






Několik slov závěrem:
mám otazku je velmi patrný rozdíl mezi přehrávanou deskou a mezi originálním CD?
a co znamená jakože je nahrávka dynamická
Jaromir:
Dynamická je tehdy, když jsou v ní dobře zřetelné vysoké i hluboké tóny.
Jaromir:
Mě osobně připadá zvuk lepší z LP desky než digitální CD. Ovšem záleží dost také na tom, jak kvalitní je deska sama o sobě co se týče materiálu.
a neznamená to tedy jak jsem si myslel že když je indikator vybuzení tak že je vetsi rozdil mezi slabymi a hlasitymi tony ?
Jaromir: Ano, mas pravdu. Dynamicky rozsah sa meria v dB, z coho logicky vyplyva, ze ide o maximalny rozdiel medzi tichymi a hlasnymi tonmi, ktore dokaze zariadenie reprodukovat. A ako si spravne napisal, na indiaktore vybudenia sa to prejavi vacsimi vychylkami. Pre dobre zretelne vysoke a nizke tony sluzi kmitoctovy rozsah, ktory by mal byt v pasme 20 - 20 000 Hz maximalne vyrovnany.
K tvojej druhej otazke o rozdiele medzi CD a LP: Ak bola povodna nahravka urobena v studiu analogovo, tzn. na magnetofonovu pasku a z tej boli robene kopie na CD a LP (na analogu bezia napr. U2, Pinkfloyd, Nelly Furtado,...), tak je vyssia dynamika LP a prijemnejsi zvuk skutocne citelny. Co vsak bolo v originale digitalne, tomu uz analog nepomoze, skor naopak - vnesie do zvuku zbytocne skreslenie, sum a ostatne rusive napatia...
baleno GLX:
pak je tady ještě možnost softwarové simulace analogu kterou dnes používá několik málo studií a takový způsob natáčení používá několik mích oblíbených kapel které vydávají svá alba na vinylech .Musím říct že jsem se marně snažil poznat rozdíl od analogu pravého ale samozřejmně nemám možnost porovnat jadnu a tu samou nahrávku,srovnával jsem pouze starší alba s těma "uměle analogovýma".
Co ma byt akoze "umely analog"? Analogovy zvuk sa napodobnit neda. Dokazu len vniest neduhy analogu do digitalnej nahravky. Analog je preto analog, lebo ma sinusovku tvarovanu podla originalu - je prirodzena. Digital pouziva vzorkovanie a kvantovanie, cim sinusovku rozschoduje. Prave tie schody su neodstranitelnym zlom digitalizovaneho zvuku. Aby sa digitalny zvuk stal lepsim ako analogovy, musel by mat nekonecnu vzorkovaciu frekvenciu a nekonecnu bitovu hlbku, nie 44 100Hz a 16 bit, ako pouziva sucasne CD.
pak další otázka mám novou přenosku Ortofon 5E a mel jsem vm2101,která z nich je lepsi , mám takovej pocit že vm2101 byla lepší ale nevím
baleno GLX:
to je přesně ono, vnášení analogových neduhů do digi.záznamu !To co se nám na digitálu tak nezdá je vlastně ta jeho dokonalost.
Ulver:
No nevím, jestli je zrovna digitální zvuk dokonalý.
jo a tomu poslednimu jsem zapomel da se koupit pro ten ortofon nevim jak to mam nazvat obal ty prenosky myslim tim to do čeho se ta prenoska nasroubuje a cim se pripoji na raminko
Asi máš na mysli hlavici přenosky, hovorově nečesky "headshell", ta ale není odvislá od značky přenosky(vložky), ale od raménka.U rovných ramének musí jít konektor "za roh" a u S ramének musí jít rovně atp.
