autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Gramofon Tesla MC 400

10. října 2008 v 16:35 | Pavel Květoň |  Gramofony - typy
Tesla MC 400

MC400-1
MC 400 poloautomat hi-fi stereo (samolepka ONKYO hifi s opicí půjde ještě dolů-není to moje práce)MC400-2Přednosti gramofonu:

-poloautomatické přehrávání se senzorovým ovládáním, jemná regulace otáček se stroboskopickou indikací, nastavení velikosti průměru přehrávané desky
-odnímatelná hlava přenosky(headshell) s univerzální půlpalcovou montáží umožňuje použití mnoha druhů magnetodynamických přenosek
-kovové trubkové raménko zakončené závažím s jemnou nastavitelností svislé síly na hrot
-nastavitelný antiskating
Spouští se stiskem tlačítka On-Off, spuštění je indikováno červenou kontrolkou vedle síťového vypínače.
Páčkou SIZE se nastaví průměr přehrávané desky 30=LP, 25=malé LP(EP), 17=SP
Tlačítky SPEED 33 a 45 se volí otáčky
Potenciometrem PITCH + - se jemně dolaďují přesné otáčky, které kontrolujeme průzorem umístěným vedle talíře vlavo od senzorů START (ZVEDÁČEK) STOP. Doutnavka pod průzorem a odrazka umožňuje zviditelnit stroboskopické dílky stupnic umístěné zespoda talíře patrné z obrázku 3. Pro přesné otáčky stroboskopické dílky při otáčení talíře stojí nebo se velmi jemně pohybují. Pokud je zřetelný pohyb vpřed či vzad využije se právě regulátor PITCH.

MC400-3
Stroboskopické stupnice umístěné zespodu 2,5 kg těžkého talíře. Z obrázku jsou patrné i vyvažovací otvory talíře.

MC400-4
Z tohoto obrázku je patrný motor s řemínkovým převodem na spodní talíř, dále samostatný reverzní motor pro pohyb raménka přenosky, odrazka a doutnavka pro kontrolu otáček a lůžko pojistky 0,16A 250V

MC400-5
Detail talíře bez gumové podložky, nasazeného na spodní talíř

MC400-6
Detail již výše popsaných ovládacích prvků
MC400-7
Detail kloubu raménka přenosky s nastavovacími prvky závaží a antiskatingu. Za krytem je patrný kabel napájení ze sítě a výstupní signálový kabel, zakončený konektorem DIN5

