Komentáře
Právě proto jsem ho vydražil - abych zjistil co to je.
Dalibor: Ale zda sa mi, ze bol aj dost drahy. Nedali ste zan nahodou viac ako 1000Kc?
Dalibor:
Zajímalo by mě jak funguje. Jestli umí jen přehrávat stereo, nebo i nahrávat stereo. Zda má dva koncové zesilovače, nebo je potřeba jej připojit na externí zesilovač.
Vidím tam jen 4 tahové potenciometry, kde podle popisu jeden slouží k ovládání hlasitosti (asi pro oba kanály), druhý k ovládání basů a pak jsou dva s označením L a P. Ty slouží k záznamu? Kde se ovládají výšky?
Dále by mě zajímalo, k čemu slouží ta pomocná "tyčka" nad levým kolíkem brzdy.
Přiznávám se, že bych si ho taky moc rád prostudoval, mít tu možnost
hm, doopravdy pěkný kousek, umění a trpělivost autora rekonstrukce fakt obdivuji...jo, tenkrát se to doma bastlilo ! nabídka v obchodech byla nepatrná, značně omezená, dovoz z valutové oblasti sporadický a náhodilý, o cenách taktně pomlčím...ta kostra, mechanika tesla B... posloužila mnoha amatérským přestavbám či už na zmíněné hi-fi ama svazarmu kde jsem jednou registroval B70 upraven na stereo 3-hlaváč 9.5+19 cm/s - v zásadě nový magič vyvinut a sestaven doma z tuzemských součástek...jeho (nepřímým) následníkem byla sériová B73 jenomže...o 10 let později
Připojuji se k dlouhé řadě obdivovatelů autora tohoto velmi zdařile přestavěného magnetofonu. Opravdu musím hluboce smeknout. Také by mě docela zajímaly parametry této přestavby, ale nepochybuju o tom, že určitě nepatří k nejhorším. Všiml jsem si, že tento magnetofon má tmavošedou skříňku a ještě první provedení pásových brzd (bohužel dost nešťastné řešení, z toho důvodu se v pozdějších provedeních objevili již známé pásky potažené filcem) což mě utvrzuje v tom, že se zřejmě jedná o jednu z prvních B70, protože v téhle barvě jsem ho viděl jen jednou v životě a byl to exemplář z roku 1973. Pozdější světle a tmavo modré provedení mi připadalo již dost nevkusné pro přístroj spotřební elektroniky, trochu to sice zachraňovalo provedení bílo šedivé, které je k vidění nejčastěji, ale ani to nebylo žádná sláva.
Pokud vycházím z toho, že se jedná o jednu z prvních B70, tak se ani nedivím, že se majitel pustil do takové přestavby, protože v té době byly v tuzemských obchodech k mání ve stereu poze magnetofony B56 a tehdy začínající B100. Vynikající B43 se již nevyráběla a pokud člověk nedisponoval tuzexovým kontem, známostmi nebo příbuznými na Západě, aby si mohl pořídit kvalitní magnetofon, nezbývalo nic jiného, než se pokusit postavit si přístroj podle svých představ z toho, co dům (respektive Tesla) dal...
Ještě jsem vlastně zapomněl dodat, že na fotografiích jsem si povšimnl, že zadní plast kryjící připojovací konektory a síťovou šňůru je v mnou zmiňovaném nevkusném světle modrém provedení, takže by mě zajímalo, jestli je horní panel stejné barvy a pouze přestříkaný, nebo se jedná o originální provedení.
Vilda: nejsem si přesně jistý, co myslíš tou pomocnou "tyčkou" nad kolíkem brzdy, ale pokud myslíš to, co já, tak to není tyčka, nýbrž tenký provázek, který je omotán kolem spodní části unašeče, která je na rozdíl od novějších unašečů známých z B73, atd. krytá plastovým výliskem a jeho druhý konec je vidět jako vodorovnou čáru, ukotvenou do seřizovacího trojúhelníčku. Sice se to nazývalo pásovou brzdou, ale v vlastně to byla spíš "lanková" brzda. Toto provedení bylo dost nešťastně řešené, brzo docházelo k vydření plastu unašeče od provázku, což mělo za následek kolísání posuvu pásku a špatnou funkci brzd. Přibližně koncem roku 1976 (dle dobové literatury) bylo nahrazeno těmi pásky s filcem, které se potom udržely až do konce výroby magnetofonů Tesla. Najdeš je i v CMkách, pochopitelně již v kombinaci se zdvojenými brzdami. :)))
Westfan:
Ne ne, tou tyčkou mám na mysli něco naprosto jiného. Je umístěna nad kolíkem levé brzdy. Podle všeho bylo stejné provedení i na pravé brzdě, ale tam už ta tyčka není. Je tam jen vyvrtaná díra v plastu vrchního panelu. Velice dobře je to vidět na druhé fotografii. Vyvrtaná díra je jen kousek od prostoru pro zavádění pásku.
Pokud dje o řešení brzd, neni to tak strašný. Tyhle brzdy má i moje B90 a když je člověk seřídí, tak fungují naprosto perfektně. Dobře jsou vidět ve článku "Tuning nebo tuzing" kde je moje B90 bez vrchního panelu. Jen sem musel provázky vyměnit. Původní byly přervané. Použil sem jako nové řešení měkký bavlněný provázek.
Aha, no jo, jsem slepýš. Co se týče těch brzd, tak já osobně jsem s nimi dobrou zkušenost neměl u mé první B70. Ten plast v unašečích byl dost vydřený a i když jsem tam dal jiný provázek, brzo se rozcupoval. Potom jsem ale sehnal novější B70, tam už byly ty filcové pásky. Vzhledem k tomu, že byla celkově v lepším stavu, použil jsem tu starší jako dárce orgánů.
Vezmu to popořádku:
- podle desky s dvojitými náhradními indkučnostmi bych soudím, že i nahrává stereo - nezkoušel jsem, protože má prasklou setrvačníkovou gumičku, já už další nemám a magnetofon jsem si na krátký čas pořídil jen kvůli zdokumentování, restaurovat ho bude další majitel
- elektronicky je to hybrid: má plně zachovanou originální mono desku z B70 i s koncem se dvěmi GD617 a nad ni je dobastlena stereo elektronika snad z B100. Výstup na repro je jen jeden. Jak se přepíná mono-stereo, stejně jako systém korekcí mi zatím není známo, musel bych provést hlubší rozborku elektroniky a jít po kabeláži - která je mimochodem taky velmi dobře udělána, dokonce předpisově svazkována. Odhadoval bych to tak, že pro mono provoz sloužily přepínače 1-4 2-3 a při přepnutí na S se kompletně odpojila mono deska, zapnul stereo systém a snad se vypnuly pro stereo tape-deck v podstatě i nepotřebné potenciometry Bass a Volume, nebo se aspoň staly neaktivními. Ale to hádám z kávové sedliny.
- ta pomocná tyčka na levé brzdové páce snad měla sloužit ke zlepšení funkce brzdy, ovšem to je otázka do diskuse. Možná se tím mělo stabilizovat občasné kmitání brzdy při doběhu, nebo startu, ovšem za cenu zvýšeného namáhání pásku třením o další element.
- dobrý postřeh Wesfane , ten čelní panel je skutečně přestříkán
Závěr: protože není zcela jisté, že následný majitel vystaví tento magnetofon po restauraci na nějakých stránkách, nechám si ho ještě pár dní a zkusím blíže prozkoumat tu elektroniku, možná i gumičku mu dopřeji. Kdoví zda se s něčím podobným ještě kdy setkám.
Zdravím,
vím že to sem nepatří, ale potřebuju pomoct, nevíte kde sehnat řemínek na páskový magnetofon UNITRA ZK-147 (z motorku na setrvačník)? za vaše odpovědi děkuju, dyžtak můžete psát na mail ať se to sem neplete :)

