autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Komentáře

1 Ulver Ulver | E-mail | 12. května 2008 v 20:06

Zatím krásná přehlídka produktů Tesla!

2 Vilda Vilda | E-mail | 12. května 2008 v 23:06

Najdou se zde i zahraniční typy.

3 Lucky Lucky | 12. května 2008 v 23:14

Ano ano přesně jak tu píše Vilda,jenom pro upřesnění všem nahlížejícím,nepouŽÍVÁM NA POSLECH TY MALÉ REPRÁKY soNy ALE 4 PLNOKREVNÉ 100 WATTOVÉ REPRO sony NA FOTCE NEJSOU NEB SE TO NA NÍ VŠE NEVEJDE

4 duky duky | 12. května 2008 v 23:32

Nuž nemôžem si pomôcť, ale jedná vec je pekná tématická zbierka alebo jeden, dva retro nostalgické kusy a niečo iné je haraburdáreň. Sorry, nechcem sa nikoho dotknúť.

5 Lucky Lucky | 12. května 2008 v 23:54

To duky:To sem bylo dáno jen pro porovnání,a vím že sem tak trošku ujetej,ale mě to baví,proto ti to může připadat jak si  napsal haraburdáreň,nedovoluji si  toto slovo počešťovat,možná by se to dalo nazvat vetešárnou,pakliže ten poslední koment byl směřován k mé sestavě a neberu to jako urážku někomu to tak skutečně může připadat

6 Vilda Vilda | E-mail | 13. května 2008 v 11:34

duky:

Každý má nějakého koníčka. Pro něhojo je to haraburdí, pro jiného sběratelská vášeň.

7 duky duky | 13. května 2008 v 11:54

To Lucky: Nuž asi som to smeroval aj na tvoju zbierku. Čestne priznám, že ma to teraz tak trošku mrzí. Nerád by som niekomu naštrbil jeho radosť. Tu by som citoval z diela I. A. Bunina ... či nie je jedno, čím a ako je človek šťastný...?

Maximálne ale kvitujem spôsob, akým si prijal moju asi trošku drsnú poznámku. Hold, inteligencia a slušnosť sa nezaprú. Máš u mňa jedno obrovské + a aj tá tvoja zbierka sa mi už nezdá až taká hrozná ...  ;)

8 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 13. května 2008 v 19:35

Hezké sestavy, mě se nejvíc líbí sestava majitele Ulver, kde jsou vedle sebe postaveny magnetofony B 115 a B 116, ty vypadají fakt skvěle :-)

9 Lucky Lucky | 13. května 2008 v 22:14

To duky:Oceňuju tvoje jednání takových lidí si vážím co umí jednat,víš já to nemám moc jako sbírku ty stroje co tam vidíš jsou všechny v užívání já to mám koncipováno jako malé zvukové studio to hlavní co není na fotce je těsně vedle té sestavy a to je nadupaný počítač a jiné drobnosti ještě které patří k provozu studia,to že součástí té sestavy je i TESLA B116 má svůj důvod libí se mi její zvuk a je to krásná vzpomínka na doby kdy tyhle stroje byly aktuální,ale já tu dobu nezažil tak jí tak trochu zažívám teď,je to úžasné

10 Ulver Ulver | E-mail | 14. května 2008 v 19:19

mj.jurda:

jsem rád že se líbí ,krom toho taky výborně hrajou ,když z nich pouštím svoje oblíbené "sypačky " třeba od Satyricon a pozoruju podsvícené vu a magicky se otáčející kotouče je to prostě něco jinýho.....

Kotoučáky jsou hold kotoučáky!

11 Vilda Vilda | E-mail | 14. května 2008 v 19:30

Ulver:

Musím souhlasit. Pohled na cívky je prostě o nečem jiném než mp3, nebo CD. I pohled na gramofon je o nečem jiném, když dohraje deska a ramínko se zvedne a vypne se motor. (NZC 030). Nebo dojezd pásku na magnetofonu, kdy se odvine z unašeče, projede páskovou dráhou a točí se na plném unašeči (jakýkoliv magnetofon bez koncového vypínání, třeba B100).

12 Ulver Ulver | E-mail | 14. května 2008 v 19:35

Ještě scháním nějakou mašinu na kazety ,no jelikož jsem fanda Tesly chystám se na SM 260 jak má Vilda nebo 261.

Lucky:

nic si stoho nedělej že se někomu naše mašinky z jakéhokoliv důvodu nezamlouvají

mně bylo taky několikrát řečeno že jsem blázen "kašlu na to"hlavně že dělají radost nám ne_?