Několik slov závěrem:
Tohoto gramofonu se nevyrobila zas až tak velká série, jako známých produktů NC (příkladně 430,440,450) je snad ještě méně známý než MC600Q, ale to už bychom byli v jiné kapitole.
Tedy zpět k MC 400, původní cenu v Kčs bohužel neznám, ani přesné rozpětí roku výroby. Uvítám, pokud budou k článku komentáře, když mě tímto někdo doplní.
Gramofon je v plastovém soklu s plexikrytem s robustními panty(moje panty nejsou bohužel originál, došlo předchozím majitelem k vyštípnutí a uvolnění, proto je vyroben nový závěs, odlišující se od originálu tak, aby manipulace a nastavení krytu odpovídalo záměru výrobce).
Gramofon je vhodné propojit se zesilovačem nebo receiverem se vstupem pro MM přenosku, jinak je nutné použít korekční předzesilovač.
-Nastavení svislé síly na hrot se provádí u tohoto typu následujícím způsobem: Spustí se gramofon síťovým vypínačem, stiskne tlačítko START a po dosednutí jehly do zaváděcí drážky se vypne gramofon tlačítkem On-Off.
Nastavíme otáčením kolečka antiskatingu hodnotu "0". Uchopí se do levou rukou raménko za výstupek na hlavě přenosky a otáčí se závažím dokud není raménko v rovnovážné poloze.Poté se nastaví černá krytka závaží červenou ryskou proti zářezu v zadní části raménka. Otáčením závaží se otáčí společně černá krytka s ryskou. Jedna otáčka o 360 st.=10mN, čili 1p nebo 1g. Poté kolečkem antiskatingu nastavíme hodnotu stejnou jako je svislá síla. POZOR: platí pro kuželové hroty, pro eliptycké(např. Ortofon OMB 5E se nastavuje antiskating zhruba o 20% vyšší.) Analogicky vyplývá (příkladně pro vložku Tesla VM2102) jedna a půl otáčky, protože výrobce udává sílu 15mN.
JEŠTĚ JEDNOU POZOR - PLATÍ VŠEOBECNĚ PRO VŠECHNY GRAMOFONY: svislá síla na hrot je závislá na údajích výrobce přenoskové vložky, nikoli na tom, že si chceme šetřit desky nízkou svislou silou, některé vložky mohou i nesprávnou nízkou silou poškodit desky víc nehledě k tomu, že snímání není stoprocentní!
Všeobecně lze říci, že svislá síla bývá ve většině případů 20mN pro magnetodynamický systém a 50-60mN pro vložky krystalové(piezoelektrické). Například byl rozdíl u vložek Tesla VM 2101 a 2102 o 5mN.
Na úplný závěr: na tento přístroj nedám dopustit svoji spolehlivostí a zvukem přes vložku AudioTechnica(mimochodem koupitelnou v ČR za obdobnou cenu jako OMB5) ve spojení s receiverem SCHNEIDER 300R (dříve Tesla 816A) a reproduktory AIWA (dříve 1PF 067 …) i když dnes slouží jako nostalgie ještě s magnetofony Tesla B4, B43, B46, B73, B90, B93, B100, UNITRA M1417S, UNITRA ZK 120 a kazetovými stroji Unitra M531S, Mitsubishi DT 40 a Grundig CNF 350 o víkendech na chatě.
Čeká jej ještě sejmutí té hrozné samolepky z plexikrytu (předtím jsem ji na starém místě tolik neviděl) a doplnění tenké kovové středovky na gumovou podložku, kterou jsem sehnal teprve včera, proto na fotkách chybí.
Zjara se tento gramofon prodal na Aukru asi za 2.700,-Kč a nekompletní(bez headshellu a vložky) nebo poškozené, případně se závadami jsem viděl v cenách kolem tisícovky.

autorem článku i fotografií je Pavel Květoň
 


8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 10. října 2008 v 20:53

Rok výroby tohoto typu gramofonu je asi rok 1981. Nedávno jsem viděl v televizi pořad Retro, tento díl byl zrovna o magnetofonech a gramofonech TESLA a byla zde i ukázka z Televizních novin z roku 1981 a tam byl tento gramofon vystaven spolu s magnetofonem B 115.

2 Jaromir Jaromir | 11. října 2008 v 14:45

mám otazku je velmi patrný rozdíl mezi přehrávanou deskou a mezi originálním CD?

3 Jaromir Jaromir | 11. října 2008 v 14:46

a co znamená jakože je nahrávka dynamická

4 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 11. října 2008 v 17:42

Jaromir:

Dynamická je tehdy, když jsou v ní dobře zřetelné vysoké i hluboké tóny.

5 Vilda Vilda | E-mail | 11. října 2008 v 17:49

Jaromir:

Mě osobně připadá zvuk lepší z LP desky než digitální CD. Ovšem záleží dost také na tom, jak kvalitní je deska sama o sobě co se týče materiálu.

6 Jaromir Jaromir | 11. října 2008 v 20:58

a neznamená to tedy jak jsem si myslel že když je indikator vybuzení tak že je vetsi rozdil mezi slabymi a hlasitymi tony ?

7 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 12. října 2008 v 3:45

Jaromir: Ano, mas pravdu. Dynamicky rozsah sa meria v dB, z coho logicky vyplyva, ze ide o maximalny rozdiel medzi tichymi a hlasnymi tonmi, ktore dokaze zariadenie reprodukovat. A ako si spravne napisal, na indiaktore vybudenia sa to prejavi vacsimi vychylkami.  Pre dobre zretelne vysoke a nizke tony sluzi kmitoctovy rozsah, ktory by mal byt v pasme 20 - 20 000 Hz maximalne vyrovnany.

K tvojej druhej otazke o rozdiele medzi CD a LP: Ak bola povodna nahravka urobena v studiu analogovo, tzn. na magnetofonovu pasku a z tej boli robene kopie na CD a LP (na analogu bezia napr. U2, Pinkfloyd, Nelly Furtado,...), tak je vyssia dynamika LP a prijemnejsi zvuk skutocne citelny. Co vsak bolo v originale digitalne, tomu uz analog nepomoze, skor naopak - vnesie do zvuku zbytocne skreslenie, sum a ostatne rusive napatia...

