autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Hi-Fi stereo videorekordér JVC HR-D370E

12. ledna 2010 v 23:07 | Juraj Tarjányi |  Videorecordéry - typy
JVC HR-D370E
jvc01
Chcel by som Vám predstaviť šesthlavý stereofónny videorekordér z produkcie japonskej spoločnosti JVC /Victor/ . Tento prístroj nesie modelové označenie JVC HR-D370E. Tento videorekordér bol vyrábaný v rokoch 1986 až 1988 aspoň čo som sa dozvedel. Videorekordér pôvodne zakúpil môj otec v predajni PZO TUZEX . Hodnota videorekordéru bola 6530 TK /bonov/ čo v prepočte na Kčs bolo 39180 Kčs.
Videorekordér tej doby je veľmi slušne vybavený funkciami. Mechanická konštrukcia je veľmi kvalitná zliatinová s dlhou životnosťou a tichým chodom. Celková hmotnosť prístroja je ucti hodných 8,80kg .
Teraz trochu k popisu funkcií rekordéru.
Hlavnou prednosťou videorekordéru je kvalitný obraz vďaka systému HQ VHS. Obraz má výbornú gradáciu jasu, je dynamicky kontrastný a sú perfektne vykresľované ostré kontúry. Ďalšou prednosťou videorekordéru je kvalitný zvuk vďaka technológii HiFi VHS. Umožňuje špičkový HiFi STEREO záznam televíznych programov, alebo iba HiFi stereo zvuk zaznamenávaný v móde LP. Pri tomto režime vieme získať až 8 hodín kvalitnej hudby.
jvc02
- Videorekordér je vybavený vstavaným hyperbandovým tunerom takže je umožnený aj plnohodnotný príjem káblovej televízie. K dispozícii je 32 predvolieb k uloženiu naladených televíznych staníc.
- Videorekordér umožňuje záznam televízneho programu a pritom záznam na HiFi stopu dozvučovanie filmu. Alebo záznam televízneho vysielania a záznamu sprievodného zvuku v HiFi kvalite cez pripojený tuner. Pri preprávaní videokazety sa dajú zmiešavať normálna a HiFi zvuková stopa dokopy tzv. HiFi/NORM MIX.
- Videorekordér je vybavený tzv. READY VPS SYSTEM, znamená to že po pripojení špeciálneho VPS adaptéru do zásuvky na zadnej strane je záznam bez prítomnosti obsluhy podľa možnosti riadený pripojenou jednotkou VPS. Jednotka VPS bola dodávaná do predajní v Nemecku ako zvláštne príslušenstvo. Ako správnemu HiFi prístroju nesmú na multigrafickom displeji chýbať stĺpcové VU merače s pamäťou poslednej špičky osobne musím povedať že sú veľmi presné a rýchle. Takisto je k dispozícii funkcia HiFi TRACK v tomto režime VU merač pravého kanálu indikuje počtom rozsvietených segmentov správnosť nastavenia trackingu.
jvc03
K dispozícii je aj celkom zaujímavá a šikovná funkcia u VHS videorekordérov možno nezvyčajná a tou je MUSIC SCAN. Funkcia sa postará o pohodlné vyhľadanie začiatku ktorej koľvek z 9 skladieb na videokazete. Vyhľadávanie funguje jak smerov v pred tak aj vzad.
- Predný panel videorekordéru je z matne lešteného plastu. Desing samotného predného panelu je nezvyčajný ale veľmi vkusný. Predný panel ponúka ovládanie kompletne všetkých funkcií ktoré videorekordér ponúka.
Zľava je umiestené tlačidlo OPERATE s indikáciou zapnutého stavu prístroja.
Ďalej je to konektor PHONES s regulátorom hlasitosti pripojených slúchadiel.
Nasledujú tlačidlá ovládania mechaniky a práce s páskou : REW, PLAY, FF , STOP, REC, PAUSE, REC MUTE.
jvc04
Tlačidlo REC MUTE slúži na vytváranie 5 sekundových tichých úsekov pri zázname zvuku.
Ďalej sa nachádzajú oddelené ťahové regulátory HiFi REC LEVEL, slúžia k regulácii záznamovej úrovne HiFi zvukového signálu.
- Nasleduje 6 tlačidiel ktorými sa ovládajú ďalšie doplnkové funkcie:
ALC - automatické riadenie HiFi záznamovej úrovne.
AUDIO MONITOR - tlačidlo slúži k voľbe zvukového kanálu ktorý má byť reprodukovaný /HiFi STREO - L - R - NORMAL/
COUNTER RESET - Tlačidlo slúži k vynulovaniu počítadla pásku
COUNTER MEMORY -
Tlačidlo slúži k aktivovaniu funkcie pamäte istého miesta na páske určeného stavom počítadla.
DATE COUNTER REMAIN - tlačidlom vyvolávame na displeji údaje o dátume, počítadle pásku, a dobe hracieho času ostávajúceho na založenej kazete.
jvc05
- Ďalej nasledujú tlačidlá ktoré sú už umiestnené na kombinovanom vyklápacom panely.
PROGRAM -
tlačidlom vstúpime do prostredia programovania pristroja na záznam bez prítomnosti obsluhy. Môžeme naprogramovať až 8 programových blokov v rozsahu 1 roku.
CANCEL - slúži na vynulovanie naprogramovaných údajov v konkrétnom zvolenom programovom bloku.
CLOCK ADJ. - tlačidlo slúži na vstup do prostredia nastavenia času a dátumu.
SP/HiFi - LP -
tlačidlom volíme rýchlosť posuvu pásku SP - záznam obrazu a zvuku, LP - len záznam zvuku.
- Nasledujú očíslované tlačidlá od 0 po 9 ktoré slúžia k zadávaniu hodnôt, voľbe predvolieb atd.
CHANEL / VPS - tlačidlom volíme vyvolanie kanálu aktuálnej TV stanice alebo aktivujeme záznam bez prítomnosti obsluhu riadený jednotkou VPS.
INSTANT REC- tlačidlom spustíme okamžitý záznam automatickým vypnutím po vopred nastavenom čase.
jvc06
Ak odklopíme panel na pravej strane odkryjú sa nám tlačidlá a prepínače slúžiace k ladeniu vstavaného tuneru. Ovládaniu funkcií pri práci so zvukom, aktivácia a deaktivácia zásuvky umiestnenej na zadnej strane prístroja. Otočné regulátory k nastaveniu trackingu a ostrosti obrazu.
Na pravej strane nad odklopným krytom je veľký multigrafický veľmi dobre čitateľný displej ktorý zobrazuje všetky stavy prístroja.
K videorekordéru je dodaná aj jednotka diaľkového ovládania s ktorou sa dajú ovládať všetky funkcie videorekordéru okrem ladenia tuneru a prepínania mechanických prepínačov
jvc07
Zadná stena videorekordéru obsahuje vstupno/výstupné konektory a prepínače:
AERIAL - pripojenie vonkajšej prijímacej antény.
RF OUT - výstup modulovaného RF signálu pre TV prijímač naladeného na 36 kanál UHF.
TEST - prepínačom zapneme testovací obrazec pri ladení TV prijímača na videosignál.
ATT - prepínanie útlmu pri príjme vzdialených a blízkych vysielačov.
Regulátor CH32 - CH40 - slúži k zmene výstupného RF kanálu na ktorom je videosignál.
PAUSE - konektor pre pripojenie synchronizačného káblu od videokamery JVC so spustením prehrávania na kamere sa spustí synchrónne aj záznam na videorekordéry.
AUDIO IN/OUT - Vstupno / výstupné CINCH konektory pre pripojenie vstupného HiFi zvukového signálu a pre odber audio signálu pre pripojený zosilňovač alebo HiFi vežu.
SCART/EURO AV - kombinovaný vstupno/výstupný 21 pinový konektor pre vstup a výstup AV signálu.
VPS - konektor pre pripojenie VPS adaptéru.
Sieťová zásuvka 230V/50Hz - slúži na pripojenie ďalšieho zvyčajne audio zariadenia /CD player , Tuner, equalizér atd./, nikdy nie ale TV prijímača. Zásuvka je riadená prepínačom na prednom panely AC ONLINE. Buď je zásuvka napájaná trvale aj pri vypnutom videorekordéry do režimu ST-BY alebo je napájaná len keď je videorekordér zapnutý.
jvc08
Videorekordér sme využívali doma celých 19 rokov až pokým ho nezničil blesk ktorý doňho priviedla anténa pri búrke. Nahral nespočetne veľa kaziet a programov. Skoro každú noc nahrával a na druhý deň prehrával. Podarilo sa mi zohnať v Česku taký istý prístroj a veľmi dobrú cenu. Videorekordér prešiel kompletnou očistou bola zo skrinky vybraná komplet elektronika aj s modulmi aj mechanika ktorá bola pri očiste úplne rozobraná. Videorekordér bude zaradený do HiFi zostavy JVC v našej obývačke.
jvc09
Videorekordér mám spolu s kompletným príslušenstvom : krabica od prístroja, návod na obsluhu v češtine, originál v nemčine. Prepájací kábel RCA -RCA, testovacia videokazeta JVC DYNAREC E30, diaľkové ovládanie, špeciálny VPS adaptér ktorý bol iba výhradne pre nemecký trh ako špeciálne príslušenstvo. katalóg prístroja ktorý sa dodával do predajní v Nemecku. Tuzexovú objednávku + záručný list. Mam v pláne si ešte z Česka zakúpiť za 400 Kč servisný manuál. V zásobe mám ešte jeden bubon s videohlavami.

