autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Komentáře

Zobrazit vše (411)
Zobrazit starší komentáře

301 peter brody peter brody | 6. července 2008 v 16:41

Vilda

reprodukcia pri zaznamu je vporiadku aj pri stereo ale po prehrati zaznamu je to otrasne ale ked nahram na stopu 1-4 alebo 3-2 tak je to O.K skusim len tak trosku naklonit hlavu co to spravi

302 Vilda Vilda | E-mail | 6. července 2008 v 17:44

peter brody:

Tohle nebude hlavou, ale asi přepínači stop. Možná bych se podíval na tranzistory, ale jestli to při záznamu mono ať už na jednou nebo druhou stopu jde v pohodě, viděl bych problém u přepínačů.

303 andx andx | E-mail | 7. července 2008 v 21:28

zdravim,

akurat som si zohnal B730 v zachovalom stave (mala este aj vyrobnu plombu) no ked som skusal nahravat tak vysledna nahravka bola otrasna - uroven nahravky nepravidelne klesa a stupa(stisuje a zhlasnuje) inak ine nahravky prehrava v poriadku aj odposluch pri nahravani je ok... neviete poradit?? diky

304 peter brody peter brody | 7. července 2008 v 21:54

andx

ja som mal tiez tento problem s b730 proste zapni stereo nahravacie potenciometre stiahni na 0 a nechaj premazat celu pasku potom pasku pretoc na zaciatok a nahraj znova ak to nebude fungovat tak bude problem v magnetofone alebo v paske vokoncom nepouzivaj pasky emgeton alebo orwo najlepsie agfa,basf,maxell,sony moze byt chyba aj vhlave.najcastejsie problemi som mal nahravanie na stopu 1/4 potom moze byt chyba aj v brzdach ak niesu dobre pritiahnute

305 Vilda Vilda | E-mail | 8. července 2008 v 1:13

andx:

Jestli ten magnetofon nebyl delší dobu v provozu, bude chtět trochu práce, dostat ho zpět do kondice. Problémy mohou být, jak zde jmenoval peter brody.

306 andx andx | E-mail | 8. července 2008 v 14:49

2 Vilda:

asi mas pravdu - ked som ho otvoril samy prach a pavuciny (dokonca kusky pasok) - vypada to ze niekde dlho stal nepouzivany - budem ho musiet niekomu dat pozriet

inak este by chcel pocut tvoj nazor na pasky

emgeton LP 35 LHD - lebo tu u nas som ich v jednej elektronike kupil uplne nove...

diky

307 Lucky Lucky | 8. července 2008 v 17:35

To andx:Já mám třeba EMGETON DP 25 LHD a kvalita je naprosto super je uplně nový nejetý ahlavně nešpiní,jinak sem také zkoušel pásky typu ORWO a EMGETON DP 25 LN obojí uplně nové a kvalita zvuku je naprosto otřesná sice nešpiní ale nedá se na to nahrávat

308 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 8. července 2008 v 20:06

andx: EMGETON nebrat! Ani LHD. Kto povie, ze kvalita je naprosto super, tak v zivote nemal ani poriadny magnetofon, ani poriadne pasky. Kvalita novej LHD je zrovnatelna mozno tak s 500x hranou PE46.

3ks LHD putovali po 2 rokoch pouzivania do kontajneru. Vytahane okraje a neskutocne mnozstvo hluchych miest robi tuto pasku po pomerne kratkej dobe (v zrovnani so skutocne kvalitnym pasom) vyslovene neupotrebitelnym.

309 Lucky Lucky | 8. července 2008 v 22:29

To balenoGLX:jako je pravda že když jsou pásky nové tak jsou vždy dobré a to i ty největší šmejdy ale po delším používání jak píšeš se skutečně zničí.Jako je fakt že EMGETON a ORWO jsou totál největší shity ale když mě ten DP 25 LHD hraje fakt dobře,mám samosebou i pásy typu MAXELL a SCOTCH a to je super třída

310 Vilda Vilda | E-mail | 9. července 2008 v 15:12

andx:

Mám tu čest pouze s pásky Emgeton DP 25 LN a je to docela katastrofa. Držím se pásků značky Basf. Scotch, Maxell, Sony, TDK, Hitachi.

311 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 9. července 2008 v 16:20

Scotch taky neni buhvico - mechanicka pevnost je dost mizerna.

Najvacsie riziko pri pouzivani nie prilis akostnych pasov je to, ze clovek si na to nahra velakrat jedinecny a vzacny zaznam, ktory je v kratkom case znehodnoteny malou trvanlivostou pasky. Nejde o pasku, magnetofon, ani peniaze. Ide o zaznam, ktory je natrvalo znehodnoteny.

