Stránka 1 z 1

Rozlišení Pásků Basf

Napsal: sob 10. srp 2013 22:32:41
od el34
Zdravím,
Lze nějak bez měření odlišit od sebe pásky Basf DP26 v zeleno-černé a v červeno-černé krabičce? Jaký je mezi nimi vlastně rozdíl?
Díky za odpověď :D

Re: Rozlišení Pásků Basf

Napsal: ned 11. srp 2013 0:21:11
od Petr.116
Teoreticky by měly ty LH Ferro mít větší vybuditelnost atd. než ten zelenočerný standard. Ale už si nevzpomínám, zda se jevily lepší. Spíš bych řekl, že to byl jen novější model téhož ...
To by se muselo otestovat ...

Buhužel ale zrovna u tohoto typu má dost uživatelů negativní zkušenost se sticky shed syndromem. http://en.wikipedia.org/wiki/Sticky-shed_syndrome ...
Jde o vylučování pojiva z vrstvy pásku, brždění v dráze, hluky, špinění páskové dráhy apod. Někdy pomůže převinutí

Re: Rozlišení Pásků Basf

Napsal: ned 11. srp 2013 9:36:16
od el34
On ten zelený zase není tak špatný. Někde jsem se dočetl, že je to jenom LN, což se mi nezdá. Když jsem ho zkoušel nahrával, tak prostě snesl menší vybuditelnost na výškách - dříve se objevily sykavky. Jinak celkem podobné ty pásky jsou.
Souhlasím taky s tím, že ty zelené více špinily páskovou dráhu. Ty červené sice taky, ale po pár přejetích v mgf se vše jakoby stabilizovalo, to co nedrželo se obrousilo a déle již nešpiní. Myslím,že to jinak je dobrý pásek, ale prostě proti odpovídajícím páskům jiných výrobců (Maxell, Agfa) více zanáší páskovou dráhu.

Re: Rozlišení Pásků Basf

Napsal: ned 11. srp 2013 18:22:19
od Petr.116
el34 píše:On ten zelený zase není tak špatný. Někde jsem se dočetl, že je to jenom LN, což se mi nezdá. Když jsem ho zkoušel nahrával, tak prostě snesl menší vybuditelnost na výškách - dříve se objevily sykavky. Jinak celkem podobné ty pásky jsou.
Souhlasím taky s tím, že ty zelené více špinily páskovou dráhu. Ty červené sice taky, ale po pár přejetích v mgf se vše jakoby stabilizovalo, to co nedrželo se obrousilo a déle již nešpiní. Myslím,že to jinak je dobrý pásek, ale prostě proti odpovídajícím páskům jiných výrobců (Maxell, Agfa) více zanáší páskovou dráhu.
Já jsem psal, že ten červený byl podle řady lidí ten problémovější s vylučováním komponent z pásku. Tenhle jev a obyčejné špinění není to samé ...

Re: Rozlišení Pásků Basf

Napsal: ned 11. srp 2013 19:06:45
od TheLastUnicorn
Já bych řekl, že krom LPR35 jsou tyhle pásky asi všechny problematický...začínají se mi lepit i ty, který předtím nelepily (všechno DP26LH). Pomalu to začnu všechno přetáčet na agfy a maxelly a ty basfy vyhodím.

Re: Rozlišení Pásků Basf

Napsal: stř 14. srp 2013 17:58:13
od Seiko
Petr.116 píše: Bouhužel ale zrovna u tohoto typu má dost uživatelů negativní zkušenost se sticky shed syndromem. http://en.wikipedia.org/wiki/Sticky-shed_syndrome ...
Jde o vylučování pojiva z vrstvy pásku, brždění v dráze, hluky, špinění páskové dráhy apod. Někdy pomůže převinutí.
Co jsem slyšel o příčině lepivosti pásků, prý byly napouštěny nějakou látkou zamezující plesnivění ve vlhkém prostředí. Ta do sebe postupem času absorbovala vzdušnou vlhkost a na povrchu pásku vznikla lepivá vrstva. Pásek se spolehlivě přilepil k hlavám a vodítkům, třeba už po dvou otáčkách cívky (osobní zkušenost). S BASFy mne toto nepotkalo, u pásků Ampex a Revox (tedy vlastně taky Ampex) ano. Prý to dělaly pásky, které byly určeny k prodeji i v Africe.

Renovace takového pásku znamená nechat ho čtyři hodiny v teplotě 60 stupňů Celsia (vyzkoušeno), s tím, že vzduch by měl okolo pásku cirkulovat, aby se vlhkost dostala pryč. Potom hraje bez problémů a původní záznam je v pořádku. Před temperací je potřeba pásek převinout tak, aby neházely závity. Pokud by z navinuté cívky vylézaly okraje závitů, mohlo by dojít k jejich zvlnění. Pásky jsem převíjel na upraveném magnetofonu tak, aby se pásek nedotýkal ničeho, co je pevné - na to by se přilepil.