U headshellů jsou rozdílné konektory, někde je v něm samice a někde samec, také se liší průměrem a i velikostí kolíčků či zdířek! Takže musíš shánět podle typu gramofonu.
balenoGLX,Vilda:
nejsem zastáncem digi. ale když už jsi tady napsal nějaké ty hodnoty tak dnes už jsou poněkud jinde, ato na 192kHz/24bitů což už je dost vysoké rozlišení na to aby se z původního zvuku nestratilo prakticky nic a příměsí tzv.umělého analogu šum pásu,modulační šum atd.je nemožné ho rozeznat pouze poslechem, takže tvrzení že analog nelze sfalšovat je podle mně troufalé tvrdit!
tesla MC400 byla vyšší třída, ve své době...vzdáleně připomíná (tvarem a kloubem ramínka) model NEC coby komponent hi-fi věže z dovozu za tehdy šílených 29 tis.Kčs, někdy v letech 1981-82-83. ten ovšem neměl senzory a jemnou regulaci otáček. další v řadě byl NC450 elektronik a vrcholný stroj MC600Q, bohužel, údajně dost poruchový.
Ulver: Ako myslis...nic som nepovedal, ale mal by si si po sebe este raz precitat, co si prave napisal. Studiove zariadenia bezia na 96kHz a 24bit. Tak skutocne netusim, kto ma doma nieco so 192kHz. Bezny CD prehravac stale funguje na 44,1kHz a 16bit. A dokonalost nie je to, co mi na digitale vadi, prave naopak.
Len na zaver odo mna k teme digital/analog>
ANALOG=ANALOG
DIGITAL=DIGITAL
DIGITAL+ANALOGOVE NEDUHY = BASTARD
balenoGLX:
souhlas,jen mrkni na tohle (i ostatní je to docela zajímavej článek)http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Softwarove-simulace-analogoveho-magnetickeho-zaznamu-tema-mesice~28~leden~2007/
To je sice vsetko pekne, ale je to nieco, co uz davno viem. Mohol by mi napisat niekto nieco, co som uz davno necital? :))) otazkou digital/analog sa zaoberam takmer 10 rokov. Nikdy si nedovolim tvrdit, ze analogovy zaznam je z technickeho hladiska kvalitnejsi. To totiz nie je pravda. Ale uz len z fyzikalneho hladiska je jasne, preco analog znie inak, a preco digital uz ostane digitalom. Nejde len o zaznam na pas/ zaznam na CD...skuste si niekedy na kvalitnom reproduktore vypocut frekvenciu 1kHz z digitalneho generatoru a 1kHz generatoru tvoreneho RC clenmi. Tam je pocut podstatu analogu a podstatu digitalu. A tentokrat nepojde o nijaky sum, fazove skreslenie, skreslenie harmonickymi atd...To su urcite veci, o ktorych nam ludia, ktori propaguju nejaky novy software apod. asi nikdy radsej nepovedia...:)
to BalenoGLX: jak si psal že by digital musel mit nekonečnou bitovou hloubku a vzorkovaci frekvenci, to je z matematickeho hlediska nemozne a ani analog nema nekonečnou jsi limitován poctem atomu, ac je vzorkavaci frekvence velká neení nekonečná
Jaromir: Mas pravdu, ale v tomto pripade uz zachadzame do krajnosti. V praxi by stacila vzorkoviaca frekvencia asi 1 000 000 000Hz a 100 000bit (nemam to presne v nasobkoch menovitych hodnot, ale pisem priblizne). A upravim, ze analog prakticky nijaku vzorkovaciu frekvenciu nema, o atomoch sa uz bavit snad nemusime. :)))
teď jen presne nevím co je bitová hloubka , to znamená rozlišování hlasitosti ?
Jaromir: Premietni si sinusovku do grafu. Vzorkovacia frekvencia bude os x a bitova hlbka os y. :) A ked si to takto predstavis, dostanes tu sinusovko trosku kostrbatu. :)
já tomuhle rozumim, jen nevim co je bitová hloubka když jsem zkusil u něceho v neru bitovou hloubku snizit pridali se mi nehorazne vysky vsechny frekvence byly v jedný rovině dle grafu a bylo to prebuzeny. ale jak oco obecne znamena bitova hloubka nevim
Jaromir: Mne sa pri ubrani bitovej hlbky vzdy neumerne zvysil kvantizacny sum, ale to je vsetko.