312 Vilda Vilda | E-mail | 10. července 2008 v 22:38

balenoGLX:

No nejvíc kvalitní se mi zatím jeví ten SONY UHL a ty Maxell. Pak mám v plánu objednat si ty pásky jak tu byl na ně odkaz. A chystám se prodat svoje starý kotouče v průměru 15cm značek Basf DP 26, mám jich asi kolem 15ti

313 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 11. července 2008 v 15:57

Ja sa chystam tiez doplnit zasobu pasov. Tiez bych bral maxell, pokial mozno.

314 Lucky Lucky | 12. července 2008 v 17:29

Tak konečně můžu prezentovat i svůj druhej plně funkční kotoučák B100

http://www.stream.cz/video/109741-tesla-b100-v-akci/0

315 Jozo Jozo | E-mail | 13. července 2008 v 8:28

Lucky:

Pekne, mám B 101. Je to skoro uplne to iste.

316 Ulver Ulver | E-mail | 13. července 2008 v 10:06

Moc pěkná Béstovka i výběr hudby!

317 Lucky Lucky | 13. července 2008 v 15:17

To Ulver:Jo díky,škoda že nemám i B73 a CM130,na streamu.cz někdo nazval B116 českým REVOXEM a myslím že právem B116 je výbornej kotoučák

318 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 13. července 2008 v 15:44

Na aukre su prave reprobedne tesla ARS844 - asi najlepsie ceskoslovenske bedne s objemom do 50L ake som pocul hrat... Velmi rad by som ich ziskal. Ale ako poznam aukro, urcite sa mi to zase nepodari. :-D

Chcel by som ich ako doplnok k B73. :)

319 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 13. července 2008 v 20:31

Tak sa mi to predsa len podarilo, v utorok idem po ne do Brna. :)

Ak bude zaujem, mozem poslat foto.

320 Vilda Vilda | E-mail | 14. července 2008 v 12:17

balenoGLX:

Zájem určitě bude.

Hlavně je na čase zde udělat už nějaké aktualizace.. snad se k tomu už teď dostanu.

321 Pavel Pavel | 15. července 2008 v 11:07

Ahoj.Zdravim vsechny na tomto skvelem blogu.Me jmeno je Pavel.Jsem taky fanda starych masinek vseho druhu-magnetofony jak civkove tak i kazetove,radia...nu a zajimam se jeste o stare nakladaky a autobusy,ale to je jiz z jineho soudku.Mohu se k Vam pripojit?

322 Lucky Lucky | 15. července 2008 v 14:39

To Pavel:Ahoj no určitě a jestli máš nějakou pěknou audio sestavu kterou bys chtěl prezentovat stačí poslat foto Vildovi autorovi blogu myslím že určitě rád zveřejní,jinak jaké máš kotoučáky,já mám B100,B56,B116,B115 z toho B100 a B116 sou plně funkční

323 Vilda Vilda | E-mail | 16. července 2008 v 0:02

Pavel:

Připojit se určitě můžeš ;-)

324 Pavel Pavel | 16. července 2008 v 1:32

Lucky,Vilda:Diky panove:-) Fotky rad poslu,jen to musim nafotit,no a potom kdyz by Vilda dovolil,tak bych je poslal.Ja moc kotoucaku nemam.Mam tri-B 113,B 700,B 101.Ta stojednicka je ale zatim troska,musim to dat do kupy.Jinak mam k tomu tuner Tesla 3606 A a deck SM 261.Bohuzel zatim nemam zadny zesilovac teto znacky ale snad neco sezenu.Mam toho vic ale cizi znacky,z Tesly uz jen bedny a r.Alto.

325 Pavel Pavel | 16. července 2008 v 1:39

Jeje ta moje pamet.Vse je v 100% stavu,jen ta stojednicka ne.

326 Vilda Vilda | E-mail | 16. července 2008 v 22:09

Pavel:

Fotky určitě pošli, rád je zde zveřejním.

327 Pavel Pavel | 17. července 2008 v 1:23

Vilda:  Diky Vildo,fotky urcite poslu a jeste jednou musim pochvalit Tvuj blog.Je fakt perfektni.

328 Majo Majo | 17. července 2008 v 16:21

Dali by sa niekde zohnať také kotúče, boli čierne, s veľkou plochou plastu a malými otvormi a bol na nich malý biely nápis Agfa-Gevaert.... K B116 by sa designovo celkom hodili.....