13 Lucky Lucky | 14. května 2008 v 20:15

To Ulver:No jasně hlavně že se líbí nám,měl jsem dřív kotoučáky za strašnej šrot a odpad hifi techniky ale teď k nim mám velkou úctu,dnes jsem koupil pásky maxell které se považují za jedny z nejlepších a kvalita zvuku je opět naprosto neskutečná jelikož sem člověk který má  rád hodně kvalitní zvuk tak to dokážu ocenit taky moje b116 je začleněna do sestavy jako hi-fi stroj a je používána nejedná se o kus do sbírky ani o kus na vystavení

14 Vilda Vilda | E-mail | 14. května 2008 v 22:50

Ulver:

Já sem si taky vyslech řadu řečí že sem cvok, že sbírám starou veteš, že je to bezcenný. To samý s autem, že sem blázen a rvu peníze do starýho vraku. Nesmíme se nechat vydeptat a nechat si zkazit radost z toho co nás baví.

15 Lucky Lucky | 15. května 2008 v 0:37

To Vilda No jasně,to že sbíráme veteš to může říct jen ten kdo v životě neslyšel kotoučák hrát pak by hned změnil názor,jsou to prostě krásné stroje ale jen tehdy když jsou plně funkční

16 Hanz Hanz | 15. května 2008 v 9:41

Vilda,Lucky

Tyhle řeči jsem si taky vyslechl.Taky mám škodovku a kolikrát musím poslouchat proč s tím furt jezdím a cpu do toho prachy atd..Přitom je to spolehlivé auto.Jen motor už není originál.Mám tam nový po GO s ostrou vačkou.Nedávno jsem ho zaběhl a musím říct že šlape fakt super.Někdo prostě nepochopí že má člověk k věci citový  vztah.A že sbírám rádia a kotoučáky se taky občas někdo divil.ale v poslední době mou sbírku spíš každý obdivuje s čehož mám radost:) tak sem se nějak rozepsal:))

17 Vilda Vilda | E-mail | 15. května 2008 v 21:49

" " " dočasná zpráva pro návštěvníky" " " Nereagujte na SPAMy, budou smazány a tudíž i všechny reakce na ně.

18 Vilda Vilda | E-mail | 15. května 2008 v 21:52

Hanz:

Já sem byl též nucen vyměnit motor. Je tam zase 120L. Chtěl sem teda původně motor ze škody 120LS ale i tehle je dobrej. Ale poslední dobou s ním jsou problémy :-( V nejbližším termínu bude jeho generálka.

19 Hanz Hanz | 18. května 2008 v 12:36

Vilda:

A jaké problémy s ním máš?Mně se ta Go vyplatila.Jezdí fakt super.A jak píšeš že jsi tam chtěl motor ze 120LS,to je nějaký rozdíl mezi motorem ze elky elesy?Já myslel že ne.A at tu furt nepíšu jen o autu tak dnes jsem začal nahrávat výběry z desek na pásky.je to zábava hrabat se v těch elpíčkách.Objevil sem dokonce desky o kterých sem ani nevěděl že je mám:)Třeba Pražský Výběr.Fakt super hudba.A ještě mám dotaz právě ohledně toho nahrávání.Gramec mám tesluNC420 s magnetodynamickou přenoskou a nahrávám na B115.mám to zapojené do zdířky na mikrofon.když to dám do zdířky RADIO nebo PHONO tak to nehraje.Je to normální?

20 Lucky Lucky | 18. května 2008 v 14:24

To Hanz:jak tu píšeš o problému s nahráváním mám řešení každý z těch vstupů je trošku jinak pájený proto ti to nehraje mám teslu b116 a musel jsem si na ní podle návodu udělat kabely jinak bych taky nehrál,proto jestli jsi trochu zručný máš pájku a potřebný materiál můžeš si potřebné kabely vyrobit taky když mi tu necháš svůj mail pošlu ti návod na teslu b115 kde je přesné zapojení všech vstupů,jinak potřebný materiál na pájení koupíš v prodejně GZ electronics v Praze 8 u stanice metra Křižíkova.Zdraví Lucky.

21 DKL DKL | 18. května 2008 v 19:52

K připojení gramofonu s magnetodynamickou přenoskou k B116 potřebuješ ještě korekční zesilovač. Připojením magnetodynamické přenosky na mikrofonní vstup sice nic nezničíš, ale reprodukce má nedostatak basů a naopak přebytek výšek. Korekční zesilovač vlastně vyrovnává frekvenční charakteristiku mechanického záznamu - při záznamu se "ubírají" nízké tóny z důvodu snížení rozkmitu drážky a tím se vlastně prodlužuje možná doba záznamu (drážky se řežou hustěji) a naopak se "přidávají" tóny vysoké proto aby se při reprodukci zase mohly potlačit i s rušivým šumem a praskotem.

Napsal jsem to velice zjednodušeně, ale podstatu to snad vystihuje. Korekční zesilovač dělala i Tesla v tranzistorovém provedení pod označením AZG982, ale dá se koupit i dnes v modernějším provedení s operačními zesilovači.

