Stránka 1 z 1

Dual CS 5000

Napsal: ned 16. črc 2017 20:01:23
od domica
Jsem fanda gramofonů Dual, mám sice jenom dva, ale asi ty kultovní - Dual 1219 a Dual 621. oba fungují k plné spokojenosti a ted uvažuji si pořídit Dual CS 5000, o kterém se tvrdí, že to byl jejich nejlepší stroj... Má někdo z vás s ním zkušenosti, je skutečně tak dobrý? Ve skutečnosti jsem ho neviděl, jenom na fotkách, konstrukce ramínka se jeví impozantní ale fotka plastového šasi a váha cca 6 kg mě děsí...A i když jsem fanda gramofonů Dual, tak na denní "vrzání"(podotýkám, že jako důchodce mám na denní vrzání čas...)
používám obyčejný direct drive Technics SL D2, který mě provází již lěta a na rozdíl od Dualů nevyžaduje výměny "steuerpimplů".. :hahahihi: prostě jede a jede...

Re: Dual CS 5000

Napsal: čtv 20. črc 2017 21:10:26
od Seiko
Dopořiď si Dual CS 721, ať máš sbírku historických špičkových Dualů kompletní :good2: Nejlepší Dualy (dle zahraničních testů) byly Dual Golden One a Dual Golden Stone. Nevím, v čem zrovna tehdy "jeli" páni konstruktéři - direct drive motor s řemenicí, ta poháněla talíř gramofonu řemínkem. Navíc po pár letech "odešla" část řídící elektroniky, a pak už bylo pouze statistickou záležitostí, kdy klesne jehla na desku, a kdy ne (elektronika ovládá elektromagnet, který povolí spuštění zvedáčku poté, co gramofon usoudí, že má stabilizované otáčky). Záviselo to pak na vnější teplotě, aktuálním počasí, náladě majitele a náladě gramofonu. Jednoúčelový procesor k řízení gramofonu je zcela k nesehnání.
Dual CS 5000 jsem slyšel hrát, hraje sakra dobře. Napsal bych, že stejně dobře, jak kterýkoli kvalitní Technics. Rozdíl ve zvuku nepoznáš, rozdíl v designu samozřejmě ano :yes:

Re: Dual CS 5000

Napsal: stř 13. zář 2017 13:14:06
od Seiko
S499.1023 píše:Žádný "direct drive motor" s řemenicí neměly (ani nevím, co bych si pod tím měl představit), zcela běžný synchronní motor, je fakt, že krystalem řízený i se zpetnou vazbou.
Motor jsem měl rozebraný, na plošném spoji vodorovně přilepené navinuté cívky, nad tím na osičce vodorovně permanentní magnet, z něj hřídelka a na ní řemenička. Pokud je moje představa o "direct drive" motoru nesprávná, pak si sypu popel na hlavu.
:hi: