UHER Royal de luxe
UHER Royal de luxe
Zdravim vsechny ucastniky fora. Jsem tu novy a jako takovy prosim o schovivavost. Prave jsem dovezl z Nemec Uhra de luxe. Vse funguje, jak ma, tedy mechanika a pretaceni. Jediny, co mi nejede, nebo to mozna delam blbe, je prehravani. Prehravani sice funguje, jen se neda prepnout stopa. Vysvetlim: mam doma hafo pasek nahranych na Tesle B4, tedy v kazdym smeru prehravani 2 stopy. Na Uhru vsak jede jen jedna stopa v kazdym smeru a neda se to nijak prepnout, resp. po prepnuti ta stopa mlci. Myslel jsem, ze je tam treba dvoustopy drzak paskove drahy, ale melo by to byt OK, je to Z234, tedy ctyrstopa verze. Ma tu nekdo nejaky napad, jak to rozchodit? Pripadne muze mi tu nekdo doporucit nejaky servis (klidne i schopnyho amatera)?
A jeste jeden dotaz k prevodum jednomotorovych magnetaku (at uz B4, nebo B73). Nejak nechapu zavadu, kdy magnetak previjipomaleji a pomaleji, az se previjeni zastavi. Kde je problem? Motor ma snad neustale stejny vykon a prevodovka je pritlacena. Kam tedy mizi energie z motoru, kdyz se nedostane k unaseci? Pokud by nekde neco prokluzovalo, byly by slyset nejake zvuky. Mne se ale u B73 proste cela mechanika zastavi. Asi je to pro mistni odborniky dotaz jak z Marsu, ale neni mi to jasny.. Muze nekdo vysvetlit? Diky
A jeste jeden dotaz k prevodum jednomotorovych magnetaku (at uz B4, nebo B73). Nejak nechapu zavadu, kdy magnetak previjipomaleji a pomaleji, az se previjeni zastavi. Kde je problem? Motor ma snad neustale stejny vykon a prevodovka je pritlacena. Kam tedy mizi energie z motoru, kdyz se nedostane k unaseci? Pokud by nekde neco prokluzovalo, byly by slyset nejake zvuky. Mne se ale u B73 proste cela mechanika zastavi. Asi je to pro mistni odborniky dotaz jak z Marsu, ale neni mi to jasny.. Muze nekdo vysvetlit? Diky
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: UHER Royal de luxe
Ahoj, zatím k tomu kolísání řady Tesla: trochu upřesni to široké "ať už z B4 NEBO B73" ... tohle je zavádějící, protože snad až na možné zadírání motoru či zatuhlého setrvačníku (to platí dost obecně u většiny strojů) se ty mgf dost liší: například B73 má proti B4 zcela odlišné brzdy, nemá přítlak u hlavy atd. Tudíž se raději ptej na konkrétní model.pjotri píše:Zdravim vsechny ucastniky fora. Jsem tu novy a jako takovy prosim o schovivavost. Prave jsem dovezl z Nemec Uhra de luxe. Vse funguje, jak ma, tedy mechanika a pretaceni. Jediny, co mi nejede, nebo to mozna delam blbe, je prehravani. Prehravani sice funguje, jen se neda prepnout stopa. Vysvetlim: mam doma hafo pasek nahranych na Tesle B4, tedy v kazdym smeru prehravani 2 stopy. Na Uhru vsak jede jen jedna stopa v kazdym smeru a neda se to nijak prepnout, resp. po prepnuti ta stopa mlci. Myslel jsem, ze je tam treba dvoustopy drzak paskove drahy, ale melo by to byt OK, je to Z234, tedy ctyrstopa verze. Ma tu nekdo nejaky napad, jak to rozchodit? Pripadne muze mi tu nekdo doporucit nejaky servis (klidne i schopnyho amatera)?
A jeste jeden dotaz k prevodum jednomotorovych magnetaku (at uz B4, nebo B73). Nejak nechapu zavadu, kdy magnetak previjipomaleji a pomaleji, az se previjeni zastavi. Kde je problem? Motor ma snad neustale stejny vykon a prevodovka je pritlacena. Kam tedy mizi energie z motoru, kdyz se nedostane k unaseci? Pokud by nekde neco prokluzovalo, byly by slyset nejake zvuky. Mne se ale u B73 proste cela mechanika zastavi. Asi je to pro mistni odborniky dotaz jak z Marsu, ale neni mi to jasny.. Muze nekdo vysvetlit? Diky
U B73 musíš zkontrolovat pár věcí : Doporučuji začít u sehnání servisního manuálu, kde najdeš vyobrazení mechaniky a důležitá nastavení ... Vyčistit, namazat a pak vše dle postupu v manuálu seřídit. Mohou to být jen špatně fungující pásové brzdy, málo táhnoucí zničená přítlačná kladky atd atd. Křišťálovou kouli tu nikdo z nás nemá, ale až to zkontroluješ, napiš víc detailů - poradíme.
Pěkný den
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.