Zdravím všechny. Pokud sháníte díly na gramofony Tesla, napište mi. Nabízím přenosky řady VM, subtalíře, talíře, kryty, návody ( okopírované ), řemínky ( kromě čtvercového průřezu - NC 450, 452 ) atd. Vše nové ze zásob někdejší Tesly Litovel.
Milan:
nejde se k Tobě domailovat, je to správně ?
máš mobil ?
zájem o gramo díly, talíř tesla MC600Q apod.
ahoj
LS: e-mail je správný, nevím proč to nejde. Zkusím napsat já tobě.
Milan:
Jak je možné, že jsou ty gramofonové vložky tak drahé? Zjistil jsem, že nejdražší z celé vložky je jehla. A nebo je to tím, že mají hroty z diamantu?
mj.jurda:
Zdravím. Budu používat jméno Milda protože jsem si všiml, že Milan už někdo dříve používal.
Vložky řady VM, tedy magnetodynamické mají diamantový hrot.Ale cenu spíš dělá historická hodnota dnes už prakticky nesehnatelné originální vložky Tesla.
Ale za cenu kolem 500,-kč se prodávají i přenosky ze současné produkce které jsou srovnatelné z Teslou řady VM např. Ortofon OM 5 E. Za opravdu lepší přenosku zaplatíte přes 1000,-kč a více.
nové orig.přenosky série VM...budou stále hůře dostupné. vyplatí se jednorázově investovat cca 500.-Kč na ortofon OMB5, shure M75...kteréž do čs.gramo ramínka (držáku) dokonale pasují.
při ohrání a následné výměně stačí dokoupit samotný hrot (ostatní se neopotřebovává) a to je cca 50% ceny kompletní přenosky. šetrným zacházením hrot vydrží léta provozu a tisícky přehraných LP...
Může mi někdo poradit, jak se dostat ke schema zapojení NC 400? Alespoň řízení motoru pohonu talíře, přestal se točit. Banální závada to asi není. Dík za typ. Petr
Zdravím,sbírám staré hudebním skříně Tesla
a Supraphon ,hlavně s vestavěným kotoučovým magnetofonem,nebo čb televizí.
Prosím o informaci,pokud by někdo o nějaké i nefungující, či poškozené věděl,mám zájem.Mohu nabídnout třeba gramofon MC400,nebo i jiný.
Děkuji
Zdravím všechny gramofandy! Sehnal jsem pomateně se chovající MC600Q a chtěl bych si ho zgenerálkovat. Schéma zapojení nebo dokonce nastavovací předpis by mi ušetřil spoustu času při bádání nad tímto maslostrojem, který jsem vždycky chtěl. Pomůže někdo? Děkuji za jakékoliv tipy a info.
plne souhlasim s ocenenim origoVM prenosek,mam2103 a2101nove,a mnoho krystalic.ruznych typu.vse nove.nemluve o motorcich a nekterych vnitrnostech magnet.typu B..
Gramofon MC400 stál 4010,- Kčs, na fotkách je starší provedení, liší se např. způsobem transportního zajištění přenosky ve stojánku, novější verze nemá u stroboskopických čárek čísla rychlostí.
Pokud má někdo chuť si tento gramofon ( MC 400 ) koupit nový, nikdy nepoužívaný a dobře skladovaný za cenu dnešního obyčejného Pro - Ject Debutu napište mi. Při osobní koupi 6 měsíců záruka. Zájemcům pošlu rád podrobnější informace a foto gramofonu.
Milda: neprodáváte ho náhodou na aukru za 6000? a nabízíte tam bezplatné vyměněnívložky za libovolnou?
Dobrý den, popadla mě vzpomínková vášeň a pořídil jsem si MC 400 v kombinaci s recieverem Tesla Sólo 638 A a prosím o radu. Zesilovač s originálnimi bednami jede na 100%, ale gramofon je po původním majiteli sice ve 100% vzhledovém stavu, ale technický stav nic moc...poradíte mi někdo v praze nějaký servis, nebo odborníka, který by ho "pošlěchtil". Díky moc.