ja vim že se to sem až tak nehodi ale jak z magnetofonu udělat videomagnetofon ? nějak by to mělo jit ale jak nevim

ja vim že se to sem až tak nehodi ale jak z magnetofonu udělat videomagnetofon ? nějak by to mělo jit ale jak nevim
ale ano...v pravěkých dobách video existoval cívkový (!) videorekordér unitra MTV-10 pro záznam obrazu...cívky max.150mm, pásek š=12.7mm, doba záznamu cca 45 min., rýchlost posuvu pásku (lineár) 16.84cm/s, relativní 8.08m/s. neměl vlastní TV tuner, záznam z kamery či upraveného televizoru...nebo grundig BK-2000 již pro kazety syst.VCR...oba vyráběné v létech 1971-75
Ve starších Amatérských rádiích a Radiových konstruktérech lze najít zmínky o pokusech zaznamenat obraz na běžný pásek. Jenže hlavně v tehdejších podmínkách to díky požadované šířce pásma bylo v podstatě nemožné a tak to byly spíš jen teoretické úvahy. Existoval analogový systém radioamatérské televize SSTV, který pracuje na nf kmitočtech a tady se záznamy běžně pořizovaly na normální magnetofon, jenže šlo o statické obrázky a obrazovka monitoru musela mít dlouhou dobu dosvitu.
Dnes nevidím důvod proč pokračovat v pokusech záznamu videa na běžný pásek. Mechanické záznamové systémy odchází pomalu do důchodu.
Pro Lecha: myslím, že ten MTV-10 byl nedávno na Allegru.pl.
co se stalo s obrazovým nosičem laser-disc (LD) ? to byla zlatá deska velikosti LP
(d=300mm) a umělo to barevný obraz+stereo zvuk. asi tak léta 1990-94, sony. formát se komerčně příliš nerozšířil, přišly dvd...

No myslím že videu na kotoučových pásech ještě uplně neodzvonilo co třeba videopásy AMPEX dnes je na tom stále nahraná většina starších televizních pořadů a někdy se z toho ještě stále vysílá i když už dneska je hlavní vysílací formát systém DIGITAL BETACAM SP,jenom pro příklad videopásy AMPEX se používaly na nahrávání náročných koncertních produkcí prostě sečeteno podtrženo analogový záznam ať obrazový či zvukový nelze uplně odbourat bude to perspektivní ještě po řadu let
samozřejmě, profi magiče ve studiu a rozhlase jsou stále vícestopé cívkáče rýchlosti 19-38-76 cm/s no a audio fajnšmekři je dodnes používaj i doma (ReVoX, tandberg, teac, studer, tascam...)
K laser-discu se hlásil už mnohem dříve Philips, možná bych ještě někde doma našel dobový prospekt i s nabídkou desek, byla mezi nimi i The Wall.
Já mluvil spíše o domácích záznamových médiích, ne o profi scéně. Ale i tam bych řekl je to otázka času, ceny a vývoje polovodičových pamětí. Jistě že fajnšmekři budou i nadále používat analog, ale to jsou chlapi někde jinde než my - nebo většina z nás tady na Vildově webu . Kdo z nás má doma extra upravenou poslechovou místnost, celý řetězec napájen mohutnými oddělovacími trafy s vyhlazováním poruch, kabely k reprosoustavám za 3000Kč metr, kdo z nás má doma koncáky s filtračními kapacitami snad řádu Faradů s bambusovým dielektrikem, kdo z nás má doma pro své analogové desky Pro Jet systém, a kdo z nás je skutečně schopen plně docenit to, že slyší činel ne metr dvacet, ale metr třicet od země a vedoucí flétnu hned u viol. Nám ostatním se ta komerční digitalizace holt jen tak nevyhne
.
A proto ošetřujeme a vážíme si svých starých přístrojů. A staré už jsou - nedávno někdo na Aukru nabízel gramofon, na který jsme na ZDŠ poslouchali v hudebce s titulem - Historický gramofon... )). Pro čím dál víc lidí to holt už historie je.

To dalibor:Já vím že přiblížit se profesionálům není snadné,netvrdím též že vlastním nějakou super aparaturu ale mám doma takové malé amatérské zvukové studio Vilda ví o čem je řeč:))))))))
Lucky:
jj, vím.. a myslim si, že to je rozhodně něco, co je na domácí užití celkem slušný luxus a nadstandard.
To Lucky:
Vím, že jsi o tom svém domácím studiu už tady něco psal a myslím že i nějaké fotky tu jsou...co takhle se podělit s námi ostatními, nafotit to důkladněji a udělat z toho samostatný článek i s popisem? Mě osobně by to zajímalo, vždycky jsem na návštěvách koukal na páníčkovy hračky
Co?

