Optimální nastavení digitalizace MC kazet
Napsal: pát 28. kvě 2021 20:19:45
Předem se omlouvám, jestli toto bylo ve fóru již diskutováno, a v tom případě ocením nasměrování na takovou proběhlou diskusi. Vím, že existuje téma "Digitalizace analogových nahrávek", tam jsem ale odpověď na mé otázky nenašel a nevím, zda je vhodné pokračovat v 7 let staré diskusi. Také jsem chtěl napsat PM zprávu Seikovi, ale buď má privátní zprávy zakázané nebo to toto fórum neumožňuje.
Chystám se zdigitalizovat 30 let staré audiokazety s nahrávkami našich dětí a pátrám po tom, jak to udělat dobře, ale za rozumnou cenu. S ohledem na to, že nahrávky nejsou moc kvalitní (nahrávali jsme na obyčejné kazety na obyčejném přenosném kazeťáku bez externího mikrofonu) a mnohá místa jsou docela slabě nahraná, je mi jasné, že ani profesionální studio by z toho neudělalo HiFi nahrávku.
V prvním kroku jsem zkusil tři různé Panasonic přenosné kazeťáky, ale všechny měly dost velký brum. Podařilo se mi na Aukru koupit Denon DRR-F100, což je sice 20 let starý mini tape-deck, ale docela slušné kvality. - Zvukovku do PC bohužel nedám (PC je Intel NUC 10i7), tak jsem zatím zkusil externí USB zvukovku Axagon ADA-17.
Nahrávám v Audacity a první pokusy s výše uvedenou sestavou vypadají slibně, ale stále nevím, jak optimálně pásky nahrát. Jak jsem psal na začátku, hodně nahrávek je relativně slabých a ztrácí se v šumu a hluku. Má v takovém případě význam si hrát s počty bitů na vzorek? Zvukovka Axagon ADA-17 umí vstup vzorkovat jenom na 16 bitů, např. Creative Sound Blaster Play! 3 by uměl 24 bitů (SNR má ale "jen" 93 dB). Ten tape-deck má SNR prý 70 dB, takže je otázka, co je rozumné se signálem dělat. Tedy snažit se nahrát hodně kvalitně (např. 24 bit/96 kHz) a pak si hrát s efekty v Audacity, nebo signál upravovat hardwarově (lepší tape-deck?, HW kompresor apod.) a digitalizovat 16 bit/44,1 kHz.
Máte někdo s tímto zkušenost? Co je vhodná konfigurace HW/SW pro takový typ kazet?
Díky předem za pomoc!
Chystám se zdigitalizovat 30 let staré audiokazety s nahrávkami našich dětí a pátrám po tom, jak to udělat dobře, ale za rozumnou cenu. S ohledem na to, že nahrávky nejsou moc kvalitní (nahrávali jsme na obyčejné kazety na obyčejném přenosném kazeťáku bez externího mikrofonu) a mnohá místa jsou docela slabě nahraná, je mi jasné, že ani profesionální studio by z toho neudělalo HiFi nahrávku.
V prvním kroku jsem zkusil tři různé Panasonic přenosné kazeťáky, ale všechny měly dost velký brum. Podařilo se mi na Aukru koupit Denon DRR-F100, což je sice 20 let starý mini tape-deck, ale docela slušné kvality. - Zvukovku do PC bohužel nedám (PC je Intel NUC 10i7), tak jsem zatím zkusil externí USB zvukovku Axagon ADA-17.
Nahrávám v Audacity a první pokusy s výše uvedenou sestavou vypadají slibně, ale stále nevím, jak optimálně pásky nahrát. Jak jsem psal na začátku, hodně nahrávek je relativně slabých a ztrácí se v šumu a hluku. Má v takovém případě význam si hrát s počty bitů na vzorek? Zvukovka Axagon ADA-17 umí vstup vzorkovat jenom na 16 bitů, např. Creative Sound Blaster Play! 3 by uměl 24 bitů (SNR má ale "jen" 93 dB). Ten tape-deck má SNR prý 70 dB, takže je otázka, co je rozumné se signálem dělat. Tedy snažit se nahrát hodně kvalitně (např. 24 bit/96 kHz) a pak si hrát s efekty v Audacity, nebo signál upravovat hardwarově (lepší tape-deck?, HW kompresor apod.) a digitalizovat 16 bit/44,1 kHz.
Máte někdo s tímto zkušenost? Co je vhodná konfigurace HW/SW pro takový typ kazet?
Díky předem za pomoc!