329 Ulver Ulver | E-mail | 17. července 2008 v 17:31

Majo:

no to jsou kotouče na kterých byly Agfa PE 46 HIFI občas jsou k mání na aukru ,mám taky jen jednu i s origo plastovou krabičkou a i papírovou ve které se prodávala.Máš pravdu na 116 vypadá fakt dobře.

330 Ulver Ulver | E-mail | 17. července 2008 v 17:43

Pavel:

tak seš tady asi jedinej co má B 113 v cajku to sem rád ! Vím o dvouch 113 ale majtelé ač je nevyužívají nechcou prodat "snad časem někdo z nich povolí ".

331 Lucky Lucky | 17. července 2008 v 20:30

To Ulver:myslím že každej z nás tu má aspoň jeden kotoučák v TOP stavu já mám třeba tu B116 v TOP stavu

A co vy ostatní napište co máte v TOP stavu ať víme na čem sme.

332 Ulver Ulver | E-mail | 17. července 2008 v 21:54

Tak opravdu OK mám momentálně B 115 je po komletním seřízení nové origo řemínky a nové hlavy teda kromě mazací .Je jako nová ,to samé v září čeká i mou B 116 i když ta je i tak v super stavu bude asi jen vyčištěna a seřízena.No a pak B 117 ta je v excelentním stavu a B 101 taktéž.U ostatních B 700,B 46 a Unitra M 1417S prozatím označení TOP použít nelze.

333 Kryšpa Kryšpa | E-mail | 18. července 2008 v 9:31

ULVER:   čus,takže gumičky v cajku???

334 Pavel Pavel | 18. července 2008 v 11:56

Ulver: Tak preji uspech,at tu B113 sezenes.Pokud to nejsou fandove,tak mam obavy ze jen sroubuji cenu smerem nahoru.Jinak ja s tou svoji B113 nemel moc prace.Prakticky jen kosmetika-vymetl jsem pavouky,vycistil a seridil a vic nebylo treba.Jen mam malo dobrejch pasku-asi deset BASF DP26LH.Mam to stesti ze narazim na samej Emgeton.Ale hlavu nevesim,casem jiste na nejake dobre narazim.

335 Lucky Lucky | 18. července 2008 v 15:54

To Pavel:Zkus AUKRO.CZ tam se občas vyskytnou nové nejeté a kvalitní pásky já sám sem tam koupil nějaké pásky BASF a sou super

336 Ulver Ulver | E-mail | 18. července 2008 v 16:50

Pavel:

jasně že časem seženež , mezi lidma je spousta pásků i fungl nových a to říkám ze své zkušenosti čas od času mně někdo donese funglovky . No a pak je tu Aukro taky mám odtud nějaké pásky a alu. cívky. Ty jsou na mgf hodně pěkný.

337 Ulver Ulver | E-mail | 18. července 2008 v 16:57

Kryšpa:

gumičky mám v B 101 a valí super i když ji už využívám jen sem tam abych ji provětral .V každodenním provozu používám 115a116 do těch jsem sehnal origo gumičky takže ty tvoje mám jako železnou zásobu.

338 Jozo Jozo | E-mail | 18. července 2008 v 18:18

Ja mám v super stave, CM 130, B 116, B115, B73 a da sa povedat že aj B 101. O nieco horsie su na tom B 4, B 444 lux super a MF 2

339 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 18. července 2008 v 20:29

Vsetky pristroje, ktore mam v izbe a pouzivam sind sehr gepflegt un in TOP Zustand. :)

340 Vilda Vilda | E-mail | 18. července 2008 v 23:12

Majo:

Ty kotouče Agfa Geavert mám, ale je to jen průměr 15 cm. Mám dva kousky a pásek je ve velmi dobrém stavu.

341 Vilda Vilda | E-mail | 18. července 2008 v 23:16

Lucky:

Myslíš TOP stav jako origo, nebo už po opravě? Pokud origo, tak je to B73 Hi-Fi, B730, B700 a B57.

Po opravě v top stavu je B100 a B90. Toť zatím vše co mám, pkud nebudu počítat kazetovou A3 a SM260 od Baleno GLX která bude teď trochu vzhleodvě opravena (poškrábaný lak na vrchním krytu).

