni to akai, spis to, co ste napsal. Tady totiz slo o neco celkem jineho, nez setrvacnost rotoru. Tady slo reakci obvodu regulace rychlosti, kterou jsem provnaval merenim, co tedy nema nic spolecneho ani s lozisky, ani se setrvacnikem a vlastne ani s motorem samotnym. Jde o rychlost reakce obvodu na zmenu signalu snimace rychlosti.
Taky bych vam doporucil si zopakovat strojarinu pro stredni skoly, mate v tom mezery (loziska a pouzdra).

30 balenoGLX balenoGLX | 25. března 2010 v 21:30

Jinak nemuzu si pomoct, ale lidi, co vidi jenom ReVox mi silne pripominaji TDI-ckare, pro ktere je octavia, passat a audi s turbodechtakem pod kapotou vrcholem automobilismu a vse ostatni jsou jen sracky. Se uz z toho konecne proberte...

31 Vilda Vilda | E-mail | Web | 25. března 2010 v 21:40

M. Sedláček:

Koukám, že pán bude jistě velmi vzdělaný :-!

32 Vilda Vilda | E-mail | Web | 25. března 2010 v 21:41

balenoGLX:

To nemá smysl řešit. Nejhorší je srážka s blbcem a jak praví jedno moudré přísloví "moudřejší ustoupí". Nemá cenu se hádat.

33 balenoGLX balenoGLX | 26. března 2010 v 12:45

Vilda: Máš pravdu. :-)

Komentáře jsou uzavřeny.