Je známo, že tyto jsou u starších strojů (což jsou všechny) dost častým problémem. Totéž čekalo i mne a z původních doporučených hodnot 140 / 450 gr jsem naměřil cca něco kolem 45/100 gr.
Plstěné brzdicí polštášky "už to měly za sebou".
Kupovat celou sadu co se nabízí na Ebay se mi nechtělo - originální plstěné polštášky v ní asi beztak nejsou - tak jsem začal improvizovat.
Zkusil jsem polštášky vyrobit z přírodní 2,5mm plstě. Bohužel úspěch se nedostavil, nedokázal jsem nastavit větší tlak než cca 150gr, buď špatně seděly na brzdné ploše reel motoru nebo to byl špatný materiál (strukturou) nevím - nevidíte na to.
Navíc celý ten mechanizmus brzd je spřažený s brzdovým solenoidem, který se při pokusu zvýšit přítlak začal aktivovat.
Nu což někde na zahraničním fóru jsem četl, že používají kůži nebo korek.
Zvolil jsem korek, protože byl v šuplíku a dá se dobře zabrousit aby seděly brzdicí polštářky po celé ploše.
Pro zabroušení jsem si vyrobil kotouč s průměrem jako je na reel motoru a ostatní potřebné je na foto:

Výsledek mne velmi mile překvapil, brzdicí síla se dala snadno i přehnat přes doporučené hodnoty a celé nastavení pak odpovídalo servisnímu manuálu (doporučená mezera a.t.p. )
Čas ukáže jakou bude mít toto řešení trvanlivost ale zatím jsem na příslušných fórech nenalezl nic negativního. No uvidím.
PS:
samozřejmě musíte při opravě celý mechanizmus brzd vyjmout aby jste mohli demontovat "kolíbku" a tu pak s novými polštářky zabrušovat ale na to si už pomalu zvykám, že pokud chci u tohoto stroje opravit nějakou maličkost je nutné udělat menší či větší rozborku.