22 Hanz Hanz | E-mail | 18. května 2008 v 21:39

Lucky:Na to zapojení bych se rád mrknul.Jestli mi to pošleš na mail budu rád.Jo pájku mám a kabely už sem dělal.Když se člověk zabývá takovou technikou tak mu nic jiného nezbývá než se všechny tyhle věci naučit.Já nejsem z Prahy ale naštěstí mám prodejnu s elektrosoučástkama poblíž bydliště.Díky za odpověd

DKL:Já nevím ale mně se nezdálo že by to hrálo nějak ochuzené o basy a moc výšek.Nahrál jsem to na rychlost 9 a pásek jsem použil Basf.Budu se muset poptat pár lidí jestli někdo ten zesilovač nemá abych to vyzkoušel.Díky za vysvětlení

23 Lucky Lucky | 18. května 2008 v 22:24

To Hanz:jo pošlu ti to,není to tam sice nakreslené ale popsané jak se má co připájet aby to bylo funkční,já sem si třeba takto zhotovil dálkové ovládání pauzy pro svojí B116,je to taky jednoduché,stačí vzít vypínač od lampičky,kus dvoulinky a pětilkolík konektorkabel připájet na piny 4 a 5 a je hotovo,pak už jen stačí namontovat kabel do vypínače

24 Hanz Hanz | E-mail | 19. května 2008 v 7:53

Lucky:

Tak tedy dík.Já sem dělal něco podobného na své tesle SM261.Vyrobil sem dálkové ovládání na kabelu,a použil sem při tom plošnák s mikrospínači ze staré kalkulačky tesla už nevím jaký typ.Ale vím že byla větší přímo na 220v.

25 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 19. května 2008 v 8:54

Hanz: DKL ma pravdu. Az s pouzitim korekcneho predzosilnovaca by si zistil, ako to ma naozaj hrat. Ved takto to musi byt uplna katastrofa. To si si fakt nevsimol, ze to hra bez basov a so zvihnutymi vyskami? :D Ja osobne pouzivam Actidamp MKII.

26 Vilda Vilda | E-mail | 19. května 2008 v 12:18

Hanz:

K autu: Motor ze škody 120LS má větší kompresi a je takovej živější. S tím stávajícím motorem mám rpoblém, že se docela často zasviní svíčka na třetím válci a někdy to jede v tomhle případě pouze na válec 1, 2 a 4.

K magnetofonu: Já mám tu NZC 030 a tu dávám normálně do vstupu pro gramofon (kolečko s čárkou) a funguje to dobře. Do tohodle vstupu zapojuji i zvukovou kartu z PC pro nahrávání hudby z počítače.

27 DKL DKL | 19. května 2008 v 15:20

To je jasné, NZC300 má přenosku krystalovou. Ta má již "korekce" vyřešeny mechanickou konstrukcí (elastickým členem uvnitř). Navíc dává daleko vyšší výstupní napětí oproti přenosce dynamické. Proto je možné ji připojit k běžnému lineárnímu vstupu.

28 Hanz Hanz | E-mail | 19. května 2008 v 16:18

Baleno GLX,DKL:

Pouštěl sem si ještě jednou tu včerejší nahrávku a máte pravdu.Je tam fakt nějak moc výšek.Asi jsem včera nějak blbě slyšel nebo co:)Kolik je tak cena toho zesáku neví někdo?Vilda:K autu:A nemůže být problém u toho motoru třeba v elektrice?

29 DKL DKL | 19. května 2008 v 17:12

Podívej se sem  http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=760-427    ;. Není to žádný high-end, účel ale určitě splní. Vím že ho před časem prodávali i ve formě stavebnice bez krabičky a šňůr.

30 DKL DKL | 19. května 2008 v 17:30

Pozor, v tom předchozím příspěvku jsem to nějak popletl, správná adresa je tahle http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=760-556 ,  ten předchozí předzesilovač je lineární, ne korekční. Oni tam mají špatnou fotku.

31 Vilda Vilda | E-mail | 20. května 2008 v 11:15

Hanz:

K autu: spíš bych to viděl na problém s ventily nebo s pístními kroužky. Vše bude jasné až při sundání hlavy, což bude cca za měsíc, nebo možná už tak do 14ti dnů.

32 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 20. května 2008 v 23:01

Zeby som nafotil aparaturu aj ja? :)

33 Lucky Lucky | 20. května 2008 v 23:48

To balenoGLX:No jasně přidej se ať je nás víc

34 Vilda Vilda | E-mail | 21. května 2008 v 9:59

balenoGLX:

Myslím že to není špatný nápad.

35 Lucky Lucky | 21. května 2008 v 20:16

Zdravím tak dnes sem konečně zkompletoval svojí B116 na fotce to není vidět ale měla počítadlo nefunkční chyběla krytka jednoho přepínače a měla trošku problém s rychlostí takže sem vyměnil hlavní gumičku a jak hraje,takže kotoučáky forever

36 Vilda Vilda | E-mail | 21. května 2008 v 20:23

Já se chystám zaktualizovat fotku svojí sestavy, protože tohle bylo narychlo vyfocený.