342 Vilda Vilda | E-mail | 18. července 2008 v 23:22

PÁSKY NA MAGNETOFONY

Pokud jde o kotouže.. budu se zbavovat svých pásku značek Basf, Scotch, Agfa.. důvod je ten, že budu pořizovat nové a tyhle bych nechal za hubičku, řekněme 60,- za kus, při hromadném odběru sleva, např. 6 kotoučů za 300,-

343 Majo Majo | 19. července 2008 v 0:47

Ja mám zasa v dosť dobrom stave Sonet duo,  zohnal som k nemu postupne plátenný obal, nahrávací kábel, a v kontajneri na starý papier som objavil perfektný návod na obsluhu, v ktorom bol vložený záručný list a účtenka z predajne na 2300,- Kčs.... A ešte aj B588, tá čo mám by mohla ísť tiež rovno na výstavu....

344 Lucky Lucky | 19. července 2008 v 1:28

To Vilda:Stav už po opravě

345 Ulver Ulver | E-mail | 20. července 2008 v 11:31

Potřebuju poradit, stále nemám jasno jak je to s reprobednama co mají psáno 4-8ohm nebo 4,8ohm .Můžu já takové bez problému používat na svím 4ohm reciveru_?

346 DKL DKL | 20. července 2008 v 11:58

Reprosoustava musí mít impedanci stejnou anebo vyšší než je udávaná výstupní impedance koncového zesilovače. Pokud je impedance vyšší tak jen částečně poklesne výkon dodávaný do reprosoustavy.

347 Ulver Ulver | E-mail | 20. července 2008 v 12:58

DKL:

A pokud teda použiju třeba reprosoustavu 8ohm a 4ohm koncový zes. nemuže se zesilovači nic stát_?

348 Jaromir Jaromir | 20. července 2008 v 17:36

ne

349 Pavel Pavel | 20. července 2008 v 19:06

Lucky,Ulver: Diky panove,na to Aukro se urcite podivam.Ted se jeste zeptam Vildy,jak jsem cetl,prodava nejake sve pasky.Tak to zkusim.Al civky nemam a je fakt ze na magnetofonu vypadaji skvele.

350 Pavel Pavel | 20. července 2008 v 19:14

Vilda: Ja bych mel zajem o nejake pasky.Muzeme se nejak domluvit.

351 Lucky Lucky | 20. července 2008 v 22:52

To Vilda Já možná také,jak moc jsou jeté?

352 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 21. července 2008 v 12:13

Ulver: Vseobecne plati, ze sustavu s vyssou impedanciou mozes pripojit k zosilnovacu s vystupnou impedanciou nizsou, ale nikdy nie obratene. V prvom pripade sa stane len to, ze zosilnovac nebude s to vybudit sustavu na svoj plny vykon, nemoze vsak dojst k ziadnemu poskodeniu. V druhom pripade sa nielenze zvysuje skreslenie, ale vplyvom pretazenia moze dojst k poskodeniu vystupnych obvodov zosilnovaca.

Uplne optimalne je pouzivat sustavy rovnakej impedancie ako ma zosilnovac.

353 Vilda Vilda | E-mail | 21. července 2008 v 22:07

Pavel:

Pokud jde o cívky určitě se domluvit můžeme. Všechny jsou v plastových krabičkách po Emgetonech, některé mají i igelitový obal (proti prachu). Můžu ti poslat fotky pokud máš zájem, případně jestli jsi z Prahy, můžu je přivézt a sám si můžeš vybrat které by se ti zdály dobré. Některé sem už přemazal a nahrál nově, jiné jsou jen smazane (narychlo magnetem) a jiné sem ani za celou dobu nedal na magneťák.

354 Vilda Vilda | E-mail | 21. července 2008 v 22:08

Lucky:

Viz to co sem psal Pavlovi ;-)

355 Vilda Vilda | E-mail | 21. července 2008 v 22:10

balenoGLX:

Já sem na svojí B100 používal reproduktory 8 ohm, 10W zančky KlubStar (asni něco neznačkového) na blešáku sem je koupil za 100,- Hrály fakt moc pěkně, sice to bylyl jen střeďáky, ale fakt hrály dobře výšky i basy. Bohužel se někam ztratily.

356 Jozo Jozo | E-mail | 21. července 2008 v 22:49

tu je zaujimavy pohľad na Unitru Aria 2412, operacia sa podarila pacient prežil :-)))  http://youtube.com/watch?v=t7H70URyGw4&feature=related

357 Majo Majo | 21. července 2008 v 22:54

Mám taký nápad, chcel by som vyrobiť katalóg magneťákov Tesla.  Také niečo tu zatiaľ chýba. lenže by som na to potreboval získať nejaké údaje, hlavne rozmery a hmotnosti, a čo je najdôležitejšie, pekné fotky prístrojov na nerušivom pozadí. Čo vy na to?