8 Ulver Ulver | E-mail | 12. října 2008 v 11:29

baleno GLX:

pak je tady ještě možnost softwarové simulace analogu kterou dnes používá několik málo studií a takový způsob natáčení používá několik mích oblíbených kapel které vydávají svá alba na vinylech .Musím říct že jsem se marně snažil poznat rozdíl od analogu pravého ale samozřejmně nemám možnost porovnat jadnu a tu samou nahrávku,srovnával jsem pouze starší alba s těma "uměle analogovýma".

9 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 12. října 2008 v 12:57

Co ma byt akoze "umely analog"? Analogovy zvuk sa napodobnit neda. Dokazu len vniest neduhy analogu do digitalnej nahravky. Analog je preto analog, lebo ma sinusovku tvarovanu podla originalu - je prirodzena. Digital pouziva vzorkovanie a kvantovanie, cim sinusovku rozschoduje. Prave tie schody su neodstranitelnym zlom digitalizovaneho zvuku. Aby sa digitalny zvuk stal lepsim ako analogovy, musel by mat nekonecnu vzorkovaciu frekvenciu a nekonecnu bitovu hlbku, nie 44 100Hz a 16 bit, ako pouziva sucasne CD.

10 Jaromir Jaromir | 12. října 2008 v 14:06

pak další otázka mám novou přenosku Ortofon 5E a mel jsem vm2101,která z nich je lepsi , mám takovej pocit že vm2101 byla lepší ale nevím

11 Ulver Ulver | E-mail | 12. října 2008 v 17:01

baleno GLX:

to je přesně ono, vnášení analogových neduhů do digi.záznamu !To co se nám na digitálu tak nezdá je vlastně ta jeho dokonalost.

12 Vilda Vilda | E-mail | 12. října 2008 v 18:19

Ulver:

No nevím, jestli je zrovna digitální zvuk dokonalý.

13 Jaromir Jaromir | 12. října 2008 v 18:52

jo a tomu poslednimu jsem zapomel da se koupit pro ten ortofon nevim jak to mam nazvat obal ty prenosky myslim tim to do čeho se ta prenoska nasroubuje a cim se pripoji na raminko

14 Pavel Květoň Pavel Květoň | E-mail | 12. října 2008 v 22:56

Asi máš na mysli hlavici přenosky, hovorově nečesky "headshell", ta ale není odvislá od značky přenosky(vložky), ale od raménka.U rovných ramének musí jít konektor "za roh" a u S ramének musí jít rovně atp.

U headshellů jsou rozdílné konektory, někde je v něm samice a někde samec, také se liší průměrem a i velikostí kolíčků či zdířek! Takže musíš shánět podle typu gramofonu.

15 Ulver Ulver | E-mail | 13. října 2008 v 0:10

balenoGLX,Vilda:

nejsem zastáncem digi. ale když už jsi tady napsal nějaké ty hodnoty tak dnes už jsou poněkud jinde, ato na 192kHz/24bitů což už je dost vysoké rozlišení na to aby se z původního zvuku nestratilo prakticky nic a příměsí tzv.umělého analogu šum pásu,modulační šum atd.je nemožné ho rozeznat pouze poslechem, takže tvrzení že analog nelze sfalšovat je podle mně troufalé tvrdit!

16 Lecho Lecho | E-mail | 13. října 2008 v 13:53

tesla MC400 byla vyšší třída, ve své době...vzdáleně připomíná (tvarem a kloubem ramínka) model NEC coby komponent hi-fi věže z dovozu za tehdy šílených 29 tis.Kčs, někdy v letech 1981-82-83. ten ovšem neměl senzory a jemnou regulaci otáček. další v řadě byl NC450 elektronik a vrcholný stroj MC600Q, bohužel, údajně dost poruchový.

17 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 13. října 2008 v 23:47

Ulver: Ako myslis...nic som nepovedal, ale mal by si si po sebe este raz precitat, co si prave napisal. Studiove zariadenia bezia na 96kHz a 24bit. Tak skutocne netusim, kto ma doma nieco so 192kHz. Bezny CD prehravac stale funguje na 44,1kHz a 16bit. A dokonalost nie je to, co mi na digitale vadi, prave naopak.