37 Lucky Lucky | 21. května 2008 v 21:01

Kdybyste jí někdo chtěl vidět v akci tu mojí B116 tak se koukněte sem http://www.stream.cz/video/6/71191-tesla-b116-v-akci

38 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 21. května 2008 v 23:52

Lucky: Excellent sound quality! Congratulations!

39 Lucky Lucky | 22. května 2008 v 0:54

To baleno GLX:Jo já vím právě proto se jí dostává dobré péče páskovou dráhu udržujji čistou a používám kvalitní pásky (maxell,basf,agfa) sám tomu ještě teď nemůžu uvěřit že kotoučáky můžou bejt tak kvalitní stroje

40 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 22. května 2008 v 10:51

Lucky: Gramofon a kotucak BOLI, SU a BUDU najkvalitnejsim zdrojom zvuku.

41 Lucky Lucky | 22. května 2008 v 14:20

To balenoGLX:Ono sice digitální zvuk je taky krásnej ale bohužel jak sem zjistil má své nedokonalosti...

42 Vilda Vilda | E-mail | 22. května 2008 v 16:51

Lucky:

Digitální zvuk je hlavně značně komprimovanej a především formát mp3, ovšem člověk kterej si chce jen něco pustit, tomu bohatě stačí jen mp3 .-o

43 Ulver Ulver | E-mail | 22. května 2008 v 20:05

Někdy v roce 96 jsem jsem koupil několik svých oblibených kapel na origo kazetách a nedávno jsem ty samé nahrávky koupil na CD a to co jsem uslyšel mně doslova znechutilo "absolutně zmršenej zvuk "a ještě nedávno nás okolí masírovalo že digitál je nej.Musím říct že ty CD vůbec neposlouchám protože ty nahrávky na kazetách jsou prostě lepší.Mp3 používám jen 320kb/s to se ještě dá celkem poslouchat venku v přehrávači.Ale pokud chci komprimovat používám beztrátovej FLAC .

44 Jozo Jozo | E-mail | 23. května 2008 v 8:54

Zdravim, mám jednu otázku ohľadom sonetu duo ako je ta robene rýchle pretačanie doprava alebo doľava? Je tam remienok, alebo kolečko?? Jednemu to mám pozrieť a neviem do čoho idem. :-))

45 balenoGLX balenoGLX | E-mail | 23. května 2008 v 11:25

Jozo: Uvidis, ked to otvoris. :)

Ulver: Ja sa snazim vzdy vsetko zohnat na LP. Naposledy som mal doma Nelly Furtado - Loose a Robert Miles. A to si potom stacam na pasky. Digital pocuvam len v aute, mp3 je tam velmi prakticky format.

Dnes budem mat na LP niekolko fungl novych LP z klasiky, tak sa uz tesim.

A velmi rad pocuvam stare nahravky z radia Oe3. Je to este analog a v plnej dynamike.

46 Ulver Ulver | E-mail | 23. května 2008 v 12:54

balenoGLX:

Máš pravdu nejlepší je sehnat nahrávku na LP ale ve spoustě případů je nahrávka na tomto nosiči nedosažitelná a nebo vůbec na LP nevyšla takže se u některých nahrávek musím spokoji s wav nebo flac i mp3.No a některý LP stojí obludné peníze takže kupuju jen opravdu pro mně zásadní věci pokud nemám možnost nahrávky z LP nebo MC .Poslední kousek od Borknagar mně stál 600 a čekal jsem na něj 2 měsíce ale nelituju toho ,kamarád má tu samou nahrávku remastrovanou na CD a když to syšel z vinylu byl jak u vytržení a bude kupovat gramec takže naše řady se zase rozšíří!!!

47 Lucky Lucky | 23. května 2008 v 15:06

To ulver:to je jedině dobře,posluchám sice též digitální nahrávky ale analog prostě vede a na šum na páskách či praskání na vinylu se nesmí hledět

48 Vilda Vilda | E-mail | 23. května 2008 v 18:30

Lucky:

On je šum slyšet i na mp3, je to prostě o tom, že v podstatě neexistuje "dokonalý" záznam. Sám to třeba vidím na svých CD skupiny Visací zámek, kde jejich první album stejnojmenného názvu je s doprovodem šumu. Čím vyšší je hlasitost, tím je šum silněji slyšet v místech kde je třeba "volné místo" mezi jednotlivými skladbami.

49 Hanz Hanz | E-mail | 24. května 2008 v 13:37

Jozo:

V Sonetu duo na rychlé převíjení řemínek není.Ale nemůžu si ted vzpomenout jek to je přesně.Mám dojem že se unašeče posunou přímo k hřídeli motoru.Mezikolo tam myslím není.Brzo ho budu taky otvírat tak se kouknu.

