Rozlišení Pásků Basf

Skupina. kde je možno vznést specializovaný dotaz na potíže s určitým zařízením a získat radu "jak na to" od jiného člena ...
Odpovědět
el34
Příspěvky: 7
Registrován: sob 10. srp 2013 22:28:47

Rozlišení Pásků Basf

Příspěvek od el34 » sob 10. srp 2013 22:32:41

Zdravím,
Lze nějak bez měření odlišit od sebe pásky Basf DP26 v zeleno-černé a v červeno-černé krabičce? Jaký je mezi nimi vlastně rozdíl?
Díky za odpověď :D

Uživatelský avatar
Petr.116
Administrátor
Příspěvky: 1629
Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozlišení Pásků Basf

Příspěvek od Petr.116 » ned 11. srp 2013 0:21:11

Teoreticky by měly ty LH Ferro mít větší vybuditelnost atd. než ten zelenočerný standard. Ale už si nevzpomínám, zda se jevily lepší. Spíš bych řekl, že to byl jen novější model téhož ...
To by se muselo otestovat ...

Buhužel ale zrovna u tohoto typu má dost uživatelů negativní zkušenost se sticky shed syndromem. http://en.wikipedia.org/wiki/Sticky-shed_syndrome ...
Jde o vylučování pojiva z vrstvy pásku, brždění v dráze, hluky, špinění páskové dráhy apod. Někdy pomůže převinutí
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.

el34
Příspěvky: 7
Registrován: sob 10. srp 2013 22:28:47

Re: Rozlišení Pásků Basf

Příspěvek od el34 » ned 11. srp 2013 9:36:16

On ten zelený zase není tak špatný. Někde jsem se dočetl, že je to jenom LN, což se mi nezdá. Když jsem ho zkoušel nahrával, tak prostě snesl menší vybuditelnost na výškách - dříve se objevily sykavky. Jinak celkem podobné ty pásky jsou.
Souhlasím taky s tím, že ty zelené více špinily páskovou dráhu. Ty červené sice taky, ale po pár přejetích v mgf se vše jakoby stabilizovalo, to co nedrželo se obrousilo a déle již nešpiní. Myslím,že to jinak je dobrý pásek, ale prostě proti odpovídajícím páskům jiných výrobců (Maxell, Agfa) více zanáší páskovou dráhu.

Uživatelský avatar
Petr.116
Administrátor
Příspěvky: 1629
Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozlišení Pásků Basf

Příspěvek od Petr.116 » ned 11. srp 2013 18:22:19

el34 píše:On ten zelený zase není tak špatný. Někde jsem se dočetl, že je to jenom LN, což se mi nezdá. Když jsem ho zkoušel nahrával, tak prostě snesl menší vybuditelnost na výškách - dříve se objevily sykavky. Jinak celkem podobné ty pásky jsou.
Souhlasím taky s tím, že ty zelené více špinily páskovou dráhu. Ty červené sice taky, ale po pár přejetích v mgf se vše jakoby stabilizovalo, to co nedrželo se obrousilo a déle již nešpiní. Myslím,že to jinak je dobrý pásek, ale prostě proti odpovídajícím páskům jiných výrobců (Maxell, Agfa) více zanáší páskovou dráhu.
Já jsem psal, že ten červený byl podle řady lidí ten problémovější s vylučováním komponent z pásku. Tenhle jev a obyčejné špinění není to samé ...
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.

TheLastUnicorn
Příspěvky: 424
Registrován: úte 30. črc 2013 17:52:42
Bydliště: TN

Re: Rozlišení Pásků Basf

Příspěvek od TheLastUnicorn » ned 11. srp 2013 19:06:45

Já bych řekl, že krom LPR35 jsou tyhle pásky asi všechny problematický...začínají se mi lepit i ty, který předtím nelepily (všechno DP26LH). Pomalu to začnu všechno přetáčet na agfy a maxelly a ty basfy vyhodím.

Uživatelský avatar
Seiko
Příspěvky: 348
Registrován: pát 02. srp 2013 7:16:25
Bydliště: Praha

Re: Rozlišení Pásků Basf

Příspěvek od Seiko » stř 14. srp 2013 17:58:13

Petr.116 píše: Bouhužel ale zrovna u tohoto typu má dost uživatelů negativní zkušenost se sticky shed syndromem. http://en.wikipedia.org/wiki/Sticky-shed_syndrome ...
Jde o vylučování pojiva z vrstvy pásku, brždění v dráze, hluky, špinění páskové dráhy apod. Někdy pomůže převinutí.
Co jsem slyšel o příčině lepivosti pásků, prý byly napouštěny nějakou látkou zamezující plesnivění ve vlhkém prostředí. Ta do sebe postupem času absorbovala vzdušnou vlhkost a na povrchu pásku vznikla lepivá vrstva. Pásek se spolehlivě přilepil k hlavám a vodítkům, třeba už po dvou otáčkách cívky (osobní zkušenost). S BASFy mne toto nepotkalo, u pásků Ampex a Revox (tedy vlastně taky Ampex) ano. Prý to dělaly pásky, které byly určeny k prodeji i v Africe.

Renovace takového pásku znamená nechat ho čtyři hodiny v teplotě 60 stupňů Celsia (vyzkoušeno), s tím, že vzduch by měl okolo pásku cirkulovat, aby se vlhkost dostala pryč. Potom hraje bez problémů a původní záznam je v pořádku. Před temperací je potřeba pásek převinout tak, aby neházely závity. Pokud by z navinuté cívky vylézaly okraje závitů, mohlo by dojít k jejich zvlnění. Pásky jsem převíjel na upraveném magnetofonu tak, aby se pásek nedotýkal ničeho, co je pevné - na to by se přilepil.
Revox B791, B710 MkII, B750 MkII, B760, A77, B77, PR99 MkIII, Symbol B MkII, Luxman C-02, Pioneer PD-D6-J, Denon DVD-3910, Technics SL-1710 MkII, Dual CS 721, Nakamichi Dragon, Kenwood KX-1100HX, Dual C-844, Sony SL-HF 950, Jo, vintage...

Odpovědět

Zpět na „Obecné technické dotazy, problémy, rady“