No je to kvuli tomu že mi nefunguje video, proto se ptam, takže na normální pásek to stejně nepujde?

To Dalibor:No proč ne ale bude chvíli trvat než to vytvořím:))))))
Pro Jaromíra:
Chtělo by se napsat - "vykašli se na video, přejdi na DVD", ale ono to není zas tak jednoduché. Kazety co mám patnáct let, tak jsou pořád ještě většinou dívatelné, byť některé už tak tak a jiné zas příjemně překvapí, ale disky, ať CD či DVD za patnáct let - nevím nevím. Už po několika letech šetrného zacházení a dobrého skladování mají některé z nich bez varování odmítají fungovat a celkem nezáleží na značce. Jako momentálně nejspolehlivější zálohovací záznamové médium se mi jeví harddisk, používaný ovšem jen jako médium. Při dnešních cenách a velikostech...
Ale video na normální pásek - nemožno.

To Dalibor E:Jo HDD je jako záloha OK ale jen do chvíle než vypoví službu bohužel mě se to stalo dvakrát a bylo to dost nepříjemný

dobře, video se zvukem ne ale video beze zvuku ? Manual ke svymu postarsimu videu , a tam je napsany že se použivaji dvě stopy na video (jas a barva) a 3 na audio (mono+stereo) a posuv je tusim 23 mm/s +- 2 mm, ten manual nemam u sebe ale je to tam napsany

a mimochodem DVD mechaniku nemame doma ani jednu je moznost to koupit ale proc to delat
Dalibor E:
EMTEC kdysi dělal prý nějaký archivovací VHS kazety. Byly snad v černo-zlatých krabičkách s dlouhou životností.
K tomu zálohování. Na serverech se používají tzv. "páskové jednotky" což je vlastně taková větší DV kazeta. Jednoduše řečeno, analogový pásek, na kterém je "dvojková" sestava. Prý je to nejspolehlivější médium pro zálohování dat.
Jeden čas sme zkusili s Luckym takový pokus. DV kazeta má stejný průměr pásku jako pásek na cívkový magnetofon. Rozebrali sme jednu kazetku a pásek sme namotali na cívku magnetofonu. Výsledek dopadl tak, že je to kravina. Zvuk se na to nahraje velice slabě a pásek je navíc velice tenký, takže se rychle vytahá.
To Lucky:
Jasně, i HD klekne. Pak asi nezbývá než nejvzácnější záznamy jednou za pár let překopírovat. CD a DVD media díky své konstrukci rozhodně nejsou na věky - jak se od nich původně očekávalo.
To Jaromír:
Mechanický princip záznamu zvuku a záznamu videa, i němého, se od sebe zásadně liší. Můžeš si to najít na internetu, nebo na stránkách, kde se věnují přímo videu.
To je právě to o čem jsem psal - že i ty staré kazety jsou ještě mnohdy funkční, proto se asi používá to páskové zálohování na serverech - což je pro mě novinka. Myslím, že nejtrvanlivější média jsou hliněné destičky a papyrus , co se pro archivaci dat začala používat technika, jde to s trvanlivostí a spolehlivostí z kopce.

znáš oheň a vodu ?

aaa, vidím že sa tu preberá moja obľubená tema: VHS a s tým spojené HiFi STEREO. ano som milovníkom systemu VHS ale hlavne prístrojov ktore s týmto systemom pracuju čili videami, tie dnešné detske hračky ktore vidieť na pultoch marketov niesu videá...ja myslim tie poriadne cca 8 kilové mašiny pre domáce použite osadené 3 kilovou zialtinovou mechanikou minimom plastov v nej a kvalitne prepracovanou japonskou elektronikou. dlhé roky mi moju HiFi zostavu JVC krášlil aj rekorder JVC z roku 87. pánečky to bola mašina, hrala by aj dnes ale bohužial pochoval ju blesk. onedlho (na Vianoce) ale k zostave pribudne nemecký rekorder UNIVERSUM osadený japoskými komponentmi z roku 90 a opäť si vychtnám svoje audio albumi na VHS (z 250 ks VHS kaziet je tam plných albumov asi na 25 kazetách) takže už budem plne vyzbrojený jak čš technikou počínaje kotučákmi cez JVC zostavu krz CD player až po VHS rekorder. tak sa teším jak to znova poprepájam a vychutnám si analog :)
dufam že sa mi podarí rozpisnuť o tom videu aj nejaký textík a asi pribuden nejake video na streame :). inač tento web sa krasne rozvinul o pekných pár vlakien dopredu tak veľká pochvala autorom :) ste super !!!
Vzdy sa bude na archivaciu pouzivat magneticky zaznam. Ci uz v digitalnej alebo analogovej forme. Vychadza to uz z principu a s ohladom na trvanlivost.
Rozbehla sa tu velmi zaujimava debata. Dokonca som sa dozvedel aj nieco nove...:)

Baleno: suhlasím s tebou, ešte dodám že aj ked na kotučaky nedám dopustit a veľmi rád ich používam, musím priznať že je mi pohodlnejšie len vybrať kazetu z obalu a vsunuť ju do utrob kazetovej šachty ať si ju video shltne, potom už len PLAY a už hrajeme, samozrejme nesmie chýba veľký fluororescentný displej s VU metrom (bud rovno v displeji alebo vedľa s LED) a všetko dôležite nech píše displej, OSD absolutne neuznávam. preto mam aj viac rád stare dobre mašiny VHS
Juraj:
U VHS dostává pásek celkem zabrat, jednak už tím, jak si ho mechanika vytahuje z kazety a kvůli dobrému opásání hlavy ho vede klikatě přes několik kladek a pak rotací samotné hlavy. A přes toto všecko to pořád hraje . Nevím jak vypadala mechanika u systému Video 2000, který byl převálcován ani tak ne technickými přednostmi VHS, jako spíš japonskou převahou prosazující VHS.
Já si pro archivaci odcházejících kazet levně pořídil staršího Grundiga (jak jinak ), kde rozhodly i ty krásné VU metry. Stál 300 i s ovladačem a nemá problém.
Ja tiez zhanam nejaky solidnejsi videomagnetofon, starsi, 4 videohlavy, stereo a pokial mozno s rucnym ovladanim urovne zaznamu zvuku - teda aj s VU metrami. Viete mi nejaky konkretny model doporucit, na co sa mam zamerat a s akou cenou mam ratat?

