
Pokud jde o LLC: samozřejmě jako u všeho, pokud jde o práci s audiem, je na konci řetězce člověk. Když pominu hluché nebo (třeba i zdravotně) neschopné vnímat dostatečně selektivně detaily, tak si myslím, že posluchači jsou v zásadě v těchto kategoriích:
a) posluchači, kteří preferují přirozený zvuk bez příkras, filtrů, šidítek a udělátek. Na zesilovači mají při běžné hlasitosti korektory na středu nebo úplně bypasované ... Tito posluchači většinou vyhledávají i kvalitní zdroj nahrávky a neskutečně klejí, když nějaký zvukový "mistr" totálně domrší kdysi krásnou hudební kompozici a nazve to remasteringem

b) posluchači, kteří mají rádi zvuk určitého charakteru - někdo si třeba libuje ve zvednutých basech, jiný dokonce zdůrazní oba okraje akustického pásma, jen když to basuje a cinká. Ty nějaký remastering obvykle nevzrušuje ...
c) pak je podivná skupina lidí, kteří slyší to, co vidí nebo o tom čtou či slyší od známých (a často o tom nepřemýšlejí). Mezi ty patří hájendisti (čím nesmyslně dražší, tím přece to MUSÍ být dokonalejší) a lidé, kteří když se dočtou o nějakém novém technologickém udělátku, tak si ho musí pořídit taky. A pak věří, že mají to nejlepší. A podle zákonů psychoakustiky tu kvalitu často i slyší.
Když mluvím o úrovni ceny, nemyslím "běžně drahé" zařízení poctivé kvality od renomovaného výrobce, ale produkty 10x nebo i 100x cenově přestřelené, než je standard.
Je to opravdu každého věc, co chce slyšet a co považuje za "příjemné". Já ale za sebe mám rád techniku přirozenou, která se co nejvíce blíží původnímu dobře vyrobenému originálu. Navíc jsem přesvědčen, že obnovování něčeho, co už není (bylo odříznuto či potlačeno), je voodoo a technická kravina a jako taková mne nikterak neoslovuje. Prostě marketing.