 


5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 juraj juraj | 13. ledna 2010 v 7:36

díííky Vildo.  ;-)

2 juraj juraj | 13. ledna 2010 v 16:40

heh včera som na nom nahraval 3 hodinový film a musim povedať že video je poriadné topne teleso, ani sa nedivim ten napajaci zdroj na na videorekorder mega chaldič. ale aspon viem že funguje :)

3 Tomáš2 Tomáš2 | 14. ledna 2010 v 0:16

No jo, tenkrát se ještě spínané zdroje nepoužívaly v takové míře jako dnes. Do zdrojů se dávala poctivá trafa a potřebná napětí se odvozovala pomocí lineárních stabilizátorů a výkonových srážecích rezistorů. Kdysi dávno jsem měl video, myslím že to byl Grundig, typ už si nepamatuju, bylo z roku 1978, ještě takové to, co se do něj kazeta vkládala zhora a na tom se po dvou hodinách provozu nedala udržet ruka.

4 juraj juraj | 14. ledna 2010 v 6:47

Tomaš2

ano to maš pravdu z mojej skusenosti zdroje hriali až do konca éry ked sa prestali osadzovať hybridne napätové regulatory pre videá tady STK. toto video má na tom rebrovanom chladiči vykonové darlingtony 2SD1740. takže toto je ešte bez hybridu.

5 juraj juraj | 14. ledna 2010 v 14:51

ešte som v recenzii zabudol dodať že videorekorder umožnuje indexové vyhľadavanie podla realneho času alebo podla zadania stavu počítadla ktore mame zapásané. funkcia GO-TO. zadame stav počítadla pasku previnie daným smerom automaticky spustí PLAY  ;-)

6 Lucky Lucky | 14. ledna 2010 v 14:58

Ano skutečně velmi pěkný kousek a bohatě vybavený nedá mi to nevzpomenou na jeden model od PANASONICU který stál v dřevních dobách asi 35000 Kč a byl stejně prošpikován funkcemi jako tento model měl dokonce celý přední panel odklopný a na měl byla střihová jednotka a veškeré ovládání i můj PANASONIC stál v roce 1995 20000 kč.Mám pocit že tyhle videa sou nesmrtelný mé jede bez problémů asi 14 rokem samosebou nějaké drobné opravy má za sebou ale bez toho to nejde.

7 juraj juraj | 14. ledna 2010 v 16:33

ano lucky maš pravdu tieto mašiny su  nesmrtelne ak sa im dostane nejaka ta udržba ak su nasadzovane skoro denne do činnosti. ked je ešte k dispozicii aj napríklad novy bubon z videohlavami tak je to ešte o to lepšie. pritlačna kladka by mala byť v zalohe zo je jasne. remienky sa daju kupiť vždy a brzdy unašačov sa daju pri troche šikovnosti zrepasovať aj doma. čili tie stroje makaju pokial sa neposerie modeswitch a nezačne robiť blbosti samotna mechanika pretože CPU potom neviem presne kde mechanika je.

ale popravde v tých dobách aj v tejto technike vedeli konštrukteri ako to premyslene navrhnuť a vyrobiť aby to robilo ludom radosť po léta.