358 Lucky Lucky | 21. července 2008 v 23:02

To majo:nerad ti kazím radost ale na internetu již taková věc existuje www.oldradio.cz     :)

359 Ulver Ulver | E-mail | 21. července 2008 v 23:02

DKL,balenoGLX:

dík za vysvětlení zrovna se totiž chystám koupit nějaké reprobedny a u mnoha vydím na štítku 4-8ohm tak sem se chtěl ujistit jak to vlastně je protože bych si nerad poškodil

koncové zes. na svém Solo 638A protože je to tzv.srdce mé retrosestavy.Nejraději bych samozřejmě koupil nějaké pěkné Tesly snad se zadaří_!

360 Ulver Ulver | E-mail | 21. července 2008 v 23:09

Lucky:

i oldradio není uplně podle mých představ mohly by tam být lepší fotografie a podrobnější popisy a co se týče gramofonů je to docela dost nepopsaný list

362 Vilda Vilda | E-mail | 21. července 2008 v 23:29

Majo:

Nápad je to dobrý. Můžu ti klidně zaslat fotky svých magneťáků.

363 Vilda Vilda | E-mail | 21. července 2008 v 23:31

Ulver:

Gramofonů tam chybí docela dost, např. ta moj e NZC 030 a také tam není NC 420 kterou má kámoš.

364 Ulver Ulver | E-mail | 21. července 2008 v 23:48

Vilda:

gramců tam chybý mraky kdyby nebylo aukra o něktekterých typech bych ani nevěděl ,skrátka takovej katalog at už mgf nebo gramo by nebyl špatnej protože v těch stávajících spousty info chybý ,i když výčet mgf je na oldrádiu kromě MC 130 vcelku vyčerpávající.

365 Vilda Vilda | E-mail | 23. července 2008 v 2:03

Ulver:

Ale to si vezmi, že tam jsou jen komerřční magnetofony, nebo teda stolní pro domácí využití, co třeba takové studiové, nebo reportážní :-) Určitě toho Tesla vyráběla mnohem více.

366 Lecho Lecho | E-mail | 23. července 2008 v 8:38

Ulver:

...a pokud teda použiju třeba reprosoustavu 8ohm a 4ohm koncový zes. nemuže se zesilovači nic stát_? ne, nemůže. přibližně platí:  dvojnásobná impedance připojených repro boxů = poloviční proud I (A) = poloviční výkon P (W), neboť P=U*I. Takže, příkladem  zesilovač 20W/ 4-ohm odevzdá do 8-ohm repro cca 10W výkonu. neuvažuje se hledisko zkreslení které však není kritické s sluchem běžně slyšitelné.

367 Ulver Ulver | E-mail | 23. července 2008 v 11:36

Lecho:

dík za odpověd

368 jaromir jaromir | 23. července 2008 v 18:49

třeba tesla pro nase gymnázium speciálně vyrobila nějaky mašiny na stříhání videa, na objednávku, proste ukazovalo to vic veci dalo se najiždět na jednotlivy obrazy ukazovalo to vybuzeni atd. atd. to bylo po revoluci myslim, no kazdopadne mozna tesla muze udelat magnetofony na objednavku ale nevim za kolik

369 jaromir jaromir | 23. července 2008 v 18:52

este bim o techto strankach http://audiotools.com/r2r.html tam jsou vypsany firmy kery by meli vyrabet magnetofony co jsem zjistil tak Otari ho ma v nabidce pulstopy stereo a Nagra ale ta ma jen mono magnetofony

370 jaromir jaromir | 23. července 2008 v 18:57

mensi problem stoji v prepoctu 83 tisic

371 jaromir jaromir | 23. července 2008 v 19:23

je to rekneme ehm pro zajímavost, ale zajimalo by me jestli by na objednavku neudelala treba b115 novou, nebo spis asi cm130

372 jaromir jaromir | 23. července 2008 v 20:16

studiovy magnetofon http://www.wsw.cz/SJ100/SJ100_05CZ.JPG

SJ 100 Sander Jansen - studiový magnetofon

tento studiový magnetofon nesl v Československém rozhlasu označení "Studiový magnetofon 2K" (viz dokumentace z roku 1959)

http://www.wsw.cz/WSW_DALSI_ZARIZENI.htm

373 Jaromir Jaromir | 23. července 2008 v 21:00

A teď pro změnu dotaz, byl by mi někdo schopeń vyčistit,  nastavit, seřídit a jednu menší chybu opravit, dodal bych pásek podle kterého by se nastavovalo, myslím že by se z my B115 dalo řekněme vyrazit víc, sice moc rozdilu pri rychlosti ale bylo by to az po prazdinach, ale kontakt bych si vzal

374 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 24. července 2008 v 0:23

jaromir: TESLA Prelouc koncernovy podnik uz v obchodnom registri nafiguruje dost dlhu dobu, takze nemyslim, ze niekto by sa tam este chcel zapodievat vyrobou nejakej B115-ky...a ak  aj ano, kusova vyroba by bola tak draha, ze si mozes kupit skutocne rovno nejaky Revox C270.