50 Lucky Lucky | 24. května 2008 v 22:17

Zdravím potřeboval bych objasnit jednu záhadu vím že na pásek který má dvojitou aktivní vrstvu se dá nahrávat v obouch směrech a to 4 stopé stereo jak je možné ale že se záznam v prvním směru nesmaže když 4 stopé stereo je záznam v celé šíři pásku nebo je to celé jinak???????

51 Jozo Jozo | E-mail | 25. května 2008 v 6:56

Hanz:

ok, dik jednemu nefunguje pretacanie, možno tam bude zly kondenzator alebo obloženia na unašačoch.

52 Ulver Ulver | E-mail | 25. května 2008 v 7:27

Lucky:

ano je to jinak u čtyřstopého záznamu je mezi stopamy mezera 0,75mm aby nedocházelo k přeslechům z jedné stopy na druhou a hlava vlastně při posuvu v jednom směru nahrává na stopu 1a3 a v opačném pak 2a4 hlava je opatřena tzv.dvěma systémy

53 Westfan Westfan | E-mail | 25. května 2008 v 10:07

U Sonetu Duo (i Sonetu I. a B3) funguje přetáčení tak, že při přetáčení zpět se přitiskne levý unašeč přímo k hřídeli motoru, zatímco při přetáčení dopředu se pravý unašeč přitiskne k setrvačníku, ke kterému je přitisknutá hřídel motoru. Při vypnutí se motor od setrvačníku odklopí, aby se nevymačkalo gumové obložení. Jednoduché a přitom geniální řešení. :)) Mám Sonety moc rád, mám ve sbírce jejich kompletní řadu, docela rád bych zde uveřejnil nějaké fotky z mé sbírky, jestli by to bylo možné. Sbírám jen kotoučáky Tesla a mám jich už 36 kusů.

54 Hanz Hanz | E-mail | 25. května 2008 v 12:35

Jozo:

Není zač.Taky mám u sonetu podobný problém.Hraje mi pomalu a špatně přetáčí.Tež se musím mrknout na ten kondík

55 Hanz Hanz | E-mail | 25. května 2008 v 12:41

Lucky:

Díky za ten návod

56 Lucky Lucky | 25. května 2008 v 14:08

To Ulver:Díky za objasnění,kámoš místo aby vysvětlil jak to je tak se spíš smál,věděl jsem že tady najdu odpověd....

To Westfan:36 kusů to je pěkné,ale mám na tebe dotaz,kolik jich máš plně funkčních

57 Lucky Lucky | 25. května 2008 v 14:08

To Hanz:No problem

58 Vilda Vilda | E-mail | 25. května 2008 v 19:25

Magnetofon A3

Měl bych dotaz, magnetofon Tesla A3 měla vestavěný zdroj pro provoz ze sítě, nebo ne? Na jedné internetové annonci sem ji našel za 500,- ale píše se u ní, že provoz pouze z baterií, nebo externího zdroje.

Pamatuji si, že když sem ji kdysi dávno měl, tak bylo možné k ní připojit síťovou šňůru a bez problému fungovla rovnou z 220V. Jak to teda je?

59 Lucky Lucky | 25. května 2008 v 20:55

To Vilda:Tu máš celé info

Rok výroby/ Production: 1970/74

Polovodiče/ Semiconductors: KC149, 2xKC148, GC511, GC507, GC511K, GC521K, GC512, 2x KY701, 3x KA501

Rozměry/ size: 255x230x75 mm, hmotnost/ weight: 3kg

Popis: Přenosný kazetový magnetofon s napájením z vestavěných baterií o napětí 9V nebo z externího napájecího zdroje. Oválný reproduktor 180 x 80 mm, kazetová mechanika se dvěma setrvačníky a ovládáním přehrávání, nahrávání, převíjení oběma směry a krátkodobé pausy navzájem blokovanými tlačítky. Kmitočtový rozsah 60-8000 Hz, rychlost posuvu 4,76 cm/s, ruční řízení záznamové úrovně, indikátor záznamu nebo napětí baterií. Plastová skříň v černošedém provedení, děrovaná maska před reproduktorem, hliníkový štítek s popisem funkcí a nápisem A3. Část série měla odlišné potenciometry s ovládáním pomocí obvodového prstence (jako magnetofony řady B5). Kožená brašna s popruhem, externí napájecí zdroj. První československý kazetový magnetofon pro systém "Compact Cassette" firmy Philips, vyvinutý v roce 1964 a používaný dodnes.

60 Vilda Vilda | E-mail | 25. května 2008 v 21:49

Není cesty zpět, rozhodl jsem se si tu Teslu A3 objednat :-)

61 Westfan Westfan | E-mail | 26. května 2008 v 11:04

Vilda: V mé sbírce kotoučáků tvoří čestnou vyjímku Tesla A3 VKV (verze s vestavěným rádiem) má pouze FM OIRT, ale vzhledem k tomu, že bydlím v blízkosti Prahy, chytnu na ni bez problémů docela dost stanic z pásma CCIR. Jak je to možné nechápu, ale funguje to. Přeladěné to rozhodně není, protože pár kilometrů od bydliště už nechytnu ani ň.