8 juraj juraj | 14. ledna 2010 v 16:44

lucky len mi je celkom nejasne prečo tak skvelý model ako vlastníš aj ty NV-HD100 nemá v sebe zabudovaný hyperbandový tuner ? v tej dobe by človek už čakal od takehoto stroja vyššej triedy že bude mať aj hyperbandový tuner. Ja som otcovi nechcel veriť že tento naš JVC HR-D370E ma hyperband ale nakoniec moje pochybovanie vyvratil navod na obsluhu kde je tento tuner uvedený ako prednosť prístroja.

9 Majo Majo | 14. ledna 2010 v 19:59

Páni, tak dať za video 39180 Kčs, to už musí byť človek riadny fajnšmeker. Ved za to mohla byť málo jazdená škodovka....

Ja mám v pivnici veľmi staré video, ešte na tie malé kazety BETA s mechanickým 8-kanálovým tunerom a veľkým zeleným displejom s hodinami.... Predný panel hliníkový, je to SONY....

10 juraj juraj | 14. ledna 2010 v 20:16

mno jo to vieš rodičia boli v 5 rokov v 80 rokoch v zahraničí v Líbyi a otec tam bol ako vojenský letecký technik tak potom po navrate si dopriali poriadnu audio video zostavu, mamina vyberala televízor. samozrejme 55cm uhlopriečka farebný JVC s DOTYKOVÝM diaľkovým  ;-). a tato chcel poriadne video ako video na zapade premakane betamaxy. u nas chcel ale VHSku tak povedal v tuzexe ukažte mi ten najdrahší a drahší v roku 86 od tohto JVC HR-D370E nebol tak potom zobral tento. samozrejme na objednavku, vyplatil 40 000Kčs a asi do 3 týždňov mu došlo video do tuzu. ako aj ostatne veci JVC domov to chcely viest v žigulaku krstneho ale nevošlo sa do neho 5 rozmerných krabic JVC tak museli zavolat jedneho znameho z aviou a tak sa dotrepali domov. dva dni to otec zapajal a luštil čo  a ako kde čo jak zmačknut a naladit aby to všetko išlo OK. ked to tam na neho z toho velkeho displeja tolko info valilo :D.  ale elektronika si odslužila svoje dnes je to už VINTAGE   a som rad že to rodičia kedysi zakupili a ja to teraz môžem udržiavať a radovať sa z toho, snad sa budu ešte aj moje deti. potom im snad budem moct povedať že toto kupil ich dedko v roku letapáne 1986  :-)  ;-)

11 Vilda Vilda | E-mail | 15. ledna 2010 v 0:04

Jak si tak pročítám tento článek a dívám se na fotografie, potvrzuje se mi jediné. Tehdy se dělala elektronika opravdu jako něco extra a ne obyčejný kus plastu zvaný "spotřební zboží". Velmi pěkně propraovaný videorekordér, o kterém se dnes může mnohým jen zdát. Škoda, že éra videí z jejich konce, už nebyla takto propracovaná. Bohužel pohled spotřebitelů, především v ČR se změnil a dnes jim stačí "obyčejný šunt" který nic neumí. Počet HiFistů se rapidně snížil a když už nějací jsou, tak vědí, kde zboží nakoupit. Datart, ElectroWord, Okay a podobné "Shity" rozhodně nepatří k jejich nákupním místům, protože tam by nic takového nenašli. Vím o čem mluvím, vím, co v práci prodávám. :-! Já sám osobně bych elektroniku koupil jinde, pokud vůbec v ČR, kde je předražená a neni tu to, co bych chtěl, protože se sem takové zboží ani nedováží. O_O

12 Vilda Vilda | E-mail | 15. ledna 2010 v 0:08

Možná že bych mohl napsat článek o svém videorekordéru Samsung VK1560, který jsem dostal po rodičích a až na jednu jedinou opravu, navíc ještě domácí, ta mašina jede do dnes. A že moje matka je dokonalý spotřebitel, protože video jelo denně přes 15 let. Nevidělo čistící kazetu, nevidělo seřízení, nebo sebemenší údržbu. Dnes je bohužel jeho slávě konec z důvodu analogové tmy :-x

13 Lucky Lucky | 15. ledna 2010 v 1:51

[8]: On má hyperband tuner na 99 kanálů ale má to jednu mouchu je omezený svým  frekvenčním rozsahem a také tím že bohužel je analogový ale v době kdy to bylo aktuální sme tam mělo naladěno vcelku dost kanálů

14 juraj juraj | 15. ledna 2010 v 6:18

lucky, aha takže je to potom OK. až potom mi došlo že by to nemalo 99 predvolieb na uloženie keby nebol hyperbandový tuner.  ;-)

15 juraj juraj | 15. ledna 2010 v 6:23

vilado, rozhodne by sme sa potešili članku o tvojom Samsungu, jeden tu už je tak ať ma spoločníka. ešte dodám že tento kus JVC ktorý je na obrázkoch putoval dlhou cestou až z ČR. z Hradca Králové  :-) . Hlava je vo vybornom stave vela natočené nemá, prvý majitel to použival iba ako HiFi deck pre zaznam hudby z vypožičaných CD diskov v dobe ked bolo CD ešte niečo vynimočné a chcel zachovať kvalitu zaznamu aj pre svoj posluch danej nahravky. teraz to využívam ja občasne na nočný zaznam filmov zo set top boxu. a maká výborne. a hlavne TICHUČKO  :-)

16 johny johny | 15. ledna 2010 v 15:37

No keď tak na toto kukám, tak sa na to neviem vynadívať :-D Veľmi krásne video, Z niečoho podobného mám mechaniku, traz na nej tróni rozobratá videokazeta.
Ináč mám jednu otázočku: Kde zoženiem kábel, s ktorým sa dá prepojiť počítač s videom?
Na tom konci, ktorý sa dáva do compu, si myslím, že má byť ten hranatý konektor na grafickú kartu a na opačnom by mal byť normálny koaxiál, síce moje "nové" video má aj SCART, ale len výstup.

