autor a zakladatel stránek je Vilém Mitlöhner - aktuální administrace Petr.116

Tento Blog již není udržován, doporučujeme jeho modernějšího nástupce. Klikněte ZDE

Gramofon Tesla NC 440 Hi-Fi

26. června 2010 v 21:56 | Vilém Mitlöhner |  Gramofony - typy
Tesla NC 440 Hi-Fi electronic
nc440-2
Představuji vám gramofon Tesla NC 440 Hi-Fi electronic, který se vyráběl v Československu v letech 1973 - 1980. Napájení je 220V 50Hz. Ve své době patřil mezi špičku gramofonů a v roce 1973 kdy byl představen na 4. mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky v Brně, mu byla udělena Zlatá medaile za jeho vynikající funkční a estetické vlastnosti. Všechny parametry odpovídají třídě Hi-Fi. Bezkolektorový typ motorku je navíc československým patentem. Gramofon má rychlosti 33,3 a 45 ot/1min. Otáčky jsou navíc regulovatelné a k jejich správnému nastavení slouží stroboskop, složený z doutnavky, zrcátka a značek na spodní straně talíře, zvlášť pro rychlost 33,3 a 45 ot/1min. Na gramofonu je použito raménko typu P1101. Zvedáček raménka je plynulý s hydraulickým tlumením a přesným nastavením svislé síly na hrot přenosky.
nc440-1
Motorek je typu M302 třífázový a pohon talíře je z něj přenášen pomocí řemínku. Přepínání rychlostí se provádí elektronicky pomocí voliče na vrchní straně gramofonu vpravo. Hned nad ním ovladač plynulé regulace otáček, buď na snížení, nebo zvýšení. Gramofon má několik závaží, jednak pro regulaci svislé síly na hrot a pro antiskating. Přenoska je magnetodynamická, typu VM 2101. Gramofon se vyráběl ve dvou barevných provedeních a s různými typy popisků, např. "high fidelity nc 440 - electronic  TESLA LITOVEL" (jako je na obrázku) nebo třeba "hig fidelity supraphon nc 440 elektronic" (jedno z prvních stříbrných provedení).
Gramofon bohužel postrádá koncové vypínání, ovšem vzhledem k jeho výborným vlastnostem a parametrům to neni taková újma. Velikost gramofonu je 460 x 355 x 160 mm a hmotnost je něco kolem 11 kg. Jen samotný talíř váží 2,5 kg. Chassi je upevněno v dřevěném soklu a kovové provedení je buď černé, nebo stříbrné. Plexi bylo buď čiré, nebo tmavé. V roce 1973 při uvedení na trh byla cena gramofonu 3290 Kčs.
video s gramofonem Tesla NC440 Hi-Fi:

 


11 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Jak se vám tu líbí??

Pěkné stránky 47.6% (2130)
Dobrý 16.9% (756)
Dá se to 16.5% (741)
Hnus 19% (851)

Komentáře

1 Martin Martin | 26. června 2010 v 23:43

Krasavec. Provedení dřevo a černé panely se mi moc líbí. Díval jsem se i na video a hraje fakt dobře. Co tam máš Vildo za vložku? VM 2101 to není, pokud dobře hádám. :-D

2 Vilda Vilda | E-mail | Web | 26. června 2010 v 23:49

Martin:
Ne ne, vložka už bohužel původní není. Je tam označení SHURE 756. Mám v plánu natočit nové video s lepšími světelnými podmínkami. Tohle jsem točil narychlo, jen aby bylo vidět, jak gramofon hraje. Na fotkách je ještě vidět špinavý talíř, ale to je minulostí. Ze stran, kde neni gumová podložka jsem ho vyleštil. 8-)

3 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 27. června 2010 v 0:03

Fakt hustý gramec. Co se týče vložky, to máš spíš štěstí, že tam není původní VM 2101, protože ta není žádný zázrak. Ta Shure je asi mnohem lepší. Pokud si za nějaký čas budeš kupovat novou vložku, doporučuji Ortofon OMB 5E nebo i lepší. Do tohoto stroje se vyplatí investovat.