to Baleno,
doporučil by som nejaký videomagnetofon do roku výroby 95 a znač no bud JVC , PANASONIC alebo SONY , v 80 rokoch boli dobre aj FISHER pretože to bolo osadené vnutrom od JVC alebo taký TELEFUNKEN A 980 je to presne JVC HR-D370E a ten na také male HiFi študio stačí, k tým funkciam: ak sa zameráš pri používani hlavne na zaznam zvuku tak je potreba mať rýchlosť LP, dalej ako si už spomínal REC LEVEL a indikátory VU , niekedy sa zíde aj ALC (automatic level contol) dobre padne aj funkcia music scan a s tým spojené tlačidlo REC MUTE . to znamená že pri neskoršej prehrávke nahrávok sa stlačí len funkcia scan a zadá sa čislo skladby v poradí , video začne pretáčať daným smerom a využíva pri tom tie tiche 5 sekundove pasáže vykonane pri náhrávke tlačidlom REC MUTE. veľmi šikovne často som to využíval. no a samozrejme nech to má počítadlo a určite sa zíde aj tuner s hyperbandom ak by sme to ccheli používať aj ako normalny stereo videorekorder. k tej mechanike, voľ radšej take video kde je ešte celozliainová mechanika, pripadne poruchy v takejto mechanike môžu byť len ako: stvrdnutá pritlačná kladka, vyťahane najviac dva remienky a popraskané medzikolo ktore poháňa unášače. s ničím iný som sa u videí s kvalitnou mech. nestretol , no a samozrejme nech má to video čo najmenej nabehané kôli stavu videohlavy. to je asi tak zatial všetko, ak niečo ta sa pýtajte.
baleno GLX:
Ruční ovládání záznamu zvuku mívají dražší videa, vybavené ještě i střihovými možnostmi a Jog kolečkem pro krokování po snímku. Snad každá firma takový model dělala, dobré jsou Panasonic - ty se používají i ve zdravotnictví pro záznamy operací, nikdo se tam s nimi nemazlí a jsou poměrně spolehlivé, znám je osobně, JVC i AKAI, Philips i Grundig. Jenže už nějaký rok se nevyrábí a jak tak sleduji aukce, zejména nám nejdostupnější allegro.pl, kde se dají sehnat neskutečné věci, tak se objevují poměrně vzácně - i ve své době se dělaly jen pro fajnovky, tudíž ne masově.
Pokud se takový nějaký objeví, tak si stále drží nějakou cenu, řekl bych od 1000Kč nahoru.
Je třeba si dát bacha, aby to nebyl systém S-VHS, který se u těchto lepších videí používal, blbě se shánějí kazety.
Nejlepší bude najít si stránky věnované přímo videu a zpracování obrazu - tip nemám, zatím jsem nepotřeboval.

ukážka krásny strojov :

Všem:Když už sme zabrousili k videorekordérům tak ještě složitější opásání než VHS má BETA ale tam se využívají pásky odolné na tah a oděr a sotu regulací úrovně zvuku je to samosebou u modelů co sou dražší a u tohoto formátu je to dokonce 4-stopé stereo kde každý kanál má svou regulaci a je to rozděleno jako dva hlavní kanály a dva ruchové

my máme panasonic NV-F65EE ,je to video urceno pros strich nemá jog kolecko ale má podobnou funkci akorat pres tlacitko jinak má ruční nastavení urovně hlasitosti ale vu metr na dipleji a teměr všechny funkce jsou na videu a jeste má ovládaní přes čarový kody když se třeba programuje nahrávání nějakýho programu v urcitou dobu prez ovladač. když se kupovalo myslim v roce 1990-1 stalo 16 000
No ziadny z uvedenych modelov som nikde v ponuke nenasiel. Vcera som vyhodil moj dosluhujuci SONY SLV363. Ja to nechcem na zaznam hudby, ale na prilezitostne kopirovanie VHS na DVD a zaroven k bezpecnostnej videokamere. Preto vyzadujem nieco trvanlive s kovovou mechanikou. Ponuka videi je vsak totalne miziva. Som ochotny dat podstatne viac ako 1000Kc za slusnu masinu v dobrej kondicii.
Zdravím všechny příznivce magnetického záznamu.Mám slabost pro vše,co využívá princip magnetického záznamu/kotoučáky,kazeťáky,VHS-ky HiFi,minidisky/.Některá zařízení dle mého názoru nebyla doceněna.Zejména minidisky,vždyť záznam na nich je téměř nezničitelný a na věčnost.Nikdy nebyly propagovány,snad díky tlakům zábavnímho průmyslu a dnes s příchodem MP 3/4 končí.
Stejně tak jsou nedoceněné možnosti HiFi VHS,kde lze nahrát na jednu kazetu 8 hodin zvuku v super kvalitě.Vždyť záznamová rychlost je 480 cm/s,což je 100x více než u kazeťáků.Navíc lze využívat možností časového naprogramování záznamu.Přitom dobrá VHS-ka se dá dnes koupit na burzách v perfektním stavu za 500-700,-Kč.Sám jsem si nedavno jednu takovou koupil a ještě jsem k ní dostal originál kazetu Pán prstenů.

je zaujimave ze tu nikto nespomina tie nase "gulase" Philips a Tesla(teda AVEX VM6465 a 6570)....