375 Jaromir Jaromir | 24. července 2008 v 12:55

no je pravda ze tamto video stalo tenkrat 60 tisic, no a to byly vetsi prachy nez ted

376 Vilda Vilda | E-mail | 24. července 2008 v 14:21

jaromir:

No, 83 tisíc, to je víc než menší problém :-D

377 Vilda Vilda | E-mail | 24. července 2008 v 14:25

Minulou sobotu sem u nás na bleším trhu na Kolbence viděl prodávat Teslu B113. Vypada zachovale, tak sem si říkal, zda mám či nemám. Nakonec sem ji nevzal. Důvody jsou nedostatek místa, hlavně B113 nemá trvzené hlavy a kdo ví, jestli by fungovala. (nemám teď moc času to dávat dohromady)

Ale někdo tu snad říkal, že B113 mívala problém s koncovými zesilovači, že dost odcházely.

378 Jaromir Jaromir | 24. července 2008 v 20:37

me odesel na B115... ale to je vcelku jedno jsou stejny ne ? mimochodem daji se koupit u ame tda2020 za 120 kč ja jsem kupoval 2 ks a 2 kusy este meli a ty jsou o neco lepsi nez mda2020, ale b115 je rozhodne lepsi viz Oldradio.cz pisou tam ze u b115 je lepsi pristup k hlavam a treba vetracek u motoru

no nejlip je na tom asi  b116 ta ma i zjednodusene napajeni

379 Jaromir Jaromir | 24. července 2008 v 20:38

a hlavy samozrejme

380 Vilda Vilda | E-mail | 24. července 2008 v 20:46

Jaromir:

B113 byla první v tý sérii B11x. Hlavně pokud jde o rozhodování B115 a B116, tak by to u mě vyhrála B115 z důvodu, že je osazena koncovými zesilovači. Ale když sem se díval na funkce B11x a B73, tak stejnak vede u mě B73, protože už třeba to, že lze vypnout motor a využít jen zesilovač, nebo vypínače pro reprodukotry, možnost paralelního poslechu (oba kanály hrají jak levou tak pravou stopu). A hlavně výstupy pro zadní reprosestavu. B73 vede.

381 Pavel Pavel | 24. července 2008 v 21:26

Vilda: No ja jsem z Noveho Jicina.Do Prahy obcas jezdim,no promyslim to a dam vedet. Jinak B113 ma obycejne hlavy ale ty se daji bez problemu nahradit tvrzenymi.Problem u 2020tek je v jejich nevhodnem napajeni.Zkratka vzato B115 je lepsi,ma uz ruzne mouchy vychytane.

382 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 24. července 2008 v 23:54

Vilda: Problem koncovych zosilnovacov v B113 bol v napajani. MDA2020 mala uz v katalogovom liste odporucane symetricke napajanie, teda +,- a zem. V B113 bolo pouzite upravene zapojenie len s + a zem. malo to sice urcite vyhody v jednoduchosti napajacieho zdroja a v nemoznosti poskodenia reproduktorov pri poruche MDA2020, avsak toto zapojenie bolo dost nestabilne, a preto ho tesla Prelouc k.p. u typu B115 upravil a pouzil katalogove zapojenie. U B115 je jedna nevyhoda - pri poskodeni vykonovych zosilnovacov sa spravidla dostava jedna vetva napajania (+ alebo -) az na vystup a reproduktory su na jednosmerne napatie mimoriadne alergicke. casto sa potom stava, ze hlbkovy reproduktor lupne  a vydychne naposledy...

383 Ulver Ulver | E-mail | 25. července 2008 v 16:51

Zrovna řeším kup reprobeden jsou od gramce NZC 150 který jak předpokládám má zes.2krát10W nevíte někdo jaké parametry tyto repra můžou mít??? jsou původní koupené s gramcem .Z majtelky žádné info nevýtáhnu tak abych věděl aspon zhruba pro co jedu! Vzhledem k zes.gramce předpokládám 2pásma a 15W???