4 Vilda Vilda | E-mail | 27. června 2010 v 0:09

mj.jurda:
Vložka se zatím jeví, že je v pořádku. Zvažoval jsem nad tím Ortofonem, ale zatím to neni ještě nutné. Jediná oprava, která byla nutná, byla výměna doutnavky, kterou jsem měl doma ve vypínačí ze starého kávovaru, který mi kdysi dávno posloužil jako zdroj některých součástek a teď se hodila doutnakva :D Ještě chci vyměnit elyty a pak jednou někdy tu přenosku. Napadlo mě tam dát přenosku z NC300, která je typu VM2204 ale to nebudu dělat.

5 johny johny | 27. června 2010 v 10:21

Vilda:
Radšej to nerob, potom by NC300 ostala na parádu?
Ináč gratulujem k ďalšiemu kúsku do zbierky 8-) Ja mám ešte svoje gramochassis, čo som zachránil z krúžku, ešte stále rozobraté :-( Myskytla sa mi na ňom jedna dosť hnusná porucha, ktorú ale asi enbudem schpný opraviť, jedná sa o malú výšku ramienka, keď je zdvihnuté (keď sa vracia, výška je ok, ale keď ju zdvihnem páčkou na ovládacom paneli, tak ramienko je strašne nízko, starej vložke by to nevadilo,ale keďže nová má na spodku taký malý výstupok, v ktorom je ihla, tak jej to vadiť bude, stará vložka ten výstupok nemá)
Mimochodom, nejedná sa o našu Teslu, ale o gramo z nejakej veže, značka Grundig, ale vovnútri pod tanierom som našiel značku Dual.

6 Martin Martin | 27. června 2010 v 13:21

mj.jurda:
Když jste u těch vložek, mám dotaz: Co si myslíš o vložkách VM 2102 a 2103? VM 2103 mám namontovanou v NC 300 a VM 2102 mám namontovanou v NZC 150. Žádný zvukový rozdíl jsem nepostřehl. Je mezi těmi vložkami vůbec nějaký rozdíl?

7 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 28. června 2010 v 13:24

Nebudu to tady rozebírat po jednotlivých přispěvatelích:
1) Jedná se o vložku Shure M75-6 S, za bolševika oblíbenou náhradu za VM, byly dostupné za levný peníz v Tuzexu. Nejnižší model značky Shure ale stále lepší než VM 2101, zhruba na stejné úrovni jako VM 2102 a VM 2103.
2) Mezi VM 2102 a VM 2103 prakticky není rozdíl, u VM 2103 byl odstraněn nějaký hrb na kmitočtové charakteristice, který způsoboval, že přenoska se nevešla do tolerančního pole podle DIN 45 500.
3) Kdyby někdo toužil po origo VM 2101, nějaké tady mám, rád vyměním za nějakou civilizovanou vložku. Sice uznávám maximum originality ale když se to má i poslouchat, tak je lepší téměř cokoliv jiného.
4) Velmi dobrá a levná vložka je Audio Technica AT-95 E, problém je v tom, že ETA, která ji mívala za 790,- CZK , ji momentálně namá skladem a po dodání prý bude dražší.

8 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 28. června 2010 v 13:28

[5]: johny: Dual bol veľmi rozšíreným dodávateľom gramochassis pre najrôznejšie značky. Nepomohlo by tvojmu chassis prosté nastaveni výšky zdviháčika (väčšinou to býva prevlečná matica zospodu zdviháčika)?
Ak túžiš po chassis, nejakou HC 15 (aj dvoma) ťa môžem obdarovať bezplatne, akurát nemajú "headshell".

9 audio audio | 28. června 2010 v 14:14

vhodnou náhradou přenosky VM .... pro čs. gramofon je značka NAGAOKA
JT411, 511 a další,
viz také
http://www.ame.cz/

10 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 28. června 2010 v 15:05

[9]: Vhodná je tím, že je to prakticky to samé jako VM, jinak za ty peníze jsou mnohem lepší přenosky.

11 balenoGLX balenoGLX | 28. června 2010 v 19:03

Pokud ne Audio Technica, tak nouzově i Ortofon OM5E, ale o moc lepší, než tesla není...to spíš už OM10 a ta je o něco dražší (cca 1400Kč).
Mně osobně se líbí Sumiko Black Pearl, možná do ní pudu. Nelíbí se mi jenom ta cena. :D

12 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 29. června 2010 v 12:42

[6]: VM 2102 je prý lepší než VM 2103. Zvukově dnes už žádný zázrak, ale ve své době byly velmi slušné.
Jinak pro srovnávání qalit gramovložek je lepší použít qalitní gramofony, jako třeba NC 440, NC 450, NC 470, apod., prostě z třídy HI-FI. NC 300 jsem měl taky, hrál dobře, ale na qalitní poslech radši ne.
Za nějaký čas si asi koupím do svého NC 470 vložku Ortofon OM 10 nebo i Nagaoka, Audiotechnica apod. V současnosti mám Ortofon OMB 5E.