17 juraj juraj | 15. ledna 2010 v 17:28

Johny, diky som rád že sa ešte stále dívaš :D
k tomu preojeniu, je potrebné mač graficku kartu aspon s VIDEO alebo S-VIDEO výstupom. videovýstup je bežný samica cinch s zvikne byť žltý. S video je viac pinový mylim že 4 pinový a je to obdoba toho videovýstupu. ak nemáš na grafike iný ako ten lichobežnikový VGA výstup tak PC k TV/videu nepripojíš. ak tam maš aj iný konektor do PC pôjde bud činč alebo S video a do videa pojde bud scart (najlepšie mať adapter činč-scart)a ten scart pripojíš do vstupu na videu. každe video s scart konektorom má  aj VSTUP a hlavne ak sa jedná o rekorder. musis si ten vstup ale zvoliť bud je tam mechanický prepínač a prepneš ho do polohy AV(AUX,LINE) alebo ak je to medernejšie video tak na DO je zvičajne voľba AV stupu. audio signal vyberieš zo zvukovky tam ide jack 3,5 stereo a do toho adapteru pripojiš činče do adapteru  do červeneho a bieleho samica činču.

fuj ale som sa rozpísal :D

18 juraj juraj | 15. ledna 2010 v 17:29

sorry vildo zkomolil som tvoje meno nie vilado ale malo byť Vildo  :-)

19 Lucky Lucky | E-mail | 15. ledna 2010 v 19:25

[16]: Chceš digitalizovat svoje VHS či se jen dívat na PC na video?
Pokud jen dívat stačí ti TV karta a dostatečně výkoný počítač pokud chceš i nahrávat doporučím DVD recordéry PANASONIC
kdyžtak napiš na mail poradím ti co a jak

20 juraj juraj | 15. ledna 2010 v 20:42

pokial som dobre pochopil johny chce nahrávať na videorekordér. DVD rec. panasonic, jo celkom slušne strojky ako skoro každe v ich triede len hačik je v tom že po 3 rokoch sa ku mne dostali už tri a to s vadným STR v zdroji a dva s vadnou mechanikou kde sa tato vadna mechanika posiela vyrobcovi a on ju nejako repasuje. samozrejme iba u zmluvných servisov a v zaruke inč do toho može používateľ dať salam :D modely DMR-EH55 a 68 zatial. holt ale ani ine značky niesu vynimkou tiež sa hojne serkajú. holt SPOTREBNA ELEKTRONIKA

21 Majo Majo | 15. ledna 2010 v 21:16

Tie dnešné výrobky vážne nestoja za nič.
Už ani slušná značka nič neznamená...

Zopár príkladov: mama kúpila rádio Philips a hned ako som ho zapol som zistil, že je vadné - vstupná jednotka VKV bola chybná - na začiatku pásma sa ladila 10x tá istá stanica a miešali sa dve naraz, frekvencie nezodpovedali údaju na stupnici. DVD prehrávaču Philips po 3 mesiacoch odišiel zvuk, 107 cm televízor Philips sme boli reklamovať 2x kvôli pukajúcemu displeju pri prevádzke.

No je pravda, že dnes by to nemalo zmysel vyrábať vo veľkom kvalitné výrobky, ked morálna zastaranosť oveľa predbehne tú fyzickú.   :-(

22 juraj juraj | 15. ledna 2010 v 21:57

jj ta uroven kvality šla dole u každeho vyrobcu jak u panasonicu tak u JVC philipsu atd, aj bývalý goldstar dnešne LG už nieje to čo bývalo. holt konzumná spoločnosť konzumné zboží. ohraje sa a za dva tri max 5 rokov smer ZD. aj prežije a je to vydarený kus tak zastará skorej moralne ako fyzicky. ako tu už bolo písané. mne by sa pačilo ako by sa obnovila vyroba D-VHS strojov a kaziet. D-VHS stroj s HDMI výstupom. proste krásna kombinacia.

23 Vilda Vilda | E-mail | 15. ledna 2010 v 23:51

Majo:

Nehi nic říkat, ale za těch skoro dva a půl roku, co dělám v Datartu mohu říci, že Philips už nemůžu považovat za kvalitní značku. Ne že by to do té doby bylo jinak. Reklamace na tohoto výrobce jsou celkem běžné, ať už u jakých koli výrobků. Dnes pokud jde o spot. el. pro Evropu bych se nejvíce zastal výrobců Panasonic, Samsung, JVC a Toshiba. Možná že ještě i té LG.

24 Vilda Vilda | 15. ledna 2010 v 23:51

blbne mi klávesnice, tak občas vypadne nějaké to písmenko...

25 johny johny | 16. ledna 2010 v 14:22

juraj[17]:Tak vydím,že "staré" a "nové" neprepojim,iba ak by som mal veľa toho, čo nemám,a to sú prachy..

Lucky[19]: Aj to,aj to... Predsa, toto video, ktoré mám sa nemôze zaradiť medzi "večné výrobky", jelikož ide o jeden z posledných modelov videí, u ktorých kvalita šla hodne dole...

26 johny johny | 16. ledna 2010 v 14:38

[21]: [22]: [23]: Myslím si, že je to spôsobené hlavne tým, že (skoro) všetká súčiastková základňa pre skoro všetkých výrobcov sa vyrába samozrejme v číne. U pôvodného výrobcu sa proste len vypracuje návrh, ako by to malo vyzerať, ako fungovať a všetky tie návrhy pošlú do východnej ázie, kde sa vyrobí skoro kompletný prístroj, častejšie však celý prístroj vyrobia tam, a v krajine pôvodného výrobcu sa buď pre ten prístroj v lepšom prípade robia len kryty alebo častejšie nič, svoje bývalé výrobné haly používa len ako sklady. Preto sa tak novým prístrojom nedá veriť, lebo už samotná výroba je nekvalitná a podľa mňa aj predražená. Tam sa to síce lacno kúpi,ale draho dovezie. Keď asi pred tromi rokmi robil reportér TV Joj Rasťo Ekkert cestu okolo sveta podľa románu Julesa Verna a išla časť jeho reprtáže z východnej ázie, tak v prístavoch v šanghaji a v honkongu bolo lodí ako maku...
Prepáčte, že som väčšinu zemepisných názvov napísal s malými písmenami, ale podľa mňa si veľké písmená aspoň za svoje výrobky nezaslúžia...

27 balenoGLX balenoGLX | 16. ledna 2010 v 15:10

Tak lamentovat nad kvalitou dnesnich videorekorderu uz nema smysl - stejne jako jejich pouzivani. Plati pro to asi to, co i pro klasickou kompaktni kazetu.Pokud jsem fanousek VHS zaznamu, opatrim si nejaky vintage a muzu nad nim masturbovat, ale fakt nevidim smysl koupit si to dnes a zkouset to pouzivat. Oproti DVD recorderu to totiz nema temer zadne pozitivum...
Jinak co se kvality elektroniky tyce v globalu, tak souhlasim, ze je to tragedie. A zkouset kupovat HiFi nekde v NAY nebo Datartu je blbost. Oni totiz zadne hifi neznaji, natoz prodavaji...

