Dnes už vyfotim prd. Zítra...¨libor píše: Já bych raději viděl fotky těch Kemových Grundig boxů...
Monte: Pěkný videa s NC440, chválím.
Dnes už vyfotim prd. Zítra...¨libor píše: Já bych raději viděl fotky těch Kemových Grundig boxů...
Tady ale je potřeba doplnit, že dost málo lidí si dalo u P1101 tu práci, aby si vyladili dotažení pouzder safírových závěsů. Možná se báli, že to zničí nebo poškrábou - klíč se dvěma kolíčky, která jde sehnat u pana Z. v Litovli, nikdo většinou neměl. Tím to jde pěkně. Když se to ale vyladí, spousta těch rezonančních efektů vymizí.Seiko píše:Osobně bych P1101 až tak nehaněl, je ale pravdou, že NC500 a MC600Q jsem nikdy neměl a na jejich téma nic nepovím. Určitě bylo P1101 zatraceně citlivé na nerovné desky, takové "pumpování" basových reproduktorů jsem nikdy potom doma nezažil. U něho byl nutností subsonický filtr (další tlačítko, co mám na předzesilovači jen pro ozdobu).
Když to máš v pořádku, ani není co slyšet, nejsou tamkemo87 píše:Já v něm žádné rezonance neslyšim. Asi mám štěstí a jsem hluchej, nebo spíš radši poslouchám muziku než rezonance.
Já jsem použil slovo drnčení jako jakýsi zjednodušený synonymum chvění, které se tak či onak muselo tlumit různými metodami.S499.1023 píše:Opakuji otázku na Petra.116: V jakých gramofonech v době vzniku NC 440 drnčely krokáče?
Igore, omlouvám se, ale v tomto případě nemáš pravdu, alespoň ne u kvalitních přístrojů, které mají potenciometr regulátoru hlasitosti s odbočkami. Koukni se do schemat. Fyziologie je zapnutá trvale a Loudness slouží k nepřirozenému zdůraznění výšek a basů - třeba pro kompenzaci frekvenčního průběhu nedobrých reprobeden. Sám jsem ho kdysi používal u tesláckých, protože bez silných korekcí a zapnutého loudness moc nešly poslouchat. Fyziologie u regulátoru hlasitosti nestačila. Tím samozřejmě netvrdím, že nemůžou existovat výrobci, kteří mají volume bez fyziologie a loudness používají k zapnutí fyziologie - akorát jsem se s takovým předzesilovačem ještě nesetkal.S499.1023 píše:Seiko: A ten fyziologický průběh regulátoru hlasitosti se obvykle zapíná tlačítkem Loudness
K té fyziologii snad ještě toto:Seiko píše:Igore, omlouvám se, ale v tomto případě nemáš pravdu, alespoň ne u kvalitních přístrojů, které mají potenciometr regulátoru hlasitosti s odbočkami. Koukni se do schemat. Fyziologie je zapnutá trvale a Loudness slouží k nepřirozenému zdůraznění výšek a basů - třeba pro kompenzaci frekvenčního průběhu nedobrých reprobeden. Sám jsem ho kdysi používal u tesláckých, protože bez silných korekcí a zapnutého loudness moc nešly poslouchat. Fyziologie u regulátoru hlasitosti nestačila. Tím samozřejmě netvrdím, že nemůžou existovat výrobci, kteří mají volume bez fyziologie a loudness používají k zapnutí fyziologie - akorát jsem se s takovým předzesilovačem ještě nesetkal.S499.1023 píše:Seiko: A ten fyziologický průběh regulátoru hlasitosti se obvykle zapíná tlačítkem Loudness
Petr správně doplnil to, co jsem psal, problém je v úrovních. Pokud nejsou navzájem sladěné, fyziologie se u regulátoru hlasitosti projeví málo, nebo vůbec. Potenciometr hlasitosti se dvěma odbočkami je v předzesilovačích standardem, s tím, že odbočky jsou zapojené trvale (a tím se řeší fyziologie). Jedinou výjimkou, na kterou jsem si mezitím vzpomněl, jsou některé zesilovače, či receivery Yamaha - tam je fyziologie řešena dalším potenciometrem (označeným loudness). Zvednutí úrovně výšek a basů na fyziologický průběh vzhledem k výkonu zesilovače, poloze potenciometru hlasitosti a citlivosti beden se dá nastavit. Řekl bych, že tady výrobce elegantně vyřešil problematiku úrovní signálu a přizpůsobení zvuku použitým reprobednám.S499.1023 píše: Seiko: Hm, do schémat jsem se nedíval ale co slyším, to slyším. Pokud je to ale někde tak, jak píšeš, loudness samozřejmě netřeba.