



výborne,ale me bude stacit jenom mensi,moje (budoucí) sestava ve Saba a Tesla NZC300 a taky to chci do jednoho páru beden takze stací stereo prepínac,samozdrejme i nejaká ta uprava,apd. a je to
Ještě přidám video, kde bude ukázáno, jak to funguje.
prave ted sem rozjel muj zesilovac 2x4W pri 4ohmech,hraje nádherne a ciste,mam tam vsecko,trafo usmernovac filtraci stabilizaci a konecne i zesilovac,mam to vkrabicce,je to celkem praktické a výkoné,ta investice za to stála,reguluje se tam jen hlasitost,ale to me stací,tak, uz mam svuj první samostatnej zesilovac mé výroby mam radost
,prosim vas neberte to jako vychloubání
pokud by nekdo chtel mohu poslat schéma toho zesilovace a stabilizaci a este co dál
A co zemní smyčka, která vznikne dvojím propojením obou přístrojů (přes země "minus" výstupů koncových zesilovačů a zem propojovacího kabelu DIN), nedělá problém? Určitě by bylo lepší přepínat i "minus" pól, použít dva přepínače a jejich páčky vhodně mechanicky spřáhnout.
Pozrite na toto:http://www.aukro.cz/item626831815_tesla_supraphon_kp_400.html
To Wokoun
Mám ho doma, ale v lepšom optickom stave, ako na obrazku. Nejake foto som davnejšie poslal Vildovi.
Tomáš:
Já to řeším vždy tak, že ten druhý přístroj je vypnutý a v případě zapnutí má hlasitost na nule. Ale je dosti možné že by se ty přístroje mohly pak mezi sebou rušit. Nejspíše ten přepínač upravím pro vypínání i toho mínusového pólu.
Wokouns:
Ano pravda, fotografii tohoto magnetofonu jsi mi posílal.
Tak jsem ten přepínač doplnil ještě přepínáním "mínusového" pólu.
Vilda: To je každopádně zajímavý nápad. Kdysi mě napadlo něco podobného, ale nikdy jsem se k tomu nedostal, ach ta lenost .
Bajty: Gratuluji k úspěchu.
David:
jj, je to dost o tom, zda se člověku chce, nebo ne. Já sem si věci na výrobu tohoto rozbočovače pořídil už dříve, ale asi až tak za 3 neděle sem ho postavil
ten rozbočovač je pozoruhodný, zajímavý...dal by se ovšem vylepšit o napájení zadních (rear) boxů odvozené pseudo-kvadrofonie syst.Hefler-Gerzon, zadní repráky jsou v sérii a zapojené mezi živé vodiče pravé a levé bedny + jeden rezistor 5-10 ohm ( nutno vyzkoušet)cca 5-10W. bylo použito v zesíku Transiwatt 40, 44 a také v mgf. tesla B73
Lecho:
Určitě by to šlo. Je samozřejmě možné tento výrobek poupravit.
David
do rite,to je trapas,ono jak na tim bylo napsáno Vilda,tak sem se splet,nezlob se tak teda díky za gratulaci
(já sem vůl
)
Lecho: Hafler-Gerzon...mezi zapojenim v TW40 a B73 je takovy maly rozdil...TW40 ma repraky zapojene v serii primo a je pres rezistor zaveden preslech z prednich do zadnich. B73 je ma v serii pres omezovaci rezistor...
[21]:
ta odvozená quasi-kvadrofonie se moc (přes svoji jednoduchost zapojení) nerozšířila...čs.zesilovače TW120 TW140 ji používaly a z běžné sériové produkce taky příkladem dovážený k nám receiver Proxima 408 (je zde popsán v sekci tunery a receivery) a 422 (výr.RFT, vých.Německo) komfortnější verzi 2->4 nabízel SQ dekodér za použití 2x IO uA741, vyžadoval ovšem aplikaci dvou stejných stereo výkonových zesilovačů a 4 stejných repro boxů (viz: Gazda,V.: Čtení o Hi-fi,1976, str.210-211-212)
Väčšina zosilňovačov pre domáce použitie z Tesly Vráble(AZS100,101,217...) mala výstup pre kvadro adaptér(ten adaptér bol asi,neviem presný názov, AZK100), no pri počúvaní stereo sa do toho výstupu musel zasunúť skratovací konektor...Ale kto vie či sa ten adaptér vyrábal...