28 balenoGLX balenoGLX | 16. ledna 2010 v 15:14

A ta nekvalita tech pristroju je dana jejich cenou. A to je predevsim vina spotrebitelu. Kdyby to lidi nechteli, tak to nikdo vyrabet nebude. Protoze vsak kazdy fettbrot potrebuje mit doma Dolby Digital,  Mycku nadobi se 6.smyslem, a ochcafku v teedeeickuvmetlenahliinaaachvplnypalbepico, pak neni jina moznost nez to dat nekde vyrobit i za cenu poklesu kvality. Idealni je ta Cina...

29 juraj juraj | 16. ledna 2010 v 15:41

dnes ked už kupovať VHS videorekorder tak učite prihliadam na to že onedlho aj tak VHS skončí uplne a prejde sa len na DVD a VHS deck zostane MOŽNO na občasne nostalgicke prehranie zaznamov. takže osobne by som volil dvojdeck na jednej strane DVD na druhej VHS, v jednej skrinke, najlepšie ak by top bol už DVD rec mechanika. inaš kupa noveho pristroja VHS ako samostatneho celku už nemá zmysel. JVC robilo dva tri roky pred ukončením historie VHS pekne mašiny  s VHS a DVD rekorderom dokopy. bolo to vidieť aj v NAY. v zahraničí som si všimol že dosť dlho sa držal system VideoBeta (betamax hifi) na youtube je dokonca vidieť stroj z roku 99 so systemom beta. osobne čo sa kvality zaznamu týka tak by som sa viac klonik k Bete ako k VHS, ked VHS tak jedine S-VHS ET. čili zaznam v SVHS kvalite na obyčajne kazety ale holt s tým prišlo JVC na trh pozde.

30 Lucky Lucky | 16. ledna 2010 v 17:26

[29]: Možná tak půl roku zpátky sem silně přemýšlel o tom že bych si pořídil systém BETACAM SP tudíž videorecordér a k tomu i reportážní kameru abych mohl pořádně natáčet to celé i když použité by vyšlo na 50 000 kč kazety do toho jedna asi za 1500 a to nová nepoužitá třeba na to ještě dojde tyhle věci se na ebay.com prodávají stále plány do budoucna sou velké ale finance chybí

31 Lucky Lucky | 16. ledna 2010 v 17:30

[27]: Ano doba Hi-Fi v pravém slova smyslu je nanávratně pryč ještě si pamatuji když sony prodávalo nádherné hifi věže asi tak za 25000 měl sem dokonce i katalog

32 Majo Majo | 16. ledna 2010 v 20:44

Mali sme u babky dobrých 22 rokov čínsky TV značky Beijing a to bol kvalitný prístroj, ten sa niečo nahral.
Asi preto že pochádzal z časov ked sa ešte nekatovali náklady za každú cenu.

Nemôžem zabudnúť na článok z časopisu Autohit, kde bola reportáž o čínskych autách na výstave. Tvary okopírované do detailu, že je to až na kriminál, kvalita montáže otrasná, a novinárovi sa po nasadnutí do auta urobilo zle a krútila sa mu hlava od jedovatých výparov z interiérových plastov. Výsledky nárazových skúšok Euro NCAP snád ani netreba komentovať.....   :-)

33 Martin Martin | 16. ledna 2010 v 21:04

Měl jsem podobné vide z roku 1991, bylo to myslím Daewoo. Nemělo tolik funkcí jako tohle, ale přesto jsem s ním byl pár let spokojen(dostal jsem ho vyřazené od strýce). Pak začaly být problémy s kvalitou snímání i záznamu(hlava špinavá nebyla) a později další problémy a tak jsem ho vyhodil.

Ještě mám otázku na Maja:
Chtěl bych se zeptat, kde je problém v rádiu Tesla Bohéma 541 A (kdysi jsme se o něm bavili) a to takový, že mi neindikuje magické oko- stále ukazuje to samé. Ty svítící plošky jsou blízko sebe i když není naladěna žádná stanice. Osobně to typuji na nějaký hovňák. Dále jsem měl v rádiu nějaký studeňák, ale propájel jsem plošňák a je zatím vše v pořádku, ale to oko mě celkem štve :-? .

34 Westfan Westfan | 16. ledna 2010 v 22:16

Juraj: máš naprostou pravdu, ještě jsi zapomněl zmínit D-VHS, čili digitální záznam na VHS kazety. Vzpomínám si, že jsem dokonce viděl někdy v roce 99 prodávat i video D-VHS, stálo kolem 50 tisíc, čtyřhodinové kazety přišly na 450 Kč jedna. Bohužel to už také bylo "mrtvé dítě", zrovna tak, jako třeba v roce 1992 systém DCC (Digital Compact Cassette) od společnosti Philips, který umožňoval digitální záznam na kazety, které měly nahradit běžné CC kazety, které mimochodem v DCC přístrojích šly používat, což byla jedna z hlavních deviz tohoto systému, že umožňoval kompatibilitu s klasickými kazetami. Bohužel DCC prohrálo v souboji s MD (minidiskem) od Sony, který oproti páskovým médiím DCC umožňoval snadnou editaci nahrávky, přesouvání skladeb na disku, atd.
Když se vrátím zpátky k VHS, tak já sám vlastním HiFI videorekordér JVC HR-S 7850, za který jsem v roce 2000 vysolil také přes 20 tis. a který disponuje krom sytému S-VHS ET i rotační mazací hlavou a mimo standartních rychlostí posuvu pásku SP a LP má i EP, což je ještě o polovinu pomalejší, než LP. Obraz pořízený touto rychlostí opravdu slouží pouze velmi nenáročným divákům, ale překvapuje mě, že HiFi zvuk ze šikmých stop je i v tomto případě výborný. Bohužel už nemá možnost ručního řízení záznamové úrovně, ale i tak ho ještě považuju za jeden z posledních kvalitních videorekordérů a jak jsem tady už psal, budu se snažit udržovat jej při životě tak dlouho, jak to jen půjde.

35 Majo Majo | 16. ledna 2010 v 22:20

Moja Bohéma robí presne toto isté - tiež sú plôšky EM84 dosť blízko pri sebe no trochu to ešte reaguje. Iná Bohéma a tiež Suita robili tiež niečo podobné takže asi nejaká hromadná závada.....

