Mirkovy nahrávky na 6. srazu

Máte problém, jak nahrát určitý záznam, případně jak propojit zařízení pro dosažení určitého cíle ?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr.116
Administrátor
Příspěvky: 1629
Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Mirkovy nahrávky na 6. srazu

Příspěvek od Petr.116 » pon 06. říj 2014 11:31:10

Rád bych tímto poprosil Mirka, aby nám sem napsal pár technických informací ohledně těch úžasných nahrávek, prezentovaných na 6. srazu. Ne všichni byli přítomni a někteří možná přeslechli Mirkův komentář.
Z těch nahrávek jsme všichni otevřeli pusu úžasem - tak by se hodilo do této tématické rubriky k tomu něco zasvěceného napsat. Kde, jak co - použitá technika, rozmístění mikrofonů atd.
Díky předem. :)
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.

Uživatelský avatar
mirek
Příspěvky: 142
Registrován: úte 30. črc 2013 20:58:48
Bydliště: Opava

Re: Mirkovy nahrávky na 6. srazu

Příspěvek od mirek » čtv 09. říj 2014 9:58:50

Na setkání byly přehrávány několikaminutové části třech fonoamatérských záznamů klasické hudby.

1) Nejstarší nahrávka je z roku 1992 a záznam byl proveden na magnetofonu Tesla B73 rychlostí 19 cm/sec stereofonně pomocí dvojice mikrofonů Neuman CMV 563 s kardioidními kapslemi M7. V propojení na mgf. byl použit mikrofonní zesilovač s mikrofonními transformátory z důvodu desymetrizace propojení. Předmětem záznamu byl koncert symfonického orchestru , který se uskutečnil v chrámovém prostředí. Mikrofony byly umítěny ve vzdálenosti 4 metry před pultem dirigenta v uspořádání X/Y. Jako záznamový materiál byl použit MAXELL UD 25/120, magnetofon byl pro tento pásek předem seřízen.

2) Další nahrávkou je varhanní koncert z roku 1998, zaznamenaný DAT magnetofonem SONY DTC 670, připojeným na mixážní pult Tesla EMP 124. Mixážní pult bylo nutné použít z důvodu napojení 4 ks mikrofonů AKG C60 s kardioidními vložkami CK 28. Dva mikrofony byly jako středová dvojice na rampě o délce 4 metry, další dva mikrofony byly jako vykrývací umístěny na krajích. Rampa s mikrofony byla vytažena do výše středu varhanního nástroje ve vzdálenosti 1/3 délky vnitřního prostoru kostela.



3) Třetí nahrávka je záznam z koncertní síně. Použita byla dvojice mikrofonů SEENHEISER MKH 405 symetricky kabeláží připojena přímo na rekordér TASCAM DR-100. Mikrofonní dvojice v uspořádání X/Y byla umístěna ve vzdálenosti 3 metry od hudebního tělesa. Záznam byl proveden bez jakéhokoliv zásahu do dynamiky či frekvenčního průběhu.





Musím ještě podotknout, že veškeré záznamy byly provedeny s plným souhlasem interpretů a to jenom za účelem dokumentačním a archivačním, nikoliv komerčním.
Naposledy upravil(a) mirek dne ned 12. říj 2014 10:48:29, celkem upraveno 5 x.
Různé stroje zvukové a to točivé i netočivé a k tomu všemu jedna HiFi žena.

Uživatelský avatar
Petr.116
Administrátor
Příspěvky: 1629
Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mirkovy nahrávky na 6. srazu

Příspěvek od Petr.116 » čtv 09. říj 2014 10:51:54

Skvělá práce, Mirku - díky :good2:
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.

Odpovědět

Zpět na „Nahrávání, úpravy a práce s nahrávkami - finty a fígle ...“