Lukáš: kdysi jsem si dával NZC431 k nějakému panu Lázničkovi, ale to už nepovím, kde to bylo. Skus se zeptat v rubrice Tesla B101, tam teď chodí nejvíc lidí.
Milda: Mám doma Teslu NC 470. Rád by jsem ho chtěl znovu oživit a nastavit tak, aby mi nezničil mou sbírku LP. Proto bych měl zájem o náhradní díly. Přenosku VM 2103, hnací řemen a plastovou "kardanovou" hřídelku od otočného spouštěcího knoflíku ke spínacímu kontaktu. Jde něčím nahradit původní olej ve skle v závaží na konci ramínka? Původní se vylil a v náhradním ramínku co mám 10 let ve skříni už nějak zatuhl. Dále bych potřeboval i NÁVOD pro nastavení. Díky Karel
LUKÁŠ:
http://www.elektro-zeman.cz/kontakt.htm
s MC 400 pouze tam.
Ten můj tam byl, nechodilo raménko, byly vylomeny originální závěsy plexi.
Vyrobili mi nové(jak jsou na fotkách), rozchodili poloautomat a nastavili. To vše cca za 500. Jsem s p. Zemanem velmi spokojen, gramo vrčí dál jako nové.
Nabízím náhradní díly na gramofony TESLA - kryty, řemínky, talíře, subtalíře, přenosky TESLA VM, návody a další...
Dále servis těchto přístrojů.
Zájemci pište na email.
Přispěji taky trochou do mlýna, stroj MC 400 jsem původně koupil v roce 1982 nebo 1983 nečitelný paragon za 800 bonů v Tuzexu, což bylo cca /1 bon cca 5 kčs/ takže asi 4000,.Kčs.
Provozuji ho do dnes samozřejmě přenoska jiná /Ortofon/ hraje pořád skvěle , trochu problémy z otáčkama, ani nekolikatá výměna pohonu /gumy/ není to úplně na 100%, taky už zřejmě motor a ostatní věci, bohužel slyším vše co není správně, živil jsem se hudbou takže je to trochu potíž. jin ak pokud někdo chce něco na přehrávání vinylů, tak mohu vřele doporučit.
Nabízím náhradní díly na tuzemské gramofony TESLA. Např. přenosky, kryty, talíře, subtalíře, řemínky atd.
Pište na email simamilan@centrum.cz nebo volejte na tel. 603 734 378
[45]:Plně souhlasím. Mám dodnes TESLu MC 400, zakoupil jsem v r. 81 v TUZEXu, rovněž za 800 TK (tj. bonů, takže to bylo min. 4 000 Kčs). Ani nevím, jestli se ten gramofon tehdy prodával v normálních obchodech. Dnes už mám přenosku jinou, jsem s ním spokojen, vylomené plastové panty vzadu k plastovém krytu mi poslali ještě za Husáka na dobírku z TESLy ELTOS Uherský Brod. Ale to už je dnes dávná minulost.
Zapojený mám ten MC 400 s další "lahůdkou", tj. zesilovačem, který se prodával jako stavebnice v hifiklubu Svazarmu, Transiwatt 40 Junior (hudební výkon 2x20 W, výstup na 4 reprobedny). I s tímto zesilovačem jsem velmi spokojen a slouží mi od onoho roku 81 dosud. Stál tehdy asi 1 300 až 1 500 Kčs, přesně již nevím.
Teslák z litovle nabízí servis a náhradní díly na gramofony TESLA Litovel.Pište na email elektroservis.zatloukal@seznam.cz
Komentáře jsou uzavřeny.
Rok výroby tohoto typu gramofonu je asi rok 1981. Nedávno jsem viděl v televizi pořad Retro, tento díl byl zrovna o magnetofonech a gramofonech TESLA a byla zde i ukázka z Televizních novin z roku 1981 a tam byl tento gramofon vystaven spolu s magnetofonem B 115.