To s tím křížením je nesmysl - řemínek přivíjecí váhové spojky (6) je poháněn bočním třecím přenosem od setrvačníku (obrázek).
Jestli se netočí oba, asi se uvolnila
lanka brzd (umístěno v trubičkách), která tudíž neodbrzďují ... prohlédni si to (je to primitivní).
Tady máš popis a základní mechanické nastavení Sonet Duo - mechanismus je u Sonet B3 stejný ...
Mechanická konstrukce
Pohonný mechanismus je poháněn dvoupólovým elektromotorkem s pomocnou fází. Unášecí kotouče obsahují třecí a rázovou spojku. Kroutící moment potřebný k protočení je 0,8 až 1,2 kgcm.
Schematický náčrtek náhonu.
Motorek (2) je přitisknut k setrvačníku (4) jehož osa tvoří tónovou kladku. Při chodu vpřed se k ní přitiskne přítlačná kladka (3). Pryžový řemínek (6), vedený přes pomocnou kladku (5), převádí pohyb na spodní část spojky. Při chodu rychle vpřed se k setrvačníku přitiskne střední část pravého unášecího kotouče (7), při chodu rychle vzad se k motorku přitiskne střední část levého unášecího kotouče (1). Brzdy (8 a 9) se přitisknou k unášecím kotoučům při zastavení chodu. Ve všech ostatních případech jsou oddáleny.
Nastavení
Přítlačnou sílu kotouče na setrvačník při chodu rychle vpřed nebo na kladku motoru pří chodu rychle vzad nastavíme na táhlu pomocí matičky na konci táhla. Tato síla má být 1,2 kg.
Pásek se uvede do pohybu posunutím pravého šoupátka. Tlak k tomu potřebný má být nejvýš 3 kg. Tlak přítlačné kladky na tónovou kladku je 2 kg ±10 %. Nastavení lze provést přihnutím vlásenky.
Tlak přítlačných plstí na čela hlav má být 15 až 25 g. Nastaví se přihnutím bronzových per.
Doběh setrvačníku po vypnutí magnetofonu při rychlosti 9,53 cm/s má být nejméně 5 s.
Radiální házení tónové kladky smí být maximálně 0,003 mm při zařazeném chodu vpřed.
Hlučný chod a kolísání rychlosti setrvačníku může být způsobeno nerovným povrchem pryžového obložení.
Brzdy nastavíme v polohách rychle vpřed a rychle vzad tak, že mezi kotoučem a obložením brzdy nastavíme mezeru 0,5 až 1 mm, a to v obou polohách kyvné páky. Spoluchod brzd s kotouči musí přitom být alespoň 3 mm na každou stranu.
V poloze pravého šoupátka vpřed (záznam nebo snímání) jsou brzdy ovládány lankem. Jeho délku nastavíme v klidové poloze pravého šoupátka. Lanka musí být napnuta. Při zařazení chodu vpřed má být mezera mezi brzdou a pryžovým obložením navíjecího kotouče 3 mm.
Použitá literatura: kniha Bozděch - Magnetofony I.