Re: UHER Royal de luxe
Diky moc za odpoved. No, poresime tu B73, i kdyz se mi ta zavada objevila zatim u kazdeho magice, "made in Tesla", ke kterymu jsem se dostal, B4, B73 i B115. Jedinej, kterej uvedenou zavadou evidentne netrpi je ten Uher. Kdysi mi kdosi poradil, ze mam vymenit spojku a prevody. Spojkou to urcite neni, spojka, resp. jeji tuhost rozhoduje o tom, jestli se s mechanikou zastavi i motor, nebo se bude dal tocit, zatim co mechanika stoji a spojka prokluzuje. Nejspis se opravdu secitaji male odpory ve vsem, v brzdach, loziskach atd a ve vysledku to ta vetsi odpor, nez da motor vykonu. Resenim my byl asi vykonnejsi motor, kterej by ty odpory prekonal a verim, ze prave touto cestou sel Uher. Menit neustale prevody (pogumovana kola, brzdy, spojka atd.) mi pripada docela ujety a nebal bych se to nazvat konstrukcni vadou. A v dnesni dobe to sehnat, je docela problem.. Pak nezbyde, nez magic proste vyradit z provozu, nebo mu pri pretaceni pomahat, jako pako, prstem. Nevis, kde sehnat ten servisni manual k B73? Jeste jednou diky.
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: UHER Royal de luxe
Kdekoliv z WEBu - třeba http://www.oldradio.cz/b73.htmpjotri píše:Diky moc za odpoved. No, poresime tu B73, i kdyz se mi ta zavada objevila zatim u kazdeho magice, "made in Tesla", ke kterymu jsem se dostal, B4, B73 i B115. Jedinej, kterej uvedenou zavadou evidentne netrpi je ten Uher. Kdysi mi kdosi poradil, ze mam vymenit spojku a prevody. Spojkou to urcite neni, spojka, resp. jeji tuhost rozhoduje o tom, jestli se s mechanikou zastavi i motor, nebo se bude dal tocit, zatim co mechanika stoji a spojka prokluzuje. Nejspis se opravdu secitaji male odpory ve vsem, v brzdach, loziskach atd a ve vysledku to ta vetsi odpor, nez da motor vykonu. Resenim my byl asi vykonnejsi motor, kterej by ty odpory prekonal a verim, ze prave touto cestou sel Uher. Menit neustale prevody (pogumovana kola, brzdy, spojka atd.) mi pripada docela ujety a nebal bych se to nazvat konstrukcni vadou. A v dnesni dobe to sehnat, je docela problem.. Pak nezbyde, nez magic proste vyradit z provozu, nebo mu pri pretaceni pomahat, jako pako, prstem. Nevis, kde sehnat ten servisni manual k B73? Jeste jednou diky.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.
Re: UHER Royal de luxe
Jojo..Diky.. Jeste me napadlo, jestli se na B73 neda pouzit siknejsi motor z B116.. Nekde jsem cetl, ze B116 prevzal mechaniku z B73, ale ze dostal silnejsi motor.. A nevis o nekom, kdo by mi to cely zkouknul, seridil atd? Jasne, ze bych to dovezl a zaplatil. Prachy - na stesti - nejsou problem.. A co bys mi rekl k tomu Uhrovi?
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: UHER Royal de luxe
Tesla - začal bych od uvedení do standardního původního stavu, pak se uvidí. Co se týká práce (kontrola, nastavení atd.), odkud jsi ? Na Uhera se můžeme podívat taky. Je to jen otázka času. Nesměl bys na to moc spěchat.pjotri píše:Jojo..Diky.. Jeste me napadlo, jestli se na B73 neda pouzit siknejsi motor z B116.. Nekde jsem cetl, ze B116 prevzal mechaniku z B73, ale ze dostal silnejsi motor.. A nevis o nekom, kdo by mi to cely zkouknul, seridil atd? Jasne, ze bych to dovezl a zaplatil. Prachy - na stesti - nejsou problem.. A co bys mi rekl k tomu Uhrovi?
Nevím, kam dřív ...
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.
Re: UHER Royal de luxe
Ja jsem od Brna. Nemusime vse resit najednou. Kdyz napisu, ze nespecham, tak si asi s... do vlastni kapsy, hihihi.. Ne, taaaaaak silene nespecham, ale... Znas to, uz bych to rad vyuzival.. Jak rikam, po dohode to dovezu, treba zatim jen tu B73.. Dik za ochotu
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: UHER Royal de luxe
To doladíme ...pjotri píše:Ja jsem od Brna. Nemusime vse resit najednou. Kdyz napisu, ze nespecham, tak si asi s... do vlastni kapsy, hihihi.. Ne, taaaaaak silene nespecham, ale... Znas to, uz bych to rad vyuzival.. Jak rikam, po dohode to dovezu, treba zatim jen tu B73.. Dik za ochotu
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.
Re: UHER Royal de luxe
Hahaha.. No, ja to muzu poladit tak maximalne financne. Jsem sice elektrikar, dokonce slaboproud, ale nikdy jsem to nedelal. Mam jednu zasadu, a to, ze co neumim, to nedelam. Pokud toho mas moc, mas aspon jistotu, ze nezemres hlady. Tak jak to vidis? Kdy bych se mohl zastavit? Na te B73 asi moc prace nebude - pro odbornika, asi jen to nastaveni mechaniky...
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: UHER Royal de luxe
Napiš svůj mail a telefon do SZ (soukromá zpráva). Když jsem psal "doladíme", myslel jsem tyhle organizační věci (kdy, kam, co ...)pjotri píše:Hahaha.. No, ja to muzu poladit tak maximalne financne. Jsem sice elektrikar, dokonce slaboproud, ale nikdy jsem to nedelal. Mam jednu zasadu, a to, ze co neumim, to nedelam. Pokud toho mas moc, mas aspon jistotu, ze nezemres hlady. Tak jak to vidis? Kdy bych se mohl zastavit? Na te B73 asi moc prace nebude - pro odbornika, asi jen to nastaveni mechaniky...
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.