Hexyl,
nespomína lebo su to iba monofonne stroje a už vôbec nie s kvalitnou mechanikou , aj ked klobuk dolu stroje s ktorými bolo zachádzane opatrne fachaju dodnes. jediný problem u tých avexov by som videl teda u modelu VM6465 tu bielu vazelínu (po rokoch lepidlo) v labirintovom kole odspod mechaniky. načastejšie mi prišli avexy na stol tak že majiteľ to vytiahol zo skrine a chcel prehrávať kazetu, vložil kazetu a pre stuhnutý mechnizmus skončila kazeta aj s výťahovou šachtou niekde v strede svojej drahy, motor sa ešte chvílu trápil, a vypol sa. no a potom mi to už skončilo na stole. občas bol vadný aj hybrid na 5V v zdroji ale inač ako video na doma k TV C430 mmm krasna zostava. ale ako stroj v poloprofi nasadení nikdy

jj, ja si teraz hladam tu v okoli presova niekoho kto by predal VM6465 do 1200 Sk, a najlepsie aj s manualom a keby bol funkcny lebo do konca decembra mam ziskat takmer novu C430 aj s dialkovym...tak poputuje do mojej izby a bolo by pekne keby som mal aj toho avexa;)VM6570 nechcem koli tomu ze to uz ani nieje tesla...(a inac firma AVEX funguje dodnes v byvalej Tesle Orava;))

Hexyl,
heh prešov a košice niesu daleko len škoda , ja nemám žiaden avex na predaj , mam dva kusy VM 6465 a VM650 v top stave a ešte raz dve dole v pivnici ako vraky na ND. ale to že VM6570 nieje ani tesla celkom nesuhlasím lebo ten by mal byť skoro to iste ako VM 6465 ale už doplnený o HQ modul a hyperbandový tuner na príjem cabel TV. samozrejme je už odstranené to nezmiselne vypínanie po 7 minutach. Návod na obsluhu mam origo k VM6570

jj ale mne ide o tu znacku vpredu=D na 6465 je to TESLA a na 6570 uz AVEX;)

lebo pomaly ale isto sa mi zbierka rozrasta, zbieram len ceskoslovenske produkty(popripade sa ujmem aj RFT al. Unitry) do konca roka by som mal dostat B115,AZS 101,C430, NZC030(skoro vsetko z nasej skoly, lebo postupne sa kotuce archivuju do PC a ja som jediny uchadzac...)
este tu mam jednu OT: nema niekto nahodou navod a schemu od tape-decku SM260?

hexyl:
navod a schema by bola v papierovej forme uložená niekde v šanonoch na chalupe , čili ja ju mám, žeby ju to mal niekdo v elektronickej forme ?

to milan já mám v návodě napsany 23,4 mm/s SP a 11,4 mm/s LP (opravdu to jsou mm) (a ještě když jsem oteviral t ovideo tak jsem viděl jak to přehrava, takže bych tomu i věřil) a navíc nevím jak na ty maly kotouče dostaneš zkoro 0,5 m/s
Pro Jaromíra:Klasické VHS zapisuje pouze do podélné stopy,tzn. že záznamová rychlost je opravdu jeden či dva cm/s a zvuk u mono VHS je proto opravdu mizerný.Ale u HiFi VHS se zaznamenává zvuk do šikmých stop rotující hlavou a zde je záznamová rychlost skutečně 480 cm/s a zvuk je velmi kvalitní

takže ty to mysliš tak že když rotuje hlava tak se zapisuje takovou rycholsti nemysli se to tak že ten pásek jede 480 cm/s, (protože moje video je HQ Hi-Fi)
Philips VR 910 HIFI STEREO Videomagnetofon jsem koupil v roce 2001 a krom jedné drobné závady jede dodnes. Má krásný ukazatele úrovně zvukového signálu a co hlavně, možnost přepnout na manuální nastavení záznamové úrovně zvuku. Mám i funkci v menu která umožńuje jej použít jako HIFi magnetofonu jen pro záznam zvuku. navíc když jej přepnu do režimu Hudba (nastavení zvuku) hraje naprosto skvěle. Mám 3 VHS jen s hudbou a musím říci, že je to paráda. Kvalitní zvuk s dynamikou. Už jsem přemýšlel, že jej odpojím a schovám do krabice, ale jak Vás tu čtu tak si jej ponechám. Věříte, že jsem již zažil děti, které už i na VHS koukají jako na historickou věc, nebo netuší oč jde.
tak, obraciam sa tu s tym mojim "nestastnym" Studiosolom 130, dnes som sa ho odvazil rozobrat, vsetky poistky boli prec tak som spravil jednu (neprofesionalnu) vec a napajkoval som tam tenke drotiky, zapol som to do zasuvky , a zapol som hlavny vypinac, LEDka blikla a z takej hornej dosky sa zacolo iskrit z takych "spiral"(asi su to odporove droty), potom som to vypol, a zapol znova...LED blikla znova a pre zmenu sa tie odporove droty za 2 sec nahriali uplne do cervena, nechal som to ochladit a potom som to zas zapola a zas sa to opkaovalo LED blikla a tie odporove draty iskrili....Moze to byt aj tym ze som na ten 100W vystup zapol take repro z pred 50 rokov bez prevadzacieho trafa? ak to je tym tak potom to skusim zapnut bez zataze a s normalnymi poistkami, budem vdacny cza kazdu radu a najlepsie by bolo keby mi niekto poslal aj Manual+ schemu, vopred dakujem...
Koukám, debata se zde velice pěkně rozjela Pár dní se zde člověk neobjeví a už se tu přestává orientovat
Taky přiložím něco málo k VHS kazetám.
Po rodičích mám Videorekordér SAMSUNG VK 1560. Naši ho kupovali někdy v roce 1991 a šlape do dneška. A že mu máti dávala pořádný zátěžový testy. Denně nahrávala kazety a to video nikdy nevidělo za jejího používání jedinej servis a nebo jen čistící kazetu.
Když sem ho dostal já, tak sem mu jen vyčistil mechaniku a hlavy. Bohužel teď bude už jen pro přehrávání kazet, protože díky té debilní DVB-T neni možný na něj nahrávat. Nemá žádné vstupy mimo antény. Má jen jeden SCART výstup pro televizi

SCART jde použít i jako vstup pokud tu funkci má a nebo bejvá u set top boxu že se dá na tuneru naladit nejaky kanal jakoby to vysilá (to je kvuli starym televizim)