62 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 12:15

Vilda,

chcem sa spýtat ako je to s tými fotkami audio zostáv? mohol by som ti poslat na mail aj moju zostavu ? aj ked foto nieje bohvie ake kvalitné, ale podstatne veci su v dobrej kvalite.

dik

63 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 12:46

Lucky:

Gratulujem , fakt krásne hrajúca B116 rpi prepínaní monitoringu žiadný počuteľný pokles v kvalite zaznamu , takže je to super. Podobne ako píšeš aj ja som stale v užase ako môžu tieto stroje kvalitne hrať. tak ať slúži, jo a s tými páskami, no v dnešnej dobe už človek nahráva na pásky ktore má pretože sa už nedaju tak ľahko zohnať, že zajdem do preveho elektrodomu... . takže ked je po ruke prázdna emgeton DP25 LN tak šup s nou do páskovej dráhy, trocha šmirglu nezaškodí však.... :D

64 Vilda Vilda | 26. května 2008 v 13:24

juraj:

Určitě tu fotku poslat můžeš a bude zde samozřejmě zveřejněna ;-)

65 Vilda Vilda | 26. května 2008 v 13:26

Westfan:

Jednou se mi povedla též zajímavá věc. Na magnetofonu Tesla B57 se mi povedlo kdžy sem dal nahrávání, tak pomocí mikrofonu sem chytil velice slabě nějakou radiovou stanici. Opravu, moje B57 fungovala díky mikrofonu jako radiopřijímač. Nechápu to. Zvuk byl sice slabý a bzučivý, ale něco sem tam chytil.

66 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 13:57

Vilda:

diky, tak teda idem ti to poslať

bude to suznenie japonskej a československej techniky. :)

67 Westfan Westfan | E-mail | 26. května 2008 v 14:07

Vilda: to se mi u kotoučáku stalo už několikrát, prostě oscilátor v magnetofonu kmital na stejném kmitočtu, jako dotyčná stanice. Ale u té A3 mi ty stanice hrají naprosto čistě a nahlas. Myslel jsem si, že to předchozí majitel předělal na západní normu, ale není tomu tak. Stačí, abych ten magnetofon vzal třeba ke kamarádovi, který bydlí o pár kilometrů dál, a už nechytím nic. Stejný jev se objevoval i u starého autorádia, které měl strejda ve škodovce. To mělo také jen východní normu a při jízdě po Praze relativně normálně hrálo. Ale jak se vyjelo z Prahy, tak už jen šum...

68 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 14:51

Vilda:

tak som ti tie fotky poslal na maila

diky

69 Vilda Vilda | 26. května 2008 v 15:42

Westfan:

Já sem zvědavej na tu A3 co mi má přijít, prý je v pořádku.

70 Vilda Vilda | 26. května 2008 v 15:48

juraj:

Oki, večir je sem dám ;-)

71 DKL DKL | 26. května 2008 v 16:19

Efekt který umožní příjem stanic z pásma 88-108 MHz se nazývá zrcadlový příjem. Je to vlastně nechtěná vlastnost přijímače typu superhet. Vyskytuje se hlavně u přijímačů s nedostatečně selektivními vstupními obvody v blízkosti silných místních vysílačů. Dokonce se dá vypočítat frekvence na které se dá takto vysílač zachytit. Od skutečné frekvence v pásmu VKV2 se odečte 2x10,7 a dostaneme frekvenci v pásmu VKV1 kde se dá vysílač najít. Že se jedná skutečně o zrcadlový příjem poznáme podle toho že po zapnutí AFC (pokud jej přijímač má) stanice "uskakuje" - vlastně se namísto správného doladění spíš odlaďuje.

  To že se po připojení mikrofonu na vstup začne ozývat nějaká místní stanice je způsobeno tím že vstupní obvody magnetofonu nejsou ošetřeny proti vysokofrekvenčnímu rušení. Věc obvykle spraví malý kondenzátor připojený do obvodu prvního tranzistoru.

72 Westfan Westfan | E-mail | 26. května 2008 v 18:54

Lucky: plně funkčních mám asi 95% přístrojů, ostatní buď nenahrávají, nebo je jiný problém, ale všechny se po zapnutí točí a přehrávají (těch 5 %) nic moc. Každopádně jsou všechny mechanicky v pořádku a vzhledově velmi hezké, k většině mám návody k obsluze, servisní návody, k některým i záruční listy a paragony. Je docela zajímavé si přečíst, kolik v té době ty přístoje stály. Nebyla to rozhodně levná záležitost...