Myslím že treba pozrieť ten anodový odpor na pätici, či nie je zostarnutý. Je tam M47. Ak nemá správnu hodnotu tak elka nedostáva správne napätie.

36 Westfan Westfan | 16. ledna 2010 v 22:26

Hele Lucky a jaký je tvůj názor na DVD rekordéry Pioneer? Mám už skoro šest let typ HDD/DVR DVR 530H a jsem s ním maximálně spokojen. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že umí nahrávat jen na mínusová média a nemá digitální tuner. Kdybych si počkal o rok déle, tak nástupce už uměl i plusky a měl i DVB-T.
Ale oceňuju, že i takhle starý model umí stříhat s přesností na jeden snímek a vypaluje i na dvouvrstvá média. :-D

37 Martin Martin | 16. ledna 2010 v 22:49

Majo:
Tak až budu mít čas, tak na to kouknu a dám vědět.

38 Lucky Lucky | 17. ledna 2010 v 3:57

[36]: Určitě ani to nemusí být špatná volba
akorát by mi vadilo to omezení co se týče záznamových médií pro mě je důležité že PANASONIC umí nahrávat na DVD-RAM načež pak takový záznam zkopíruji do počítače pomocí jednoduchého triku ho změním v mpeg a pak ho můžu stříhat dle libosti a zse zpětně si z toho udělat DVD dávám přednost spíše počítačovému zpracování ono dnes to ani o ničem jiném není stříhat to na samotném recordéru je práce dosti titěrná a mnohdy dosti nepřesná pokud potřebuji přesný střih tak jedině počítačová střižna

39 juraj juraj | 17. ledna 2010 v 12:45

tiež sme si pred rokom na vianoce dopriali HDD/DVD rekorder LG s 250GB HDD. super strojček hlavne ta strižna titulkovač archiv filmov atd. tiež rad používam v nom disky DVD-RAM alebo DLka. zatial maka rekorderik super pali v pohode krmim ho iba lepšími diskami ako SONY TDK PHILIPS a tak. raz za čas zformatujem HDD ked je šecko popalene na diskoch a potom ešte odpojim od siete nech sa "resetne" procesorik v nom. aktualne využívam iba disky DVD+R "mínus erka" už nemožem vidieť dako sa mi sprotivili. inač maka super. raz za čas mu dal LOADnuť čistiace vlhke clean CDčko. zatial je ešte rok v zaruje tak aj pozerame filmiky aj sa pali vo velkom nech ked nahodou sa prejaví chyba mechaniky tak ať to možeme hodiť do servisu ešte v zaruke.

dnes som bol obehnuť košicke obchodne centra a zistoval som ake sa daju kupič ešte kazety a daju sa kupiť MAXELL, EMTEC, NOVALINE, SONY,TDK. a MC audio kazety SONY EF (bežne nahravky) a SONY HF(požívam stale v nojom decku vyborne vysledky) a ešte v datarde su TDK CDing na verne kopie diskov CD.

takže asi tak je na tom KE. samozrejme kotuše do magičov v thorne na mesiarskej   LP35LHD. priemerna nahravka na 9, v pohode je to na 19 tke rychlosti.

40 Tomáš Tomáš | 17. ledna 2010 v 14:30

Co se týče té (ne)kvality současných přístrojů, na docela "slušné" šunty se dalo narazit už v 80tých letech a to i u nás a ne za zrovna levný peníz. Můj brácha si v roce 1986 koupil "taky věž" - líbivý plastový přední panel, bočnice z dřevěné překližky, zadní panel z tvrzeného papíru. Uvnitř dvojitý magnetofon osazený univerzální plechoplastovou mechanikou s mazacím magnetem a stejnosměrnou předmagnetizací, tuner FM/AM v nejjednodušším možném zapojení (mono, při přepnutí na FM stereo se jen připojilo napájení na indikační LED), navrchu plastový gramofon, výstupní výkon cca 2x 1,5W. K tomu plastové bedýnky s 10 cm reproduktorky (samozřejmě se stříbrným vrchlíkem) a to vše bratru za nějakých 8000 Kčs. :-! V devadesátém roce se stejné shity prodávaly už v běžné obchodní síti, u nás v elektře byly za baťovských 9990 Kčs a šly na dračku. A vedle byl nesrovnatelně kvalitnější teslácký Condor po slevě za 3150 Kčs a nebyl o něj zájem. Tak byli lidi zblblí a hladoví po "západní" elektronice! :-(

41 Majo Majo | 17. ledna 2010 v 16:34

Tomáš:  taký prístroj o ktorom hovoríš stojí u babky v obývačke. Kúpil to strýko za nejakých 8900 Kčs a má to značku RECOR, rok výroby 1989. Tiež som bol zdesený kvalitou spracovania, dva magnetofony poháňané jedným motorom, ihla v prenoske z umelej hmoty, ladiaci prevod škrípe, nízka citlivosť rádia. Dnes na tom skoro nič nefunguje a pritom sa to veľmi málo používalo....

42 Westfan Westfan | 17. ledna 2010 v 16:40

Tomáš: naprosto s tebou souhlasím, ono jakmile něco bylo ze Západu, tak automaticky to každý považoval za cosi naprosto dokonalého, byť to byl ve skutečnosti šunt. Zde se jasně ukázalo, kolik toho zmůže atraktivní design, místo aby se uživatel spíše podíval na parametry.
Na Condora také vzpomínám velmi rád, pamatuju si, že když se v roce 1988 začal prodávat za 5500,- Kčs, považoval jsem ho zpočátku za nějaký japonský kazeťák, protože žádný nápis Tesla na něm nebyl. Měl sice velmi krásný design, i pěkně hrál a to ani nemluvím o možnosti manuálního ovládání úrovně záznamu a LED signalizaci všech funkcí, ale samotný magnetofon, který byl dílem Unitry moc zdařilý nebyl, protože dle zkušeností majitelů často zlobilo rychlopřevíjení na obě strany, nezřídka se i během přehrávání bezdůvodně vypínal, zkrátka bylo vidět, že kazetové magnetofony nebyly u Unitry právě silnou stránkou.