18 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 14. října 2008 v 19:02

Len na zaver odo mna k teme digital/analog>

ANALOG=ANALOG

DIGITAL=DIGITAL

DIGITAL+ANALOGOVE NEDUHY = BASTARD

19 Ulver Ulver | E-mail | 14. října 2008 v 22:40

balenoGLX:

souhlas,jen mrkni na tohle (i ostatní je to docela zajímavej článek)http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Softwarove-simulace-analogoveho-magnetickeho-zaznamu-tema-mesice~28~leden~2007/

20 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 14. října 2008 v 23:41

To je sice vsetko pekne, ale je to nieco, co uz davno viem. Mohol by mi napisat niekto nieco, co som uz davno necital? :))) otazkou digital/analog sa zaoberam takmer 10 rokov. Nikdy si nedovolim tvrdit, ze analogovy zaznam je z technickeho hladiska kvalitnejsi. To totiz nie je pravda. Ale uz len z fyzikalneho hladiska je jasne, preco analog znie inak, a preco digital uz ostane digitalom. Nejde len o zaznam na pas/ zaznam na CD...skuste si niekedy na kvalitnom reproduktore vypocut frekvenciu 1kHz z digitalneho generatoru a 1kHz generatoru tvoreneho RC clenmi. Tam je pocut podstatu analogu  a podstatu digitalu. A tentokrat nepojde o nijaky sum, fazove skreslenie, skreslenie harmonickymi atd...To su urcite veci, o ktorych nam ludia, ktori propaguju nejaky novy software apod. asi nikdy radsej nepovedia...:)

21 Jaromir Jaromir | 17. října 2008 v 10:56

to BalenoGLX: jak si psal že by digital musel mit nekonečnou bitovou hloubku a vzorkovaci frekvenci, to je z matematickeho hlediska nemozne a ani analog nema nekonečnou jsi limitován poctem atomu, ac je vzorkavaci frekvence velká neení nekonečná

22 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 17. října 2008 v 12:36

Jaromir: Mas pravdu, ale v tomto pripade uz zachadzame do krajnosti. V praxi by stacila vzorkoviaca frekvencia asi 1 000 000 000Hz a 100 000bit (nemam to presne v nasobkoch menovitych hodnot, ale pisem priblizne). A upravim, ze analog prakticky nijaku vzorkovaciu frekvenciu nema, o atomoch sa uz bavit snad nemusime. :)))

23 Jaromir Jaromir | 17. října 2008 v 21:21

teď jen presne nevím co je bitová hloubka , to znamená rozlišování hlasitosti ?

24 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 17. října 2008 v 23:11

Jaromir: Premietni si sinusovku do grafu. Vzorkovacia frekvencia bude os x a bitova hlbka os y. :) A ked si to takto predstavis, dostanes tu sinusovko trosku kostrbatu. :)

25 Jaromir Jaromir | 18. října 2008 v 15:03

já tomuhle rozumim, jen nevim co je bitová hloubka když jsem zkusil u něceho v neru bitovou hloubku snizit pridali se mi nehorazne vysky vsechny frekvence byly v jedný rovině dle grafu a bylo to prebuzeny. ale jak oco obecne znamena bitova hloubka nevim

26 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 18. října 2008 v 16:42

Jaromir: Mne sa pri ubrani bitovej hlbky vzdy neumerne zvysil kvantizacny sum, ale to je vsetko.

27 Milan Milan | E-mail | 19. října 2008 v 21:17

Zdravím všechny. Pokud sháníte díly na gramofony Tesla, napište mi. Nabízím přenosky řady VM, subtalíře, talíře, kryty, návody ( okopírované ), řemínky ( kromě čtvercového průřezu - NC 450, 452 ) atd. Vše nové ze zásob někdejší Tesly Litovel.

28 LS LS | E-mail | 22. října 2008 v 20:45

Milan:

nejde se k Tobě domailovat, je to správně ?

simamilan@centrum.cz

máš mobil ?

zájem o gramo díly, talíř tesla MC600Q apod.

ahoj

29 Milan Milan | E-mail | 24. října 2008 v 15:54

LS: e-mail je správný, nevím proč to nejde. Zkusím napsat já tobě.