Vilda:
problem so scartom môžeš vyriešiť tak že si zakupiš scart rozbočovač, kabel z neho pripojíš do videa do scartu. ešte pred tým si môžeš ten rozbočovač upraviť a to tak že tu krabičku rozoberieš a a upravíš pripojenie jednotlivých skartov. a to tak že jedne bude pre vstup do videa a druhý pre výstup, ten výstupný skart bude mať pripojené iba kabliky s výstupným signalom z videa (obraz a zvuk) a ešte riadiaci signál pre automaticke prepnutie TV na prehrávanie z kazety a ten druhý vstupný skart bude mať pripojené iba kabliky vstupných signálov ktore pôjdu do videa (obraz a zvuk). takto to mám vyriešené u terajšieho noveho videa UNIVERSUM. a je to super žiadný problem.
Pro Jaromíra:Je to přesně tak,jak píšeš.Záznamová rychlost 480 cm/s je rychlost rotující hlavy vůči pásku a je prakticky stejná při standardní rychlosti i LP.A pokud máš HQ Hi-Fi přístroj,tak umí zapisovat do šikmých stop.Hi-Fi VHS jsou zpravidla šestihlavé,ale viděl jsem i 4-hlavé.2hlavy slouží k záznamu obrazu,další 2 zpravidla vylepšují funkce při nestandardních rychlostech posunu pásku/zpomalené,či zrychlené prohlížení/ a 5. a 6.hlava slouží k záznamu zvuku.Další potom ke střihovým funkcím .

no řekl bych že u SP je 480 cm/s a u 240cm/s protože přece jen to zavisí na rychlosti odvijení pásky, mám 4 hlavý, ale střih to umí, ale ke střihu je potřeba jiný video ještě (samozřejmě), a to sppomalovaní a zrychlovaní to má taky, umí to jezdit přímo po framech + hledání pomocí indexů, protože už byly hlavy starý a byla vyštípla jedna tak se budou dávat po 18 letech nový doufám že se zlepší kvalita

i když tam úbytek kvality nebyl
ale video zacalo divně vrčet (problem u motoru v rotační hlavě) ale prej se obraz chvěje nevím jak to predtim se nechvel, no ale nevadi, prostě kvalita bude pravděpodobně lepší
juraj:
Problém je v tom, že ten můj Samsung nemá osazen SCART konektro vstupními kolíky. Ani v návodu neni zmínka o možnosti nahrávání přes SCART.

Vilda:
aha tak to je horšie , hm priznám sa že som sa ešte s takým videom nestretol aby sa mu dela nahrávať zo skartu alebo aspon (ak nemá skart) tak činčových konektorov Audio/video
ale holt asi boli aj take videá v predaji.

Jaromir:
to skákanie obrazu môže mať na svädomi aj opotrebovaná a stvrdnutá prítlačná kladka, alebo zle nastavene alebo pohnute vidlice ktore vedu pások za havami (rollny) ak je ten skakajucí obraz čistý bez nejakých šumení pruhov a podobne a vie to čiste prehrávať stopy Hi-Fi stereo tak by to malo byť najpravdepodobnejšie tým zlým nastavením paskovej dráhy a nie hlavou. jo a k tomu nastavovaniu paskovej drahy u Hi-Fi stereo VCR , vždy ked nastavujete paskovu drahu u hifi videí tak je potrebné si prepnuť "audio monitor" na snímanie normalne monofonnej stopy, nikdy nie stereo ani L ani R ale NORMAL teda mono , tam nastaviť čo načistejší a najstabilnejší obraz pri viacerých typoch záznamov a čo načistejší zvuk s čo najlepším vybudením u mono stopy, potom až prepnuť na HiFi stereo a tam by malo to hifi stereo nabehnuť už ihned bez poruch ak sa vyskitnu poruchy v niektorom z kanalov tak sa to vešsinou prepnena ten ktorý kanál ktorý má ešte nedostatok v snímaní (l alebo R) a dostaví sa sklon (načastejšie vodorovný) stacionarnej audio/control hlavy.
juraj:
Tohle video umí nahrávat jen z anténího vstupu. SCART má jen jeden a to výstupní do televize. Bohužel

To Vilda:Jo taky sem si všiml,jakpak to asi hraje....
Všem:článek o mém studiu sem již napsal a poslal i s fotkama Vildovi takže již jen čeká na své zveřejnění
To Vilda:
od Rusov by som si urcite nic nezobral, mama s ocom mali(este stale existuje) stare ruske gramoradio a po mesiaci sa im pokazili zosilnovac, potom motor gramofonu a nasledovali same chyby a teraz sa tomu gramoradiu rozpada dokonca aj cela drevena skrina :/
Ale tož chlapi, nebuďte na ty rusy tak zlí )
Já náhodou mám doma jeden ruský kotoučák, zatím čeká na průzkum a nafocení a podívat se na zoubek tomu z toho odkazu výše bych se taky nebránil.
To, že je něco ruské, nemusí být hned k ničemu. Na co se to kdysi tak dobře poslouchala Svobodná Evropa?
To Dalibor E:
jj mozno sme nemali stastie na seriu, ale urcite by som neplatil za nejaku rusku vec... zadarmo by som to bral ale ani korunu by som za to nikdy nedal, maximalne nejaku kooperaciu Tesla a nejaky VEF alebo Rubin a Tesla ale rusky stroj uz velmi nechcem vidiet=)
No mal som na stole rusku masinu s nazvom Kashtan... Je to pekny serbel, nic ine k tomu nemozem povedat. Nechcem ich vyrobky spotrebnej elektroniky vidiet a ku mne do domu maju zakaz vstupu. Jedine, co s nimi robime su skusky odolnosti v 15 tonovom hydraulickom lise. :)))
vidim ze na ruske stroje nemam jediny zaporny nazor;) proste najlespie co od nich vyslo bol tank T-34, zigulaky a sem tam sa postastil aj nejaky kvalitny tranzistorak al. televizor Rubin...