43 Vilda Vilda | E-mail | 17. ledna 2010 v 17:26

Tomáš:

Mohu jedině souhlasit. Sám se denně pohybuji mezi těmito výrobky. Nejtěžší je, když se zákazník zeptá, který výrobek je kvalitní, protože na to se opravdu špatně hledá odpověď. Proto vždy začínám větu "V dnešní spotřební elektronice...." protože se neodvažuji říci, že dnes ještě nějaká značka za něco stojí. Jinak, Condor bych htěl, nejlíp v černým provedení, ale neni na něj místo. Zatím jsem ještě nebyl schopen ani zapojit SM260 od BalenaGLX do běžného provozu. :-?

44 Vilda: Vilda: | E-mail | 17. ledna 2010 v 17:34

Pokud má někdo zájem, podívejte se na nabídku gramofonů v Datartu, aby jste věděli, co tam prodáváme krásného. Zjistit, že mi na takové věi někdo tůruje moje desky, tak mu asi dvě tři vrazim! Plastová raménka s vůlí jako prase, krystalické vložky, žádné vyvážení, plastové talíře. K zblití. :-!

45 Vilda Vilda | E-mail | 17. ledna 2010 v 17:43

Když je tu už řeč o značce Unitra, dostaly se mi do rukou dva krásné "obrovské" repro-boxy. Jsou třípásmové, výškový reproduktor ma možnost přepínání síly hlasitosti přímo na přední straně bedny. Hudební výkon má jedna 60W 8Ohm. Velikost je na výšku 68,5cm ; šířka je 42cm ; hloubka 24cm bez přední síťky. Velikost samotných reproduktorů v průměru je: basák 23cm ; střeďák 10,5cm ; výška asi 3,5cm - počítám jen membrány a výškový je otočený, podobně jako je tomu u Tesly. Bohužel basáky mají rozpadlé molitanové "obvody" kolem membrán, takže jsem to provizorně opravil měkkou lepenkou a už jsem sehnal člověka o je schopen to opravit.
Jejich sílu jsem nezkoušel, protože bych asi zboural barák. Provedení je Krásné tmavě hnědé dřevo, obroučka kolem výškáče a střeďáku je  nerezu... fakt jsou moc pěkné.

46 Westfan Westfan | 17. ledna 2010 v 18:23

Vilda: mě se nejvíc líbil Condor ve stříbrném provedení (které je asi taky nejčastěji k vidění) s černými popiskami, chromovanými obroučkami kolem reproduktorů a modrým nápisem Condor. Kromě tohoto a černého provedení jsem také na vlastní oči viděl titanové provedení, to mělo popisky bílé a nápis Condor oranžový a potom ještě zlaté provedení, rovněž s oranžovým nápisem a popiskami v černé barvě. :-D

47 Westfan Westfan | 17. ledna 2010 v 18:31

Vilda: co se týče těch gramofonů z Datartu, tak s tebou souhlasím, i když je pravda, že jsem tam viděl prodávat i podle mě velmi kvalitní gramec Pro-Ject Debut SE II. asi za 8000,- a do toho bych se teda jít nebál, protože to je v podstatě vlastně téměř nezměněná Tesla NC 500 HiFi :-D

48 Vilda Vilda | E-mail | 17. ledna 2010 v 20:35

Westfan:

Pro-Ject se tam občas objeví, sice jen jediný model, ale jsou. Bohužel je zpravidla určený jen pro e-shop, protože dnes už z lidí, co lezou do prodejen jako je Datart, Okay a podobně, tak ti do elektroniky ž mo investovat nechtějí, natož potom do gramofonu. Prodááme tam ještě jeden model od SOny, teď nevim co je zač, který stojí něco kolem 3000Kč a ten se ještě jakž takž dá, ale ty RoadStary, to je za trest. :-!

49 Milan Milan | E-mail | 17. ledna 2010 v 20:53

Westfan:to,že je u videa zvuk v šikmých stopách kvalitní i při rychlosti EP je celkem logické,protože záznamová rychlost je konstantní bez ohledu na rychlost posuvu pásku/asi 480 cm za sekundu/,jen se zhorší přeslech mezi kanály,protože jsou stopy zapsány vzhledem k nižší rychlosti posuvu blíže k sobě

50 Vilda Vilda | E-mail | 17. ledna 2010 v 21:05

Tak jdu trochu spamovat mimo téma. Skoro stejně vypadaj ty moje bedny http://www.allegro.pl/item890361559_kolumny_zg_40_c_unitra_tonsil_super_stan.html jen jsou ještě vyšší a basák tam je větší. Tyhle na odkazu maj jen 40W. Barva dřeva je téměř stejná.

51 Tomáš2 Tomáš2 | 17. ledna 2010 v 21:46

Ajaj, chybička se vloudila, svůj příspěvek z dnešního odpoledne jsem napsal omylem pod starým nickem. Nicméně je pravda, že dříve se výrobci, hlavně renomovaných jmen, nesnažili co nejlevněji vyrobit a zároveň ojebat, co se dá (ti neznalí pitomci to stejně nepoznají a pokud ano, ať si připlatí). Šlo asi o něco jako "stavovská čest", každý se snažil předvést, co umí. Příkladem budiž můj plážák JVC RC-W3LS z roku 1984, 5,5 kg vážící dvojče s dvěma celokovovými mechanikami, každá s vlastním motorem, umožňující kvalitní přepis trojnásobnou rychlostí (přizpůsobí se snímací i záznamová (u ní se vrchol útlumové charakteristiky přepne z 16 na 42 kHz) korekce), s citlivým a selektivním tunerem, precizně provedeným ladícím převodem a křišťálově čistým zvukem. Jedinou "opravou", kterou tato mašina za 25 let prodělala byla výměna hlav. Věřím tomu, že ještě nejméně dalších pětadvacet let bude makat, tedy pokud v roce 2035 bude ještě provozováno analogové vysílání rádia. :-D

52 juraj juraj | 18. ledna 2010 v 21:03

jj takisto môžempotvrdiť že aj na tých dvojčatách boomboxoch si dali zaležať. takto precizne premaknutá je ešte aj moja AIWA CA-W30. aj to rýchlo kopirovanie je celkom jakostné.

53 juraj juraj | 19. ledna 2010 v 17:05

tak dnes som som si nahral na tomto jvcčku album od Pakita, heh najviac je jak peknie biju tie stlpcove merače do červeneho poľa . a pritom žiadne premodulovanie zaznamu nieje postrehnuťeľné do tých +5dB v pohode . +8 až + 1dB už je premodulovanie počuťeľné. takže to tých +5dB to puštam. je to efektne a hlavne to dobre hraje a netreba moc vykurovať zosil.