13 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 29. června 2010 v 13:59

[12]: "velmi slušné" = plně srovnatelné s nejnižšími modley renomovaných značek :-).

14 Vilda Vilda | E-mail | Web | 29. června 2010 v 14:02

S499.1023:

Ono to nijak nespěchá.

15 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 29. června 2010 v 14:02

[11]: Z levnějších cenových kategoriích je dobrá také Goldring Elektra a dobré bývaly i přenosky Grado (Prestige Black třeba) ale ty nějak poslední dobou vymizely.

16 johny johny | 29. června 2010 v 18:51

S499.1023[8]:
Tak toto mi ani nenapadlo, skúsim sa na to mrknúť a ak tam nejaká skrutka bude, tak ten plech s ktorým sa trápim, tak ho narovnám "lisovaním" vo zveráku a pokrútim skrutkou(ak tam nejaká bude, lebo moc som si toho nevšímal)...
Ďalšie gramo nieee, za ďalšie by ma rodičia zabili - skôr keď ti prekážaju, tak ich podaruj buď Radovi, alebo Wokounsovi.. Neviem, či už Wokouns zohnal chassis HC 15, ale sa mi zdá, že nejaké zháňal do Moderata (to Moderato som mimochodom videl na vlastné oči, s Radom sme totiž boli v ZD, kde bolo,a potom bral ho už bezo mňa a aj bez taniera grama, aj keď mal som chuť ten tanier vziať Radovi ako ND na jeho Moderato)
Momochodom to chassis je skoro tak veľké ako magič B700 O_O som musel poradne dlho rodičov prehovárať, pretože som vedel, že také veľké "hebedo" jednoducho len tak prepašovať nejde :-D

17 johny johny | 29. června 2010 v 19:10

[8]:Tak bohužiaľ, žiadnu skrutku (maticu) som na zdviháčiku nenašiel(bol som to teraz omrknúť, nakoľko krabica s rozobratým gramom je nablízku mňa a gramo má vždy navrchu)takže ostáva len dúfať, že som ten plech, čo to by mal ovplyvľovať, ohol správne...
Zdá sa mi, že typ grama je ASP 125 (pod tým je napísané Automatik 760 na štítku pod tanierom) a na Google som nič o ňom nenašiel :€

18 Pali Pali | 30. června 2010 v 19:00

co na tom gramci vazi 11kg preboha?

19 Vilda Vilda | E-mail | Web | 30. června 2010 v 20:44

Pali:

Tak jen 2,5 kg je váha talíře. Gramofon je celý ze dřeva a železa. Něco málo váží zdroj, motorek, subtalíř... Opravdu je takhle těžký.

20 Pali Pali | 30. června 2010 v 21:05

Tak som si prave pozrel nejake fotky vnutornosti NC440 a uz tu hmotnost chapem-je to robene na styl mgf-masivne chassis z hrubeho plechu...

21 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 30. června 2010 v 23:28

Čím těžší, tím lepší. Těžký gramofon dobře sedí a nepřeskakuje (samozřejmě musí být správně nastavený). A základem pro toto je těžký a přesně vyvažovaný talíř (což NC 440 má). Ale všeho příliš škodí. Příliš těžký talíř zase působí větším tlakem na ložisko subtalíře i na samotný subtalíř, takže je tu riziko jejich většího opotřebení. Ideální hmotonost talíře je tedy podle mně v rozmezí 1 - 4 kg.
Jinak dnes jsem vyměnil NC 470 za NC 500. Po mnoha poslechových zkouškách a namontování vložky Ortofon OMB 5E se tak stal plnohodnotným členem mé audio-video sestavy, která sestává z těchto komponentů:
- gramofon Tesla NC 500 stereo HI-FI,
- zesilovač Tesla AZS 222 stereo HI-FI,
- tuner Tesla 3606A stereo HI-FI,
- videorekordér LG LV 4961 stereo HI-FI,
- televizor OVP color 469.