384 Majo Majo | 25. července 2008 v 17:19

Ano, na oldradiu sú už asi všetky magiče, ale obrázky sú fakt dosť malé (400x300). Chcel by som vytvoriť aj lepší popis prístrojov napríklad ich vybavenie, (konektory,tónová clona, automatické vypínanie a pod), samozrejme spomenúť napríklad odlišnosti vyhotovenia behom výroby, použiť kvalitné obrázky na bielom pozadí...  Niektorí  tu na blogu vymenovali celé rady magneťákov čo majú doma, takže si myslím,že by sa to dalo skompletizovať  celá teslácka B-čková rada.  Mne už tiež kadečo prešlo rukami, mnoho vecí si aj pamätám.

385 Majo Majo | 25. července 2008 v 17:30

To Vilda:

Ak by si mohol tie obrázky spraviť, to by bolo výborné, tvoje prístroje v super stave  sa na to perfektne hodia....:-) Najlepšie by boli na nejakom bielom pozadí a aby boli nasadené dva rovnaké kotúče...

386 Vilda Vilda | E-mail | 26. července 2008 v 0:43

Majo:

V pondělí budu mít chvilku času, tak si s tím pohraju.

387 mirek mirek | E-mail | 26. července 2008 v 16:32

nevlastní někdo schéma zapojení gramofonu NZC 710?někde je chyba a špatně se mi hledá.dík

388 Ulver Ulver | E-mail | 28. července 2008 v 1:01

mirek:

no mnohokrát jsem se tady dotazoval na otázky gramců avšak bez odezvy! takže sem aspon propzatím tito (klegové)ač přítomni nepřispívají!!!

389 Lucky Lucky | 28. července 2008 v 22:02

To majo.Když už fotit tak nikdy ne bílé pozadí ale vždy modré nebo zelené na bílé barvě zanikají detaily

390 Vilda Vilda | E-mail | 30. července 2008 v 2:08

Ulver, mirek:

Bohužel ke gramofonům nemám moc dokumentace.

391 Ulver Ulver | E-mail | 30. července 2008 v 13:12

Vilda:

nemyslel jsem zrovna tebe ,protože vím že když můžeš tak poradíš ale občas se tu oběví lidé kteří podle toho co tu napsali by pomoct mohli.Nemyslím ty co sem chodí pravidelně!

392 Ulver Ulver | E-mail | 30. července 2008 v 13:23

Majo:

už nějakou dobu si stahuju fotky z různých stránek strojů Tesla gramce,mgf ,rádií,zesáků a mag.pásků nejrůznějších značek ale bohužel tento archyvek slouží jen pro mou vlasní potřebu jelikož je mám tzv.bez souhlasu jejich autorů.Vynikajícím zdrojem je aukro a různé inzeráty s foto někdy se spojím emailem a majitel mně stroj nafotí  ještě než ho prodá.

393 Ulver Ulver | E-mail | 30. července 2008 v 13:28

balenoGLX:

jak si tu před nedávnem psal že se pouštíš do stavby mgf. určitě by zajímalo nejen mně jak seš daleko a jak vypadá nebo bude vypadat.

394 Dalibor E Dalibor E | E-mail | Web | 30. července 2008 v 13:59

Ulvere:

Podobný archív už mám a doplňuji několik let -jen přístroje, které mě nějak zajímají, jinak by toho byly nepřehledné mraky-  a jako zdroj mi vesměs sloužil e-bay, allegro, i pár sběratelů, ale nikdy mě nenapadlo, že bych někoho vykrádal. Bral jsem to tak, že ti lidé to nedělají pro zisk, nebo pro ješitnost a např.mě by nevadilo, kdyby fotky z mého webu někdo použil i bez mého svolení - pokud by je hrdě nevydával za svoje. Našel jsem i stránky, kde byly velmi hezké fotky, ale s prosbou o nestahování a respektoval jsem to.  Pokud jsem tedy třeba na svém webu dal fotky převzaté odjinud, neptal jsem se původního zdroje na svolení proto, že ho prostě neznám, zapisovat si ještě zdroj u každé fotky by už bylo moc. A navíc kde mám jistotu, že to taky někde nepřevzal :-) - ostatně kolikrát je to přímo poznat.

Takže pokud chceš udělat web s tímto Tvým archívem, napiš tam třeba někde v rámci férového jednání obecné poděkování všem neznámým zdrojům a pochybuju, že by Tě někdo osočil o autorská práva. Anebo kde víš - uváděj zdroj. Jeden čas jsem o takovém webu vážně přemýšlel, mám někde i jeho koncepce, ale asi to dělat nebudu, protože těžce stíhám spravovat svůj "oficiální", natož tak ještě jiný. Pokud se do toho dáš - držím palce, páč vím, co to obnáší.