To balenoGLX:Paliže se nepletu tak tohle je pán kolega vaše B73
http://videoalbumy.azet.sk/tesla-b73/g2Rg50F2S8onR4zT/
Jo a když už sme u těch destrukcí co takhle jednu z nich natočit?Destrukce v hydraulickém lisu to zní brutálně

Všem:teda né že bych se v tom chtěl vyžívat já mám techniku rád
No nemůžeme si tu všichni jen souhlasně notovat, to by byla nuda a kdyby balenoGLX reagoval jinak, tak by mě snad zklamal )
Já si vážím každého přístroje, který mě něčím zaujme a pak je mi jedno, jestli je to japonec, nebo východní němec. A u těch ruských mě třeba zajímá jejich konstrukční řešení, na kolik se bude podobat něčemu co znám odjinud atd, nehodlám je podrobit laboratorním měřením. Snad v každém přístroji se najde aspoň maličkost, která stojí za pozornost a za uznání konstruktérovi, ikdyž třeba zbytek přístroje skutečně stojí za pendrek. Je třeba trochu úcty i k těm nepovedeným, protože i ty měly a mají svou velmi důležitou roli - ukázaly kudy cesta nevede. A v neposlední řadě - obdivovat dokonalost je snadné.
Pokud bych měl možnost dostat do ruky třeba kamerunský magnetofon (kdyby se tam vyráběly), tak bych se na něj taky rád podíval.
balenoGLX:
No, podle mě ten "Kaštan" hraje docela pěkně a i desing je velice povedený. Kdysi sme měli doma jedno staré ruské rádio, ale kde je mu konec, to fakt nevim. Bylo mi tak 5 let, co sem ho viděl naposled.
Lucky:
Když to dobře půjde, dnes zde uveřejním článek o tvé sestavě.
Ja sa nebudem pretvarovat, ze mam tak rad techniku, ze budem v kazdej kope srotu hladat nieco pozitivne a sklanat sa pred konstrukterom, ktory bol mozno obycajny prepity lajdak . :)) Tak ako nic pozitivne nehladam v aute ako je Daewoo Lanos, tak nehladam nic pozitivne v pristrojoch krizenych kadecim, z coho vznikli bastardy typu Kashtan, Rostov atd. :) Ze bol zigulak dobre auto je len o tom, ze to bol licencny FIAT 124. Ale samozrejme viem pochopit zberatelov a to, co pre mna ako technika moze byt srot, to pre zberatela moze byt krasnym a cennym kuskom. Je to len o uhle pohladu na vec. Keby som zacal kotucaky zbierat, urcite by som Kashtan-om nepohrdol.
Lucky: Ano, ta B73 je moja...no mam len web-kameru, takze to video je hrozne. Nemam teda cim ani len natocit tu destrukciu, inak by to nebol problem.
...kopa šrotu...prepity lajdak... - dle mého zbytečně silná slova

...kopa šrotu...prepity lajdak..., za dob normalizace že by běžný jev
Řeknu to asi takhle. Prodávám spotřební elektroniku (TV, DVD, mikro systémy atd..) a je to dělaný dnes vše na páse, kde neni problém to, že za houby stojí třeba celá série výrobků jen proto, že se někdo seknul při programování výrobní linky. Hafec těhle šuntů se dostane mezi lidi. Ale to se dnes neřeší. ez olovnatého cínu to stejnak zdechne nejpozději do 5ti let, což je ovšem účelem. Prostě třeba moje Tesla B43 stereo z roku 1968 je už prostě něco, co si zaslouží opravdu ozančení "kvalitní a spolehlivý výrobek".
Asi mám tu smůlu, že jsem žil v časech, kdy Tesla měla monopol a tudíž skoro všecko to málo zahraničního, co se tu dalo sehnat, se zdálo být lepším, než leckdy diskutabilní domácí výrobky.
Kdo má příbuzného či známého, který se pohyboval kolem vývoje, nebo výroby spotřební elektroniky, možná by mu mohl popovídat o tehdejší dostupnosti komponentů a součástek, nutnosti improvizovat a v neposlední řadě politických tlacích a ikdyž bych mohl celou řadu našich, ruských, polských, DDRáckých atd výrobků hodit do jednoho pytle, tak trvám na tom, že konstruktéři oněch "zmetků" často kouzlili zázraky doslova z ničeho a proto bych si nedovolil je jen tak shazovat.
I proto si ještě dnes máloco z těch dob dovolím nazvat kopou šrotu, ikdyž je to třebas hodně nepovedený výrobek - ale má snad logiku, aby chtěl někdo záměrně vyvíjet a pak vyrábět neprodejné a poruchové zmetky?
Už jsem tu asi jednou psal, že kdyby s tehdejším nadšením pro věc (protože jinak se to zkrátka dělat nedalo, vždycky se jich v konstrukci našlo aspoň pár, které to opravdu bavilo i za tabulkový plat) měli přístup k tehdejší zahraniční součástkové základně, tak jsme elektronická velmoc.
Dnešní výroba je skutečně o něčem jiném, proto se o ní ani nezmiňuji a výrobky s bezolovnatým cínem bych prodával s náležitým ekologickým příplatkem jen Zeleným.
Som rad, ze je to za nami... Keby sa pracovalo vo fabrikach dnes tak, ako sa pracovalo za socializmu tak stale perieme na pracke TATRAMAT 253, ktora tancovala po celej miestnosti - o nejakej spolahlivosti sa da tiez diskutovat. Nemyslim si, ze som pouzival silne slova. Vtedy sa vo fabrikach fakt neumerne chlastalo (s rukou na srdci a bez servitky na ustach) a flakalo sa, co sa mohlo. Ako je mozne, ze v automobile Moskwitsch AZLK 2141 1.6s, ktory sme kupovali ako novy sme museli polovicu skrutiek v interieri domontovat sami? To sa asi ospravedlnit neda. Ma niekto pocit, ze sa toto mohlo stat v aute MERCEDES-BENZ? Ze z 500 vyrobenych kusov ruskych magnetofonov nebolo mozne najst 2 rovnako nastavene? Mate pocit, ze sa nieco take stalo znacke Technics? Rusom je kvalita neznamym pojmom. Co sa da odflaknut, to odflaknu (Lada 2110 a Kalina su aktualnym prikladom), ak nad nimi niekto nestoji so sekerou v ruke. Preciznost a pedantnost je im absolutne cudzia. Nevidim jediny dovod zastat si ich vyrobky. Pretoze ich cielom nebolo v spotrebnej elektronike ponuknut "to najlepsie", ale skratka ponuknut "nieco". Nemozeme predsa donekonecna ospravedlnovat fuserinu len politickou situaciou a nedostatkom dielov - tym totiz Rusi netrpeli (od Japoncov okopirovali veskeru technologiu vyroby IO).

Jak tu psal Vilda všechno je sice pásová výroba a ty věci vydrží dnes opravdu málo ale pořád se tu najde něco co vydrží hodně neodpustím si tento příklad jak je možné že můj CD přehrávač SONY už jede bez problémů 16 let!!!!!! a to má jen vyčištěnou optiku a to je všechno co se týká oprav,řekl bych že SONY je jedna z mála firem které si ještě zakládají na kvalitě důkaem je to že všechno co mám od SONY němělo ještě ani jeden jediný servisní zásah ono je to totiž také o vztahu člověka k těm věcem že....

