Rád bych tímto poprosil Mirka, aby nám sem napsal pár technických informací ohledně těch úžasných nahrávek, prezentovaných na 6. srazu. Ne všichni byli přítomni a někteří možná přeslechli Mirkův komentář.
Z těch nahrávek jsme všichni otevřeli pusu úžasem - tak by se hodilo do této tématické rubriky k tomu něco zasvěceného napsat. Kde, jak co - použitá technika, rozmístění mikrofonů atd.
Díky předem.
Mirkovy nahrávky na 6. srazu
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mirkovy nahrávky na 6. srazu
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.
Re: Mirkovy nahrávky na 6. srazu
Na setkání byly přehrávány několikaminutové části třech fonoamatérských záznamů klasické hudby.
1) Nejstarší nahrávka je z roku 1992 a záznam byl proveden na magnetofonu Tesla B73 rychlostí 19 cm/sec stereofonně pomocí dvojice mikrofonů Neuman CMV 563 s kardioidními kapslemi M7. V propojení na mgf. byl použit mikrofonní zesilovač s mikrofonními transformátory z důvodu desymetrizace propojení. Předmětem záznamu byl koncert symfonického orchestru , který se uskutečnil v chrámovém prostředí. Mikrofony byly umítěny ve vzdálenosti 4 metry před pultem dirigenta v uspořádání X/Y. Jako záznamový materiál byl použit MAXELL UD 25/120, magnetofon byl pro tento pásek předem seřízen.
2) Další nahrávkou je varhanní koncert z roku 1998, zaznamenaný DAT magnetofonem SONY DTC 670, připojeným na mixážní pult Tesla EMP 124. Mixážní pult bylo nutné použít z důvodu napojení 4 ks mikrofonů AKG C60 s kardioidními vložkami CK 28. Dva mikrofony byly jako středová dvojice na rampě o délce 4 metry, další dva mikrofony byly jako vykrývací umístěny na krajích. Rampa s mikrofony byla vytažena do výše středu varhanního nástroje ve vzdálenosti 1/3 délky vnitřního prostoru kostela.
3) Třetí nahrávka je záznam z koncertní síně. Použita byla dvojice mikrofonů SEENHEISER MKH 405 symetricky kabeláží připojena přímo na rekordér TASCAM DR-100. Mikrofonní dvojice v uspořádání X/Y byla umístěna ve vzdálenosti 3 metry od hudebního tělesa. Záznam byl proveden bez jakéhokoliv zásahu do dynamiky či frekvenčního průběhu.
Musím ještě podotknout, že veškeré záznamy byly provedeny s plným souhlasem interpretů a to jenom za účelem dokumentačním a archivačním, nikoliv komerčním.
1) Nejstarší nahrávka je z roku 1992 a záznam byl proveden na magnetofonu Tesla B73 rychlostí 19 cm/sec stereofonně pomocí dvojice mikrofonů Neuman CMV 563 s kardioidními kapslemi M7. V propojení na mgf. byl použit mikrofonní zesilovač s mikrofonními transformátory z důvodu desymetrizace propojení. Předmětem záznamu byl koncert symfonického orchestru , který se uskutečnil v chrámovém prostředí. Mikrofony byly umítěny ve vzdálenosti 4 metry před pultem dirigenta v uspořádání X/Y. Jako záznamový materiál byl použit MAXELL UD 25/120, magnetofon byl pro tento pásek předem seřízen.
2) Další nahrávkou je varhanní koncert z roku 1998, zaznamenaný DAT magnetofonem SONY DTC 670, připojeným na mixážní pult Tesla EMP 124. Mixážní pult bylo nutné použít z důvodu napojení 4 ks mikrofonů AKG C60 s kardioidními vložkami CK 28. Dva mikrofony byly jako středová dvojice na rampě o délce 4 metry, další dva mikrofony byly jako vykrývací umístěny na krajích. Rampa s mikrofony byla vytažena do výše středu varhanního nástroje ve vzdálenosti 1/3 délky vnitřního prostoru kostela.
3) Třetí nahrávka je záznam z koncertní síně. Použita byla dvojice mikrofonů SEENHEISER MKH 405 symetricky kabeláží připojena přímo na rekordér TASCAM DR-100. Mikrofonní dvojice v uspořádání X/Y byla umístěna ve vzdálenosti 3 metry od hudebního tělesa. Záznam byl proveden bez jakéhokoliv zásahu do dynamiky či frekvenčního průběhu.
Musím ještě podotknout, že veškeré záznamy byly provedeny s plným souhlasem interpretů a to jenom za účelem dokumentačním a archivačním, nikoliv komerčním.
Naposledy upravil(a) mirek dne ned 12. říj 2014 10:48:29, celkem upraveno 5 x.
Různé stroje zvukové a to točivé i netočivé a k tomu všemu jedna HiFi žena.
- Petr.116
- Administrátor
- Příspěvky: 1629
- Registrován: pon 29. črc 2013 14:08:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mirkovy nahrávky na 6. srazu
Skvělá práce, Mirku - díky
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ - Jan Werich.