30 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 28. října 2008 v 18:56

Milan:

Jak je možné, že jsou ty gramofonové vložky tak drahé? Zjistil jsem, že nejdražší z celé vložky je jehla. A nebo je to tím, že mají hroty z diamantu?

31 Milda Milda | E-mail | 28. října 2008 v 22:48

mj.jurda:

Zdravím. Budu používat jméno Milda protože jsem si všiml, že Milan už někdo dříve používal.

Vložky řady VM, tedy magnetodynamické mají diamantový hrot.Ale cenu spíš dělá historická hodnota dnes už prakticky nesehnatelné originální vložky Tesla.

Ale za cenu kolem 500,-kč se prodávají i přenosky ze současné produkce které jsou srovnatelné z Teslou řady VM např. Ortofon OM 5 E. Za opravdu lepší přenosku zaplatíte přes 1000,-kč a více.

32 Lecho Lecho | E-mail | 29. října 2008 v 21:00

nové orig.přenosky série VM...budou stále hůře dostupné. vyplatí se jednorázově investovat cca 500.-Kč na ortofon OMB5, shure M75...kteréž do čs.gramo ramínka (držáku) dokonale pasují.

při ohrání a následné výměně stačí dokoupit samotný hrot (ostatní se neopotřebovává) a to je cca 50% ceny kompletní přenosky. šetrným zacházením hrot vydrží léta provozu a tisícky přehraných LP...

33 Zajda Zajda | E-mail | 31. října 2008 v 23:36

Může mi někdo poradit, jak se dostat ke schema zapojení NC 400? Alespoň řízení motoru pohonu talíře, přestal se točit. Banální závada to asi není. Dík za typ. Petr

34 Jirka Jirka | E-mail | 1. prosince 2008 v 12:19

Zdravím,sbírám staré hudebním skříně Tesla

a Supraphon ,hlavně s vestavěným kotoučovým magnetofonem,nebo čb televizí.

Prosím o informaci,pokud by někdo o nějaké i nefungující, či poškozené věděl,mám zájem.Mohu nabídnout třeba gramofon MC400,nebo i jiný.

Děkuji

35 Vašek Vašek | E-mail | 4. prosince 2008 v 22:35

Zdravím všechny gramofandy! Sehnal jsem pomateně se chovající MC600Q a chtěl bych si ho zgenerálkovat. Schéma zapojení nebo dokonce nastavovací předpis by mi ušetřil spoustu času při bádání nad tímto maslostrojem, který jsem vždycky chtěl. Pomůže někdo? Děkuji za jakékoliv tipy a info.

36 jirka jirka | E-mail | 9. ledna 2009 v 17:44

plne souhlasim s ocenenim origoVM prenosek,mam2103 a2101nove,a mnoho krystalic.ruznych typu.vse nove.nemluve o motorcich a nekterych vnitrnostech magnet.typu B..

37 Martin Martin | E-mail | Web | 28. ledna 2009 v 8:44

Gramofon MC400 stál 4010,- Kčs, na fotkách je starší provedení, liší se např. způsobem transportního zajištění přenosky ve stojánku, novější verze nemá u stroboskopických čárek čísla rychlostí.

38 Milda Milda | E-mail | 20. února 2009 v 22:19

Pokud má někdo chuť si tento gramofon ( MC 400 ) koupit nový, nikdy nepoužívaný a dobře skladovaný za cenu dnešního obyčejného Pro - Ject Debutu napište mi. Při osobní koupi 6 měsíců záruka. Zájemcům pošlu rád podrobnější informace a foto gramofonu.

39 David David | E-mail | 1. března 2009 v 14:19

Milda: neprodáváte ho náhodou na aukru za 6000? a nabízíte tam bezplatné vyměněnívložky za libovolnou?

40 Lukáš Lukáš | E-mail | 9. března 2009 v 11:57

Dobrý den, popadla mě vzpomínková vášeň a pořídil jsem si MC 400 v kombinaci s recieverem Tesla Sólo 638 A a prosím o radu. Zesilovač s originálnimi bednami jede na 100%, ale gramofon je po původním majiteli sice ve 100% vzhledovém stavu, ale technický stav nic moc...poradíte mi někdo v praze nějaký servis, nebo odborníka, který by ho "pošlěchtil". Díky moc.