Lucky:
jj máš pravdu, SONY je jedná z mála v dnešnej dobe ktorá si drží ako tak kvalitu. mam kameru od sonyho r.v. ,2000 pracuje so systemom Video8 a okrem vyčistení hlav a novej pritlačnej kladky je plne funkčná. tak isto volkmen od sonyho okrem vyčistenia hlav hraje dodnes, dobre chvali som počul aj na dnešne rekordery od sonyho vraj su to celkom držaky, osobne som nemal možnosť vyskušať ale verím tomu.
SONY je jedna z mála firem, co si potrpí na kvalitu a dobré jméno svojí značky. Stejně tak Panasonic, Toshiba, JVC ale to vše jsou japonské značky, které si vždy zakládaly na kvalitě a spokojenosti svých zákazníků.
Pokud se neúměrně chlastalo a flákalo co to šlo ve fabrikách, se kterými má balenoGLX osobní zkušenosti ze své lokality - v tom se s ním přít nebudu, naopak měl bych i čím přispět, např. v Chiraně Piešťany se člověk ještě v roce 98 nestačil divit.
Neříkám, že na provozech, kde jsem tenkrát pracoval, nebo které jsem dobře znal, se nikdy nic nevypilo, nezkazilo a nevymamlasilo, ale tak hrozné to tedy příteli rozhodně nebylo - a za tím si stojím a netřeba mi ani ruka na srdci, paměť mi ještě slouží dost dobře, nečerpám z rozverných vyprávěnek.
A už skončeme toto slepé střevo v článku o B70 Stereo, každý máme v zásobě jistě dostatek argumentů k nekonečné diskusi, jen je trochu rozdíl mezi prožitým a odposlechnutým.
Od Sony mám kotoučák TC200 z roku 1966, tedy tak starý jako já. Je v bezvadném stavu i díky minulému majiteli, v podstatě jako nový a stejně tak i po těch letech funguje. A mladší stroje jako TC366, 367 - vynikající!
Jo, majitel dělá hodně, jak po něm bude přístroj fungovat, ať je to už magnetofon, auto, nebo cokoli jiného. Vše je to jen o tom, jak se člověk k těm věcem chová.
Suhlasím plně s Daliborem a zároveň mě baleno GLX neuvěřitelně naštval, takže si ho tímto okamžikem přestávám vážit. Jak mi tedy slavný GLX vysvětlí, že navzdory jím proklamovanému ruskému flákačtství například žigulík z roku 1973, který si můj strejda kupoval tehdy úplně nový, bez problémů jezdí dodnes a to dokonce s ještě s původní, neshnilou karosérií a negenerálkovaným motorem, (protože to ani po 160 000 kilometrech, které má natočeno, vůbec nepotřebuje) a dokonce ani po koupi nemusel nikde domontovávat chybějící šroubky. Naopak oproti tehdejším škodovkám výkon, jízdní vlastnosti a cestovní komfort byly minimálně o třídu výš, což jsem mnohokrát vyzkoušel na vlastní kůži. A pokud někdo chce argumentovat tím, že "je to jen okopírovaný fiat", tak znám člověka, který vlastní nádherného Moskviče 408 z roku 1969 a nedá na něj rozhodně dopustit. Dále z vlastní zkušenosti mohu zmínit ruskou televizi Rubín C 202, kterou si naši koupili v roce 1981 a která si dovolila tu nekutečnou drzost celých 14 let fungovat při každodenním provozu bez jediné poruchy a kterou jsme odstavili jen kvůli tomu, že neměla dekodér na PAL a žádný AV vstup, což vzhledem k dnešním podmínkám už není to pravé ořechové. A naopak televize Sony, kterou si rodiče koupili po Rubínovi už po třech letech musela do servisu, protože odešel napajecí zdroj.
A co se týče pracovní socialistické morálky, tak kupříkladu v Gramofonových závodech v Loděnici, kde pracuji, se i za totality velice dbalo na kvalitu, o čemž nejlíp svědčí už i to, že i v té době se u nás lisovaly vinyly na export pro západní vydavatelství a podle vyprávění zaměstnanců, z nichž někteří tam pracují i více jak 30 let, rozhodně nešlo o zanedbatelné množtví.
Proto mě řeči o nekritické glorifikaci veškerého západního a naopak pohrdání vším, co u nás, nebo v zemích bývalé RVHP před listopadem ´89 vzniklo, dovedou akorát pěkně dopálit, protože nic není tak černobílé, jak se tito lidé snaží tvrdit. Docela mě teď mrzí, že už nemám ruský stereo magnetofon Jupiter 202 z roku 1975, protože jsem ho vyměnil za CM 160. Vzhledem k tomu, že se zabývám jen Teslou, tak jsem ho docela neprávem opomíjel. Ten Jupiter totiž byl dost podobný B115, ale vzhledově se mi dokonce líbil víc a ani zvukově nebyl zdaleka nejhorší. Měl dokonce po straně vestavěné reproduktory, nevýhoda byla ta, že byl jen dvouhlavý. Pro případné zájemce je k vidění na http://www.radiomuseum.org/r/kijevkomun_jupiter_202_stereo.html

Ja si tiež nemyslim že ruske veci boli take zle. No s tými šrubkami no neviem. Mne sa zda že rusi ich tam davali až privela. Napr. ked som rozoberal gramoradio Sirius 311, tak som nevedel odšrubovať šrubky, pretože som nemal 30 cm dlhý šrubovak. Alebo, Sirius 324 pano, kde zospodu je aspon 8 šrubiek...
Komentáře jsou uzavřeny.
Tento magnetofon bol zhruba 2 tyzdne dozadu na aukre. :)
Na prvy pohlad som skutocne nemohol rozpoznat, ci to bol amatersky vyrobok, alebo nejaky prototyp k.p Prelouc, ktory sa nedopatrenim dostal von.
Kazdopadne snimam klobuk pred autorom tejto konstrukcie, vypada to skutocne ako fabricky vyrobok a sam viem, co znamena vyrabat elektroniku magnetofonu. Nemam skutocne co dodat...