Pokud by někoho zajímalo, co všechno mám ve sbírce, tak to vezmu popořadě: MGK 10, Supraphon MF2, Sonet, Sonet Duo s plechovým víkem a dnem, Sonet Duo s plastovým víkem a dnem, dále exportní verze Sonetu Duo (ANP 210E), Sonet B3 se širokým otvorem na magické oko, B3 s úzkým otvorem na oko, B4 (ANP 220), B4 (ANP 221), B41, B42, B43, B44, B45, B46, B47, B400, B444 Lux , B444 Lux Super, B5, B54, B56, B57, B58, B588, B70, B700, B90, B93, B100, B101, B115, CM130, Blues, Uran, Pluto a kazeťák A3 VKV.

73 Ulver Ulver | E-mail | 26. května 2008 v 19:29

Wastfan:

no to je pěknej výřad kde to skladuješ máš je nějak vystavený nebo schovaný_ já mám jen 7ks B46,B700,B101,B115,B116,M 1417S z toho 115 a 116 aktivně používám a stěmy ostatnímy mám problém kam je dát zatím jsou pod postelí v igelitech ale chtělo by to něco důstojnějšího.

74 Ulver Ulver | E-mail | 26. května 2008 v 19:33

zapomněl jsem na B117 tu mám jak novou

75 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 19:36

Ulver:

tak s tými mgf v igelitoch v pod postelou som uplne tak isto, len ja to nemám pod postelou ale v posteli v "periňáku" B115 je na zahrade pretože má zosil, B116 v obývaku,  B730 občas vonku inač igelit... B117 v igelite a tak isto s nimi aj B4 a prednedávnom tam bola aj B444 lux super ale už je nachalupe. mal by som tie magiče vystavene na policiach ale tam maju svoje čestne miesto ine stroje ktore sú mojou pýchou v zberatelstve a viac sa s mini "maznám" . su to videorekordery systemu VHS :) zbieram len do roku výr. 95.  :)

76 Lucky Lucky | 26. května 2008 v 20:09

To Westfan:Gratuluju,klobouk dolů,ať ti dobře vše slouží

77 Westfan Westfan | E-mail | 26. května 2008 v 20:14

Ulver: Mám to vystavené v policích, ale už to není kam dávat, takže pár kousků mám zatím zabalené v kumbále, ale pracuje se na dalších policích. Když sbíráš ty videorekordéry VHS, nechtěl bys Sony SLV 416 EE? Je z roku 1991, 4 hlavy, mono. Je nefuknční, ale zachovalý a kompletní.

78 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 20:22

westfan:

ak ho daruješ, za poštovne beriem, večšinou zbieram len stereo hifi stroje ale najdu ja aj mono :)

79 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 20:24

westfan:

jaj nefunkčný...no pls napiš aspon približne čo mu je ? dikes

80 Westfan Westfan | E-mail | 26. května 2008 v 20:45

No, ono normálně zapnout jde, všechno funguje, ale když vložíš kazetu, tak sice vytáhne pásek ven a omotá kolem bubnu s hlavami, ale když se dá Play, tak to nic nedělá. Asi bude v háji motor?  Je k němu i DO, věnuju ti ho zadarmo, aspoň bude v dobrých rukou.

81 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 21:01

diky moc tak to je fakt len banalna zavada a budem veľmi rád ak mi ho venuješ.

diky moc

ozvem sa ti na mail. dijednáme podrobnosti.

82 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 21:13

neviete niekdo náhodou ako sa pohybuje poštovné za balík posielaný z česka na slovensko ??

dikec

83 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 22:11

Westfan:

tak som ti zaslal mail.

84 Vilda Vilda | E-mail | 26. května 2008 v 22:46

DKL:

Mě to docela i vyhovuje, chytat rádio na magneťáku, to je celkem slušný :-)

85 Vilda Vilda | E-mail | 26. května 2008 v 22:48

Westfan:

Hm, pěkná sbírečka :-o Koukám že máš celou řadu B4, B5 a B9

86 Vilda Vilda | E-mail | 26. května 2008 v 22:52

juraj:

K těm VHS mašinám, mám staráho Samsunga VK-1560 z roku 1991. Do dnes perfektně přehrává kazety i nahrává, ale už se musí zahřát tuner, alespoň tak 5 minut ho nechat zapnout aby se zahřál, jinak to blbne. Mám ho po mámě a ta ho používala Non-Stop celou tu dobu, asi jen poslední 2 roky nebo tři používá video od JVC. Ten Samsung neměl nikdy jedinou opravu, jen čištění hlav.

87 Lucky Lucky | 26. května 2008 v 22:57

To Juraj:velmi slušná sestava,hlavně co nejvíc dokážu ocenit je čistá,neodrbaná a plně funkční elektronika,to je vizitka majitele,taky je to známka kvality jeho péče...

