Stránka 1 z 1

Sonet B3

Napsal: pát 14. dub 2017 9:37:30
od Jaroslav 40
Sonet B3 převíjí, ale při zapnutí přehrávání se kotouče netočí, nevyznám se v tom, ale pod hlavním kotoučem, co ho žene motorek, je překřížený gumový řemínek, je to tak dobře a v čem by byla chyba_ Děkuji, J.Pospíchal H.Brod

Re: Sonet B3

Napsal: pát 14. dub 2017 11:21:07
od Petr.116
To s tím křížením je nesmysl - řemínek přivíjecí váhové spojky (6) je poháněn bočním třecím přenosem od setrvačníku (obrázek).
Jestli se netočí oba, asi se uvolnila lanka brzd (umístěno v trubičkách), která tudíž neodbrzďují ... prohlédni si to (je to primitivní).

Tady máš popis a základní mechanické nastavení Sonet Duo - mechanismus je u Sonet B3 stejný ...

Mechanická konstrukce

Pohonný mechanismus je poháněn dvoupólovým elektromotorkem s pomocnou fází. Unášecí kotouče obsahují třecí a rázovou spojku. Kroutící moment potřebný k protočení je 0,8 až 1,2 kgcm.
Schematický náčrtek náhonu.



Motorek (2) je přitisknut k setrvačníku (4) jehož osa tvoří tónovou kladku. Při chodu vpřed se k ní přitiskne přítlačná kladka (3). Pryžový řemínek (6), vedený přes pomocnou kladku (5), převádí pohyb na spodní část spojky. Při chodu rychle vpřed se k setrvačníku přitiskne střední část pravého unášecího kotouče (7), při chodu rychle vzad se k motorku přitiskne střední část levého unášecího kotouče (1). Brzdy (8 a 9) se přitisknou k unášecím kotoučům při zastavení chodu. Ve všech ostatních případech jsou oddáleny.

Nastavení

Přítlačnou sílu kotouče na setrvačník při chodu rychle vpřed nebo na kladku motoru pří chodu rychle vzad nastavíme na táhlu pomocí matičky na konci táhla. Tato síla má být 1,2 kg.

Pásek se uvede do pohybu posunutím pravého šoupátka. Tlak k tomu potřebný má být nejvýš 3 kg. Tlak přítlačné kladky na tónovou kladku je 2 kg ±10 %. Nastavení lze provést přihnutím vlásenky.

Tlak přítlačných plstí na čela hlav má být 15 až 25 g. Nastaví se přihnutím bronzových per.

Doběh setrvačníku po vypnutí magnetofonu při rychlosti 9,53 cm/s má být nejméně 5 s.

Radiální házení tónové kladky smí být maximálně 0,003 mm při zařazeném chodu vpřed.

Hlučný chod a kolísání rychlosti setrvačníku může být způsobeno nerovným povrchem pryžového obložení.

Brzdy nastavíme v polohách rychle vpřed a rychle vzad tak, že mezi kotoučem a obložením brzdy nastavíme mezeru 0,5 až 1 mm, a to v obou polohách kyvné páky. Spoluchod brzd s kotouči musí přitom být alespoň 3 mm na každou stranu.
V poloze pravého šoupátka vpřed (záznam nebo snímání) jsou brzdy ovládány lankem. Jeho délku nastavíme v klidové poloze pravého šoupátka. Lanka musí být napnuta. Při zařazení chodu vpřed má být mezera mezi brzdou a pryžovým obložením navíjecího kotouče 3 mm.

Použitá literatura: kniha Bozděch - Magnetofony I.

Re: Sonet B3

Napsal: úte 18. dub 2017 10:38:09
od Jaroslav 40
Moc ti děkuji, asi tím křížením chtěl někdo řešit řemínek-je moc dlouhý. Dá se zjistit průměr a síla původního řeminku? Děkuji, Jarda

Re: Sonet B3

Napsal: úte 18. dub 2017 13:58:18
od Petr.116
Jaroslav 40 píše:Moc ti děkuji, asi tím křížením chtěl někdo řešit řemínek-je moc dlouhý. Dá se zjistit průměr a síla původního řeminku? Děkuji, Jarda
To by ale dotyčný musel vést překřížený řemínek druhou stranou ...

Pokud jde o rozměry: nevím, proč jsou dneska všichni líní hledat a chtějí všecko na zlatém podnose. :scare:
Já to našel za 2 minuty ... tady. Je to souběžně doplněno i sem na fórum do sekce Dokumentace - viz odkaz pod tabulkou.

Re: Sonet B3

Napsal: stř 19. dub 2017 14:45:26
od Jaroslav 40
Děkuji a za to vynadání také, ale já jsem nešika, hledal jsem moc dlouho a nic... Jsi moc šikovný a dík. J.