395 Lucky Lucky | 30. července 2008 v 17:43

Natočil jsem takové instruktážní video týkající se lepení mgf pásů

http://www.stream.cz/video/119205-lepeni-magnetofonovych-pasu/0

396 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 1. srpna 2008 v 16:35

Ulver: No potreboval by som doriesit automatiku regulacie tahu pasky. Povodne to malo byt bez regulacie - tak ako aj napr. GX620.  Ja som vsak za zaklad pouzil mechaniku z B115, kde je velmi mala pritlacna kladka s pomerne slabym pritlakom a tak pri prazdnej odvijacej cievke (kedy uz je tah pasky znacny) nezvlada pritlacna kladka taha pasku a rychlost posuvu klesa. B115 sice mala mechanicky riesenu regulaciu tahu pomocou tych brzdovych pasov, ale to som vybral a budem riesit regulaciu elektronicku - tzn. nabrzdanie motora odvijanej cievky zavisleho na jej "plnosti". Je to uloha pomerne nelahka, pretoze snimanie plnosti cievky je technicky takmer nemozne. Takze budem musiet snimat aktualny tah pasky pomocou tensiometra alebo linerneho nameriavaca a ten zakomponovat do uzavretej slucky s nejakym zdrojom konstantneho prudu (napr. XTR110).

Taktiez som rozmyslal o nahradeni povodneho asynchronneho motora (momentalne pohana len zotrvacnik s tonovym hriadelom) za jednosmerny PARVEX so vtavanym tachodynamom pre jeho velky tocivy moment a rezervu vykonu. Od jeho montaze ma odradzuje len jeho dlzka, takze by precnieval cez zadnu stenu mgf, cim sa znemoznila jeho prevadzka "nalezato".

Ako bude vyzerat... Farbu som sa rozhodol pouzit titanovu metalizu, predne steny budu kryte duralom hrubky 1-1,5mm, vymenene budu vsetky tlacitka (vratane on/off,  pause, 9/19 atd.) za tlacitka s nizkym zdvihom s integrovanou kotrolkou LED (vyzeraju velmi sympaticky). Takymto tlacitkom bude nahradeny aj otocny prepinac Tape/Source.  Tahove potenciometre urovne zaznamu budu nahradene 2 otocnymi, regulacia vystupu sa obmedzi len na riadenie vystupu pre monitor a pre sluchatka jednym tandemovym potenciometrom. Naopak pribudnu 2 potenciometre pre jemne doladenie predmagnetizacie (pre kazdy kanal zvlast), prepinac typu pasky LN/LH (skokova zmena predmagnetizacie a zanamoveho prudu) a digitalne pocitadlo pasky s ICM7217 (origo IO pre pocitadla do mgf). Vpredu budu tiez 3 konektory typu Jack 6,3 - micro L, micro R a vystup sluchadiel. Na zadnom panely bude jeden par Cinch ako Line In, druhy ako Monitor Line Out a nakoniec jeden 5-Din oznaceny ako RADIO. Magnetofon planujem nastavit na dvoch urovniach - LN podla AGFA PE41 a LH podla AGFA PE46.

397 Vilda Vilda | E-mail | 1. srpna 2008 v 22:42

Ulver:

Trefil jsi to přesně. I mě by zajímalo jak pokračuje stavba magnetofonu od balenoGLX :-)

398 Vilda Vilda | E-mail | 1. srpna 2008 v 22:46

Dalibor E:

Ahoj, měl bych na tebe prosbu. Neměl by jsi náhodou to malé plexi sklo, co se dávalo na B73 (tmavé) a B70 (čiré) ? Je to ten díl, co kryje páskovou dráhu u hlav. Chtěl bych to mít stejné jak na B73 tak i B730, mohu ti kdyžtak věnovat to černé z plastu, nic mu není. Případně zaslat i nějaké díly, ale mám pocit že sem ti snad už i něco sliboval, ale asi sem zapomněl :-(

399 Dalibor Dalibor | E-mail | Web | 2. srpna 2008 v 20:48

Vildo:

Mrknu se zítra do skladiště, mám tam jednu B73 polorozpadlou jako dárce orgánů, snad tam ten kryt bude, ale u té B70 nevím nevím. Dám vědět zítra. Jo a ty díly už nepotřebuju a dobře, že jsme to nedotáhli do konce, jen by u mě ležely, protože budu muset asi pár věcí prodat a určitě i něco z řady B9.

400 Vilda Vilda | E-mail | 3. srpna 2008 v 23:33

Dalibor:

Ok, dobře. Já jen aby to nevypadalo že furt po někom něco chci a sám nic nedám :-(

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.