Celý NC 500 podle údajů výrobce váží 4,6 kg a samotný talíř 2 kg.

22 bajty bajty | 1. července 2010 v 13:34

je nejaky rozdil ve zvuku kdyz na jehlu de vetsi tlak?,ja ho mam na minimum a vubec mi nepride zadny rozdil nez kdyz to zavazi tam ani nemam.... O_O

23 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 1. července 2010 v 16:18

[22]: Rozdíl ve zvuku není.Rozíl je v jiných věcech - příliš velký tlak opotřebovává desku a příliš malý taky (jehla v drážce "lítá"). Takže doporučuji neexperimentovat a nstavit si tam to, co doporučuje výrobce, osobně dávám blíže k horní hranici udaného intervalu.

24 balenoGLX balenoGLX | 1. července 2010 v 20:42

Při malém přítlaku se jednak zvyšuje riziko řeskakování, jednak prudce roste modulační skreslení, zejména na konci desky.

25 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 1. července 2010 v 21:01

[21]: Oprava: Televizor je OTF, ne OVP.

26 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 1. července 2010 v 21:03

[22]: Který gramofon používáš?

27 bajty bajty | 1. července 2010 v 22:37

mj.jurda
Teslu NZC300 s vodorovnyma tlacitkama :-)

28 Pali Pali | 2. července 2010 v 12:07

Nevie niekto aky ma byt pritlak na VM2102?? V navode mam pisanu 2103 a osadenu ..02...pritlak aj AS mam nastaveny na 12,5...

29 Pali Pali | 2. července 2010 v 12:08

Zabudol som uviest ze sa jedna o NC 430

30 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 2. července 2010 v 12:45

[29]: VM 2102 aj VM 2103 majú doporučený prítlak 15 až 20 mN, doporučujem dať 20, najmenej 17,5. Na gramofóne nezáleží, pokiaľ to nie je vyslovený vrak.

31 Pali Pali | 2. července 2010 v 15:23

[30]: aha.v návode nc430 mam totiz pisane 12-15mN...

32 Pali Pali | 2. července 2010 v 15:25

A v servisaku k hc43 fakt pisu 20mN...to su mi veci...tak tam dam viac:D

33 johny johny | 2. července 2010 v 15:33

[32]:Radšej nie, lebo potom by si možno mohol mať z grama "frézovačku platní" :-D Ale necháp to tak, akoby som ťa chcel uraziť...

34 Pali Pali | 2. července 2010 v 16:26

To leda tak s krystalovou prenoskou..ta vyzaduje daleko vacsie pritlaky...
Este som si nastavil spravnu polohu koncoveho vypinania...

35 Pali Pali | 2. července 2010 v 16:28

Ale aj tak mam pocit ze hrot uz pyta vymenit :D

36 mj.jurda mj.jurda | E-mail | 3. července 2010 v 16:07

[35]: No nejlepší by bylo vyměnit celou vložku za něco lepšího, např. Ortofon OMB 5E, Audiotechnica AT 91 apod. Jinak VM 2102 má doporučený přítlak asi tak 15 mN. U Ortofon OMB 5E je to  15 - 20 mN, takže ideálně něco mezi tím, čili 17,5 mN.

37 Pali Pali | 4. července 2010 v 8:07

Hehe,ja idem pachat kacirstvo :D Vlozku si necham povodnu,vymenim len hrot,nasiel som take ktore sa dizajnovo podobaju a nasun maju rovnaky.
http://avelmak.sk/index.php?lm=814&pg=det&article=26371
http://avelmak.sk/index.php?lm=814&pg=det&article=35237
ta druha je dokonca skladom,inak je tam vymeteno :D

38 Pali Pali | 4. července 2010 v 8:11

@Vilda-mam prispevok v spame,az budes moct,hod to sem.Vdaka:)

39 Vilda Vilda | E-mail | Web | 5. července 2010 v 23:18

Pali:
Komentář přídán...

Tak gramofon používám již několik dní a vše funguje bez problému. Setkávám se jen s jedinou věcí a to, že po zapnutí musím vždy trochu poladit otáčky - nepatrně otočit regulaci do "plusu", ale po takových 2 deskách musím otáčky zase snížit. Může to být těmi kondenzátory? Já je budu měnit i tak, ale raději se ujistím, že to tím může být.