41 David David | E-mail | 10. března 2009 v 9:29

Lukáš: kdysi jsem si dával NZC431 k nějakému panu Lázničkovi, ale to už nepovím, kde to bylo. Skus se zeptat v rubrice Tesla B101, tam teď chodí nejvíc lidí.

42 Karel Karel | E-mail | 11. března 2009 v 22:13

Milda: Mám doma Teslu NC 470. Rád by jsem ho chtěl znovu oživit a nastavit tak, aby mi nezničil mou sbírku LP. Proto bych měl zájem o náhradní díly. Přenosku VM 2103, hnací řemen a plastovou "kardanovou" hřídelku od otočného spouštěcího knoflíku ke spínacímu kontaktu. Jde něčím nahradit původní olej ve skle v závaží na konci ramínka? Původní se vylil a v náhradním ramínku co mám 10 let ve skříni už nějak zatuhl. Dále bych potřeboval i NÁVOD pro nastavení. Díky Karel

43 pavel květoň pavel květoň | E-mail | 9. dubna 2009 v 0:51

LUKÁŠ:

http://www.elektro-zeman.cz/kontakt.htm

s MC 400 pouze tam.

Ten můj tam byl, nechodilo raménko, byly vylomeny originální závěsy plexi.

Vyrobili mi nové(jak jsou na fotkách), rozchodili poloautomat a nastavili. To vše cca za 500. Jsem s p. Zemanem velmi spokojen, gramo vrčí dál jako nové.

44 Milda Milda | E-mail | 7. května 2009 v 22:27

Nabízím náhradní díly na gramofony TESLA - kryty, řemínky, talíře, subtalíře, přenosky TESLA VM, návody a další...
Dále servis těchto přístrojů.
Zájemci pište na email.

45 Láďa Láďa | E-mail | Web | 2. června 2009 v 15:17

Přispěji taky trochou do mlýna, stroj MC 400 jsem původně koupil v roce 1982 nebo 1983 nečitelný paragon za 800 bonů v Tuzexu, což bylo cca /1 bon cca 5 kčs/ takže asi 4000,.Kčs.
Provozuji ho do dnes samozřejmě přenoska jiná /Ortofon/ hraje pořád skvěle , trochu problémy z otáčkama, ani nekolikatá výměna pohonu /gumy/ není to úplně na 100%, taky už zřejmě motor a ostatní věci, bohužel slyším vše co není správně, živil jsem se hudbou takže je to trochu potíž. jin ak pokud někdo chce něco na přehrávání vinylů, tak mohu vřele doporučit.

46 Milda Milda | E-mail | 18. listopadu 2009 v 21:39

Nabízím náhradní díly na tuzemské gramofony TESLA. Např. přenosky, kryty, talíře, subtalíře, řemínky atd.
Pište na email simamilan@centrum.cz nebo volejte na tel. 603 734 378

47 Laďa, Brno Laďa, Brno | E-mail | 27. února 2010 v 1:43

[45]:Plně souhlasím. Mám dodnes TESLu MC 400, zakoupil jsem v r. 81 v TUZEXu, rovněž za 800 TK (tj. bonů, takže to bylo min. 4 000 Kčs). Ani nevím, jestli se ten gramofon tehdy prodával v normálních obchodech. Dnes už mám přenosku jinou, jsem s ním spokojen, vylomené plastové panty vzadu k plastovém krytu mi poslali ještě za Husáka na dobírku z TESLy ELTOS Uherský Brod. Ale to už je dnes dávná minulost.

Zapojený mám ten MC 400 s další "lahůdkou", tj. zesilovačem, který se prodával jako stavebnice v hifiklubu Svazarmu, Transiwatt 40 Junior (hudební výkon 2x20 W, výstup na 4 reprobedny). I s tímto zesilovačem jsem velmi spokojen a slouží mi od onoho roku 81 dosud. Stál tehdy asi 1 300 až 1 500 Kčs, přesně již nevím.

48 Zatloukal Zatloukal | 31. března 2010 v 23:42

Teslák z litovle nabízí servis a náhradní díly na gramofony TESLA Litovel.Pište na email elektroservis.zatloukal@seznam.cz

Komentáře jsou uzavřeny.