Lecho: Ta knizka je vyborna, mam ji taky. Kdyz pro nic jineho, tak je tam velmi pekny navod, jak pecovat o gramofonove desky. Sveho casu jsem podle te knizky chtel napsat clanek ohledne gramofonu a desek, ale byl by prilis obsahly a tak z toho seslo. Ten "dekoder" z LM741 jsem 2x stavel...vysledek je zhruba stejny, jako zapojeni v TW40 nebo B73.
alenoGLX
neni nejaký dobrý pripravek na osetrovaní desek?,ze se na ne tak nelepí prach........atd.?
bajty: Nic takoveho bohuzel nemohu doporucit. Pokud se chces zbavit statickeho naboje, je mozne desky omyt destilovanou vodou. Jakekoli jine pripravky (i antistaticke)zanechaji na desce povlak, ktery vede k jeji brzkemu opotrebeni - hlavne vysek, takze reprodukce straci brilanci.
Já desky čistím pod tekoucí vlažnou vodou (samozřejmě dávám pozor aby se zbytečně nenamočil střed desky kde je etiketa) a čistím je jemným hadříkem namočeným v mýdle. Takto čistím již hodně špinavé deksy na kterých je nalepený bordel a desky potom lupají a přeskakují. Jinak neupatlané desky které jsou jen lehce zaprášeny čistím kartáčkem s uhlíkovým vláknem.
Vilda: Spravne. Velmi znecistene desky takhle myju i ja - stejne tam uz neni moc co zkazit. A ciste desky cistim mekkym hadrikem od zacatku ke stredu desky na bezicim gramofonu. Jehlu pak steteckem ve smeru pohybu, jaky je pri prehravani.
[25]:
silně znečištěné LP desky se vyperou ve vlažné vodě s malou přísadou (1 štamprle / 10 l vody) aviváže a prostředku (saponátu) na nádobí, opláchnou čirou destilkou a nechá oschnout svisle zavěšené. na prach v drážkách desky vyhoví antistatic carbon fibre (kartáč z uhlíkových vláken) používám LENCO II nebo dneska dostupný DYNAVOX a STANTON. vyvarujte se použití dříve rozšířených antistatických útěrek, nacpou zrna nečistot, prachu neodstranitelně do drážek. zcela nevhodné...
balenoGLX
vyzkousim,nektere moje uz by chteli restaurovat,díky neopatrnemu zacházení mího taty,po nem je vsechny mam
Lecho
prachovkou uz sem to taky jednou zkousel a vysledek byl este horsi jak rikas,naopak ta prachovka ten prach a necistoty zacpe do drazek a na jehle se mi tvoril chuchvalec prachu
Lm 741 není příliš vhodný pro nf aplikace. Má totiž pevnou kompenzaci uvnitř chipu, která musí obsáhnout i zapojení se zesílením 1 a tudíž má napevno nadstavenou malou rychlost přeběhu. Při vyšším vybuzení potom dělá dynamické zkreslení - zvuk potom zní "plechově" Když už použít starší operační zesilovač, tak nějaký typ 748. Ten je vnitřně stejný, rozdíl je v tom, že má tu kompenzaci vyvedenou ven,takže se dá nadstavit na příslušné zapojení a tudíž se dá nadstavit vyšší rychlost přeběhu a nižší dynamické zkreslení. Lepší by měl být taky novější 1458. Nebo rovnou použít přímo nf operační zesilovač, třeba NE 5534 a 5532.
Z desek na odpis, které už příliš moc praskají a nejdou příliš zlepšit, se dá vytáhnout lepší signál přímo jejich snímáním pod vodou. Před přenoskou se na otáčející desku nanáší mokrým štětečkem destilka. Ale je to vhodné udělat co nejméně, při tom přehrávání desku rovnou nahrát třeba na pásek a poslouchat potom z pásku, protože po takovém přehrávání se kvalita desky zhoršuje ještě rychleji.
Radim: V tom zapojeni, ktere jsme popisovali je z hlediska zvuku asi uplne jedno, zda pouzijeme LM741, MA1458, NE5532, TL082 nebo OP77 atd... Cele to zapojeni je ksunt a myslim, ze nema vubec smysl se jim dal zabyvat. Aspon ja ho uz stavet nehodlam - s obdobnymi pokusy jsem skoncil.
K tem deskam...Mas asi na mysli tzv. mokre prehravani. Jo, kdo to pouzije jednou, je k tomu odsouzen u dane desky jiz natrvalo.
ale to já bych nechtelstratit ty desky i kdyz mam moznost si je nahrát napásek,já spís vemu jenom navlhceny hadr tou destilkou a potom necham vyschnout,jenom aby to smilo ten prach
Karbonovým katáčkem desky čistím tak, že je položím na talíř, dám rychlost 45 a kartáček na desku položím tak, že bordel a prach jdou ze středu na okraj desky, tak snad to nevadí, že to jde v podstatě proti drážkám.
balenoGLX
Správně, mokré přehrávání. Tehdy jsme to nijak nenazývali, snad jenom přehrávání za mokra a desky tehdy nebyly rarita, ale z velké části ještě obyčejné spotřební zboží.
Komentáře jsou uzavřeny.
Pekné