40 Pali Pali | 6. července 2010 v 9:50

Mozu to byt elyty ale aj zvod nejakej keramiky-ako sa to ohreje tak to meni vlastnosti.Este ma napada niekde nejake zatuhle mazivo...

41 DKL DKL | 6. července 2010 v 10:15

[39]:Výměnou kondenzátorů určitě nic nepoškodíš. Myslím že ty v regulaci otáček budou zpola vyschlé a tak se osazením nových může snížit hluk způsobený trhavým chodem motorku.
Zaměřil bych se ale na zdroj - jsou v něm germaniové tranzistory a ty bývají hodně teplotně závislé. Zkus změřit jeho výstupní napětí (9V) za studena a poté po dlouhé době provozu jestli neujíždí.

42 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 7. července 2010 v 12:12

Změna otáček s časem je u NC 440 normální a pokud nepřekonstruuješ regulaci úplně, tak se toho nezbavíš. Je to daň z tehdy dostupné součástkové základny. Já teplotní stabilitu řeším tak ,že gramofon zapínám už pár hodin před plánovanou produkcí.
Výměna elytů samozřejmě nemůže uškodit.

43 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 7. července 2010 v 12:14

[37]: Ten druhý hrot tam rozhodne nedávaj, to je hrot pre Shure M75-6S, ten by sa hodil Vildovi, rozhodne nie je vhodný pre VM.

44 Pali Pali | 7. července 2010 v 15:48

A co tento? dizajnovo je mierne odlisny,nema ziadne oznacenie a aj nasun by dlzkou odpovedal tomu VM...
http://avelmak.sk/index.php?lm=814&pg=det&article=33856

45 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 7. července 2010 v 20:05

[44]: Nezdá sa mi byť kompatibilný. Okrem toho cenový rozdiel oproti celej vložke je podľa môjho názoru zanedbateľný.

46 balenoGLX balenoGLX | 8. července 2010 v 14:29

No jo...15 Eur stojí nová OM5E...nevidím tým pádom jediný dôvod dať 11 Eur za ihlu do niečoho, ako VM2102.

47 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 8. července 2010 v 15:27

[46]: Som utrpel šok, že Ketos-áci chcú za OM 5 E 50,- EUR - sa asi zbláznili, za to si kúpim dve lepšie vložky...

48 balenoGLX balenoGLX | 8. července 2010 v 19:13

[47]: Ketos je všeobecne cenami prenosiek tak v roku 1990...by sa mali trochu aktualizovať vzhľadom na to, že je rok 2010 veškeré muzikantské obchody ju ponúkajú v priemere tak za 17 EUR.Za 50EUR si kúpim niečo, čo je v celkom inej triede, ako OMB5.

49 Vilda Vilda | E-mail | Web | 10. července 2010 v 20:54

Nové video s mojí NC440 je na světě... hned tu bude.... je to s deskou Peter Nagy - Mysliš na to, na čo ja? (Opus)

50 Martin Martin | 10. července 2010 v 23:42

Vilda:
Hezké video, natočíš taky někdy video s SM 260, která je vidět vpravo? Rád bych ji viděl v akci 8-)

51 Vilda Vilda | E-mail | Web | 11. července 2010 v 12:55

Martin:
Jo, video natočím... možná dnes, ale SM260 nemám v běžném provozu. Neni zapojená. Dnes mám ale spoustu času, tak třeba bych to mohl natočit. Taky tu mám video od Palipola o jeho CM130.

52 Martin Martin | 11. července 2010 v 13:42

Vilda:
Tak to se moc těším, SM 260 jsem v provozu ještě neviděl...,ale otravovat jsem tě s tím nechtěl :-). Jaký vůbec používáš foťák? Já mám takový divný značky Polaroid, zkoušel jsem jen tak z dlouhé chvíle natočit video s B70 a obraz byl takový rozmazaný(točících se kotoučů) a zvuk byl takový úplně divný, vůbec neodpovídal skutečnosti :-(