88 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 23:00

Vilda:

diky za zverejnenie fotiek, k t omu samsungu, tak to bude najskôr sudenými spojmi okolo VF časti, jednoznačne ak sa mi do ruk dostavaju taketo stroje bez ohladu na to či funguju alebo nie, mením v zdroji elektrolytycké kondíky, to je zaklad u videí, potom mam zaistené správne napajanie všetkých obvodov a môžem isť dalej v oprave. K moderným videám JVC - niesu zle ale od 1997 sa už nerobili take kvalitné ako kedysi. ale ked ide , nemá chybu.

89 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 23:02

Lucky:

dakujem pekne, som rád že sa páči.

90 Vilda Vilda | E-mail | 26. května 2008 v 23:03

juraj:

Nemáš zač ;-)

No, já se do toho videa moc vrtat nechci, přece jen elektronice nerozumím, věnuji se spíše opravám mechanických částí.

91 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 23:09

Lucky,

jak pozerám maš taktiež  bohatu audio zostavu, samozrejme pekná, vidím že dole je aj VHS-ko :). Ta B116 nemá chybu tam moja ma len kozmetickú vadu, nemá plexi kryt, škoda, vidím že ti ide vodič aj od zásukvy REMOTE CONTROL , ja to mam tiež ale pripájam to len ked nahrávam z TV aby som to mohol z kresla ovladať.  už mam poriešene aj bezdrôtove ovladanie takzvaný infrared planujem to integrovať niekedy cez prázdniny

92 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 23:15

Vilda,

aha, no v podstate ja som tiež tak z videami začínal, len s mechanikou ale postupne sa to preklzlo aj do elektroniky,  nevravím už mam svoje tipy na odstranenie niektorých závad vo videách ale to sa získa len praxou.

93 Vilda Vilda | E-mail | 26. května 2008 v 23:18

juraj:

Ta závada na té mé VK-1560 se projevuje tak, že po zapnutí videa z režimu "stand by" do běžného provozu, se obraz "vlní" a trvá tak 5 minut než se stane stabilním. Už sem dříve slyšel, že to je kondenzátory, nebo tak něco, ale nechci se do toho vrtat. Nerad bych ho odpálil.

94 Vilda Vilda | E-mail | 26. května 2008 v 23:19

Neměl by někdo potenciometr typu a hodnot:

TP 169  60A

50K/N  -U5

-3dB

Moc by mi to pomohlo.

95 juraj juraj | E-mail | 26. května 2008 v 23:24

Vidla:

aha, no tak to fakt vyzerá na nestabilne napájanie VF obvodov pri tých prvých 5 minutách, ale ako vravíš pokial to ešte ide treba to nechať tak.

96 Vilda Vilda | E-mail | 27. května 2008 v 0:03

juraj:

Mě spíš vadí, že to má jen jeden SCART a to asi pouze výstupní na televizi, neni možný něco nahrávat z jiného zdroje signálu, bohužel :-(

97 Lucky Lucky | 27. května 2008 v 0:15

To juraj:Ano je tam videorecordér,stáří 13 let!!! ale stále má dobrý obraz a zvuk,a stále i dobře nahrává,chce to občas ale rozebrat vyfoukat prach a vyčistit hlavy,sem rád že se ti líbí moje sestava,a jak tu píšeš  že ti chybí plexi kryt k B116 jeden bych měl navíc

98 Lucky Lucky | 27. května 2008 v 18:34

To juraj:Jo a ještě jak se tu zmiňuješ o páskách sehnal sem si uplně náhodou asi 16 cívek s páskem Maxell samo sebou 18 cm cívky ve velmi zachovalém stavu a velmi mě překvapila kvalita zvuku,zvuk je ostrý dynamický  prostě super dokonce i jeden který byl ještě zataven v celofánu a jeho kvalita je ještě lepší ale jak to bývá za kvalitu se platí že,celkem mě to stálo asi 2500 Kč...

99 juraj juraj | E-mail | 27. května 2008 v 18:43

Lucky:

tak u tých VHS je to bežná udržba ale určite ten panasonic je redurčený na HiFi audio ked ho vidím v takejto zoatave :) .

Pasky : fuha tak to máš dosť, 16 cievok a o priemere 18cm v kvalite ako popisuješ tak všetko by som nahrával na rýchlosti 19.  ale ku mne sa taketo pasky dostanu raz za nejaku dobu takže moc to valit na tej 19 stke  nemôžem. takže si vystačím pri bežnom zazname s 9 a mono chodom.

100 Ulver Ulver | E-mail | 27. května 2008 v 18:55

Lucky:

máš pravdu Maxell je hodně dobrej v sobotu jsem jednu koupil taky ještě zatavenou v igelitu UD25-120jen za 100 a budou prej další až se najdou !!!A ještě se mně podařil kup 13ks 18cm Maxell,Basf,Agfa jednou nahrané v perfektním stavu jen za 500 tak mám fakt velkou radost ,no nemusím nic vysvětlovat...

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.