54 Tomáš2 Tomáš2 | 19. ledna 2010 v 18:29

Nevíte někdo, odkdy se vlastně používá záznam HiFi do šikmých stop? V nějakém AR z roku 1982 jsem se dočetl, že "současné přístroje VHS umožňují ZATÍM pouze monofonní záznam na podélnou stopu", takže už se v té době na tom asi pracovalo. Myslím tím samozřejmě zvukový doprovod, ne nějaké ty adaptéry s PCM využívající stop pro záznam obrazu, s nimiž se koncem 70tých let experimentovalo.

55 juraj juraj | 19. ledna 2010 v 20:17

videol som prospekty z roku 82-83 a tam už myslim sharp mal videa ešte s manualnym ladením iba 12tich predvolieb ale už video bolo HiFi stereo čili regulatory urovne VU meter a to je asi vše. ale bolo  ;-) HajFAj stiriou vísíár with sharper pricture and clear bright color  :-D

56 Westfan Westfan | 19. ledna 2010 v 22:27

Četl jsem kdysi článek v časopise Stereo & Video a tam bylo uvedeno, že stereo HiFi zvuk ze šikmých stop u VHS se začal používat v roce 1983, současně s nástupem systému S-VHS. :-D

57 juraj juraj | 20. ledna 2010 v 20:13

dnes som prehraval muziku z HiFi stereo stopy na tomto JVC čku a všimol som si že nahravanie na monofonnu stopu je tak isto kvalitne ako na HiFi Stereo stope aj vybudenie se cca rovnaké samozrejme je tam počuť že je to mono chýba ta krásna "orchestralnosť" ako je to u Stereo stopy. ale zase tento zaznam na mono stroji ktorý zvlada aj playback v LP je dobre počuvatelný prave kôli dobremu zaznamu na mono stopu, vyborne funguje aj vyhladavanie skladieb.

58 balenoGLX balenoGLX | 21. ledna 2010 v 0:39

Sikmy zaznam zvuku v hifi kvalite na VHS bezne k dispozici od roku 1985.
Ja osobne pouzivam videomagnetofon Thomson VPH7090. Jediny problem jsem zatim mel s jeho odklapecim panelem, kde se zlomil jeho datovy kabel...Po vymene zase v pohode. Jak jsem ale pri vymene kabelu, cisteni a serizovani dival, nelibily se mi elyty v napajecim zdroji. Mam pocit, ze vsechny byly nafoukle...moc se mi do vymeny nechce, ale asi mi nic jineho nezbyva, pac ten zdroj se pak zbytecne prehriva a trapi, kdyz servovazba vali na full throttle...

59 Tomáš2 Tomáš2 | 21. ledna 2010 v 18:06

To já používám VCR LG model LV4961, šestihlavý hifáč, koupil jsem ho v roce 2005 za 2200 Kč a zatím slouží bez jediné závady.
Teď trochu mimo analogovou mísu: nevíte někdo, zda existuje nějaké zařízení umožňující přehrávání mp3 souborů z flash disku, něco jako třeba USB vstup u autorádií. Jde o to, aby kdokoli mohl připojit svoji flešku a z ní hrát. Vím, že podobnou službu prokáže třeba DVD přehrávač s USB vstupem, ale ten se mi nechce kupovat.

60 Majo Majo | 22. ledna 2010 v 0:20

A prečo sa na jednu kazetu vôjde iba 9 skladieb? To je nahrávané takou rýchlosťou?

61 juraj juraj | 22. ledna 2010 v 6:49

majo:

ak mysliš moje JVC tak tých skladieb tam vôjde hufo, 9 skladieb rozsah od 1-9 skladieb umožnuje vyhladať system music scan, ked vyľadá 9 skladbu a chcem ist ja neviem na 14 stu skladbu tak musim znova stlačiť čislo 5 a vyhľadá 14stu skladbu
hladanie je rýchle pretožeje to LP ked je audio v SP rýchlosť hľadania sa zvíši, to si asi procesor prepína sa podla toho aku rýchlost detekuje, na akej bola kazeta nahraná. funkcia funguje spolahlivo ked su aspon 5 sek. tiche pasaže medzi skladbami, preto je tam to tlačitko REC MUTE. ale dnesne skladby tých 4-5 sek medzi skladbami maju.  ;-)

62 juraj juraj | 22. ledna 2010 v 12:23

Tomáš2

je tak videorekorder LG mam aj  ja posledný najvyšší model LG-LV4987. sme s ním spokojný ponahraval poprehraval denne nočne furt, už som ho mal dva krát na stole kvôli udržbe všetko zatial inač OK. jedine čo sa mi niekedy nezda je ked dam EJECT videozasunie pasku do kazety a ked ma vysunuť vytah tak chvilu vaha a potom vysunie kazetu von. ale vždy dokončí proces. pači sa mi nanom šetrné zaobchádzanie s páskou v kazete. jedine musim donastaviť polový nastavec v rotačnej hlave ptrtože mi v LPčku trcha puka zvuk v pravom kanale. inač maka OK jedine skoda že nema manualne nastavenie rec. urovne.

63 juraj juraj | 23. ledna 2010 v 17:26

tak už aj LG nahráva správne HiFi stereo stopu v mode LP nič ine ma pri odkrytovaní nenapadlo ako odmagnetovať všetky časti mechaniky , rolny osičky capstan motor a nakoniec zvuk v LP mode nemá problem. pri prvom čistení videa som vyhodil von aj čistiací valček videohlav, bol zanesený a je to potom už blbosť. videodoktor v menu pristroja mi nikdy neukazal stav hlav ako "znečistené" vždy su OK.

64 juraj juraj | 22. února 2010 v 22:21

tak dnes zase nahrávam,

nakopili sa mi celkom pekne tracky s hudbou. a kde s nimi, B116 je v stave práce... takže FRONT LOAD cassette a už krasne svieti červený krúžok. Najkrajšie je ked sa človek môže pozerať na bežiaci pás cez rotujuce hlavy a mechaniku. holt to nieje vždy možne, Victor milačka si držím pod krytom kedže hom mam vypucovaný. intenzitu zaznamu môžem povolit uzdu krasne do +5dB hlavne vtedy je to krasny pohlad ked cele spektrum stlpcov je vyplnene a preblikava iba peak a pamät posledneho peaku v poslednom políčku. a záznam ? no predsa ako orogonál, to je jasné.  8-)

Komentáře jsou uzavřeny.