53 Vilda Vilda | E-mail | Web | 11. července 2010 v 13:48

Martin:
Na focení používám foťák Fujifilm Finepix A900, který mám už dva roky a nějaký ten týden. Stav ale odpovídá nepoužitému zboží. Je to malý kompakt, který má 9 megapixel, ale běžně fotím na 5 mega. Provoz je na dvě AA baterie. Má i možnost točení videosekvencí, ale já ho používám jen pro focení. Na točení videí používám kameru Panasonic NV-GS60 (EP-S) systému mini DV, kterou mám o něco dýl než ten foťák. Též je ve více než výborném stavu. Točil jsem s ní všechna videa, která jsou na streamu pod mým nickem vasilij.ostrowski

54 Vilda Vilda | E-mail | Web | 11. července 2010 v 19:48

Martin:
Tak video s SM260 je hotové. Je ve článku o tomto magnetofonu. ;-)

55 Martin Martin | 11. července 2010 v 21:39

Vilda:
Super video! Mám otázku: To přepínání Fe/Cr funguje, i když je zasunuta kazeta Fe? Tj při kazetě Fe jde přepnout na Cr, a při kazetě Cr na Fe? Počítadlo se načítá shora dolů jako u Sonetu Duo :-D Já mám kazeťák (deck) Aiwa AD F400Z, tam se načítá počítadlozdola nahoru. Hraje dobře, ale dosluhuje mu mechanika :-( v tom byla Tesla hold lepší, ale zase ten můj má v sobě míň elektroniky, daleko míň než SM 260. Má LED indikátory a obě dolby (B, C). Občas uvažuju o koupi SM 260, ale je to moc drahý a když se v tom něco po*ere, tak to nedám dohromady :-? a stejně nemám dobrý stereozesík, ale přes toho Soprána ti to hraje pěkně.

56 Vilda Vilda | E-mail | Web | 11. července 2010 v 23:07

Martin:
jj, lze to přepínat bez ohledu na to, jaká je vložena kazeta. Rozdíly jsou každopádně poznat. Líp to ale hraje když je tam nastavena kazeta Fe i v případě, že tam je Cr.

57 Martin Martin | 12. července 2010 v 9:16

Vilda:
Přesně. Ty rozdíly byly na videu jasně slyšet. Přitom si myslím, že lépe by to mělo hrát na Cr. Že by nějaký kondík? Bylo jasně slyšet také zařazení/vyřazení funkce Dolby B. Ale ony hrajou dobře i kazeťáky, které Dolby nemají.

58 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 12. července 2010 v 10:34

Hraje to líp subjektivně, protože při přepnutí na Fe je zařazena korekce, která více zdůrazňuje výšky, takže na kmitočtové charakteristice vznikne hrb. Zkustesi o tom alespoň nějaký základ načíst.

59 Vilda Vilda | E-mail | Web | 12. července 2010 v 13:07

Martin:
Ta kazeta je originálka, tam ale pochybuji, že by byla lepší páska než Fe. Mám ale vyzkoušené, že ať je tam jaká koli kazeta, tak zvuk je lepší, když je to Fe, vlastně to je o tom, co zde píše S499.1023

60 Martin Martin | 12. července 2010 v 16:05

Aha aha, už jsem zas o něco chytřejší...hoši dík.

61 Gusto Gusto | E-mail | 17. července 2010 v 18:59

Mam gramo Tesla NC-450 a chybaju mi na ramienku dve zavazia - male antiskatingove a posuvne zavazie na oske, s ktorym sa nadstavuje pritalcna sila na hrot. Nevie niekto, kde by sa dali zohnat, resp. nevie mi niekto povedat rozmery a vahu obidvoch zavazi, aby som si ich mohol dat vyrobit? Vďaka

62 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 18. července 2010 v 0:01

Ako som už hovoril pri osobnom kontakte, obidve závažia a to ako strieborné tak aj čierne mi bez problémov poslal pán Zatloukal na dobierku.

63 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 26. července 2010 v 14:36

Tak moje předposlední černá NC 440 odešla do světa za novým životem a dneska nebo zítra dám na Aukro poslední. Pak už mi zůstane jen stříbrná, kterou si nechávám.
Bohužel kvůli stěšhování musím sbírku značně zredukovat.

64 S499.1023 S499.1023 | E-mail | 29. července 2010 v 14:17

Tak poslední černá NC 440 je pryč :-(. Už mi zbyl jen můj stříbrnej milááášššek.

Komentáře jsou uzavřeny.